Пленарні засідання Верховної Ради України 4 червня 2013 року

plenar zasidan

 
У вівторок, 4 червня 2013 року, відбулися пленарні засідання другої сесії Верховної Ради України сьомого скликання. На початку ранкового засідання із заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили уповноважені представники депутатських фракцій. Народні депутати включили до порядку денного низку законопроектів.


Підготовлений до розгляду у другому читанні проект закону про особливості діяльності санаційного банку доповів голова Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Олександр Риженков. Він повідомив, що у Комітеті під час підготовки законопроекту до другого читання робочою групою, яка складалася з представників Національного банку, Міністерства фінансів, Світового банку та фахівців банківської сфери було опрацьовано 20 пропозицій, з яких враховано 6, відхилено - 14.

О.Риженков зазначив, що за результатами доопрацювання проекту були враховані слушні поправки, спрямовані на недопущення передачі санаційному банку активів, які знаходяться у заставі третіх осіб або щодо яких встановлені інші обтяження та будь-які зобов'язання інших банків, за якими останні виступають боржниками; на приведення у відповідальність до норм чинного законодавства питання застосування до санаційного банку умов міжнародних стандартів, бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

"Враховуючи потреби у вирішенні цієї проблеми та зважаючи на необхідність вимог МВФ та Світового банку, який надіслав Комітету свого листа про підтримку законопроекту, Комітет пропонує прийняти зазначений законопроект у другому читанні та в цілому", - повідомив О.Риженков.

За результатами голосування законопроект не набрав необхідної кількості голосів для прийняття ("за" - 210 голосів).

Керівник фракції "Свобода" О.Тягнибок під час розгляду поправок до проекту звернув увагу на те, що зараз народні депутати почали розглядати ті законопроекти, які "нібито були ухвалені у першому читанні на тому так званому "виїзному засіданні" Верховної Ради 4 квітня, яке відбулося у приміщенні на вул. Банковій". О.Тягнибок запропонував всі ці законопроекти, зокрема, за реєстр. №№ 2405, 1154, 2144, 1177, 2102, 1178, 2291, 2138, 1246, 2029, 2084 і 2547 відправити на повторне перше читання з метою їх легалізації.

Голова Верховної Ради України Володимир Рибак поставив на голосування пропозицію про направлення вищеназваних законопроектів на повторне друге читання.

Парламентарії не підтримали пропозицію ("за" - 180 голосів).

Народні депутати, які взяли слово з процедури, підтримали пропозицію керівника фракції "Свобода" О.Тягнибока про направлення законопроектів на доопрацювання для їх внесення на повторне друге читання.

Головуючий сказав, що зараз законопроекти підготовлені до другого читання розглядатися не будуть, а під час перерви керівники фракцій проведуть консультації щодо них.

Народні депутати приступили до розгляду законопроектів у першому читанні.

Проект закону про внесення зміни до статті 7 Закону "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" (щодо осіб, які надають соціальні послуги) доповіла заступник Міністра соціальної політики Лідія Дроздова. Вона повідомила, що цим законопроектом пропонується надати право на отримання державної соціальної допомоги сім'ям, до складу яких входять працездатні особи, що здійснюють постійний догляд за інвалідами ІІ-ІІІ групи чи престарілими особами, які, за висновком лікаря, потребують постійного стороннього догляду. За словами заступника Міністра, зараз право на отримання такої допомоги законодавчо надано лише особам працездатного віку, які здійснюють постійний догляд за інвалідами І групи або за престарілими особами, яким виповнилось 80 років і більше.

"У разі схвалення законопроекту допомогу зможуть отримувати ще 20 тисяч сімей, які здійснюють постійний догляд за найбільш вразливими категоріями громадян. Видатки на це у сумі 43,7 мільйона гривень коштів з державного бюджету Мінфіном будуть передбачені у 2014 році", - зазначила Л.Дроздова.

Голова підкомітету Комітету з питань соціальної політики та праці Руслан Зелик доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Парламентарії 349-ма голосами підтримали рішення профільного комітету.

Народні депутати розглянули два законопроекти, які стосувалися внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок).

Автор першого з них, народний депутат Анатолій Денисенко, зняв свій проект на користь альтернативного, який доповів народний депутат Денис Омельянович. Він зазначив, що поданий ним проект спрямований на виправлення помилок у чинному земельному законодавстві, спрощення процедури відведення земельних ділянок та погодження землевпорядної документації, які були допущені при прийнятті 16 жовтня 2012 року Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (щодо діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України, Міністерства соціальної політики України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів).

