Пленарні засідання Верховної Ради України 10 грудня 2015 року

10vr12

 
У четвер, 10 грудня, відбулися пленарні засідання третьої сесії Верховної Ради України восьмого скликання. Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман перед відкриттям ранкового засідання привернув увагу до питань порядку денного - до проекту  Закону «Про державну службу» та питань формування прозорої системи тарифів, децентралізації, розширення повноважень органів місцевого самоврядування по наданню адміністративних послуг, а також до питання прозорості публічних закупівель тощо.


В.Гройсман, підкреслив, що на сьогодні одним із самих важливих питань, які будуть розглядатися,  є прийняття нового закону про державну службу. За його словами, цей закон надасть можливість за певний період часу збудувати професійний корпус державної служби, який буде здатен вирішувати завдання і забезпечувати розвиток нашої держави.

Він закликав  прийняти цей закон і в питанні майже десятирічної історії поставити крапку.

Для участі у пленарному засіданні зареєструвалося 340 народних депутатів.

В.Гройсман відкрив ранкове засідання.

Народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного. Вони розглянули у другому читанні проект Закону «Про особливості доступу до інформації у сферах постачання електричної енергії, природного газу, теплопостачання, централізованого постачання гарячої води, централізованого питного водопостачання та водовідведення» №2505а.

Голова підкомітету Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Лев Підлісецький нагадав, що цей законопроект було прийнято у першому читанні 8 жовтня.

За словами доповідача, до Комітету надійшли і були розглянуті 28 пропозицій народних депутатів, з яких враховано - 21, враховано редакційно - одну і відхилено - 6.

Представник Комітету зазначив, що прийняття законопроекту дозволить реалізувати політику відкритості інформації щодо тарифів і цін, а також складових на послуги тепловодогазопостачання і взагалі всіх житлово-комунальних послуг.

Парламентарії розглянули поправки, на яких наполягали автори.

Верховна Рада 242 голосами прийняла законопроект в цілому.

Народні депутати далі розглянули законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» №2984.

Голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Олександр Дехтярчук доповів рішення Комітету.

Доповідач повідомив, що попереднє доопрацювання та підготовка документу до розгляду Комітетом здійснювалося робочою групою, в роботі якої взяли участь народні депутати, фахівці Апарату Верховної Ради, Секретаріату Кабміну, Адміністрації Президента, Центрвиборчкому, Мінекономрозвитку, Мін'юсту, Мінрегіону, Мінфіну, Міністерства внутрішніх справ, Державної міграційної служби, Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, місцевих державних адміністрацій, представники центрів надання адміністративних послуг, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, науковці, експерти.

До розгляду проекту в другому читанні від 14 народних депутатів було подано 158 пропозицій, з яких Комітетом пропонується врахувати 108 пропозицій, врахувати частково 8, врахувати редакційно 4 та відхилити 38.

За результатами всебічного обговорення Комітетом ухвалено висновок: рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні та в цілому.

Після розгляду поправок доповідач звернувся до народних депутатів з проханням прийняти цей законопроект, що дасть реальні можливості для розширення повноважень органів місцевого самоврядування в умовах децентралізації, можливість об'єднаним громадам створювати центри адміністративних послуг при об'єднаних громадах, створювати віддалені робочі місця у віддалених селах об'єднаних громадах, створити реєстр територіальної громади, який дозволить громадам утворювати стратегічні плани розвитку своїх територіальних громад.

Законопроект 251 голосом було прийнято у другому читанні та в цілому.

Народні депутати включили до порядку денного  сесії кілька законопроектів.

Підготовлений до другого читання законопроект про державну службу (нова редакція) №2490 доповіла голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Альона Шкрум. Вона наголосила на тому, що у народних депутатів сьогодні є «шанс зробити революцію в державній службі і розпочати стратегічну реформу державного управління, управління нашою державою, зробити політично неупередженими, нейтральними, незалежними і професійними державних службовців».

А.Шкрум зазначила, що Комітет не один місяць розглядав і готував цей законопроект. Комітетом розглянуто пропозиції та зауваження 125 суб'єктів права законодавчої ініціативи та внесено його на розгляд парламентом у другому читанні.

Доповідачка звернула увагу на кілька принципових положень проекту, зокрема, вдалося суттєво покращити законопроект після першого читання, що визнано також і міжнародною організацією SIGMA, яка вже дала позитивні звіти та позитивні відгуки щодо нашого закону, підготовленого комітетом у другому читанні.

