Пленарні засідання Верховної Ради 19 червня 2012 року

vr12 03 2012У вівторок, 19 червня, відбулися пленарні засідання десятої сесії Верховної Ради шостого скликання. Голова Верховної Ради В.Литвин на початку ранкового засідання поінформував про підсумки роботи Верховної Ради на пленарних засіданнях 5-8 червня. 


З оголошеннями, заявами, пропозиціями виступили уповноважені представники депутатських фракцій і груп.

Заяву фракції Народної партії і групи "Реформи заради майбутнього" зачитав народний депутат Сергій Терещук. У заяві йшлося про те, що мешканці українських сіл позбавлені можливості спостерігати за матчами Євро-2012 по телебаченню, оскільки пряма трансляція футбольних матчів відбувається лише на 2 телеканалах: "Перший національний" і "Україна". А вболівальники в сільській місцевості не мають можливості дивитися телеканал "Україна".

У заяві наголошувалося на недопущенні таких помилок у майбутньому під час організації та проведенні масштабних міжнародних подій великого політичного, культурного і спортивного значення.

Народні депутати включили до порядку денного десятої сесії низку проектів законів і постанов. Відбулася дискусія навколо доцільності включення до порядку денного сесії чотирьох законопроектів стосовно внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування багатства та предметів розкоші. У виступах зазначалося, що включення таких законопроектів є черговою спробою перед виборами сподобатися виборцям.

Народні депутати погодилися з тим, що питання оподаткування предметів розкоші потребує всебічного обговорення і прийняття рішення і 305-ма голосами включили всі чотири законопроекти до порядку денного.

Парламентарії розглянули низку законопроектів у першому читанні.

Проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення заходів з протидії недобросовісній конкуренції доповіла заступник Голови Антимонопольного комітету Лариса Колісник. Вона повідомила, що цим проектом передбачається запровадити порядок відбору у суб'єктів господарювання, сфері торгівлі і послуг зразків товарів для проведення експертизи у відповідних експертних установах. Метою такої експертизи, за словами доповідачки, є виявлення і припинення порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у вигляді поширення інформації, що вводить в оману.

Л.Колісник аргументувала необхідність прийняття законопроекту загальною тенденцією до збільшення кількості порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Заступник голови Комітету з питань економічної політики Юрій Воропаєв доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді направити законопроект на доопрацювання. Члени Комітету зауважили, що пропозиція дозволити Антимонопольному комітету отримувати зразки будь-яких товарів у будь-якого суб'єкта підприємницької діяльності за бюджетні кошти є невиправданими витратами державного бюджету.

За результатами голосування законопроект був відхилений.

Парламентарії розглянули і направили на доопрацювання проекти законів: про товариства з обмеженою відповідальністю; про внесення змін до статті 14 Закону "Про поховання та похоронну справу" (щодо безоплатного поховання батьків та вдів загиблих воїнів); про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо плати за оренду ставків у басейнах річок загальнодержавного значення).

За результатами голосування був відхилений законопроект про внесення змін до Закону "Про житловий фонд соціального призначення" (щодо безпритульних громадян).

Проект закону про основні засади впровадження та функціонування Єдиної державної системи моніторингу виробництва, постачання, транспортування, споживання та оплати за паливно-енергетичні ресурси і комунальні послуги доповів народний депутат Ярослав Сухий. Обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту, доповідач зазначив, що за всі роки незалежності України не був сформований об'єктивний загальнодержавний енергетичний баланс. "Причиною цього є відсутність в країні постійно діючого державного інструменту збирання, накопичення та узагальнення інформації, яку потрібно використовувати як достовірну офіційну інформацію для оперативного аналізу стану секторів економіки. Держава повинна усвідомлювати і регулювати стан власних ресурсів на науково обґрунтованому рівні", - наголосив Я.Сухий.

Народний депутат зазначив, що прийняття законопроекту дозволить створити необхідні умови для функціонування загальнодержавного інструменту формування та прогнозування енергетичного балансу України. У свою чергу, це дозволить у короткий час суттєво зменшити енергоємність ВВП. "Сьогодні через штучно завищену енергоємність собівартість, зокрема, продукції металургії, перевищує відпускні ціни. Зрозуміло, це впливає не лише на конкурентоспроможність вітчизняної продукції, але й на соціальну політику. Особливо це відчувають найменш захищені верстви населення. Громадяни змушені оплачувати не фактичні об'єми та якість ресурсу, а міфічні норми споживання", - пояснив Я.Сухий.

Голова підкомітету Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики Сергій Майборода доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді направити законопроект на доопрацювання. Члени Комітету, загалом підтримавши законопроект, зауважили, що він потребує доопрацювання і узгодження з державними органами.