Доповідач запропонував виключити із Земельного кодексу положення стосовно функціонування комісії з питань погодження документації та землеустрою і встановити, що замість п'яти органів влади, які передбачені зараз, проекти відведення земельної ділянки погоджуються з одним або двома органами.

За словами народного депутата, пропозиція щодо повернення у законодавче поле безпідставно виключених з Земельного кодексу та Закону "Про Державний земельний кадастр" положень, за якими погодження проектів відведення земельних ділянок та державна реєстрація земельних ділянок здійснюється виключно за місцем розташування земельної ділянки, прискорить і зробить значно дешевшим для пересічних громадян процес погодження відведення земельних ділянок.

Верховна Рада 296-ма голосами прийняла законопроект за основу.

Народні депутати розглянули ще один законопроект, який стосувався вдосконалення чинного законодавства у сфері землеустрою - про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення процедури відведення земельних ділянок.

Проект доповів народний депутат Станіслав Мельник. Він зазначив, що законопроектом вносяться зміни до статей 118 і 123 Земельного кодексу та статті 53.5 Кодексу України про адміністративні правопорушення. За його словами, прийняття законопроекту дасть можливість юридичним та фізичним особам спростити питання отримання дозволу на розроблення документації і землеустрою від органів виконавчої влади чи місцевого самоврядування в частині додатку до заяви, а саме графічного плану. Згідно із проектом, це може бути схема розташування, викопіювання з опорного плану та зведених планів та карт тощо, а не викопіювання з кадастрового плану, чи, як в чинній редакції закону, оскільки такі викопіювання без участі відповідних органів отримати неможливо, а за це потрібно платити певну суму грошей.

"Запровадження принципів мовчазної згоди надасть можливість громадянам та юридичним особам замовити документацію із землеустрою через місяць з моменту заяви до відповідного органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування у разі, якщо протягом зазначеного періоду таким органом не буде прийняте відповідне рішення про надання або відмову у наданні земельної ділянки. Адже, як показує практика, деякі місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування розглядають земельні питання по зверненню простих громадян роками - і люди втрачають надію скористатися своїм конституційним правом", - наголосив доповідач.

За результатами голосування законопроект 268-ма голосами був прийнятий у першому читанні.

Парламентарії розглянули два законопроекти, які стосувалися внесення змін до законів "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" та "Про землеустрій" (щодо запровадження норм державного нагляду у сфері землеустрою). Про їх суть доповіли народні депутати Станіслав Мельник і Тарас Кутовий.

С.Мельник повідомив, що проектом пропонується визнати порядок здійснення державного геодезичного нагляду, згідно з яким нагляд за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Проектом також пропонується доповнити закон новою статтею про технічне, технологічне забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності, якою встановлюється вимога до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних карт.

За словами доповідача, прийняття законопроекту підвищить якість та дієвість нагляду, забезпечить дотримання суб'єктами господарювання узгодженої технологічної політики, єдиних методичних засад і технічних регламентів при створенні топографо-геодезичних і картографічних матеріалів та робіт із землеустрою, а також унеможливить зловживання з боку контролюючих органів під час здійснення заходів державного нагляду, а для громадян забезпечить належну реалізацію своїх конституційних прав при виготовленні правовстановлюючих документів на землю.

Заступник голови Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Сергій Глазунов доповів рішення Комітету рекомендувати парламенту прийняти законопроект народного депутата С.Мельника за основу, а законопроект народного депутата Т.Кутового - відхилити.

За основу у першому читанні 324-ма голосами був прийнятий законопроект народного депутата С.Мельника.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (щодо наповнення джерел субвенції для погашення різниці в тарифах) доповів народний депутат Артур Мартовицький. Він зазначив, що метою прийняття законопроекту є забезпечення джерел для погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялося, транспортувалося та постачалося населенню, яка виникла в зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалося або погоджувалося органами державної влади чи місцевого самоврядування в розмірі 270 мільйонів гривень.

За словами доповідача, законопроект не змінює загальний обсяг доходів бюджету, оскільки пропонується здійснити перерозподіл в межах спеціального фонду.

Голова Комітету з питань бюджету Євгеній Гєллєр доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти цей законопроект за основу.

За результатами голосування ("за" 195) законопроект був відхилений.

