Пленарне засідання Верховної Ради України 4 грудня 2012 року

vr12 03 2012

 
У вівторок, 4 грудня, відбулося пленарне засідання одинадцятої сесії Верховної Ради шостого скликання. Голова Верховної Ради Володимир Литвин на початку засідання поінформував про підсумки роботи Верховної Ради на пленарних засіданнях 20 листопада. 


З оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили уповноважені представники депутатських фракцій.

Народні депутати розглянули питання про усунення неузгодженостей у тексті прийнятого Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання містобудівної діяльності".

Голосування не було результативним ("за" - 216 голосів).

Голова Верховної Ради В.Литвин з приводу результатів голосування зазначив, що Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань регулювання містобудівної діяльності" буде підписаний з неузгодженостями і направлений на підпис Президентові України.

У Верховній Раді відбулося представлення проекту закону про Державний бюджет України на 2013 рік.

Представляв законопроект перший заступник Міністра фінансів Анатолій Мярковський. Урядовець зазначив, що формування бюджету 2013 року відбувалося в умовах, коли розвиток світової економіки у поточному році є нестійким і прогнози розвитку світової економіки на наступний рік погіршуються. За його словами, "на тлі загальної світової кризи в Україні при формуванні бюджету 2013 року ми витримали можливість забезпечити незменшення всіх соціальних видів і видатків на соціально-культурну сферу і навіть дали невеликий приріст".

А.Мярковський навів деякі показники, які характеризують стан економіки України у 2012 році у рейтингу ведення бізнесу та інших рейтингах. Всі вони вказують на позитивні зрушення.

"З врахуванням загальних світових тенденцій і останніх оцінок прогнозу розвитку економіки на 2013 рік урядом 28 листопада було розглянуто макропоказники розвитку економіки України на 2013 рік і їх схвалено. Ці макропоказники були уточнені у порівнянні з тим сценарієм, який передбачалося при підготовці бюджету 15 вересня 2012 року. Розроблено і затверджено урядом два сценарії розвитку економіки", - повідомив доповідач.

За словами урядовця, перший сценарій розроблено на основі припущень МВФ щодо розвитку світової економіки, світових товарних ринків та фінансових ринків. Цей сценарій передбачає номінальний ВВП - 1,576 мільярдів гривень, реальний ріст - 3,4 відсотки. Зростання споживчих цін, грудень до грудня - 4,8 відсотків. Визначення фонду оплати праці найманих працівників і грошового забезпечення військовослужбовців у сумі 482,3 мільярди гривень.

Другий сценарій, повідомив доповідач, враховує припущення щодо подальшого розгортання кризових явищ у світовій економіці. "Зрозуміло, що уряд взяв за основу перший сценарій, який передбачає проведення відповідних реформ в економіці і забезпечення більшого темпу зростання економіки. Ці припущення уряду базуються на наступних програмних документах.

Перше - це комплекс заходів, економічних реформ відповідно до Національного плану дій на 2013 рік.

Друге - це Програма дій на 2013 рік, що розроблена спільно Міністерством фінансів, урядом і Національним банком.

Третє - це Державна програма розвитку внутрішнього виробництва, плану заходів із подолання негативного сальдо зовнішньої торгівлі, заходів щодо активізації процесу модернізації національного виробництва та стимулювання внутрішнього інвестиційного попиту", - зазначив А.Мярковський і повідомив, що, "виходячи з цих умов, прогноз доходів зведеного державного бюджету на 2013 рік з урахуванням затверджених макропоказників становить 463,1 мільярд гривень або 29,4 відсотки до валового внутрішнього продукту. В тому числі, доходи державного бюджету складають 359,9 мільярдів гривень".

Урядовець також поінформував про видаткову частину бюджету. Він підкреслив: левову частину видатків займають захищені статті бюджету. За його словами, у зведеному бюджеті захищені статті складають майже 400 мільярдів гривень або 87,3 відсотків, у державному бюджеті - 324,9 мільярда гривень або 89,3 відсотка. На 2013 рік в загальній масі захищених статей видатків передбачено пріоритетні спрямування коштів на забезпечення стабільного зростання пенсійних виплат, виконання соціальних ініціатив Президента України в сфері пенсійного забезпечення, соціальні видатки для малозабезпечених або окремих категорій громадян тощо.

А.Мярковський поінформував про те, що у проекті Державного бюджету на 2013 рік встановлений прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць з 1 січня - 1108 гривень і до кінця року - 1176 гривень. Передбачене також зростання інших соціальних стандартів.

Доповідач зазначив, що законопроектом у 2013 році пропонується принципово новий підхід у використанні коштів на інвестиційні видатки, передбачається спрямування коштів на інші пріоритетні видатки.

"Запровадження таких механізмів відповідно до Бюджетного кодексу сприяє прозорості у бюджетному процесі і визначення збалансованих і реальних показників бюджету", - наголосив урядовець.

Голова Комітету з питань бюджету Валерій Баранов повідомив, що Комітет не мав можливості проаналізувати текст законопроекту і показники державного бюджету та надати належну оцінку стану врахування положень і основних напрямків бюджетної політики та відповідності Бюджетному кодексу.

