mogno vse

Пленарні засідання Верховної Ради України 2 червня 2015 року

vr02 06

 
У вівторок, 2 червня, відбулися пленарні засідання другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання. Голова Верховної Ради України В.Гройсман на початку ранкового засідання зазначив, що «зараз надзвичайно гостро стоїть питання щодо розгляду подання Генерального прокурора України щодо недоторканності народних депутатів України».


«Насправді ми маємо на цьому шляху дотриматись процедури. Але ця процедура не повинна затримувати розгляд цього питання народними депутатами і Парламент має виконати частину своїх повноважень щодо розгляду цього питання і прийняття рішення», - зазначив він.

В.Гройсман повідомив, що на засіданні Ради коаліції щойно було обговорено це питання. За його словами, є сьогодні питання до профільного Комітету з питань Регламенту, у функції якого входить розгляд цього питання і підготовка його для внесення до розгляду Верховної Ради України. Однак, Комітет цього не зробив.

Головуючий повідомив про засідання Ради коаліції, яке відбудеться о 12 годині. Він запросив на це засідання першого заступника голови Комітету з питань Регламенту Павла Пинзеника бути готовим поінформувати про те, як пройшло засідання Комітету. На його думку, цілком можливо провести повторне засідання комітету для того, щоб досконало розглянути це питання.

В.Гройсман далі повідомив парламентаріїв про удосконалення електронних систем в парламенті, робота над якими постійно триває. Він представив сервіс «Електронний протокол», який розміщений на офіційному сайті Верховної Ради у розділі «Законотворчість» і розповів про його можливості з метою зробити роботу народних депутатів більш прозорою і більш ефективною.

Представники депутатських фракцій виступили з оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями.

Народні депутати не підтримали пропозицію головуючого про включення до порядку денного сесії ряду законопроектів.

Парламентарії розглянули проекти законів у першому читанні.

Проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо врегулювання деяких питань у зв'язку із прийняттям Закону України «Про військово-цивільні адміністрації»)» №2684 доповів народний депутат Артур Герасимов. Він звернув увагу на прогалину у Бюджетному кодексі щодо передачі повноважень місцевих органів самоврядування до військово-цивільних адміністрацій у разі їх створення.

А.Герасимов повідомив, що законопроектом пропонується у Бюджетному кодексі України статтю 67/2 «Особливості формування та виконання місцевих бюджетів у Донецькій та Луганській областях на період проведення антитерористичної операції» доповнити і ввести туди поняття «військово-цивільних адміністрацій» відповідно до Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» у разі їх створення.

Таким чином, законопроект просто приводить до відповідності положення Бюджетного кодексу та Закону України «Про військово-цивільні адміністрації».

Доповідач пояснив, що зараз існує дивна ситуація, у Бюджетному кодексі, від якого залежать міжбюджетні відносини і дуже багато речей на місцевому рівні, відсутнє поняття військово-цивільних адміністрацій як таких.

Голова підкомітету Комітету з питань бюджету Костянтин Іщейкін доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому. Він також зазначив, що Комітет, загалом підтримуючи законодавчу ініціативу, визнав за доцільне узгодити положення законопроекту з вимогами закону, врахувавши при цьому пропозиції Головного науково-експертного управління.

Парламентарії підтримали рішення профільного комітету і 240 голосами прийняли законопроект за основу та в цілому.

Проект Закону «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України (щодо негласних слідчих (розшукових) стосовно працівників суду та правоохоронних органів)» №2500 доповів народний депутат Юрій Луценко. Він зазначив, що законопроект викликаний життєвою необхідністю.

Ю.Луценко, обґрунтовуючи необхідність прийняття такого закону, зазначив, що «багато з нас обурюється, коли при спробі притягнути до кримінальної відповідальності суддю-хабарника або суддю, який зловживає своїми службовими повноваженнями, ця справа розвалюється в інших судах». За його словами, ще гірше ситуація, коли оперативні підрозділи намагаються отримати дозвіл щодо певного судді на проведення оперативно-розшукових заходів, прослуховування, документування його корупційних діянь тощо.

