Пленарне засідання Верховної Ради 18 травня 2012 року

vr12 03 2012У п'ятницю, 18 травня, завершився черговий пленарний тиждень десятої сесії Верховної Ради України шостого скликання. Голова Верховної Ради України Володимир Литвин на початку ранкового засідання поінформував про результати роботи Верховної Ради на пленарних засіданнях 17 травня.

Народні депутати хвилиною мовчання вшанували пам'ять жертв депортації кримсько-татарського народу 1944 року.

Головуючий нагадав: у пленарні тижні щоп'ятниці проводиться "Година запитань до Уряду". Представники депутатських фракцій та груп погодили пропозицію заслухати інформацію Кабінету Міністрів щодо реалізації соціальної політики в державі.

На запитання депутатських фракцій і груп, народних депутатів відповідав Віце-прем'єр-міністр - Міністр соціальної політики Сергій Тігіпко.

Одне з перших запитань, яке поставила фракція Народної партії, стосувалося того, яких заходів вживає Мінсоцполітики для зменшення безробіття, і що, надзвичайно важливо, серед молоді?

С.Тігіпко відповів, що для зменшення рівня безробіття уряд пропонує зміни до Закону "Про зайнятість", спрямовані на стимулювання роботодавців, які працевлаштовують так звані вразливі верстви населення і на стимулювання підприємців (їм пропонується надавати знижку у вигляді єдиного соціального внеску з мінімальної заробітної плати). Ще одна пропозиція стосується того, що за високооплачувані нові робочі місця підприємствам надаватимуться знижки до 50 відсотків на єдиний соціальний внесок на наступний рік.

Запитання депутатської групи "Реформи заради майбутнього" стосувалося того, на якій стадії готовності знаходиться процес виплати населенню тисячі гривень колишнім вкладникам "Ощадбанку СРСР".

С.Тігіпко повідомив, що тисячу гривень в першу чергу отримають 6 мільйонів громадян, які не отримали перед цим цю тисячу гривень, коли попередній уряд запропонував отримати, і приблизно 6 мільйонів отримали, а 6 мільйонів не отримали. "Виплати розпочнуться з 1 червня. Ми будемо пропонувати людям, щоб вони могли отримати виплати як готівкою зразу, прямо в касі, так і на пластикову картку, на яких будуть знижки в аптеках і продовольчих магазинах. Або людина зможе залишити гроші на депозиті в "Ощадбанку" під відсоток, але це буде вирішувати сама людина. Виплати будуть проводитися не так, як це проводилося в попередній раз у 2 тисячах відділень, а у всіх відділеннях, а це близько 6 тисяч відділень "Ощадбанку України". На даний час звернулося 2 мільйони людей, 1 мільйон громадян уже пройшли так звану звірку. Ніяких черг поки що немає і весь процес іде спокійно. З 1 червня ми почнемо виплачувати гроші людям", - повідомив урядовець.

Представники фракції КПУ поцікавилися у Віце-прем'єр-міністра: за рахунок чого вдалося скоротити дефіцит бюджету Пенсійного фонду? Чи не за рахунок призупинення виконання рішень судів щодо пенсійних виплат дітям війни та чорнобильцям, про що надходять числення звернення громадян? Коли їх виплата буде відновлена?

С.Тігіпко повідомив, що дефіцит Пенсійного фонду у 2011 році склав 6 мільярдів 500 мільйонів гривень, що значно менше порівняно з дефіцитом 2010 року. За його словами, зменшення суми дефіциту досягнуто не за рахунок невиконання судових рішень, а за рахунок збільшення власних надходжень. Так, до бюджету Пенсійного фонду у 2011 році надійшло більше доходів проти 2010 року на 19 мільярдів 800 мільйонів гривень або на 16,6 відсотків власних доходів. При цьому у 2011 році на виконання рішень суду пішло 5,9 мільярда гривень.

С.Тігіпко визнав, що виплати за судовими рішеннями були припинені після ухвалення Конституційним Судом відповідних рішень. "Будуть вони далі виплачуватись чи ні, це буде уже вирішуватися у цьому сесійному залі", - зазначив він.

Представники фракції Народної партії запитали у С.Тігіпка: які додаткові обсяги бюджетного фінансування будуть передбачені на реалізацію ініціатив щодо іпотечного кредитування? Яку кількість сімей реально охопить таке кредитування?