Проект закону про скасування необґрунтованих пільг і привілеїв для осіб, уповноважених на виконання функцій держави доповів народний депутат Арсеній Яценюк. Він повідомив, що цей проект внесений трьома опозиційними фракціями і розглядається вперше парламентом цього скликання. За його словами, проектом передбачається скасувати всі пільги і привілеї, за які сплачують українські платники податків. "У випадку, якщо законопроект буде прийнятий, додаткова економія коштів складе близько 2 мільярдів гривень, які треба і можна відправити на освіту, на лікування тощо", - зазначив доповідач.

А.Яценюк повідомив, що цим проектом пропонується, щоб Президент України не мав права розпоряджатися десятками державних резиденцій, а мав тільки одну державну резиденцію і звільняв цю державну резиденцію в той день, коли в нього закінчився термін повноважень, на відміну від його попередників, які досі живуть за державні кошти.

За його словами, проект передбачає, що ні Прем'єр-міністр України, ні Президент України, ні Голова Верховної Ради України, ні інші посадові особи не мають права витрачати протягом року більше 3 мільйонів гривень на перельоти спецлітаками, а мають право користуватися виключно регулярними рейсами.

Законопроект також передбачає, що ні Президент, ні Прем'єр, ні Голова Верховної Ради не мають права їздити по місту Києву і по Україні з кортежами і перекривати дороги для громадян України.

Доповідач повідомив, що проектом передбачається скасувати спеціальну пільгову пенсію для народних депутатів України та вищих посадових осіб, обмеживши її 10 мінімальними заробітними платами, та скасувати всі вихідні пільги, всі вихідні допомоги та інші види виплат, які здійснюються народним депутатам України.

Голова Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Давид Жванія доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді відхилити цей проект.

Д.Жванія зазначив, що члени Комітету ухвалили таке рішення, підтримуючи ідею скорочення пільг щодо певних посадових осіб, але погоджуючись з невідповідністю окремих положень проекту нормам Конституції України, вимогам Регламенту Верховної Ради та Бюджетного кодексу, та у зв'язку з відсутністю належного фінансово-економічного обґрунтування, а також відсутністю самостійного предмету регулювання.

Під час обговорення представники опозиційних фракцій і КПУ заявили, що їх фракцій будуть голосувати за цей законопроект.

Не підтримав проект представник фракції Партії регіонів.

Верховна Рада не підтримала законопроект у першому читанні ("за" - 203 голоси).

Головуючий закрив ранкове засідання.

На вечірньому засіданні народні депутати продовжили розгляд законопроектів у першому читанні.

Парламентарії розглянули чотири законопроекти стосовно внесення змін до Закону "Про столицю України - місто герой Київ" (щодо об'єднання посад голови Київської міської державної адміністрації та Київської міської ради) за реєстр. №№1032 1032-1 1032-2 1032-3. Про їх суть доповіли народні депутати Валерій Карпунцов, Андрій Павловський, В'ячеслав Кириленко, Олександр Чорноволенко.

В.Карпунцов повідомив, що проектом пропонується встановити, що Київський міський голова призначається Президентом України головою Київської міської державної адміністрації.

Законопроектом, який доповів народний депутат А.Павловський, пропонується вилучити із чинного Закону "Про столицю України - місто-герой Київ" статті 10-1, в якій йдеться про те, що виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві, а також про призначення Голови Київської міської державної адміністрації Президентом України.

Народний депутат В.Кириленко зазначив, що його проектом пропонується відновити цілісну систему місцевого самоврядування у місті Києві та поновити діяльність районних у місті Києві рад.

О.Чорноволенко доповів законопроект, яким пропонується надати право територіальній громаді міста Києва приймати рішення про утворення (неутворення) районних у місті рад, а також закріпити порядок прийняття такого рішення.

Голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Євген Карташов повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект за реєстр. №1032, який доповів народний депутат В.Карпунцов, а інші три проекти - відхилити.

Під час дискусії всі чотири законопроекти підтримали представники опозиційних фракцій. Вони наголошували на тому, що Київ повинен мати своє повноцінне самоврядування. За їхніми словами, діюча конструкція влади не дає змоги здійснювати всі функції місцевим органам.

Голова фракції КПУ П.Симоненко повідомив, що фракція не буде голосувати за ці законопроекти.

Представники фракції Партії регіонів висловилися проти прийняття законопроектів. Вони звинувачували опозиційні фракції у тому, що ті не можуть домовитися, внісши один законопроект, а не чотири, а, отже, не дбають про інтереси киян.

За результатами голосування усі чотири законопроекти були відхилені.

Головуючий закрив пленарне засідання.

Наступне пленарне засідання другої сесії відбудеться у середу, 5 червня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.