Пленарні засідання Верховної Ради України 10 жовтня 2013 року

plenar zasidan

 
У четвер, 10 жовтня, відбулися пленарні засідання третьої сесії Верховної Ради України сьомого скликання. Голова Верховної Ради України Володимир Рибак на початку ранкового засідання на вимогу фракцій "Батьківщина" і "УДАР" оголосив перерву для проведення консультацій з питань порядку денного.


Керівник фракції "Батьківщина" Арсеній Яценюк після закінчення перерви зробив заяву фракцій з приводу розгляду сьогодні на пленарному засіданні законопроекту про внесення змін до Конституції України щодо посилення гарантій незалежності суддів.

"Три фракції: "Батьківщина", "УДАР" і "Свобода" чітко виклали юридичну та політичну аргументацію необхідності внесення нового спільного узгодженого законопроекту, який повинен передбачати, перше - введення інституту відповідальності судді і вплив на того суддю, який корумпований, який порушує закон, Конституцію, право і справедливість. Друге - відновлення всецілої компетенції Верховного Суду України як найвищої судової інстанції у країні, яка не тільки узагальнює практику, але яка може переглянути будь-яку справу в Україні. Третє - неприпустимим є скасування терміну повноважень Генерального прокурора. Це ще один крок до приватизації посади Генерального прокурора України. Фактично створюється орган - Вища рада юстиції, на що наголошує Венеціанська комісія, який отримує такі повноваження, яких немає ні у Президента, ні у Верховної Ради України разом взятих.

Окрім того, за цим проектом змін до Конституції існують дві паралельні структури, а саме - Вища рада юстиції та Вища кваліфікаційна комісія суддів, де повноваження одних і інших мають спільні риси. І Венеціанська комісія наголошує на тому, що доцільність існування двох органів не потрібна", - зазначалося у заяві.

А.Яценюк повідомив, що фракції пропонують відкласти голосування по даному законопроекту, а також провести зустріч з Президентом України В.Януковичем як суб'єктом законодавчої ініціативи з питання внесення змін до Конституції України, а також взяти за основу законопроект, внесений ним, і внести ті суттєві правки, на яких наполягає опозиція.

Проект закону про внесення змін до Конституції України щодо посилення гарантій незалежності суддів доповів Радник Президента України Андрій Портнов. Він зазначив, що цей законопроект був розглянутий Конституційним Судом України та визнаний таким, що відповідає Конституції. "З моменту включення цього проекту закону до порядку денного третьої сесії ми з вами отримали більш ніж чіткий заклик до якнайшвидшого прийняття цього законопроекту з боку європейських інституцій", - наголосив А.Портнов.

Доповідач процитував слова Голови Венеціанської комісії Джанні Букіккіо: "Запропоновані зміни до Конституції є дуже позитивним кроком".

А.Портнов далі зазначив, що співдоповідачі Моніторингового комітету Ради Європи по Україні також закликали всі політичні сили Верховної Ради прийняти до уваги рекомендації Венеціанської комісії та прийняти запропоновані зміни до Конституції України.

Радник Президента України нагадав, що прийняття цього законопроекту є важливою умовою для підписання Україною Угоди про асоціацію із Європейським Союзом.

А.Портнов зазначив, що законопроект було розроблено з врахуванням висновків та рекомендації європейських експертів, в яких неодноразово зверталася увага на необхідність внесення змін до Конституції та приведення її окремих положень у відповідність до міжнародних стандартів судочинства.

"Аналіз їх висновків та рекомендацій засвідчує, що найбільш проблемними є положення Основного Закону України, в яких містяться норми щодо складу та повноважень Вищої Ради юстиції, існуючого порядку призначення та обрання суддів і взаємопов'язаного з цим питання 5-річного строку призначення на посаду суддів вперше, процедури зняття депутатської недоторканості, порядку утворення та ліквідації судів. Законопроект, що розглядається, містить позиції щодо врегулювання цих проблемних питань", - повідомив доповідач.

А.Портнов наголосив на тому, що прийняття таких змін сприятиме тому, щоб суддями ставали особи, які мають достатній професійний і життєвий досвід, а також щоб надати суддям, які хоч і досягли 65-річного віку, але мають бажання працювати, можливість продовжити свою діяльність на посаді судді. Він також зазначив, що всі положення законопроекту спрямовані на якісну трансформацію судової системи, а їх зміст базується на положеннях міжнародних стандартів судочинства.