«Ми зберегли ключові принципові положення та зберегли головне - баланс незалежності державної служби і невпливу політики на державну службу. Комітетом суттєво пропрацьовано сферу дії закону. Розділено політичні посади, посади державної служби, посади та функції органів з обслуговування та патронатну службу. Окремі категорії виводяться з державної служби, що є надважливим для нашої держави та для розділення цих посад і незалежності державного управління.

Також запроваджено посаду секретаря в міністерствах. Це буде державний службовець вищої категорії, який буде здійснювати управління кадрами, буде здійснювати управління міністерствами. Але буде здійснювати і допомагати міністру запровадити ті реформи, які міністр бере на себе відповідальність запровадити, і допомагати міністру в його роботі.

Також Комітет зазначив політичну неупередженість державних службовців і визначив дуже конкретно повноваження керівника державної служби в органі. Системно класифікував посади державних службовців в залежності від характеру та обсягу їх повноважень.

Створюється цим законом також комісія з вищого корпусу державної служби, яка буде за відкритим конкурсом на прозорих засадах он-лайн відбирати найвищих державних службовців категорії «А».

А.Шкрум також повідомила, що Комітет надзвичайно плідно попрацював зі всіма колегами із всіх фракцій та груп, з громадськістю, з міжнародними експертами, з представниками Європейського Союзу і підготував цілком збалансований і серйозний закон до другого читання, який вона просить підтримати, щоб забезпечити дійсно зміни в нашій державній службі, зміни на найкраще для заробітної плати державних службовців, зміни в державному управлінні, і запровадити можливість почати системні реформи в кожному державному органі за допомогою залучення за відкритим конкурсом фахових державних службовців на державні посади та на вищі керівні посади.

Доповідачка зазначила, що Комітетом було враховано більшість зауважень Головного юридичного управління, Міністерства оборони, Національного банку, Верховного Суду, Вищого адміністративного суду. На засіданнях 1-го, 15-го липня, 2 вересня, 2-го, 5-го, 6-го, 7-го та 30 жовтня було розглянули 1382 правки, з яких 418 пропонується врахувати. Із урахуванням зазначених уточнень Комітет ухвалив висновок рекомендувати парламенту прийняти проект Закону про державну службу у другому читанні та в цілому.

А.Шкрум повідомила про дві наради з представниками фракцій та груп як коаліції, так і опозиції, де були зазначені окремі правки, які вона хотіла б зачитати.

Перша правка стосується введення в дію цього Закону не з 1 січня, а з 1 травня 2016 року для надання більшої можливості урегулювати підзаконно-правові акти.

Доповідачка запропонувала зараз проголосувати за процедуру розгляду ad hoc для цього законопроекту і дати можливість озвучити потім правки, прийняті з головами фракцій та депутатських груп. Але спочатку проголосувати саму процедуру.

А.Шкрум повідомила, що у законопроекті 1382 правки. «Ми можемо прийняти процедурне рішення не йти по кожній з цих правок. Ми дамо всім слово. У нас є правки, які були узгоджені на деяких робочих групах, нарадах. Я їх озвучу, і тільки якщо ви їх підтримаєте, ми будемо їх ставити на голосування», - зазначила вона.

Головуючий запропонував проголосувати за процедуру ad hoc розгляду законопроекту.

229 голосами народні депутати підтримали пропозицію.

А.Шкрум ще раз нагадала про дві наради з керівниками фракцій, депутатських груп парламенту за ініціативи Голови Верховної Ради, на яких були узгоджені конкретні позиції, це технічні зауваження, які вона зачитала:

«Перше. З метою узгодження основних позицій законопроекту за результатами такої наради пропонується внести такі уточнення: передбачити набрання чинності закону не з 1 січня, а з 1 травня 2016 року. Закон важкий, комплексний. Нам треба підготувати і дати доручення Кабінету Міністрів підготувати не один, не два, а понад 30 підзаконних нормативно-правових актів. Тому з 1 травня закон вступає в дію. І ми доручаємо Кабінету Міністрів у місячний строк з дня опублікування закону підготувати та подати на розгляд Верховної Ради пропозиції щодо проведення законодавчих актів у відповідність цим законам.

Далі. Частину четверту статті 91 викласти у такій редакції, уточнення: «керівник Апарату Верховної Ради України призначається на посаду та звільняється з посади Верховною Радою України у порядку визначеному Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України».