Народний депутат зазначив, що цей законопроект пропонує відповідні подання правоохоронних органів направляти в інший суд, на території іншої адміністративної одиниці, які не пов'язані особистим знайомством, спільною роботою із підозрюваним в хабарництві або в інших службових злочинах суддею. На думку доповідача, прийняття законопроекту покращить боротьбу з корупцією і зловживаннями в українських судах.

Голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін у співдоповіді зазначив, що прийняття цього законопроекту сприятиме більш ефективному виконанню завдань кримінального провадження, встановлених статтею 2 Кримінально-процесуального кодексу та незалежності і неупередженості суду.

Крім того, це також сприятиме запобіганню можливим випадкам постановлення неправосудних ухвал або незаконного витоку інформації про дозвіл на проведення негласної слідчої дії з боку слідчих суддів апеляційних судів відносно суддів, працівників суду або правоохоронних органів.

А.Кожем'якін повідомив, що Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти проект закону за основу та в цілому.

Народні депутати під час обговорення підтримали законопроект, висловивши при цьому деякі зауваження і пропозиції.

За результатами голосування законопроект 252 голосами було прийнято за основу.

Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» (щодо декларантів, що перебувають на військовій службі)» №2608 доповів народний депутат Андрій Левус. Він нагадав, що зараз відбувається мобілізація, під час якої мобілізується значна частина державних службовців та працівників місцевого самоврядування. Згідно з діючим законом, вони зобов'язані до 1 квітня здати декларації про доходи та майно. За його словами, є дуже багато звернень від мобілізованих громадян щодо того, що їм складно заповнити і здати ці декларації у такі терміни. Тому законопроектом пропонується щодо таких громадян зробити відтермінування. І в разі цього, як вони будуть демобілізовані, протягом 30 днів вони мають здати необхідні декларації. А в той самий час дати письмові пояснення в довільній формі у відповідні органи про те, що вони не мають можливості здавати ці декларації.

Народні депутати 260 голосами підтримали законопроект за основу.

Парламентарії розглянули і прийняли за основу ще один законопроект, направлений на вдосконалення чинного законодавства у питаннях мобілізації - «Про внесення змін до Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (щодо звільнення від призову на військову службу під час мобілізації викладацького складу вищих учбових закладів та наукових співробітників)» №2620.

Два взаємопов'язаних законопроекти «Про внесення змін до деяких законів України щодо співфінансування доріг державного значення» за №2874 та «Про внесення змін до статті 91 Бюджетного кодексу України щодо співфінансування доріг державного значення» за №2875 доповів народний депутат Анатолій Матвієнко. Він привернув увагу до того, що в системі інфраструктури дороги займають чи не найголовніше місце. «Ми маємо розуміти, що парламент має зробити дуже багато для того, щоб мобілізувати наші зусилля на вирішення проблем доріг. Де б ти не приїхав і з ким би ти не говорив - це сьогодні одна з ключових проблем», - наголосив народний депутат.

А.Матвієнко представив два законопроекти, які, на його погляд, пропонують невеликі зміни і «демонструють необхідну політику». «Ми маємо сьогодні демобілізувати зусилля всіх для того, щоб щось змінити в дорожній сфері. Саме тому ми пропонуємо упорядкувати можливість органів місцевої влади і державних органів влади, як вони спільно могли б взятися за вирішення цієї проблеми. Сьогодні органи місцевого самоврядування мають право брати участь у ремонті доріг, які, як магістральні, ідуть через їх населені пункти, але для цього їм треба у вигляді субвенції перерахувати в державний бюджет за своїм рішенням ці кошти і тоді чекати від держави за їх гроші ремонт. Ми пропонуємо спростити і посилити право місцевих органів самоврядування», - пояснив доповідач.