Голова Комітету з питань правової політики Валерій Писаренко повідомив, що Комітет з питань правової політики 9 жовтня цього року розглянув на своєму засіданні поданий Президентом України та визначений як невідкладний законопроект та висновок Конституційного суду щодо нього. Він також зазначив, що метою проекту є вдосконалення положень Конституції України та посилення існуючих гарантій незалежності суддів, що дасть змогу змінити існуючу процедуру призначення та звільнення суддів, зменшити роль політичних органів у цьому процесі та дозволить передати повноваження щодо вирішення питань, пов'язаних з діяльністю суддів до відання органів, більшу частину з яких становитимуть саме судді.

В.Писаренко повідомив, що Комітет рекомендував Верховній Раді попередньо схвалити законопроект.

В обговоренні проекту взяли участь представники всіх політичних фракцій.

Проти попереднього схвалення законопроекту висловилися народні депутати з опозиційних фракцій. Вони аргументували свої позиції тим, що прийняття цього законопроекту є спробою "однобокої деполітизації судової системи", "знищення базових принципів побудови держави", неврахування у проекті таких ключових питань як доцільність існування Верховного Суду України, як конституційного органу, та сумнівами у необхідності скасування терміну повноважень Генерального прокурора.

Керівник фракції КПУ П.Симоненко повідомив, що фракція не буде підтримувати зазначений проект рішення, якщо не будуть внесені запропоновані нею зміни і не буде голосувати за проект в останній редакції.

Представник фракції Партії регіонів В.Олійник наголосив на тому, що небажання опозиційних фракцій голосувати за цей законопроект свідчить про те, що вони виступають проти євроінтеграції України.

Верховна Рада 244 голосами "за" прийняла постанову про попереднє схвалення проекту закону про внесення змін до Конституції України щодо посилення гарантій незалежності суддів за реєстр. №2522а.

Народний депутат М.Хміль повідомив про зафіксовані ним факти неперсонального голосування депутатами з фракції Партії регіонів під час ухвалення рішення.

Головуючий поставив проект постанови про попереднє схвалення законопроекту на переголосування, за результатами якого він був прийнятий в цілому 244 голосами.

Народні депутати прийняли рішення з обговорених питань. За основу було прийнято проект закону про службу пробації за реєстр. №1197-1.

Парламентарії відхилили проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гуманізації кримінального законодавства та організаційно-правових передумов впровадження служби пробації).

Підготовлений до другого читання проект закону про внесення зміни до статті 6 Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" (щодо НАК "Нафтогаз Україна") доповів голова Комітету з питань бюджету Євгеній Гєллєр. Він повідомив, що під час підготовки проекту до другого читання до Комітету надійшло 18 пропозицій, з яких Комітет підтримав 5 та відхилив 13.

Народні депутати розглянули поправки і прийняли законопроект у другому читанні та в цілому.

Головуючий вніс роз'яснення з приводу того, що вчора деякі ЗМІ поінформували про нібито неучасть української сторони у засіданні Комітету парламентського співробітництва між Україною та Європейський Союзом.

В.Рибак повідомив, що 9 жовтня у Страсбурзі проходила робоча внутрішня нарада європейської частини парламентського співробітництва, в якій участь української сторони не передбачалася. Водночас, за його словами, для забезпечення нормальної роботи української делегації Головою Верховної Ради підписано Розпорядження про призначення співголовами української частини Комітету парламентського співробітництва між Україною та Європейським Союзом народних депутатів Сергія Тигіпка і Петра Порошенка. Про це було повідомлено президента Європейського парламенту Мартіна Шульца.

Верховна Рада прийняла в цілому проект закону про основи розвитку Автономної Республіки Крим та особливості провадження інвестиційної діяльності на її території.

Народні депутати відхилили законопроект про енергетичну ефективність житлових та громадських будівель.

В цілому було прийнято законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей передачі в оренду чи концесію об'єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності.

Головуючий поставив на голосування пропозицію народного депутата М.Чечетова про продовження вечірнього пленарного засідання до завершення розгляду всіх питань порядку денного.

Пропозиція не була підтримана ("за" - 224).

Парламентарії розглянули поправки до кількох законопроектів. В цілому були прийняті проекти законів: про внесення зміни до статті 28 Закону "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" щодо отримання інформації співвласниками багатоквартирного будинку; про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії протиправному поглинанню та захопленню підприємств; про внесення змін до статі 4 Закону "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" щодо видів фінансових послуг.

Народні депутати повторно розглянули Закон "Про внесення доповнень до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" щодо скорочення кількості документів для отримання державної допомоги при народженні дитини" з пропозиціями Президента України.

Закон з урахуванням пропозицій Президента України було прийнято 243 голосами "за".

Народні депутати розглянули у першому читанні проект закону про внесення змін до статті 9 Закону "Про державну підтримку сільського господарства України" (щодо удосконалення діяльності Аграрного фонду).