Далі. Доповнити статтю 91 новою частиною у такій редакції «керівник Апарату Адміністрації Президента України призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України».

Далі. Передбачити у підпункту 17 пункту 3 розділі ІХ, розділі ХІ «Прикінцевих та перехідних положень» доповнення пункту 2 частинами першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» новим підпунктом такого змісту «представники громадянських об'єднань, наукових установ, навчальних закладів, експертів відповідної кваліфікації, які входять до складу конкурсної комісії, утворених відповідно до Закону «Про державну службу».

За словами А.Шкрум, ця правка технічно складна. Вона пояснила її: «У нас є комісія з вищого корпусу державної служби, до якої входять, в тому числі представники громадських об'єднань. Ми просимо, щоб на них теж розповсюджувалася дія Закону про запобігання корупції. Вони будуть приймати рішення вибирати за конкурсом найвищих посадових державних службовців нашої держави. Вони теж змушені будуть подавати декларації за Законом про запобігання корупції».

Доповідачка далі продовжила зачитувати узгоджені пропозиції, якими пропонується доповнити статтю, якою врегульовується питання оплати праці державних службовців відповідно до заяви, зробленої Прем'єр-міністром на попередньому тижні роботи Верховної Ради. Фонд оплати праці державних службовців формується за рахунок коштів державного бюджету, а також коштів, які надходять до державного бюджету в рамках програм Європейського Союзу від міжнародних фінансових організацій, донорських установ та від урядів іноземних держав. Порядок використання таких коштів, які надходять до державного бюджету в рамках програм Європейського Союзу і коштів міжнародних фінансових організацій та інших держав, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Народний депутат Ю.-Б.Шухевич звернув увагу на порушення у Перехідних положеннях, яке повертає до привілейованих пенсій.

А.Шкрум пояснила, що Комітет неодноразово проговорював це питання і зазначив, що пенсійне забезпечення державних службовців не має бути окремим від пенсійного забезпечення звичайних громадян України. Саме тому в тексті закону, а не в «Прикінцевих» чи «Перехідних положеннях», передбачено, що пенсійне забезпечення державних службовців формується на загальних підставах.

«Але, спілкуючись з юристами і будучи в принципі раціональними людьми, ми розуміємо, що ті люди, які 20 років або більше 20 років, чи більше 10 років пропрацювали на державній службі, приходили на державну службу з трудовим договором щодо конкретних пенсій державних службовців, платили вдвічі більше внески ЄСВ. За порадою юристів ми вважаємо, що ми маємо до дня опублікування закону свої зобов'язання перед такими людьми виконати. З дня опублікування закону жодних інших пенсій для державних службовців не буде і бути не може… Але ті люди, які більше 10 років і більше 20 років пропрацювали вже на державній службі, було визначено комітетом, спільно з юристами, в тому числі європейськими експертами, мають мати пенсію, відповідно до якої вони пропрацювали вже все своє життя. Крім того, ми боїмося створити прогалину, коли ці пенсії будуть повертатися через суди, через Європейський суд з прав людини і через судові установи», - додала А.Шкрум.

Парламентарії розглянули поправки щодо складу комісії для перевірки фактів про дисциплінарні порушення; №652 - стосовно обов'язкового запровадження анонімного тестування при складенні іспиту для зайняття вакантної посади: №660 - щодо третини членів конкурсних комісій від громадських об'єднань та інші. Всі вони не були підтримані під час голосування.

Правка 1341 щодо спеціальних пенсій, яку Комітет пропонує відхилити, була поставлена на голосування, але не була підтримана.

За результатами голосування не були підтримані правки 1333-я і 1256-а.

Після розгляду поправок законопроект 261 голосом було прийнято у другому читанні та в цілому.

Парламентарії розглянули у першому читанні проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про контррозвідувальну діяльність» (щодо підрозділів забезпечення внутрішньої і власної безпеки Державної прикордонної служби України)» №3483.

Проект доповів Голова Державної прикордонної служби Віктор Назаренко. Він обґрунтував необхідність прийняття законопроект потребою негайного запровадження жорсткого контррозвідувального режиму та побудови потужної і ефективної системи контррозвідувальних заходів на українсько-російській ділянці державного кордону, оскільки на всій протяжності кордону України з Російською Федерацією помітно зростання розвідувально-підривної діяльності спецслужб Росії.

За словами доповідача, посилити позиції нашої держави на кордоні можна, у тому числі за рахунок залучення до контррозвідувальної роботи (за погодження та координації Служби безпеки України) підрозділів забезпечення внутрішньої безпеки Державної прикордонної служби України.

