Пленарні засідання Верховної Ради України 18 червня 2015 року

zvilnennya nalivaychenko

 
У четвер, 18 червня 2015 року, відбулися пленарні засідання другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання. Заступник Голови Верховної Ради України Оксана Сироїд перед початком ранкового засідання повідомила, що зараз триває засідання Ради коаліції, через що засідання відкриється об 11 годині.


Ранкове засідання об 11 годині 40 хвилин відкрив Перший заступник Голови Верховної Ради України Андрій Парубій. Він повідомив про засідання Ради коаліції, на якому був запропонований порядок денний сьогоднішніх пленарних засідань.

Голова Верховної Ради Володимир Гройсман від імені фракцій коаліції вибачився перед народними депутатами за затримку початку ранкового засідання.

В.Гройсман запропонував працювати до завершення розгляду всіх питань порядку денного.

Головуючий оголосив порядок денний і попросив парламентаріїв його затвердити.

Кілька голосувань були нерезультативними.

Голови фракцій коаліції висловилися на підтримку пропозиції головуючого. Вони наголошували на необхідності розглянути всі важливі питання, нагадували, що компроміс щодо порядку денного засідання досягався протягом двох годин на засіданні Ради коаліції, і Верховна Рада не має права не розглянути їх.

Народні депутати 243 голосами підтримали пропозицію про порядок розгляду питань.

До порядку денного було включено чотири законопроекти за №2087а, №2055а, №2245 і №2682.

Народні депутати також включили до порядку денного чотири законопроекти про місцеві вибори.

Народний депутат С.Соболєв зачитав узгоджений усіма фракціями коаліції список законопроектів, запропонований для включення до порядку денного сесії.

290 голосами народні депутати підтримали пропозицію фракцій коаліції про включення.

Парламентарії розглянули питання ратифікації.

Проект Закону «Про ратифікацію Меморандуму про взаєморозуміння між Україною як Позичальником та Європейським Союзом як Кредитором і Кредитної угоди між Україною як Позичальником, Національним банком України як Фінансовим агентом Позичальника та Європейським Союзом як Кредитором (щодо отримання Україною макрофінансової допомоги Європейського Союзу у сумі до 1 мільярда 800 мільйонів євро)» №0031 доповів заступник Міністра фінансів Артем Шевальов.

Голова Комітету з питань європейської інтеграції Ірина Геращенко доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді ратифікувати Меморандум.

Верховна Рада 310 голосами ухвалила закон.

В.Гройсман оголосив до розгляду проект постанови «Про звільнення Наливайченка В.О. з посади Голови Служби безпеки України» №2210а. Він повідомив, що є відповідне подання Президента України і позитивне рішення профільного комітету.

Головуючий поставив на голосування проект постанови.

248 голосами народні депутати підтримали проект постанови.

В.Гройсман повідомив, що в роботі Верховної Ради України бере участь Прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк.

Парламентарії далі приймали рішення з обговореного питання.

Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна» (щодо механізмів впливу на підприємства-боржники)» №2956 доповів заступник голови Комітету з питань економічної політики Юрій Соловей. Він нагадав, що цим законом пропонується зняти обмеження з підприємств для погашення заборгованості перед Національною акціонерною компанією «Нафтогаз України» та її дочірніми підприємствами, що здійснювали постачання природного газу на підставі ліцензії.

Ю.Соловей доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Представники деяких фракцій коаліції заявили, що вони не будуть голосувати за цей законопроект.

Головуючий надав слово Прем'єр-міністру Арсенію Яценюку. Він нагадав, що уряд вже протягом двох місяців просить Верховну Раду прийняти закони, необхідні для отримання чергового траншу від МВФ.

А.Яценюк нагадав про проведені консультації, які зводяться до одного - закони, які необхідно прийняти для справжніх реформ в Україні, повинен підтримати Парламент.

А.Яценюк також нагадав, що зараз Україна очікує на другий транш від МВФ у розмірі 1,7 млрд. доларів США. «Просто так гроші не дають, гроші дають тільки в обмін на реальні реформи, - наголосив він. - Саме ці реальні реформи були підтверджені інспектором-розпорядником МВФ, лідерами та міністрами фінансів «Великої сімки» минулого тижня у Німеччині. Ми не маємо права відступати ні на півкроку назад у проведенні ефективних і потужних реформ у економічному, фінансовому і соціальному секторах», - зазначив Прем'єр-міністр.

Глава уряду повідомив, що на розгляд Верховної Ради внесено вісім законопроектів. За його словами, один із законів, який щойно було представлено, немає нічого спільного з приватизацією.

