Проект Бюджету України 2014 - поза законом?

img 3020

 
Під час розробки бюджету України на 2014 р. уряд вчергове проігнорував чинне бюджетне законодавство. Принципами бюджетної політики, які закладені в Бюджетному кодексі України та Стратегії розвитку системи управління державними фінансами, знехтувано в інтересах політичної доцільності.


Фундація «Відкрите суспільство» занепокоєна системним та свідомим ігноруванням урядом чинного бюджетного законодавства та основних принципів побудови бюджетної системи України при формуванні та  розгляді проекту бюджету України на 2014 рік.

Чи має право уряд України вимагати виконання податкових зобов’язань платниками податків в ситуації, коли він сам систематично порушує законодавчо закріплені вимоги до бюджетного процесу та імітує врахування думки громадянськості? Порушення урядом чинного бюджетного законодавства ставить під сумнів легітимність державного бюджету на 2014 рік.

Пункт 10 ч.I ст.7 Бюджетного кодексу України (БКУ) вимагає інформування громадськості з питань складення, розгляду, затвердження, виконання державного бюджету та місцевих бюджетів, а також контролю за виконанням державного бюджету та місцевих бюджетів. Зазначене забезпечується шляхом публікації документів, пов’язаних із складенням бюджету, його затвердженням та виконанням. Проект державного бюджету України на 2014 рік надійшов до Верховної Ради України лише 18 грудня 2013 року, тобто більш як на три місяці пізніше (внесений 15 вересня 2013 року і одразу ж відкликаний урядом проект держбюджету не був опублікований в газеті «Урядовий кур’єр» упродовж семи днів після його подання Верховній Раді України всупереч вимогам частини другої статті 27 БКУ), що є порушенням вимог статті 96 Конституції України, статті 155 Регламенту ВРУ, статті 37 БКУ. До 18 грудня 2013 року була відсутня будь-яка публічна інформація щодо показників бюджету-2014 та їх відповідності пріоритетам соціально-економічного розвитку.

Також політика діючого уряду України в бюджетній сфері порушує вимоги Розділу ХІІ Стратегії розвитку системи управління державними фінансами, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 року № 774-р, що сформульований як «Створення доступу громадськості до інформації з питань бюджету» і має на меті забезпечення контролю громадськості за ефективним і результативним управлінням бюджетними коштами.

Більше того, сьогоднішня урядова практика підготовки та прийняття бюджету:

- не сприяє створенню атмосфери суспільної довіри і налагодження комунікацій між органами виконавчої влади, громадянами, інститутами громадянського суспільства;

- суперечить засадничим принципам Кодексу належної практики щодо забезпечення прозорості в бюджетно-податковій сфері Міжнародного валютного фонду (зокрема, принципам «Відкритості бюджетних процесів» і «Доступності інформації для громадськості»), з урахуванням яких розроблено щойно затверджену Стратегію розвитку системи управління державними фінансами.

По суті, уряд не виконує прийняті ним же ініційовані нормативно-правові акти.

Підготовлено прес-службою Фундації Відкрите суспільство



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.