Народні депутати під час обговорення наголошували на актуальності законопроекту. У виступах зазначалося, що не можна прогнозувати і планувати в таких сферах як комунальне господарство і енергетика, не маючи уніфікованого аналізу. За словами парламентаріїв, "кожне міністерство, кожне відомство має свою методику підрахунку тарифів, і навіть, застосовує певні маніпуляції з тарифами тощо".

Законопроект 316-ма голосами був прийнятий за основу.

Верховна Рада прийняла за основу проект закону про внесення змін до статті 21 Закону "Про службу в органах місцевого самоврядування" щодо призначення пенсій по інвалідності.

На доопрацювання було направлено проект постанови про присвоєння місту Путивль Сумської області почесного звання "Місто партизанської слави".

Проект закону про внесення змін до деяких законів України (щодо удосконалення законодавства про захист економічної конкуренції) доповіла заступник голови Комітету з питань економічної політики Ірина Белоусова. Вона зазначила, що цим проектом передбачається повернути державним уповноваженим та адміністративним колегіям територіальних відділень повноваження надавати висновки у вигляді рекомендаційних роз'яснень щодо відповідності їх дій положенням Закону "Про захист економічної конкуренції" і, таким чином, створити сприятливі умови суб'єктам господарювання в цьому питанні.

І.Белоусова повідомила, що Комітет з питань економічної політики ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти його за основу.

Народні депутати 256-ма голосами підтримали рішення профільного комітету

Парламентарії обговорили і за результатами голосування відхилили проект закону про внесення змін до Закону "Про прокуратуру" (щодо повноважень прокурора з попередження порушень закону).

Проект закону про внесення зміни до статті 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо посилення відповідальності за невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей) доповів голова підкомітету Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Володимир Мойсик. Доповідач звернув увагу на те, що згідно з чинним законодавством діти не несуть відповідальності за вчинки своїх батьків, а батьки навпаки - зобов'язані відповідати за вчинки своїх неповнолітніх і малолітніх дітей. В Кодексі про адміністративні правопорушення є стаття 184, яка передбачає відповідальність за невиконання батьками або особами, що їх замінюють обов'язків щодо виховання дітей. За словами В.Мойсика, у цих нормах передбачені незначні штрафи за такі правопорушення. "Але, як показує статистика, зокрема, міліцейська і місцевих рад, ці сім'ї є, як правило, неблагополучні. Ті штрафи, які стягуються, реально стягнути є неможливим", - зазначив він.

В.Мойсик запропонував як альтернативу замість штрафів, якщо вони не можуть бути сплачені, призначати рішенням суду покарання у вигляді громадських робіт. Тобто, за невиконання своїх обов'язків батьки замість штрафу мають відпрацювати у лікарні, на автовокзалі, на підмітанні вулиць тощо.

Верховна Рада 301-м голосом прийняла законопроект за основу.

Головуючий оголосив закритим ранкове засідання.

На вечірньому засіданні народні депутати продовжили розгляд законопроектів у першому читанні.

Проект закону про внесення змін до статті 122 Кримінально-виконавчого кодексу України (щодо призначення пенсії засудженим особам під час відбування покарання) доповів народний депутат Олег Тищенко. Обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту, доповідач зазначив, що статтею 122 чинного Кримінально-виконавчого кодексу передбачено право засуджених на загальних підставах на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених законом. Особи, яким до відбування покарання призначена пенсія, підлягають державному пенсійному забезпеченню на загальних підставах. Призначена пенсія перераховується органами Пенсійного фонду України за місцем відбування покарання пенсіонера.

Проте, зауважив О.Тищенко, чинним законодавством не передбачено можливості оформлення пенсії засудженим особам, які набули право на пенсію під час відбування покарання, особисто або шляхом надання нотаріального (та прирівняного до нього) доручення іншій особі. "У таких випадках оформлення і отримання пенсій стає можливим тільки після відбування покарання, що є прямим порушенням конституційних прав таких громадян. Найбільш вразливими при цьому є довічно ув'язнені, які взагалі не мають жодних перспектив на отримання пенсій, яку вони заробили до здійснення ними злочину. Крім того, засуджені, які втратили працездатність під час відбування покарання, сьогодні мають можливість оформити пенсію та отримати відповідну компенсацію лише після звільнення їх від покарання. Якщо ж особа, яка є довічно ув'язненою, втратила працездатність, чинним законодавством взагалі не передбачено нарахування їй пенсії та компенсації", - зазначив народний депутат.

Такі обставини, зазначив О.Тищенко, є неприпустими, оскільки порушують конституційні права і свободи людини та громадянина.

Доповідач звернувся до народних депутатів з проханням прийняти проект закону, що забезпечить осіб, які відбувають покарання у виправних закладах, правом на оформлення та отримання пенсії під час відбування покарання, а також компенсації по інвалідності, яка встановлена під час обмеження волі, та у інших випадках, передбачених законом.

