Пленарні засідання Верховної Ради 7 червня 2012 року

vr12 03 2012У четвер, 7 червня, відбулися пленарні засідання десятої сесії Верховної Ради шостого скликання. Голова Верховної Ради України Володимир Литвин, відкривши ранкове засідання, поінформував про результати роботи Верховної Ради на пленарному засіданні 6 червня. Народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного. 


Проект закону про ратифікацію Конвенції Ради Європи про підроблення медичної продукції та подібні злочини, що загрожують охороні здоров'я, доповів Голова Державної служби з лікарських засобів Олексій Соловйов. Він зазначив, що метою законопроекту є виконання внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання чинності зазначеною Конвенцією, підписаної Україною у жовтні 2011 року у м. Москві.

Конвенція, за словами доповідача, спрямована на запобігання та боротьбу із загрозами суспільному здоров'ю шляхом захисту прав потерпілих від протиправних діянь, встановлених згідно даної Конвенції та посилення національної та міжнародної співпраці. "Цей документ став першим обов'язковим міжнародним правовим інструментом, яким передбачена кримінальна відповідальність за підробку лікарських засобів. До Конвенції вже приєдналися 15 європейських держав", - зазначив О.Соловйов.

Перший заступник голови Комітету у закордонних справах Тарас Чорновіл доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді ратифікувати Конвенцію.

Члени Комітету також ухвалили рішення звернутися до Кабінету Міністрів з проханням до наступного тижня подати у Верховну Раду відповідний законопроект про внесення змін до законів України, які мають бути змінені у зв'язку з прийняттям цієї Конвенції. "Щоб не вийшло так, що ми перед Європою відчитаємося, а далі будемо працювати за нашими старими законами", - зазначив Т.Чорновіл.

Верховна Рада 314-ма голосами ратифікувала Конвенцію Ради Європи.

На вимогу фракцій "БЮТ-Батьківщина" і "Наша Україна-Народна Самооборона" у засіданні була оголошена перерва.

Керівник фракції "БЮТ-Батьківщина" Андрій Кожем'якін після закінчення перерви зачитав заяву фракцій, у якій фракція "БЮТ-Батьківщина" вимагає "від Президента України В.Януковича публічних пояснень з приводу невиконання вимог Резолюції ПАРЄ від 26 січня цього року та Резолюції Європарламенту від 24 травня, а також терміново виконати пункт 3 Резолюції Європарламенту, у якому наголошується: "Європейський парламент закликає до беззастережного, негайного звільнення всіх в'язнів, засуджених за політичними мотивами, в тому числі лідерів опозиції". У заяві також вимагалося "надати можливість експерту Данського Гельсінського комітету з прав людини пану Лінгбо публічно виголосити незалежну експертно-юридичну оцінку так званих кримінальних справ проти Тимошенко з трибуни Верховної Ради України".

До порядку денного десятої сесії були включені проекти законів про внесення змін до Закону "Про Національний банк України" (щодо охорони цінностей та об'єктів Національного банку України) за реєстр. №10539 і про внесення змін до Закону "Про іпотечні облігації" (щодо випуску та обігу іпотечних облігацій) (реєстр. №10282).

Парламентарії розглянули низку законопроектів у другому читанні.

Верховна Рада прийняла в цілому законопроекти: про Загальнодержавну цільову соціальну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2012-2016 роки; про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування повноважень державних органів у сферах природних монополій та у галузі зв'язку; про внесення змін до статті 1 Закону "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо сплати збору на транспортні засоби); про внесення змін до Закону "Про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України" (щодо вдосконалення механізму повернення); про внесення змін до Закону "Про здійснення державних закупівель" (щодо сфери застосування закону); про внесення змін до статті 11 Закону "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" щодо сидру і перрі (без додання спирту).

У другому читанні та в цілому також були прийняті проекти законів: про внесення змін до Податкового та Митного кодексів України щодо узгодження окремих норм і про внесення змін до статті 3 Закону "Про державну підтримку сільського господарства України" щодо регулювання закупівельних цін на молоко.

Народні депутати розглянули низку проектів постанов про обрання та звільнення суддів і ухвалили відповідні рішення.

Верховна Рада прийняла в цілому проект закону про внесення змін до Закону "Про здійснення державних закупівель" (щодо впровадження системи електронних державних закупівель).

Парламентарії розглянули питання про призначення позачергових місцевих виборів.

Голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Сергій Подгорний повідомив, що члени Комітету розглянули доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина про внесення на розгляд парламенту узгоджених з Головним юридичним Управлінням Апарату Верховної Ради пропозицій щодо дати призначення позачергових виборів до органів місцевого самоврядування.

Комітет додатково проаналізувавши ситуацію щодо визначення дати, на яку доцільно призначати позачергові вибори окремих сільських, селищних і міських голів, рекомендує Верховній Раді призначити позачергові вибори окремих сільських, селищних, міських голів на неділю, 9 вересня 2012 року. Визначаючи цю дату, повідомив С.Подгорний, Комітет врахував, що дільничні виборчі комісії з позачергових і місцевих виборів, які можуть бути проведені 9 вересня 2012 року, припиняють свої повноваження 22 вересня 2012 року. До складу дільничних виборчих комісій з виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року, що мають бути утворені до 26 вересня можуть бути включені особи, які попередньо були членами дільничних виборчих комісій на позачергових місцевих виборах 9 вересня.

Враховуючи календарний пан проведення десятої сесії Верховної Ради України шостого скликання, яким передбачено останнє пленарне засідання 6 липня, а також, що відповідно до вимог Закону "Про місцеві вибори", позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою на неділю не пізніше як за 60 днів до дня виборів, Комітет наголошує, що на 9 вересня 2012 року Верховною Радою можуть призначатися позачергові місцеві вибори включно до п'ятниці 6 липня.

С.Подгорний зазначив, що Комітет рекомендує парламенту прийняти низку постанов про призначення позачергових місцевих виборів на неділю, 9 вересня поточного року, а також змінити дату виборів на цю ж дату у низці проектів постанов, у яких вибори були призначені на неділю, 28 жовтня.

Верховна Рада ухвалила низку постанов про призначення позачергових місцевих виборів, внісши у них зміни щодо дати проведення виборів.

Парламентарії усунули неузгодженості в тексті прийнятого Закону "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення деяких податкових норм" (реєстр. №9661-д).

Верховна Рада прийняла Постанову "Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Освіта в сільській місцевості: кризові тенденції та шляхи їх подолання".

Головуючий оголосив закритим ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання народні депутати повторно розглянули Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення правил руху через залізничні переїзди та перевезень пасажирів автомобільним транспортом" з пропозиціями Президента України.

Представник Президента України у Верховній Раді України Юрій Мірошниченко доповів про висловлені главою держави зауваження до закону та пропозиції щодо вдосконалення його норм.

Перший заступник голови Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Володимир Олійник доповів про рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти закон з урахуванням пропозицій Президента України.

Парламентарії також розглянули повторно після доопрацювання Закон "Про внесення змін до статей 43 та 49 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" з пропозиціями Президента України.

За результатами голосування закон був відхилений.

Народні депутати розглянули низку законопроектів у першому читанні.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державного регулювання у сфері комунальних послуг доповів народний депутат Юрій Мірошниченко. Він зазначив, що діюча в Україні система регулювання відносин на ринках перероблення побутових відходів призводить до необґрунтованого накопичення побутових відходів на полігонах, нехтування інтересів споживачів послуг з утилізації і розміщення побутових відходів, до зниження конкурентоспроможності підприємств, не забезпечує розвитку ринку перероблення побутових відходів, суміжного до природної монополії. Внаслідок цього порушуються права та інтереси споживачів, оскільки вони змушенні сплачувати за отримані ними послуги за завищеними тарифами, за рахунок включення до цих тарифів витрат, які не відносяться безпосередньо до самих послуг.

Ю.Мірошниченко повідомив, що цим проектом пропонується визначити правові засади регулювання ринків перероблення та розміщення побутових відходів в Україні. З цією метою до основних завдань Національній комісії регулювання ринку комунальних послуг пропонується віднести здійснення державного регулювання діяльності суб'єктів господарювання на ринках перероблення та розміщення побутових відходів шляхом: забезпечення прозорості та відкритості діяльності на ринках утилізації та розміщення побутових відходів; формування і забезпечення прогнозованості цінової і тарифної політики на ринках перероблення та розміщення побутових відходів, сприяння впровадженню стимулюючих методів регулювання цін; врегулювання впливу суб'єктів природних монополій на державну політику та сприяння конкуренції на ринках перероблення та розміщення побутових відходів.

Голова підкомітету Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики Сергій Майборода доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді направити законопроект на доопрацювання. За його словами, члени Комітету під час обговорення зробили низку суттєвих зауважень і пропонують за результатами розгляду у першому читанні направити проект до Комітету для підготовки на повторне перше читання.

