mogno vse

Пленарні засідання Верховної Ради України 12 лютого 2015 року

vr 62

 
У четвер, 12 лютого, відбулися пленарні засідання другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання. Голова Верховної Ради Володимир Гройсман, відкривши ранкове засідання, зазначив, що сьогодні розглядається важливий законопроект про справедливий суд. За його словами, вже місяць ведеться робота з експертами в комітетах щодо доопрацювання цього законопроекту. Він вже майже готовий. "І ми будемо очікувати рішення комітету щодо внесення його до другого читання відповідно до Регламенту. Як тільки він буде внесений, ми одразу з вами порадимося, яким чином нам його розглядати. Також вже на фінішній прямій доопрацьований законопроект про Антикорупційне бюро. І сьогодні після Ради коаліції ми визначимося, коли ми будемо його розглядати", - повідомив він.


Народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного.

Проект постанови про тимчасове призупинення акредитації журналістів та технічних працівників деяких засобів масової інформації Російської Федерації при органах державної влади України (реєстр. №1853) доповіла народний депутат Ірина Фріз. Вона зазначила, що відповідно до статті 3 Закону "Про інформацію" одним з основних напрямків державної інформаційної політики є забезпечення інформаційної безпеки України.

І.Фріз обґрунтувала необхідність прийняття постанови тим, що деякі засоби масової інформації Російської Федерації фактично ведуть інформаційну війну проти України та українського народу навіть всередині держави. "Основним завданням прийняття вказаної постанови є забезпечення інформаційної безпеки України, попередження інформаційних загроз та захист прав громадян на інформацію. Проектом постанови пропонується тимчасово припинити акредитацію журналістів та технічних працівників деяких засобів масової інформації Російської Федерації при органах державної влади України на час проведення антитерористичної операції", - пояснила доповідачка.

Голова Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді проголосувати за даний проект постанови за основу та в цілому.

В.Сюмар зазначила, що Комітет з питань з питань свободи слова та інформаційної політики дискутував довкола цього питання. До Комітету звернулися журналісти провідних українських телеканалів, які в своєму зверненні чітко зазначають, що їхні російські колеги займаються зовсім не інформаційною політикою, а маніпуляціями. "Що фактично сьогодні відбувається? Коли російські журналісти приходять в орган влади, записують когось без представлення із українських політиків, після цього монтуються відповідні відеосюжети і все це використовуються в інформаційній війні проти України і такі випадки зафіксовані. Тому захід, який пропонується цією постановою, він достатньо радикальний, водночас, зважаючи на статтю 10 Конвенції з прав людини про те, що в тому разі обмеження свободи слова допускається, якщо це загрожує інтересам національної безпеки і оборони", - зазначила голова Комітету.

239 голосами проект постанови було прийнято в цілому.

Парламентарії розглянули низку законопроектів, підготовлених до другого читання.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (реєстр. №0922) доповів голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін. Він повідомив, що при підготовці законопроекту до розгляду в повторному другому читанні до Комітету надійшло 15 пропозицій, з яких враховано 14 та 1 відхилено.

За словами доповідача, положення проекту залишаються актуальними і на теперішній час. Так, пропонується доповнити Кримінальний кодекс статтею 336-1, яка передбачає впровадження кримінальної відповідальності за відмову від проходження служби цивільного захисту в особливий період та у разі проведення цільової мобілізації, незалежно від режиму функціонування держави: чи в то в мирний час, чи то в особливий час.

Також пропонуються зміни до базових законів, таких як: "Про правовий режим надзвичайного стану", "Про правовий режим воєнного стану", "Про оборону України" та "Про основи національної безпеки України", спрямовані на усунення прогалин в регулюванні відносин, що виникають у сфері цивільного захисту населення та неврегульовані сьогодні положеннями введеного в дію Кодексу цивільного захисту в 2013 році.

А.Кожем'якін доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект в цілому як закон.

Законопроект 238 голосами було прийнято у другому читанні та в цілому.

Верховна Рада прийняла в цілому законопроект про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо врегулювання питання відповідальності за вчинення насильства в сім'ї (реєстр. №0920).

За результатами голосування відхилено проект закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності у сфері дозвільної системи (реєстр. №0923).

Парламентарії розглянули поправки до законопроекту про ліцензування певних видів господарської діяльності (реєстр. №0934) і за результатами голосування ("за" - 277) направили його на доопрацювання.