Голова підкомітету Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Василь Грицак доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Народні депутати загалом підтримували законопроект. Водночас вони зауважували, що реалізація законопроекту, в разі його прийняття, потребуватиме значних фінансових витрат з державного бюджету.

За результатами голосування законопроект був відхилений.

Народні депутати розглянули і прийняли за основу проект закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення відповідальності за правопорушення у сфері містобудування.

На доопрацювання за результатами голосування був направлений законопроект про внесення змін до статті 36 Закону "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (щодо розміру пенсій в разі втрати годувальника).

Проект закону про внесення змін до Закону "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" щодо вільного вибору санаторно-курортного закладу доповів Віце-прем'єр-міністр - Міністр соціальної політики Сергій Тігіпко. Урядовець зазначив, що метою проекту є удосконалення процесу забезпечення державою законодавчо встановлених гарантій щодо оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а саме, надання державою щорічної грошової допомоги для компенсації вартості санаторно-курортної путівки чи путівки на оздоровлення шляхом безготівкового перерахування коштів санаторно-курортним закладам, які надали відповідні послуги з лікування чи оздоровлення.

"Замість проведення тривалих та непрозорих тендерів серед закладів санаторно-курортного лікування чи оздоровлення буде встановлено порядок, за яким кожний громадянин, який постраждав внаслідок Чорнобильської катастрофи, самостійно обирає профільний санаторно-курортний заклад чи заклад оздоровлення відповідно до медичних рекомендацій та черги, яку веде відповідний місцевий орган соціального захисту громадян. Після надання закладом вказаних послуг Мінсоцполітики буде здійснено безготівкове перерахування такому закладу компенсації вартості путівки (реалізація принципу ваучеризації оздоровлення). Ніяких кваліфікаційних чи інших додаткових вимог до закладів санаторно-курортного лікування або оздоровлення, крім наявності ліцензії на медичну практику, не встановлюється. Порядок надання такої грошової допомоги буде визначати центральний орган виконавчої влади у сфері соціальної політики, а граничний розмір щорічної грошової допомоги, щорічний розмір середньої вартості путівки в Україні та порядок виплати грошової компенсації в розмірі щорічної середньої вартості путівки в Україні - Кабінет Міністрів України - в межах відповідних бюджетних призначень", - повідомив С.Тігіпко.

Голова Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Анатолій Семинога доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Законопроект 259-ма голосами був прийнятий у першому читанні.

Народні депутати розглянули два законопроекти, які стосувалися внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2012 рік" (щодо випуску облігацій внутрішньої державної позики ПАТ "Укргідроенерго") за реєстр. № 10612 та внесення зміни до статті 23 Закону "Про акціонерні товариства" (щодо цінних паперів ПАТ "Укргідроенерго") за реєстр. №10611.

За результатами голосування обидва законопроекти 255-ма голосами були прийняті за основу та в цілому.

Парламентарії розглянули два законопроекти про внесення змін до деяких законів України щодо використання моторних палив з вмістом біокомпонентів за реєстр. №№10572 і 10572-1.

Під час дискусії народні депутати наголошували на актуальності прийняття закону, який дозволить хоча б частково розв'язати проблему залежності України від імпортованих енергоносіїв шляхом стимулювання розвитку підприємств у сфері виробництва альтернативних видів палива.

Верховна Рада прийняла в цілому урядовий законопроект за реєстр. №10572-1.

На доопрацювання був направлений проект закону про внесення зміни до статті 38-1 Закону "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (щодо використання права на пільговий проїзд).

Парламентарії розглянули і 315-ма голосами прийняли за основу проект закону про внесення змін до статті 5 Закону "Про підвищення престижності шахтарської праці" (щодо особливості здобуття освіти).

На пропозицію автора з розгляду був знятий законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо прийняття рішення про заборону в'їзду в Україну за реєстр. №10205.

Розгляд законопроектів про документи України, що посвідчують особу, дають право на в'їзд в Україну та виїзд з України (реєстр. №10381) і про внесення змін до Закону "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України" та деяких інших законодавчих актів України (щодо спрощення візового режиму для України) за реєстр. №9592 було перенесено.

Народні депутати розглянули і за результатами голосування направили на доопрацювання проект закону про внесення змін до Закону "Про виконавче провадження" (щодо збереження права власності боржника на єдине житло та земельну ділянку, на якій воно розміщене).

Голова Верховної Ради України Володимир Литвин оголосив закритим вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання десятої сесії відбудеться у середу, 20 червня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

В ночь на сегодняшний день противник нанес авиационный удар по Украине с применением 3 крылатых ракет и одной противорадиолокационной ракеты

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.