Такі заходи дадуть змогу органам СБУ перерозподілити свої сили на пріоритетних напрямах діяльності та отримувати від підрозділів забезпечення внутрішньої безпеки Державної прикордонної служби України первинні результати контррозвідувального пошуку для аналізу, документування та подальшої їх реалізації.

Голова Комітету з питань національної безпеки і оборони Сергій Пашинський доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Народні депутати під час обговорення підтримали законопроект.

233 голосами законопроект було прийнято за основу.

Заступник Міністра фінансів Артем Шевальов доповів два законопроекти «Про внесення зміни до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України (щодо стабілізаційного (резервного) енергетичного фонду)» за №3388 і «Про внесення змін до статті 6 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо надання державних гарантій» №3389.

Урядовець зазначив, що ці два законопроекти є продовженням комплексної реформи відносин в енергетиці, на яку Україна та наші громадяни чекають вже 20 років. Це переорієнтація та диверсифікація закупівель газу, забезпечення прозорості та фінансової відповідальності в діяльності НАК «Нафтогаз України», відмова від монополії «Газпрому», та, найголовніше, забезпечення енергетичної безпеки нашої держави.

«Ми не можемо дозволити державі-агресору продовжувати контролювати наш енергетичний ринок. Раніше цього року ви вже підтримали революційні зміни щодо реформування українського ринку природного газу за принципами третього енергетичного пакету Європейського Союзу, які розроблялися у рамках підготовки до отримання другої позики політики розвитку Світового банку. Ці зміни вже почали працювати, відкривши наш ринок газу для вільної конкуренції, що може сприяти подальшому зниженню цін на блакитне пальне та підвищення якості обслуговування споживачів газу. Зараз, шановні депутати, у вас є можливість надалі підтримати ці зміни.

Останні півтора роки уряд вживав цілу низку заходів для досягнення бездефіцитної операційної діяльності компанії для виведення компанії з того фінансового безладу, в якому вона опинилася після десятиліть безглуздого управління. І ми вже бачимо перші ознаки результатів цієї роботи.

Так, якщо в 2014 році дефіцит «Нафтогазу» складав більше 10 мільярдів доларів, які держава була змушена покривати за рахунок державного бюджету, цього року він зменшений до менш ніж півтора мільярди доларів, а, починаючи з наступного року, «Нафтогаз» може функціонувати взагалі без дефіциту.

Ми змогли разом з нашими міжнародними партнерами за участю Світового банку і Європейського банку реконструкції та розвитку та Міжнародної фінансової організації домовитись про майже 1 мільярд доларів поновлюваної кредитної лінії для «Нафтогазу». Ці зміни дозволять запровадити нові, довгострокові фінансові механізми фінансування закупівель природного газу. Нами вже підписано кредитну угоду з ЄБРР на 300 мільйонів доларів терміном на 3 роки та завдяки запропонованим сьогодні змінам ми вже підписали кредитну угоду з ЄБРР, а сьогоднішні зміни дозволять підписати 5-річні гарантії від Світового банку на 500 мільйонів доларів.

Також законопроекти нададуть «Нафтогазу» можливість і віднині забезпечувати стале проходження опалювальних сезонів, диверсифікувати ринки закупівлі природного газу, забезпечити вчасне наповнення підземних сховищ», - доповів заступник міністра.

А.Шевальов далі зазначив, що законопроектом №3388 пропонується доповнити «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу, в абзаці другому частини першої після слів «установити, що» доповнити цифрами і словами «до 1 січня 17-го року».

Голова підкомітету Комітету з питань бюджету Андрій Гордєєв доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній раді прийняти законопроект за основу.

Народні депутати обговорили законопроект.

На вимогу двох фракцій головуючий оголосив перерву та закрив ранкове засідання.

Перед початком вечірнього засідання Голова Верховної Ради В.Гройсман звернувся до народних депутатів із словами: «ми зараз стали перед тим, щоб не допустити ескалації насилля. Нам потрібно розглянути і ухвалили політико-правове рішення стосовно міста Кривий Ріг».

Він повідомив, що зараз відбувається засідання комітету, на якому розглядається це питання і сьогодні потрібно його розглянути і ухвалити рішення.

В.Гройсман вважає, що Юрій Вілкул (новообраний міський голова м. Кривий Ріг) має ухвалити рішення про свою відставку і не бути причиною створення такої конфліктної ситуації. Він також зазначив, що зараз потрібно провести ще технічні консультації і вийти у цей зал з узгодженим рішенням.