Віце-прем'єр-міністр повідомив, що змінами до державного бюджету передбачається, що на здешевлення кредитних ставок під іпотечні кредити буде надано близько одного мільярда гривень. "Це дає можливість за домовленістю з Ощадбанком, який готовий сьогодні кредитувати іпотеку під 16 відсотків річних, вийти на обсяг кредитування іпотечних кредитів приблизно 8-9 мільярдів гривень. Передбачається, що в цьому році уряд зможе видати кредитів на придбання понад 30 тисяч квартир - 30-35 тисяч. На наступний рік передбачається, що ця програма буде збільшена до 100 тисяч квартир. Уже сьогодні отримано 1 тисячу 127 заявок з 12 областей України. Ці заявки передані у Ощадбанк України, і зараз ця робота розпочалася", - сказав він.

Низка запитань стосувалася того, чи не призведе підвищення соціальних виплат, яке відбувається, до зростання інфляції.

С.Тігіпко зазначив, що за останні два роки намітилася тенденція до втримання інфляції. "Якщо подивитися на 2011 рік, то зростання цін склало 4,6 відсотки. Якщо подивитися на чотири місяці цього року, то ціни зросли на 0,7 відсотки. Тепер якщо подивитися, яким чином соціальні виплати, а готівкою ми до кінця року з урахуванням і тисячі гривень шести мільйонам населення, ми повинні будемо виплатити близько 20 мільярдів гривень, то я вважаю, що це не призведе до зростання цін. Тому, якщо подивитися на той обсяг готівки, який ми видаємо людям і які вони отримують за рік, то ця цифра складає близько 900 мільярдів гривень, 900 мільярдів і наші 25 мільярдів, які розтягуються до кінця року. Ми вважаємо, що ця ситуація не вплине на зростання цін. Тим більше, що виплати практично розпочаті в травні. Зараз вже і пенсіонери, і люди, які отримують страхові виплати по інвалідності, ці гроші отримують. А попереду три літніх місяці, які постійно в Україні дають не зростання, а зменшення цін. Якщо ми побачимо якісь тенденції за ці три місяці до збільшення інфляції, уряд зможе дуже швидко відреагувати на ситуацію", - повідомив урядовець.

Депутатська фракція Народної Партії запитала: чи можна вже зараз говорити про перші результати пенсійної реформи, які вони?

С.Тігіпко повідомив, що вже в цьому місяці 12 мільйонів 900 тисяч пенсіонерів отримують підвищені пенсії. За рахунок цього значно зросте середня пенсія по Україні. На 1 травня після підвищення вона складе 1 тисячу 399 гривень 21 копійку. "Що стосується подальших перспектив, то є серйозні резерви за рахунок великого відсотку тіньової заробітної плати, а це 35-40 відсотків. Якщо ми зможемо провести детінізацію за рахунок стимулювання бізнесу і введемо додаткову відповідальність для керівників підприємств, то такі резерви можуть бути значними. І ми уже в 2013 році зможемо зробити наступний крок. Те, що передбачає стратегія уряду, будь-які додаткові надходження до бюджету ми повинні зразу направляти максимально на збільшення пенсії, тих виплат, які підтримують найбідніше населення", - зазначив він.

На запитання народних депутатів також відповіли Перший віце-прем'єр-міністр Валерій Хорошковський та інші представники уряду.

Головуючий зачитав депутатські запити.

Звіт Тимчасової спеціальної комісії з питань Автономної Республіки Крим представив Голова ТСК Борис Дейч. Він нагадав, що Верховна Рада доручила Комісії опрацьовувати законопроекти, проекти інших актів, положення яких стосуються конституційно-правового статусу Автономної Республіки Крим; делегування повноважень Автономній Республіці Крим; затвердження Конституції Автономної Республіки Крим та внесення змін до неї; правового режиму майна, що належить Автономній Республіці Крим; фінансової самостійності Автономної Республіки Крим тощо.

Б.Дейч повідомив, що на засіданнях Тимчасової спеціальної комісії було ухвалено низку законопроектів та подано на розгляд до Верховної Ради. Зокрема, проект закону про внесення змін до Податкового кодексу (щодо змін порядку оподаткування туроператорської та турагентської діяльності), направлений на створення сприятливих умов для розвитку вітчизняного туризму та підтримки пріоритетних напрямів туристичної діяльності, а саме: в'їзного та внутрішнього туризму.

Члени ТСК також розробили і подали на розгляд парламенту законопроект про внесення змін до Податкового кодексу (щодо підвищення доступності та конкурентоздатності внутрішнього та в'їзного туризму). Головною метою цієї законодавчої ініціативи, за словами доповідача, є створення сприятливих умов для лікування та оздоровлення населення, підтримки пріоритетних напрямів туристичної діяльності, зокрема, в'їзного та внутрішнього туризму, відтворення матеріально-технічної бази курортного комплексу.