За результатами голосування обидва законопроект були прийнято за основу та в цілому.

Голова Верховної Ради В.Гройсман повідомив про результати засідання Ради коаліції за участю першого заступника керівника Регламентного комітету, а також першого заступника Генерального прокурора України, який на даний момент виконує обов'язки Генерального прокурора, під час якого було обговорено питання щодо подання Генерального прокурора про зняття недоторканності з двох народних депутатів.

В.Гройсман зазначив, що він як Голова Верховної Ради України дав доручення з 14-ї до 16-ї години Регламентному комітету у відповідності до законодавства розглянути на вимогу фракцій коаліції ці два питання і привести його у відповідність до діючого законодавства. Після того Голова Верховної Ради внесе ці подання до Верховної Ради на розгляд в установленому порядку.

Народні депутати продовжили розгляд законопроектів у першому читанні.

Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо зняття регуляторних бар'єрів для розвитку мережі індустріальних парків в Україні)» №2844 доповів народний депутат Петро Ванат. Він зазначив, що практична реалізація положень діючого закону виявила недосконалість норм чинного законодавства. Як наслідок, сьогодні лише декілька індустріальних парків знаходяться на стадії облаштування, а переважна більшість практично не функціонує. За словами доповідача, в Україні зараз функціонує лише 12 парків.

У запропонованому проекті закону пропонується внести зміни до деяких законів. Зокрема, до Закону «Про індустріальні парки»: у зв'язку з ліквідацією Держінвестпроекту уповноваженим державним органом з формування та реалізації політики щодо створення та функціонування індустріальних парків визначити Міністерство розвитку економіки і торгівлі; надати йому право приймати рішення про включення індустріального парку до переліку індустріальних парків; збільшити строк пошуку ініціаторів створення індустріального парку керуючою компанією до двох років.

Змінами до Земельного кодексу пропонується надати можливість передачі земельної ділянки орендарем в суборенду учасникам індустріального парку без попереднього погодження з власникам такої ділянки тощо.

Голова Комітету з питань промислової політики та підприємництва Віктор Галасюк доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Парламентарії 259 голосами підтримали рішення профільного комітету.

Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (щодо часткового фінансування санаторіїв-профілакторіїв вищих навчальних закладів)» №1865 доповіла голова Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення Людмила Денісова. Вона нагадала, що до 2015 року санаторії-профілакторії частково фінансувалися з коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Однак у зв'язку з реорганізацією цього фонду сьогодні не передбачено умов для функціонування цих установ. При цьому поза гарантіями залишаються як десятки тисяч студентів, так і понад одна тисяча медичних працівників профілакторіїв.

За словами доповідачки, у зв'язку з припиненням фінансування та фактичним закриттям втрачається матеріальна база установ з належним медичним обладнанням.

Законопроектом пропонується встановити право осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах, на отримання оздоровчих заходів за рахунок коштів Фонду соціально страхування України шляхом часткового фінансування санаторіїв-профілакторіїв вищих навчальних закладів. Це дозволить зберегти 50 санаторіїв-профілакторіїв вищих навчальних закладів та забезпечити роботою понад півтори тисячі медичних працівників. Зокрема, проект передбачає віднести до видів матеріального забезпечення, до соціальних послуг за страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, забезпечення оздоровчих заходів, часткове фінансування санаторіїв, визначити завданням Фонду забезпечення даних оздоровчих заходів за рахунок часткового фінансування санаторіїв і встановити право використання коштів Фонду на таке часткове фінансування.

Л.Денісова доповіла, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу і в цілому.

Законопроект 247 голосами було прийнято за основу.

Народні депутати не підтримали пропозицію головуючого включити до порядку денного сесії ряд законопроектів.

Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» щодо уточнення та приведення у відповідність об'єкта оподаткування для платників, що обрали спрощену систему оподаткування» №2229 доповів народний депутат Сергій Євтушок. Він нагадав, що 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України» щодо податкової реформи». Цим законом, зокрема, передбачається об'єднання двох спеціальних режимів в один. Такий спецрежим оподаткування як фіксований сільськогосподарський податок та розформований в єдиний податок шляхом введення окремої четвертої групи платників єдиного податку. До цієї групи належать сільськогосподарські товаровиробники.

Доповідач зазначив, що сьогодні для багатьох сільськогосподарських підприємств-платників єдиного податку четвертої групи такі зобов'язання щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій є непосильним тягарем. Він також звернув увагу на те, що на цих підприємствах працюють переважно жінки, серед яких є багатодітні. Коли вони йдуть на пільгову пенсію, яка передбачена законодавством, підприємства реально не мають можливості, не мають коштів відшкодовувати і брати на себе зобов'язання, тому вони змушені будуть або закривати свою діяльність, або не зможуть зберігати робочі місця.

Народний депутат звернувся до колег з проханням підтримати законопроект, оскільки вже сьогодні є судові позови і сільгосптоваровиробники - керівники фермерських господарств перебувають у судових процесах.

258 голосами законопроект було прийнято за основу.

Наприкінці ранкового засідання парламентарії розглянули і прийняли за основу проект Закону «Про внесення зміни до статті 18 Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам» щодо встановлення доплати інвалідам І групи підгрупи А» №2026.

Головуючий повідомив, що під час перерви відбудеться засідання Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України і закрив ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання В.Гройсман повідомив про засідання Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України, який ухвалив «абсолютно законне рішення» щодо процедури розгляду подання щодо притягнення до відповідальності двох народних депутатів. За його словами, це відкриває шлях до розгляду цього питання у сесійній залі.

В.Гройсман повідомив, що як тільки він отримає рішення комітету, народні депутати одразу розпочнуть розгляд питання про зняття недоторканності двох народних депутатів відповідно до подання Генерального прокурора.

Народні депутати прийняли рішення з раніше обговореного питання.

Голова Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення Людмила Денісова доповіла щодо розглянутих законопроектів щодо внесення зміни до Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» щодо перенесення термінів прийняття закону стосовно призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах за №№2852, 2852-1.

Л.Денісова зазначила, що ніякого рішення не потрібно приймати, оскільки запропонована норма вже діє з 1 червня 2015 року.

Заступник Голови Верховної Ради України Оксана Сироїд, яка далі вела засідання, зазначила: «з огляду на те, що набрав чинності закон, який був проголосований у березні відповідно до якого спеціальні пенсії уже є скасовані, починаючи з 1 червня, обидва законопроекти втратили свою актуальність і відповідно до пропозицій обох об'єктів законодавчі ініціативи вважати такими, що відкликані».

Народні депутати розглянули кілька законопроектів у другому читанні.

Підготовлений до другого читання проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про організацію оборонного планування» у новій редакції №1547 доповів голова Комітету з питань національної безпеки і оборони Сергій Пашинський. Він поінформував про опрацьовані під час підготовки до другого читання пропозиції від суб'єктів законодавчої ініціативи, більшість з яких враховано.

За результатами голосування законопроект 247 голосами було прийнято у другому читанні та в цілому.

Верховна Рада ухвалила в цілому законопроекти «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення складу, змісту та порядку погодження документації із землеустрою» №0904; «Про внесення змін до деяких законів України щодо заснування релігійними організаціями навчальних закладів» №1447.

Парламентарії повторно розглянули Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення цін (тарифів)» №0919 з пропозиціями Президента України.

Представник Президента України у Верховній Раді України Степан Кубів доповів пропозиції Президента України.

Голова Комітету з питань економічної політики Андрій Іванчук повідомив, що Комітет погодився з пропозиціями Президенте України до цього закону і рекомендує Верховній Раді прийняти закон з їх урахуванням.

Закон 256 голосами було прийнято в цілому.