В.Гройсман звернувся до керівників фракцій і груп з проханням не розходитися і забезпечити явку депутатів для того, щоб поставити сьогодні крапку у цьому питанні.

В.Гройсман передав ведення засідання Першому заступникові Голови Верховної Ради Андрію Парубію, який відкрив вечірнє засідання і оголосив перерву для проведення консультацій.

Після перерви В.Гройсман повідомив про щойно завершені технічні консультації чотирьох фракцій коаліції і надав слово Заступникові Голови Верховної Ради України Оксані Сироїд.

О.Сироїд запропонувала включити до порядку денного сесії законопроект «Про проведення позачергових виборів Криворізького міського голови» (27 березня 2016 року) №3613 і проекту постанови «Про звіт Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань перевірки фактів порушень під час проведення повторного голосування на виборах Криворізького міського голови 15 листопада 2015 року» №3616.

Представники фракцій висловили свої позиції щодо ситуації, яка склалася у Кривому Розі і призначення повторних виборів Криворізького міського голови.

Народні депутати 229 голосами включили до порядку денного законопроект «Про проведення позачергових виборів Криворізького міського голови» (27 березня 2016 року) №3613 і проект постанови «Про звіт Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань перевірки фактів порушень під час проведення повторного голосування на виборах Криворізького міського голови 15 листопада 2015 року» №3616.

Голова Тимчасової слідчої комісії з питань перевірки фактів порушень під час проведення повторного голосування на виборах Криворізького міського голови 15 листопада 2015 року Леонід Ємець доповів звіт Комісії. Він зазначив, що основним завданням Тимчасової спеціальної комісії є перевірка фактів та обставин, що призвели до порушень виборчого процесу під час проведення повторного голосування на виборах Криворізького міського голови 15 листопада 2015 року.

Л.Ємець доповів про факти виявлених порушень і висновки ТСК, згідно з якими «з огляду на те, що неможливо встановити результати виборів під час повторного голосування на виборах Криворізького міського голови 15 листопада 2015 року Тимчасова спеціальна комісія пропонує Верховній Раді України призначити позачергові вибори Криворізького міського голови.

Тимчасова спеціальна комісія рекомендує Верховній Раді України звернутися до правоохоронних органів з вимогою притягнути до відповідальності винних у порушеннях під час повторного голосування на виборах Криворізького міського голови 15 листопада 2015 року.

Тимчасова спеціальна комісія рекомендує Верховній Раді України якнайшвидше замінити склад Центральної виборчої комісії».

Народні депутати не підтримали пропозицію народного депутата Т.Чорновіл про включення до порядку денного законопроекту про особливий режим спецконфіскації майна.

Проект Закону «Про проведення позачергових виборів Криворізького міського голови» (27 березня 2016 року за №3613 доповіла народний депутат Оксана Сироїд Вона зачитала текст законопроекту, яким пропонується достроково припинити повноваження Криворізького міського голови Ю.Г.Вілкула, призначити позачергові вибори Криворізького міського голови на 27 березня 2016 року та провести їх у порядку, визначеному Законом «Про місцеві вибори».

Народні депутати обговорили законопроект. Вони зазначали, що іншого варіанту, ніж провести повторні вибори, немає. Тому, за їхніми словами, саме так і потрібно поступити.

Представник фракції «Опозиційний блок» звернув увагу на те, що Верховна Рада, приймаючи цей законопроект, у даному випадку виходить за рамки своїх повноважень, порушує закон.

За результатами голосування проект постанови не набрав голосів для прийняття («за» - 203).

Результати сигнального голосування щодо законопроекту №3613 показали недостатню кількість народних депутатів, готових підтримати законопроект («за» - 203, 216).

Народні депутати висловилися щодо законопроектів. Вони наголошували на тому, що приймається правове рішення, яке дозволить провести чесні і справедливі вибори міського голови.

Головуючий провів ще кілька сигнальних голосувань щодо законопроекту №3613, результати яких показали недостатню кількість голосів.

В.Гройсман закликав фракції провести додаткові консультації з тим, щоб прийняти політико-правове рішення.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання третьої сесії відбудеться у п'ятницю, 11 грудня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

В ночь на сегодняшний день противник нанес авиационный удар по Украине с применением 3 крылатых ракет и одной противорадиолокационной ракеты

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.