Верховна Рада 260 голосами ухвалила в цілому проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція) за реєстр. №1580.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування органів внутрішніх справ (реєстр. №1550) доповів голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін.

Народні депутати розглянули поправки і 288 голосами прийняли законопроект у другому читанні та в цілому.

Голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін доповів наступний законопроект про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за окремі військові злочини (реєстр. №1552). Він зазначив, що цим проектом пропонується внести зміни до статей Кримінального кодексу, встановивши більш сувору відповідальність за військові злочини, передбачене статтями Кримінального кодексу, якщо їх вчинено не лише в умовах воєнного стану, а й в умовах особливого періоду.

Загалом до законопроекту надійшло 23 пропозиції, з них пропонується 19 врахувати і 4 відхилити. Комітет прийняв рішення, рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект в другому читанні та в цілому.

Під час розгляду поправок до проекту головуючий оголосив коротку перерву.

В.Гройсман після перерви повідомив про жорстоку бійку між двома народними депутатами в кулуарах. "Це є абсолютно неприпустимо в стінах Українського парламенту. Я думаю, що більшість присутніх тут це підтримає, можуть бути будь-які дискусії, можуть бути різні точки зору, але протягувати руки один одному - це є неприпустимим", - наголосив він.

В.Гройсман запропонував крім закону, крім Конституції і Регламенту, розробити кодекс поведінки народного депутата України восьмого скликання, "щоб кожен знав, що він може робити, а що - ні. І кожен це має підписати".

Головуючий дав доручення Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України розглянути це питання під час перерви і внести відповідну пропозицію. Він надав слово Першому заступнику голови Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Павлу Пинзенику, який повідомив, що Комітет провів коротку нараду і пропонує проголосувати за позбавлення права відвідання пленарних засідань протягом 5 пленарних засідань народних депутатів Є.Соболєва та В.Івченка.

Головуючий закликав народних депутатів заспокоїтися і зайняти свої робочі місця.

Голова фракції "Об'єднання "Самопоміч" Олег Березюк вибачився за непарламентську поведінку народного депутата Є.Соболєва.

Представник фракції "Батьківщина" Сергій Соболєв зазначив, що фракція приймає вибачення. Говорячи по суті питання, С.Соболєв звернувся до народних депутатів: "давайте не плутати дві речі. Якщо ми в цій сесійній залі будемо зводити по 5-6 людей, брати в оточення народного депутата, бити його, а після цього двох народних депутатів позбавляти права на п'ять засідань - це є некоректно, нечесно і неетично".

С.Соболєв запропонував передати всі матеріали в Регламентний комітет, подивиться ці матеріали на засіданні Комітету і після цього передати їх в прокуратуру, "щоб ні в кого більше після цього не було бажання таким займатися".

Головуючий зазначив, що персональна відповідальність має бути застосована до порушників.

Народні депутати продовжили розгляд поправок до законопроекту про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за окремі військові злочини, на підтвердженні яких наполягали автори.

За результатами голосування законопроект 245 голосами було прийняти в цілому.

Проект закону про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо місця відкриття спадщини (реєстр. №1534) доповів член Комітету з питань правової політики та правосуддя Дмитро Шпенов. Він зазначив, що суть законопроекту - спростити оформлення спадкових прав і зробити їх без прив'язки до місця проживання спадкодавців. Основним зауваженням на профільному комітеті і в сесійній залі був той момент, що закон повинен застосуватися тільки відносно осіб, які проживають на тимчасово окупованих територіях та зоні проведення антитерористичної операції. Всі поправки до другого читання зводяться до цієї ідеї.

За словами доповідача, всього надійшло 18 поправок, прийнято 4, в тому числі частково і редакційно -5, і 5 відхилено.

Д.Шпенов повідомив, що статті Цивільного кодексу залишалися в чинній редакції. Кодекс тільки доповнено нормою, що в особливих випадках місце відкриття спадщини встановлюється законом. Всі інші зміни були перенесені в спеціальні закони про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України і про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції.

Законопроект 246 голосами було прийнято у другому читанні та в цілому.

Народні депутати розглянули поправки до законопроекту про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексу України (щодо військових злочинів) за реєстр. №1849.

За результатами голосування законопроект не набрав голосів для прийняття у другому читанні та в цілому і 227 голосами був направлений на доопрацювання.

Парламентарії не підтримали пропозицію про повернення до розгляду раніше не підтриманого питання - законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення захисту майнових прав акціонерів (реєстр. №1839).