В.Баранов нагадав, що в разі неприйняття законопроекту про державний бюджет до початку нового року будуть діяти обмеження, визначені статтею 41 Бюджетного кодексу. Зокрема, проводитимуться лише поточні видатки переважно захищених статей щомісячно не більше однієї дванадцятої обсягу призначень 2012 року. Буде заборонено здійснювати капітальні видатки та надавати кредити з бюджету, а також не будуть підвищуватися соціальні стандарти та гарантії. Державні запозичення можуть здійснюватися лише на погашення державного боргу, а державні гарантії не надаються.

За його словами, також буде зупинено процес затвердження місцевих бюджетів, оскільки це напряму залежить від визначення міжбюджетних трансфертів у законі про Державний бюджет.

В.Баранов нагадав, що учора на засіданні Погоджувальної ради було запропоновано розглянути проект закону про Державний бюджет на 2013 рік на останньому пленарному тижні одинадцятої сесії. "Враховуючи це, мною та народним депутатом В.Лук'яновим підготовлено проект постанови про особливості процедури розгляду і прийняття проекту закону про Державний бюджет на 2013 рік. Зокрема, враховуючи обмеженість часу, пропонується така процедура: народні депутати розглядають законопроект та подають свої пропозиції до Комітету з питань бюджету не пізніше 12 години 5 грудня. Комітет за участю уповноважених представників уряду готує пропозиції до законопроекту та подає їх на розгляд Верховної Ради 6 грудня. Верховна Рада у четвер розглядає та приймає законопроект", - зазначив голова Комітету.

В.Баранов повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти таку постанову.

Представники депутатських фракцій і груп, які взяли участь в обговоренні, поінформували про свої позиції щодо законопроекту і його підтримку чи непідтримку. Зокрема, за ухвалення законопроекту висловилися представник фракції Партії регіонів, Народної партії.

Керівник фракції Комуністичної партії П.Симоненко повідомив, що його фракція не буде голосувати за цей законопроект, оскільки уряд подав "бюджет соціального дефолту".

Проти прийняття законопроекту також висловилися представники опозиційних фракцій.

В обговоренні взяли участь народні депутати.

Верховна Рада 239-ма голосами прийняла Постанову "Про особливості процедури розгляду і прийняття проекту Закону України про Державний бюджет України на 2013 рік".

Парламентарії внесли зміни до Календарного плану проведення одинадцятої сесії. Згідно з ними, у вівторок вечірнє засідання не проводитиметься. Народні депутати у цей час працюватимуть над законопроектом про Державний бюджет України на 2013 рік.

Змінами також передбачено, що у середу народні депутати працюватимуть у комітетах, а в четвер відбудеться пленарне засідання.

Парламентарії розглянули проект закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2012 рік" (щодо перерозподілу бюджетних коштів) за реєстр. № 11476.

Доповідав законопроект перший заступник Міністра фінансів Анатолій Мярковський. Урядовець зазначив, що необхідність його прийняття обумовлена тим, що сьогодні існує потреба в додатковому виділенні коштів місцевим бюджетам для забезпечення виплати заробітної плати працівникам бюджетної сфери, які фінансуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, та на здійснення розрахунків за енергоносії, що споживаються бюджетними установами.

Він повідомив, що поданий на розгляд Верховної Ради законопроект схвалений на засіданні уряду 3 грудня цього року. За його словами, проект передбачає збільшення обсягу додаткової дотації з державного бюджету на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів на суму 1 мільярд 370 мільйонів гривень. "Цей законопроект збалансований і одночасно він передбачає зменшення видатків у зв'язку з економією на конкретні 8 програм на суму 1.370 мільйонів гривень. Зокрема, зменшуються видатки за програмою реалізації Державної цільової економічної програми енергоефективності на 130 мільйонів гривень, за програмою "Статистичні спостереження та переписи" - 120 мільйонів гривень, за програмою "Заходи по створенню єдиних регіональних оперативних диспетчерських служб з використанням сучасних GPS-технологій - 40 мільйонів гривень; здешевлення вартості іпотечних кредитів для забезпечення доступним житлом громадян, які потребують поліпшення, - 350 мільйонів гривень; фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі - 180 мільйонів гривень, а також створення та впровадження систем екстреної допомоги населенню за єдиним телефоном "112" - 360 мільйонів гривень. Крім того, зекономлені кошти на оплаті радника та проведення заходів, пов'язаних з продажем пактів акцій банків, що належать державі, в статутному капіталі банків, у капіталізації яких взяла участь держава; та на проведення виборів народних депутатів України - 170 мільйонів", - зазначив доповідач.

А.Мярковський зазначив, що прийняття законопроекту дасть можливість підвищити рівень забезпеченості місцевих бюджетів за видатками на оплату праці працівників бюджетних установ та на оплату за енергоносії, що споживаються бюджетними установами, і сприятиме недопущенню простроченої кредиторської заборгованості з цих виплат.

Законопроект 238-ма голосами був прийнятий за основу та в цілому.

Головуючий закрив пленарне засідання.

Наступне пленарне засідання одинадцятої сесії відбудеться у четвер, 6 грудня, повідомляє прес-служба ВР України. 



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Враг продолжает атаковать нашу страну с воздуха: двумя баллистическими ракетами Искандер М 16 ударными беспилотниками типа «шахед»

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.