А.Яценюк пояснив суть законопроекту: «Підприємства теплокомуненерго збирають з народу України гроші, дали тепло, підготували платіжку, люди заплатили по цій платіжці за те тепло, яке прийшло в хату. Підприємство теплокомуненерго отримало гроші від людей. В результаті замість того, щоб віддати ці гроші НАК «Нафтогаз» за поставлений газ, який використали для опалення осель громадян, ці гроші йдуть у невідомому напрямі, у тому числі й приватним власникам. У тому випадку, якщо підприємство отримало гроші від населення України за житлово-комунальні послуги і не видало ці гроші за куплений природний газ, таке підприємство треба відбирати у власників і таке підприємство треба банкрутувати, щоб людські гроші не пропадали в кишенях приватних власників теплокомуненерго». «Тому за цей закон треба голосувати. Якщо ви не голосуєте за цей закон, то це означає, що теплокомуненерго, які крадуть людські гроші за опалення, і далі будуть продовжувати це робити і ми не будемо мати можливості придбавати природній газ і розраховуватися в нашій енергетичній системі», - звернувся А.Яценюк до народних депутатів.

Головуючий після кількох виступів представників фракцій запропонував припинити обговорення, провести додаткові консультації і потім повернутися до законопроекту.

Народні депутати розглянули ряд законопроектів у другому читанні.

Доопрацьований проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розбудови інституційної спроможності Національного банку України» №2742 доповів перший заступник голови Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності Михайло Довбенко.

Парламентарії розглянули поправки, на підтвердженні яких наполягали деякі народні депутати.

За результатами голосування було підтверджено три поправки з тих, на яких наполягали народні депутати, інші - не були підтримані.

Верховна Рада 232 голосами прийняла законопроект в цілому.

У другому читанні та в цілому було прийнято законопроект «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо розбудови інституційної спроможності Національного банку України» №2743.

Народні депутати далі розглянули три законопроекти у першому читанні про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг за №№2966, 2966-1, 2966-2. Про їх суть доповіли Міністр енергетики та вугільної промисловості Володимир Демчишин, народні депутати Артур Мартовицький і Юрій Левченко.

Голова Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Микола Мартиненко доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу законопроект, поданий Кабінетом Міністрів.

За результатами голосування жоден із законопроектів не набрав голосів для прийняття за основу. 226 голосами на доопрацювання було направлено урядовий законопроект №2966.

Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку» №2045а доповів заступник Міністра фінансів Артем Шевальов. Він зазначив, що метою законопроекту є удосконалення процедури виведення неплатоспроможних банків з ринку, у тому числі консолідація продажу активів в структурі Фонду, а також посилення захисту прав вкладників шляхом прискорення проведення виплат відшкодування коштів таким вкладникам.

Доповідач акцентував на основних пропозиціях проекту, яким, зокрема, передбачається: встановити кримінальну відповідальність керівників або службових осіб банку за внесення неправдивих відомостей про вкладника, умисне пошкодження (знищення) бази даних про вкладників та/або створення обставин, що унеможливлюють ідентифікацію вкладника та унеможливлюють початок здійснення виплат; зобов'язати банки вести базу даних вкладників з можливістю щоденного формування інформації про вкладників; встановити заборону щодо зарахування зустрічних вимог за зобов’язаннями, стороною яких є неплатоспроможний банк; віднести до функцій Національного банку необхідність визначати попередню кваліфікацію осіб, які можуть брати участь у виведенні неплатоспроможних банків з ринку та вести їх перелік тощо.

Доповідач попросив прийняти законопроект, що надасть змогу підвищити суми надходжень до Фонду від реалізації активів неплатоспроможних банків та прискорить початок виплати вкладникам, що зменшить соціальну напругу та підвищить довіру вкладників до банківської системи.

Заступник голови Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності Руслан Демчак доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Законопроект «Про внесення змін до деяких законів України для розширення інструментарію щодо виведення неплатоспроможних банків з ринку» №2045а-1 доповів народний депутат Михайло Довбенко. Автор наголосив на необхідності вжиття оперативних заходів з протидії розгортання негативних явищ у банківський системі, спричинених відтоком банківських депозитів, зниженням рівня капіталізації банків, девальвацією національної валюти та втратою довіри з боку вкладників.