Законопроект було направлено на повторне перше читання.

Головуючий закрив ранкове засідання.

На вечірньому засіданні народні депутати продовжили розгляд законопроектів у першому читанні.

Проект закону про внесення зміни до статті 22 Закону "Про Державний бюджет України на 2013 рік" щодо реструктуризації фактичної бюджетної заборгованості шляхом видачі фінансових казначейських векселів доповів Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Темник. Урядовець зазначив, що цим проектом пропонується врегулювати питання погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення для населення, скоротити існуючу заборгованість підприємств теплоенергетики та водопостачальних підприємств за спожиті енергоносії, провести вчасні та в повному обсязі розрахунків з постачальником імпортованого природного газу, а також забезпечити стале проходження опалювального сезону 2013/2014 року.

Проектом передбачено надати право Кабінету Міністрів реструктурувати фактичну бюджетну заборгованість за визначеними ним видатками державного бюджету, що виникла станом на 1 січня 2013 року, у встановлених ним обсягах шляхом видачі фінансових казначейських векселів строком обігу до п'яти років з дохідністю 5 відсотків.

Міністр повідомив, що заборгованість за спожитий природний газ станом на 01.09.2013 вже становить 17,1 мрлд. грн., а обсяг заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію для населення станом на 01.01.2013 складає лише 3,9 млрд. грн., а тому, за його словами, виникає необхідність надати можливість підприємствам теплопостачання погашати казначейськими фінансовими векселями заборгованість за спожиті енергоносії не лише яка виникла станом на 01.01.2013, а й ту, яка виникає протягом поточного року.

Голова Комітету з питань бюджету Євгеній Гєллєр доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Під час обговорення народні депутати висловили деякі зауваження до законопроекту і прийняли його за основу.

Народні депутати розглянули два законопроекти, які стосувалися внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо використання державної частини виробленої продукції відповідно до угод про розподіл продукції). Про їх суть доповіли народні депутати М.Рудьковський і Ю.Дерев'янко.

Законопроектами пропонувалося до доходів загального фонду місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів (кошик другий), включити кошти від використання (реалізації) частини виробленої продукції, що залишається у власності держави та відповідно до угод про розподіл продукції передається органу місцевого самоврядування, на території якого розташована ділянка надр, у розмірах, передбачених такою угодою.

348 голосами за основу було прийнято законопроект народного депутата Ю.Дерев'янка.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо вдосконалення врегулювання відносин на об'єкти нерухомого майна) доповіла перший заступник Міністра юстиції Інна Ємельянова. Вона зазначила, що проектом пропонується вдосконалити врегулювання відносин, пов'язаних зі сплатою органами державної влади та органами місцевого самоврядування коштів за надання витягу з Державного реєстру прав, а також відносин, пов'язаних з проведенням державної реєстрації речових прав на об'єкти нерухомого майна, які виникли і зареєстровані у порядку, визначеному законодавством, що діяло до 1 січня 2013 року.

Крім цього, проектом передбачається врегулювати питання, пов'язані з отриманням органами державної реєстрації прав та нотаріусами інформації, яка зберігається у реєстрових книгах і реєстраційних справах, що формувалися підприємствами бюро технічної інвентаризації, для цілей належного проведення державної реєстрації прав та надання в повному обсязі інформації про речові права на нерухоме майно як на запити органів влади, так і за заявами фізичних чи юридичних осіб.

Доповідачка також зазначила, що проектом пропонується врегулювати відносини, пов'язані зі сплатою органами державної влади та органами місцевого самоврядування коштів за надання витягу з Державного реєстру прав, а також відносин, пов'язаних з проведенням державної реєстрації речових прав на об'єкти нерухомого майна, які виникли і зареєстровані у порядку, визначеному законодавством, що діяло до 1 січня 2013 року.

Народні депутати під час обговорення наголошували на необхідності прийняття законопроекту. Водночас, вони висловили деякі зауваження до нього, які необхідно врахувати під час його підготовки до другого читання.

Законопроект 342 голосами було прийнято за основу.

Верховна Рада прийняла за основу проекти законів: про внесення змін до розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо вдосконалення механізму державної підтримки суб'єктів господарювання, які реалізують інвестиційні проекти у пріоритетних галузях економіки; про внесення змін до Водного і Земельного кодексів України щодо земель водного фонду; про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо емісії цінних паперів; про внесення змін до статті 12 Закону "Про екологічний аудит" (щодо об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку).

Головуючий закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання третьої сесії відбудеться у п'ятницю, 11 жовтня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.