Верховна Рада 265-ма голосами прийняла законопроект за основу.

Народні депутати розглянули ще два законопроекти стосовно вдосконалення законодавства у сфері поводження з відходами - про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення механізму правового регулювання та посилення відповідальності у сфері поводження з відходами (реєстр. №10501) і про внесення зміни до статті 31 Закону "Про відходи" (щодо медичних відходів) за реєстр. №10555.

За результатами голосування обидва законопроекти були прийняті за основу.

Проект закону про ціни і ціноутворення доповів перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі Анатолій Максюта. Урядовець зазначив, що цим проектом передбачається викласти у новій редакції Закон "Про ціни і ціноутворення" та узгодити між собою норми цього закону, Господарського кодексу та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

За словами доповідача, законопроектом пропонується чітко визначити повноваження Кабінету Міністрів, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у сфері ціноутворення, уточнити способи (методи) державного регулювання цін. Проектом також передбачається поширити сферу застосування норм Закону "Про ціни і ціноутворення" на всіх суб'єктів господарювання, включаючи фізичних осіб - підприємців та привести порядок здійснення контрольно-наглядової діяльності у сфері ціноутворення у відповідність із Законом "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності". Проектом, зокрема, пропонується визначити на законодавчому рівні органи державного контролю за цінами, їх повноваження, способи здійснення державного нагляду (контролю), санкції за порушення законодавства у сфері ціноутворення і перелік порушень, які є підставою для застосування до суб'єктів господарювання адміністративно-господарських санкцій тощо.

За словами доповідача, проектом пропонується визначити підстави для запровадження державного регулювання цін (тарифів, плати, ставок або зборів, крім ставок і зборів, що використовуються у системі оподаткування), види державного регулювання цін, порядок їх застосування, диференціюючи адміністративні та ринкові методи. Законопроектом також передбачається розмежувати компетенцію Кабінету Міністрів, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо запровадження державного регулювання цін та здійснення контролю за дотриманням його вимог. Для оперативного реагування на зміни рівнів цін на відповідних товарних ринках та запобігання їх різкому зростанню передбачається визначити засади і порядок здійснення державних цінових спостережень у вигляді моніторингу цін, складові його проведення, зокрема збір інформації.

Голова підкомітету Комітету з питань економічної політики Олексій Плотніков доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти проект за основу.

Законопроект за результатами голосування був прийнятий за основу.

Парламентарії розглянули низку законопроектів щодо вдосконалення чинного кримінального та адміністративного законодавства.

Проект закону про внесення змін до статті 259 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян доповів заступник Міністра внутрішніх справ Віктор Ратушняк. Урядовець зазначив, що Статтею 259 Кримінального кодексу встановлено відповідальність за завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян, знищення чи пошкодження об´єктів власності. Проте, як свідчить правозастосувальна практика, встановлені за цей злочин покарання є малоефективними і не забезпечують виконання вищевказаних завдань.

Останнім часом, за словами доповідача, зазначені злочинні прояви набувають поширеного характеру. Унаслідок їх учинення в суспільстві створюється обстановка загального страху і непевності, породжується паніка, виникає недовіра до органів влади.

В.Ратушняк звернув увагу на недостатність існуючих в санкціях статті 259 Кримінального кодексу правових засобів для забезпечення виконання одного з основних завдань кримінальної відповідальності як однієї з найважливіших форм кримінально-правового впливу - виправлення засуджених та запобігання вчиненню нових злочинів як ними самими, так і іншими особами, та унеможливлення реалізації превентивної функції кримінальної відповідальності.

Прийняття законопроекту, наголосив урядовець, призведе до зменшення кількості випадків поширення неправдивої інформації про загрозу злочинних посягань та економії матеріальних й інших ресурсів органів державної влади, пов'язаних з перевіркою такої інформації та усуненням негативних наслідків її розповсюдження.

Голова підкомітету Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Віктор Шемчук доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

В.Шемчук також повідомив, що члени Комітету, підтримавши законопроект, зауважили, що запропоновані проектом санкції статті 259 Кримінального кодексу не тільки не стануть профілактичним чинником у боротьбі з завідомо неправдивим повідомленням про загрозу безпеці громадян, а й можуть призвести до того, що значна кількість неповнолітніх осіб (які, як правило, і є суб'єктами цього злочину) будуть засуджені до позбавлення волі. За його словами, як показує практика, просте збільшення розміру покарання, особливо у виді позбавлення волі, не досягає зазначеної мети. Тому, народні депутати запропонували доручити Комітету доопрацювати законопроект з врахуванням зауважень та пропозицій суб'єктів права законодавчої ініціативи та внести відповідні зміни до диспозиції статті 259 Кримінального кодексу.