М.Довбенко зазначив, що для досягнення цієї мети законопроектом передбачається, використовуючи досвід провідних європейських країн, створити передумови повернення довіри вкладників до держави та, в цілому, до банківської системи шляхом встановлення можливості та механізму юридичним та фізичним особам, які мають залишки на поточних та/або вкладних рахунках, відкритих в банку, який визнаний неплатоспроможним, та які не підпадають під критерії коштів, які гарантуються державою в особі Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, прийняти участь у фінансовому оздоровленні такого банку (не виводячи такі кошти за межі обезкровленої банківської системи України), а саме: перевести такі кошти в акції перехідного або неплатоспроможного банку.

Автор запропонував передбачити можливість переведення в акції перехідного або неплатоспроможного банку грошових коштів, які обліковуються на поточних та вкладних рахунках юридичних та/або фізичних осіб, відкритих в такому неплатоспроможному банку.

Доповідач також повідомив, що профільний комітету рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Під час обговорення більшість парламентаріїв висловлювалися на підтримку урядового законопроекту.

Верховна Рада 234 голосами прийняла за основу законопроект №2045а.

На пропозицію головуючого народні депутати повернулися до розглянутого раніше законопроекту №2956.

В.Гройсман надав слово Прем'єр-міністру А.Яценюку, який повідомив про проведені додаткові консультації. Він ще раз нагадав суть законопроекту і оголосив узгоджені поправки стосовно зняття будь-яких спроб тіньової приватизації.

А.Яценюк зачитав статтю законопроекту, згідно з якою «дія мораторію не поширюється на застосування примусової приватизації майна (за виключенням майна, що відповідно до законодавства не підлягає приватизації) для погашення заборгованості перед НАК «Нафтогаз України» та її дочірніми підприємствами, що здійснювали постачання природного газу на підставі ліцензії».

Головуючий постави законопроект на голосування для його прийняття за основу та в цілому з урахуванням озвучених поправок.

За результатами голосування законопроект не набрав голосів для прийняття за основу.

В.Гройсман оголосив перерву у пленарному засіданні.

Після перерви народні депутати продовжили розгляд питань порядку денного.

Проект Закону «Про внесення змін до статті 46 Закону України «Про запобігання корупції» (щодо обсягу декларованої інформації особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування)» №2879 доповів Міністр юстиції Павло Петренко. Він зазначив, що метою законопроекту є розкриття інформації про кошти та інші активи високопосадовців, а також членів їх сімей як в Україні, так і за її межами, бенефіціарними власниками та контролерами яких вони є.

Проектом пропонується визначити обсяг інформації, що зазначається в декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Під час обговорення парламентарії звертали увагу «на недосконалість законопроекту, його загальність, а не конкретність».

Водночас вони підтримували прийняття законопроекту за основу.

Міністр юстиції П.Петренко у заключному слові зачитав примітку, яка уточнює, що необхідно вказати у декларації, і попросив з урахуванням цієї поправки прийняти законопроект в цілому. Він висловив побоювання, що до другого читання законопроект може «загубитися».

259 голосами законопроект було прийнято за основу.

Проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України у сфері комунальних послуг» №2029а доповів Віце-прем'єр-міністр України - Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко. Урядовець зазначив, що цим проектом пропонується внести зміни до кількох законів з метою узгодження положень законів «Про житлово-комунальні послуги», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про теплопостачання» щодо основних засад встановлення тарифів.

Заступник голови Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства Альона Бабак доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

А.Бабак також поінформувала про зауваження членів Комітету, які вимагають його доопрацювання під час підготовки до другого читання.

Під час обговорення загалом не підтримали законопроект. У виступах прозвучали заяви проти запропонованого урядом підходу врегулювання питання тарифів.

В.Гройсман, підсумовуючи обговорення, нагадав про програму співпраці України з міжнародними організаціями. Тому необхідно цей законопроект прийняти за основу, доопрацювати його в профільному комітеті і прийняти в цілому. Він закликав народних депутатів до конструктивної взаємодії і до відповідального ставлення.

Віце-прем'єр-міністр України Г.Зубко перед голосуванням закликав парламентаріїв «перестати займатися популізмом» і дати можливість підприємствам ефективно працювати.

237 голосами законопроект було прийнято за основу.

Головуючий запропонував повернутися до законопроекту №2956.

Народні депутати за результатами кількох голосувань не підтримали пропозицію.

Головуючий надав слово представникам фракцій, які висловили свої позиції по законопроекту. Більшість представників фракцій коаліції підтримали прийняття законопроекту.

Проти прийняття законопроекту висловився представник фракції «Батьківщина».

Прем'єр-міністр А.Яценюк звернувся до тих фракцій, які не входять до коаліції. Він ще раз нагадав про мету закону - не дати можливості прикарманювати гроші приватним власникам теплокомуненерго і не віддавати їх НАК «Нафтогазу» за придбаний природний газ.