ТСК подала проекти законів про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення відповідальності за порушення порядку надання послуг із тимчасового розміщення (проживання) і про внесення доповнень до Податкового кодексу (щодо порядку сплати туристичного збору фізичними особами - власниками або орендарями індивідуальних засобів розміщення).

Б.Дейч також поінформував про розроблені спільно з Центром законодавчих ініціатив Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Радою Міністрів АРК та подані на розгляд Верховної Ради законопроекти.

Голова Комісії зазначив, що особливу увагу Тимчасова спеціальна комісія приділяє питанням депортованих кримських татар і осіб інших національностей, які повернулися на постійне проживання до України, їх адаптації та інтеграції в українському суспільстві. "Все ще залишається актуальним питанням забезпечення репатріантів житлом, соціальною та інженерною інфраструктурою. Сьогодні 7,8 тис. сімей не мають власного житла; через відсутність коштів 16 тис. індивідуальних забудовників не можуть закінчити розпочате будівництво; близько 300 масивів компактного проживання репатріантів лише на 87% забезпечені електроенергією, на 65% водою, дороги з твердим покриттям та каналізаційні мережі практично відсутні. Вкрай гострими залишаються питання транспортного сполучення, забезпеченості соціально-культурними закладами та закладами медичного обслуговування. Не відповідає сучасним потребам мережа шкіл та класів з кримсько-татарською мовою навчання, стан їх забезпечення навчальною та методичною літературою", - повідомив Б.Дейч.

Б.Дейч повідомив, що для вирішення цих гострих соціально-економічних та культурно-освітніх питань облаштування депортованих осіб за національною ознакою, ним були внесені пропозиції до проекту закону про Державний бюджет України на 2012 рік щодо збільшення фінансування згаданих питань до рівня 142 млн. грн. ТСК також були подані пропозиції до проекту закону про Державний бюджет України на 2012 рік щодо отримання субвенції з державного бюджету Автономної Республіки Крим на соціально-економічний розвиток у 2012 році на рівні 2011 року.

Б.Дейч також зазначив, що Комісією постійно оновлюється внутрішній реєстр законопроектів, зареєстрованих у Верховній Раді, які стосуються розвитку Автономної Республіки Крим. Він звернувся до народних депутатів з проханням затвердити звіт ТСК.

Верховна Рада 263-ма голосами прийняла постанову, якою звіт ТСК взято до відома. Постановою також рекомендовано Кабінету Міністрів підготувати проект закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2012 рік" (щодо субвенцій з Державного бюджету України на соціально-економічний розвиток Автономної Республіки Крим на рівні 2011 року).

Звіт про виконання Закону "Про Державний бюджет України на 2011 рік" представив перший заступник Міністра фінансів Анатолій Мярковський. Він зазначив, що незважаючи на уповільнення розвитку світової економіки з 5,2 відсотків у 2010 році до 3,8 відсотків у 2011 році, темпи зростання економіки України прискорилися. За підсумками минулого року реальний ВВП зріс на 5,2 відсотки, перевищивши і офіційні прогнози, і прогнози міжнародних організацій, в тому числі МВФ і світового банку.

Урядовець поінформував про показники виконання державного бюджету, наголосивши на тому, що "вжиті урядом заходи і стимулювання розвитку економіки, проведення важливих структурних реформ дозволило досягнути поставленого завдання щодо економічного зростання, підвищення заробітних плат, пенсій та соціальних допомог населенню, повернення інвестиційної спрямованості бюджетної політики".

За словами А.Мярковського, "високі показники виконання бюджету в 2011 році створили міцну основу для формування та виконання бюджету 2012 року та подальшого розвитку прозорої і ефективної системи державних фінансів, здатної забезпечити макроекономічну стабільність та зростання економіки для підвищення рівня добробуту".

Співдоповідали перший заступник Голови Комітету з питань бюджету Владислав Лук'янов і Голова Рахункової палати Роман Магута.

В.Лук'янов зазначив, що виконання Закону "Про державний бюджет України на 2011 рік" здійснювалось в умовах запровадження Податкового кодексу та нової редакції Бюджетного кодексу.

Серед позитивних кроків виконання бюджету у 2011 році, повідомив В.Лук'янов, Комітет відзначив, що незважаючи на низку негативних тенденцій у світовій економіці, досягнуто враховані при затвердженні Державного бюджету на 2011 рік прогнозні макроекономічні показники соціального і економічного розвитку; перевиконано план доходів Державного бюджету і надходжень від приватизації державного майна; у звітному році зменшилося співвідношення державного і гарантованого боргу до дефіциту державного розрахунку до ВВП; захищені видатки Державного бюджету, серед яких переважно видатки соціального спрямування, проведені у повному обсязі.

Це, за словами співдоповідача, "свідчить про підвищення прозорості бюджету та є позитивним кроком в контексті поглиблення застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі".