Під час обговорення народні депутати висловили різні думки щодо законопроекту - від підтримки до різкого заперечення. Прихильники проекту погоджувалися з необхідністю посилити відповідальність, але, можливо, не застосовувати таких жорстких строків покарання.

Опоненти наголошували на тому, що покарання буде застосовуватися до підлітків, які головним чином скоюють такі правопорушення. І це покарання доволі жорстке.

Пропонувалося під час підготовки до другого читання врахувати пропозиції щодо диференціації строків покарань.

Верховна Рада 264-ма голосами прийняла законопроект за основу та в цілому.

За результатами голосування за основу був прийнятий проект законів про внесення змін до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України (щодо відповідальності за незаконне поводження зі зброєю та вибуховонебезпечними матеріалами) за реєстр. №10554.

На доопрацювання було направлено проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення боротьби з тероризмом (реєстр. №10552).

Наприкінці пленарного засідання народні депутати розглянули проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за фальсифікацію або обіг фальсифікованих лікарських засобів. Про його суть доповів Голова Державної служби з лікарських засобів Олексій Соловйов. Він зазначив, що проект розроблено з метою підвищити ефективність боротьби з незаконним обігом лікарських засобів та їх фальсифікацією. Доповідач звернув увагу на низький рівень юридичної відповідальності за фальсифікацію лікарських засобів та їх незаконний обіг.

О.Соловйов також зазначив, що відповідальність за фальсифікацію лікарських засобів або обіг фальсифікованих лікарських засобів передбачена статтею 44² Кодексу України про адміністративні правопорушення і статтею 321¹ Кримінального кодексу. За його словами, основний критерій відмінності, або "межа" відповідальності між адміністративною і кримінальною, полягає у розмірі фальсифікації лікарських засобів (який визначається спеціально уповноваженим органом виконавчої влади в галузі охорони здоров'я). Така конструкція юридичної відповідальності за фальсифікацію лікарських засобів, наголосив доповідач, створює конкуренцію вказаних норм адміністративного та кримінального права. З цього вбачається, що вказана конкуренція норм несе значні корупціогенні ризики, які можуть бути використані як "інструмент уникнення" від кримінальної відповідальності шляхом складання адміністративного протоколу, наприклад у разі виявлення частини фальсифікату.

Законопроектом пропонується уніфікувати механізм юридичної відповідальності за фальсифікацію лікарських засобів або обіг фальсифікованих лікарських засобів шляхом приведення до санкції лише однієї норми - норми Кримінального кодексу. Зокрема, передбачається збільшити розмір штрафу за фальсифікацію лікарських засобів або замінити штраф на позбавлення волі, а також суттєво підвищити строки позбавлення волі.

Проектом, повідомив доповідач, також пропонується посилити відповідальність за контрабанду наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів чи прекурсорів або фальсифікованих лікарських засобів шляхом підвищення строків позбавлення волі за вчинення цього злочину та передбачити кримінальну відповідальність за порушення встановленого порядку доклінічного вивчення, клінічних випробувань і державної реєстрації лікарських засобів і фальсифікацію їх результатів.

Профільний комітет - з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності - рекомендував Верховній Раді законопроект відхилити. Члени Комітету погодилися із зауваженнями, висловленими фахівцями Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, та відзначили юридично-некоректний спосіб, у який уряд пропонує досягти зазначеної мети законопроекту.

Народні депутати, зокрема, наголосили на тому, що чинна система відповідальності за відповідні порушення, вдосконалена нещодавно, більш комплексно вирішує питання протидії обігу фальсифікованих лікарських засобів.

Члени Комітету також висловили сумніви щодо доцільності різкого посилення санкцій та відсутність альтернативних видів покарань.

За результатами голосування законопроект 265-ма голосами був прийнятий за основу.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання десятої сесії відбудеться у п'ятницю, 8 червня, повідомляє Інформаційне управління ВР України. 



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Эта ночь тоже прошла для нас неспокойно. Враг продолжает беспокоить воздушное пространство Украины ракетно-«шахедными» атаками

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.