Головуючий поставив законопроект на голосування для прийняття за основу та в цілому.

Народні депутати не підтримали пропозицію.

Головуючий поставив на голосування законопроект для прийняття за основу.

Парламентарії 234 голосами підтримали законопроект за основу.

Народні депутати розглянули чотири законопроекти про місцеві вибори №№2831, 2831-1, 2831-2, 2831-3.

Голова Комітету з питань правової політики та правосуддя Руслан Князевич озвучив пропозицію Комітету дати можливість представити авторам законопроекти, а потім доповісти рішення Комітету по кожному законопроекту.

Перший доповідач, один з авторів законопроекту №2831 народний депутат Сергій Соболєв повідомив, що він знімає законопроект з розгляду на користь законопроекту за №2831-3.

Законопроект за №2831-1 доповів народний депутат Микола Федорук. Він поінформував про особливості законопроекту. Законопроектом, за його словами, пропонується зберегти чинні на сьогодні змішану пропорційно-мажоритарну виборчу систему на виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим та мажоритарну виборчу систему відносної більшості в одномандатних округах на виборах депутатів сільських, селищних, міських рад.

Законопроект за №2831-2 доповів народний депутат Андрій Парубій. Він доповів про ключові нововведення проекту, зазначивши, що законопроект повністю відповідає ідеї відкритих списків». Він коротко зупинився на новаціях законопроекту, зокрема, це - власне пропорційна виборча система з відкритими списками на місцевих виборах, це - гарантоване представництво жінок в кожній трійці виборчого списку і це мажоритарна система відносної більшості в багатомандатних виборчих округах - 24 мандати в районах і містах, там, де менше 90 тисяч виборців селищних і сільських рад.

А.Парубій повідомив, що авторський колектив проекту вже працює над його удосконаленням.

Законопроект за №2831-3 доповів народний депутат Вадим Денисенко. Він зазначив, що в основу проекту покладена така звана «німецька система», якою передбачено проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад за пропорційною виборчою системою. З метою проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад територія багатомандатного округу поділятиметься на територіальні виборчі округи, кількість яких дорівнюватиме кількісному складу відповідної ради. Висування кандидатів здійснюватиметься місцевою організацією партії (блоком) не більш як по два кандидати в кожному територіальному виборчому окрузі. При цьому всі кандидати у депутати, висунуті в територіальних виборчих округах, включаються до єдиного виборчого списку кандидатів від цієї місцевої організації партії (блоку) у відповідну раду. Зберігається чинна процедура голосування за допомогою бюлетеня, в якому зазначені назви місцевих організацій партій (блоків) та прізвище кандидата, висунутого відповідною місцевою організацією партії (блоком) у цьому окрузі. Виборець має один голос.

Голова Комітету з питань правової політики та правосуддя Руслан Князевич доповів про розгляд Комітетом усіх чотирьох законопроектів, їх оцінки членами Комітету.

Р.Князевич повідомив, що члени Комітету ухвалили рішення внести усі законопроекти на розгляд у сесійний зал і визначитися щодо них під час голосування.

Відбулося обговорення законопроектів. Народні депутати висловили свої позиції щодо усіх законопроектів. Промовці висловлювалися за необхідність прийняття одного із законопроектів, «проголосувати за принципово новий закон про місцеві вибори, який виведе країну на рівень розвитку європейського суспільства».

Перший заступник Голови Верховної Ради України Андрій Парубій, який вів засіданні, підсумовуючи, наголосив на важливості прийняття одного із законопроектів.

Головуючий поставив усі законопроекти на сигнальне голосування, за результатами якого найбільшу кількість голосів набрав законопроект за №2832-3 («за» - 222).

Після цього на голосування було поставлено законопроект за №2831-3, який набрав 271 голос і був прийнятий за основу.

Народні депутати розглянули два законопроекти щодо посилення соціального захисту учасників антитерористичної операції та членів їх сімей.

Верховна Рада 277 голосами прийняла за основу та в цілому проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування та стягнення військового збору з грошового забезпечення військовослужбовців та інших осіб, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції» №2980.

278 голосами за основу було прийнято проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» щодо належного соціально-економічного захисту учасників антитерористичної операції та членів їх сімей (про справедливе призначення та надання субсидій)» №2074а.

Головуючий на цьому закрив пленарне засідання, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Враг продолжает атаковать нашу страну с воздуха: двумя баллистическими ракетами Искандер М 16 ударными беспилотниками типа «шахед»

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.