Конституція 2004 року? Легко! Все, що треба - бажання януковича, але воно – відсутнє

karp kon

 
Коли представники влади заговорили, що їм потрібно півроку заради конституційних змін, стало зрозуміло: бажання домовлятись з громадянами у них відсутнє. Проте політична криза – набирає обертів. Чи є можливість вирішити її  швидко? Виявляється, що ситуацію можна владнати протягом одного сесійного тижня. Як? Про це «Конфліктам і законам» розповів заслужений юрист України, народний депутат парламентської фракції «УДАР» Валерій Карпунцов.


- Якщо ми відкриємо текст Конституції України, то у її преамбулі вказано: Конституція – Основний (з великої літери) Закон (з великої літери) України». Якщо ж подивитись 150 статтю Конституції «Повноваження конституційного суду», там чітко вказано: що Конституційний суд перевіряє на відповідність Конституції закони (з маленької літери) і інші акти Верховної Ради України. Тобто: у випадку 2010 року повноважень КСУ перевіряти на відповідність Конституції діючу Конституцію України – не було. Відповідно, рішення КСУ щодо повернення до Конституції 1996 року – є нікчемним. І юридично країна нині перебуває в правовому полі Конституції 2004 року.

Але біда не у цьому рішенні, а в законах, що були прийняті на виконання цього рішення КСУ. А їх – понад сімдесят. Проте і тут вихід простий: скликається позачергове пленарне засідання, закони відміняються (але не так, як відміняли закони від 16 січня, а юридично прописавши, як з матриць прибрати усі відмінені юридичні норми) і країна реально повертається до правового поля Конституції 2004 року. Це можна зробити максимум за декілька пленарних засіданнь. А розмови про створення робочих груп – від лукавого. Це - реально втілити, тим паче що цього вимагають люди як на Майдані, так і на скликаних Віче по всій Україні. А далі – вже можна працювати. Звісно, Конституція 2004 року – не ідеальна. Але доопрацьовувати її можна вже потім, збалансувавши всі гілки влади: щоб законодавча не втручалась в діяльність судової, а президент – не керував судами, а суди – урядом, а уряд і судами і Верховною Радою. Дійсно, потрібно створювати систему стримувань і противаг і це – довга і кропітка робота. На місяці, але – не на роки.

Інший варіант повернення до Конституції України 2004 року – через рішення Конституційного суду України і Звернення до КСУ парламенту з констатацією нікчемності рішення КСУ щодо повернення до Конституції 1996 року, і вже КСУ сам має право переглянути своє рішення, або роз’яснити, що вони не мали на увазі повернення до Конституції 1996 року, а лише роз’яснили, що народні депутати повинні приймати зміни до Конституції у конституційному полі через відповідні процедури.

Але проблема не в КСУ і депутатах, а в президенті. Це – єдина особа, задля розширення повноважень якої і було здійснено цей державний переворот для узурпації влади і яка може дати команду чи то партії регіонів, щоб вони голосували, чи то Конституційному суду, аби він виніс подібне рішення.

На жаль, незважаючи на те, що в Конституції вказано, що Україна – правова держава, насправді вона – не правова. Користуючись правовою необізнаністю громадян, чиновники і представники влади і займаються свавіллям. Проте, завдячуючи Майдану, суспільство стало не лише заполітизованим, а ще й освіченим у правовому сенсі. І з кожним днем люди стають юридично грамотнішими. Вони вже знають, як захищатись від міліції та чиновника. Люди вже розуміють, як поводитись у судах. І все це – за дуже короткий термін часу. Тепер у людей є усвідомлення, що таке - право, закон, європейські цінності, що таке право на захист і як його реалізовувати. І нині усі повинні усвідомлювати, що Конституція – це соціальний договір між владою і суспільством, за яким влада, найнята за кошти громадян, забезпечує дотримання їхніх конституційних прав. Тож, якщо влада порушила цей соціальний договір, народ має право його розірвати або скорегувати.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.