До порядку денного для розгляду на вечірньому засіданні було включено законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення діяльності Національного антикорупційного бюро та Національного агентства з питань запобігання корупції).

Народний депутат О.Ляшко звернувся до головуючого з проханням поставити на розгляд на вечірньому засіданні законопроект за реєстр. №2045.

В.Гройсман у відповідь на пропозицію народного депутата О.Ляшка повідомив, що законопроект за реєстр. №2045 зареєстровано, але не розглянуто комітетом. Він дав доручення профільному комітету до 16-ї години внести пропозиції щодо розгляду даного законопроекту і закрив ранкове пленарне засідання.

На початку вечірнього засідання народні депутати розглянули у другому читанні законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення діяльності Національного антикорупційного бюро та Національного агентства з питань запобігання корупції (реєстр. №1660-д). Законопроект доповів народний депутат Юрій Луценко. Він наголосив на тому, що цей проект є одним з ключових по боротьбі з корупцією. Він повідомив, що цей проект розроблено " в руслі європейського підходу про те, що головне не тільки покарати корупціонера, але дуже важливо і конфіскувати награбоване ним майно. Це - головне завдання цього закону".

Ю.Луценко відповів на питання, які дискутувалися у сесійній залі, зокрема, щодо конфіскації майна засудженого корупціонера. Він пояснив підхід закону на прикладі: якщо керівництво Національного агентства з запобігання корупції доведе в суді і засудить міністра, котрий взяв хабар, після цього майно його або майно пов'язаних з ним осіб, які лише фіктивно є власниками, може бути конфісковано.

Доповідач звернув увагу на те, що щодо фізичних осіб, пов'язаних з цим міністром-хабарником буде застосовуватися діюче українське законодавство без змін. Щодо майна, яке буде пов'язано з тим міністром-корупціонером і числиться на юридичних особах, буде застосована процедура цивільного права. Це означає, що офшорна фірма, на якій нібито числиться майно корупціонера, буде запрошено в суд і вразі неявки на другий-третій раз суд зможе прийняти законне рішення без його представництва і зрештою конфіскувати це майно. Ця процедура апробована в низці європейських країн показала свою ефективність і її пропонується запровадити в українське законодавство.

Ще одне питання, яке турбувало народних депутатів, про призначення директора Антикорупційного бюро і його зняття. Ю.Луценко повідомив, що компроміс між фракціями знайдено. Він зачитав цей компроміс "кандидатуру директора Антикорупційного бюро висуває номінаційна комісія. З числа трьох найкращих членів Президент обирає одного і призначає директором.

Ю.Луценко поінформував про кілька причин зняття директора Антикорупційного бюро., згідно з якими знімає директора або Президент або парламентська більшість.

Ю.Луценко попросив народних депутатів проголосувати за цей закон, "бо це і є війна з корупцією, не менша ніж війна з російсько-терористичними окупантами".

Голова Комітету з питань запобігання і протидії корупції Єгор Соболєв доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні та в цілому. Він також зазначив, що "всі політичні компроміси, які можливо було знайти, було знайдено".

Верховна Рада 247 голосами прийняла законопроект у другому читанні та в цілому з поправками.

Головуючий оголосив до розгляду проект закону про забезпечення права на справедливий суд (реєстр. №1656). Він повідомив, що профільний комітет просить перенести розгляд законопроекту, оскільки його потрібно редакційно доопрацювати. Хоча, на його думку, законопроект можна приймати в цілому.

В.Гройсман надав слово голові Комітету з питань правової політики та правосуддя Руслану Князевичу, який доповів про роботу над цим проектом та над проектом про внесення змін до Закону "Про судоустрій і статус суддів" щодо удосконалення засад організації та функціонування судової влади відповідно до європейських стандартів (реєстр. №1497). Він зазначив, що Комітет прийняв рішення на основі законопроекту за реєстр. №1656 напрацювати єдиний законопроект на основі цих двох проектів і рекомендує Верховній Раді прийняти в цілому законопроект за реєстр. №1656.

В обговоренні законопроекту взяли участь представники депутатських фракцій і груп. Представники більшості фракцій коаліції підтримали законопроект.

Голова фракції "Блок Петра Порошенка" Юрій Луценко, зокрема зазначив: "чистити тих, хто десятки років займався кривосуддям треба системно". За його словами, необхідно прийняти закон, який запустить в роботу Вищу раду юстиції, Вищу кваліфікаційну комісію, яка очистить весь суддівський корпус, а не лише злощасний Печерський суд.