Водночас, В.Лук'янов звернув увагу на низку проблемних запитань, які потребують системного врегулювання. Зокрема, це ситуація з місцевими бюджетами. "Оновлення бюджетної та податкової законодавчої бази не дозволило місцевим бюджетам у 2011 році подолати негативні тенденції у бюджетному забезпеченні територіальних громад, а відтак і підвищити рівень їх самостійності та самодостатності у повному обсязі.

Бюджети місцевого самоврядування продовжують забезпечувати переважно виплату заробітної плати та оплату енергоносіїв. Їх захищені видатки склали понад 90 відсотків, а по освіті і охороні здоров'я - сягнули майже 96 відсотків і ми розуміємо, що цю ситуацію потрібно виправляти. Головним пріоритетом залишилося утримання соціально-культурної сфери, на другому плані - благоустрій, транспорт, житловий фонд, комунальне господарство. 160 місцевих бюджетів, а це майже чверть з тих, що мають взаємовідносини з державним бюджетом, не виконали доходи першого кошика, які мали бути спрямовані на делеговані потреби. За таких умов місцевими бюджетами впродовж року було взято 194 середньострокові позички, повернення яких в майбутньому не сприятиме стабілізації стану місцевих бюджетів", - повідомив він.

В.Лук'янов повідомив, що шляхи врегулювання актуальних бюджетних проблем визначені у підготовленому Комітетом з питань бюджету проекті постанови про звіт про виконання Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік".

Голова Рахункової палати Роман Магута у співдоповіді зазначив, що "виконання державного бюджету здійснювалося в умовах недотримання майже третини запланованих державних запозичень, що зумовлено як зовнішніми, так і внутрішніми чинниками. Зазначене стало однією з основних причин здійснення видатків з загального фонду в меншому від планового обсягу та перенесення окремих платежів з погашення боргу на 2012 рік. Як і в попередні роки не було проведено своєчасне затвердження переліку державних замовників, обсягів і складу державного замовлення, передбачених Законом "Про державне замовлення та задоволення пріоритетних державних потреб".

Актуальними, за словами Р.Магути, були також проблеми місцевих бюджетів. Запровадження нового бюджетного та податкового законодавства і призвели до значного збільшення їх власних та закріплених доходів. Торік вперше понад половину доходів місцевих бюджетів було сформовано за рахунок міжбюджетних трансферів і з державного бюджету. "Це свідчить про посилення централізації бюджетних ресурсів, зниження рівня бюджетної самостійності місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування", - наголосив Голова Рахункової палати.

В обговоренні Звіту взяли участь представники депутатських фракцій і народні депутати.

Представник фракції Партії регіонів Михайло Чечетов зазначив, що "для об'єктивного аналізу звіту необхідно зафіксувати точку відліку, зокрема згадати, що два роки тому дефіцит державного бюджету складав 15%. За його словами, нинішньому уряду вдалося скоротити дефіцит бюджету до 2,7%, або майже у 6 разів. "Економіка запрацювала, бюджет виконано. Це дало можливість виконати бюджетні програми, реально підвищити соціальні стандарти", - наголосив він і запропонував затвердити звіт уряду.

Звіт уряду піддали критиці представники опозиційних фракцій і фракції КПУ. Опоненти наголошували на тому, що Державний бюджет 2011 року був перевиконаний не за рахунок зростання економіки, а за рахунок зростання податкового та адміністративного тиску на економіку, в якій частка імпорту суттєво переважила експортну складову. Вони також відзначали недофінансування важливих видатків з державного бюджету на 8,7 млрд. грн., внаслідок чого не виконані деякі важливі програми, місцеві бюджети недоотримали кошти на виконання регіональних програм, не відбулося суттєвого підвищення соціальних стандартів. У виступах також зверталася увага на те, що під час виконання державного бюджету минулого року значно збільшилася централізація у прийнятті бюджетних рішень.

Представник фракції КПУ Сергій Гордієнко заявив, що фракція не поділяє "оптимістичного" звіту уряду і не буде голосувати за його затвердження. С.Гордієнко також відзначив, що "дохідна і видаткова частини бюджету виконувалися сльозами і бідами наших людей і великим наступом на їхні соціальні права".

Верховна Рада затвердила Звіт про виконання Закону "Про державний бюджет України на 2011 рік" 231-м голосом, прийнявши відповідну постанову.

Наприкінці пленарного засідання народні депутати виступили із заявами, повідомленнями, оголошеннями, пропозиціями.

Головуючий оголосив закритим ранкове засідання.

Наступне пленарне засідання десятої сесії відбудеться у вівторок, 22 травня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.