Проект Постанови «Про визначення кандидатури до складу конкурсної комісії з відбору на зайняття посад членів Національного агентства з питань запобігання корупції» №2922 доповів голова Комітету з питань запобігання і протидії корупції Єгор Соболєв. Він повідомив, що Комітет рекомендує кандидатури Олексія Хмари, виконавчого директора Transparency Іnternational Україна.

Народні депутати під час обговорення не підтримали запропоновану комітетом кандидатуру з різних підстав. Деякі з них пропонували перенести розгляд проекту постанови з огляду на те, що відкрилися нові обставини, які необхідно вивчити.

О.Сироїд запропонувала парламентаріям перенести розгляд цього питання.

Народні депутати не підтримали пропозицію.

За результатами наступного голосування проект постанови набрав 35 голосів і був відхилений.

Проект Постанови про припинення повноважень члена Тимчасової спеціальної комісії з перевірки суддів судів загальної юрисдикції Голуба В.В. за №2424 доповів голова Комітету з питань правової політики та правосуддя Руслан Князевич.

236 голосами проект постанови було прийнято в цілому.

Народні депутати за результатами голосування не підтримали прийняття проекту постанови «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України восьмого скликання та обрання голови, першого заступника, заступників голови, секретаря та членів Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації»« №2817.

Парламентарії розглянули і прийняли в цілому проект постанови «Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про премію Верховної Ради України за внесок молоді у розвиток парламентаризму, місцевого самоврядування» №2054.

Підготовлений до повторного першого читання проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам Військової служби правопорядку у Збройних Силах України повноважень на здійснення досудового розслідування кримінальних правопорушень та здійснення оперативно-розшукової діяльності» №2804 доповів голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін. Він повідомив, що Комітет рекомендує за результатами розгляду в першому читанні законопроект повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

А.Кожем'якін також зазначив, що члени Комітету, підтримуючи ідею розподілу правоохоронних завдань та функцій між правоохоронними органами з цивільним та військовим статусом, вважають, що на базі Військової служби правопорядку у Збройних Силах України має бути утворено військову поліцію як військове правоохоронне формування. Наразі необхідності наділяти Державну службу правопорядку додатковими повноваженнями у сфері досудового розслідування чи створювати їй додаткові підрозділи, на їхню думку, немає.

Один з авторів законопроекту, народний депутат Іван Вінник, звернувся до народних депутатів з проханням підтримати законопроект за основу. Він зазначив, що прийняти цей законопроект вкрай необхідно, оскільки в державі склалась ситуація, коли фактично в бойових умовах, під час виконання завдань в зоні проведення антитерористичної операції діюча система органів досудового розслідування не забезпечує ефективне та оперативне розслідування масових військових злочинів, що негативно впливає на стан боєготовності військових частин і підрозділів Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України.

За словами автора, вирішення цього питання створить об'єктивне підґрунтя для більш ефективного функціонування Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, основними завданнями якої є запобігання вчиненню і припинення кримінальних та інших правопорушень, захист майна Збройних Сил України від розкрадання і інших посягань.

За результатами голосування законопроект не набрав голосів для прийняття і був відхилений.

Голова Верховної Ради України В.Гройсман повідомив про отриманий висновок Комітету з питань Регламенту щодо зняття недоторканості з двох народних депутатів. Він також зазначив, що згідно з рішенням Ради коаліції, питання про позбавлення недоторканності з двох народних депутатів буде розглянуто на пленарному засіданні у середу, 3 червня.

Головуючий поросив народних депутатів уважно ознайомитися з висновком Комітету з питань Регламенту, зазначив, що процедура потребує повного обговорення цього питання.

В.Гройсман закрив вечірнє засідання, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Минулої доби російсько-окупаційні війська здійснили 50 обстрілів позицій сил АТО. Один український боєць зазнав поранення, ще один отримав бойове травмування

подробнее

Опрос

Как Вы относитесь к привлечению Надежды Савченко к уголовной ответственности?

pp
Конфликты и законы © 2008-2018.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.