"Це перший крок судової реформи. Він буде направлений до Венеціанської комісії і після її висновків, можливо, буде під корегований, але не можна відкладати це питання на місяць, на два, на п'ять. Нам необхідно діяти. Часу немає. Той самий Майдан також вимагає від нас дій по очищенню судової гілки влади. В країні, в якій немає суду, немає нічого. Ні економіки. Ні справедливості. Ні культури. Ні міжнародних інвестицій. Ні захисту прав людини", - наголосив Ю.Луценко і звернувся до всіх парламентаріїв проголосувати за законопроект "про очищення судової гілки влади, про відновлення справедливості і законності у цій замордованій країні".

У виступах також зазначалося, що цей проект - "це не революція, це якийсь крок - але крок дуже й дуже обережний. Ключові ж зміни можна ухвалити, внісши зміни до Конституції. Цей законопроект як перший етап судової реформи міг би бути підтриманий".

Представники фракцій "Об'єднання "Самопоміч" і Радикальної партії також висловилися на підтримку законопроекту, але пропонували проголосувати за нього завтра, після вивчення всіх поправок. Вони також пропонували врахувати свої пропозиції. "Ми проголосуємо за цей законопроект, бо він по-філософськи правильний. Але проголосуємо завтра, коли вивчимо його", - зазначив голова фракції "Об'єднання "Самопоміч" Олег Березюк.

В.Гройсман запропонував провести сигнальне голосування.

Результати сигнального голосування були позитивними - "за" - 239.

Головуючий поставив законопроект на голосування для прийняття його у другому читанні та в цілому.

Верховна Рада 251 голосом прийняла законопроект в цілому з урахуванням техніко-юридичних правок.

В голосуванні не брали участь депутатські фракції "Об'єднання "Самопоміч" і Радикальної партії.

Народні депутати вимагали оприлюднити результати сигнального голосування.

Перший заступник Голови Верховної Ради України А.Парубій повідомив, що система "Рада" не може висвітлити результати сигнального голосування і він зачитав ці результати.

Народні депутати далі розглянули низку законопроектів у першому читанні.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо зняття регуляторних бар'єрів для розвитку державно-приватного партнерства в Україні та стимулювання інвестицій) за реєстр. №1058 доповіла народний депутат Олександра Кужель. Вона зазначила, що метою законопроекту є зняття регуляторних бар'єрів для розвитку державно-приватного партнерства та стимулювання інших механізмів залучення інвестиційних капіталовкладень в Україні, а його завданнями - створення більш ефективних механізмів для співробітництва між державою і територіальними громадами (державними партнерами), та приватними партнерами в рамках ДПП, покращення інвестиційних умов та гарантій для приватних інвесторів шляхом внесення змін до відповідних законів України та усуненні невідповідностей, які дані закони містять.

Голова Комітету з питань промислової політики та підприємництва Віктор Галасюк доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти проект за основу.

Законопроект після короткого обговорення 234 голосами було прийнято за основу.

Народні депутати підтримали проект постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України восьмого скликання та обрання голови Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації" за реєстр. №2051, яким народного депутата Мельничука Сергія Петровича відкликано з посади заступника голови Комітету з питань національної безпеки і оборони внаслідок обставин, що унеможливлюють виконання ним своїх обов'язків, та увільнено його від обов'язків члена цього Комітету за квотою пропорційного представництва депутатської фракції Радикальної партії Олега Ляшка.

Народні депутати розглянули та підтримали за основу законопроекти про внесення змін до Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо статусу осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (реєстр. №1688) і про внесення доповнень до Закону "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (щодо врегулювання питань, періодичності, строків виплати допомоги по безробіттю) (реєстр. №1046).

За результатами голосування було відхилено законопроекти про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо державних капітальних вкладень (реєстр. №1537) і про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо встановлення відповідальності за безпідставну відмову або незаконне надання статусу учасника бойових дій) (реєстр. №1268).

Перший заступник Голови Верховної Ради України А.Парубій закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання другої сесії відбудеться у п'ятницю, 13 лютого, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Минулої добу найбільша напруженість відзначається на Луганському та Донецькому напрямках. У ході бойових дій один військовослужбовець Об'єднаних сил отримав легке поранення

подробнее

Опрос

Поддерживаете ли Вы введение военного положения в Украине?

pp
Конфликты и законы © 2008-2018.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.