Позачергове пленарне засідання Верховної Ради України 17 грудня 2015 року

17vr12

 
У четвер, 17 грудня, відбулося позачергове пленарне засідання Верховної Ради України восьмого скликання. Голова Верховної Ради Володимир Гройсман перед початком засідання повідомив про нараду керівників депутатських фракцій й груп, на якій було прийнято рішення про продовження консультацій ще на півгодини.


Для участі у пленарному засіданні зареєструвалося 350 народних депутатів.

В.Гройсман, відкривши позачергове засідання, зазначив, що в цих непростих умовах він розраховує на те, що Верховна Рада зробить все від неї залежне для того, щоб всі необхідні державні рішення були прийняті. За його словами, «ці рішення мають бути якісними і професійними». «На жаль, ми маємо достатньо стислі терміни для ухвалення Державного бюджету на наступний 2016 рік. Маємо багато різних думок до супутніх законів і, зокрема, до Податкового кодексу. Але ми чітко усвідомлюємо перед якими стоїть країна викликами і ризиками, якщо ми не ухвалимо необхідних рішень», - наголосив він.

Голова Верховної Ради сказав, що він розраховує на те, щоб «ці рішення були прийняті і відповідали критеріям, які вимагає від нас українське суспільство. Це виконання Україною соціального контракту перед громадянами України. Це збереження можливостей для розвитку малого і середнього бізнесу. Це закріплення децентралізації публічних фінансів в Україні, позитивний результат якої відчули мільйони людей, тисячі громад в Україні».

В.Гройсман повідомив про нараду керівників фракцій за участю Прем'єр-міністра, на якій було узгоджено сьогодні обговорити ті рішення, які визначені до розгляду на позачерговому засіданні. «Ми розглянемо можливість корегування чинного Податкового кодексу задля того, щоб збалансувати бюджет на наступний рік. Ми узгодили, що новий Податковий кодекс має бути спільним продуктом уряду і українського парламенту, має відповідати наступним критеріям: розвиток і стимулювання розвитку національної економіки. Тому цю роботу ми продовжимо і в наступному році для виходу на необхідні рішення. Для цього сьогодні буде створено робочу групу з фахових представників фракцій, уряду за безпосередньої участі Прем'єр-міністра», - зазначив В.Гройсман.

Головуючий нагадав, що є наступний пленарний тиждень для прийняття всіх необхідних рішень.

В.Гройсман повідомив, що першим питанням буде розглядатися проект Державного бюджету на 2016 рік за передбаченою процедурою.

Головуючий надав слово для виступу Прем'єр-міністру Арсенію Яценюку.

А.Яценюк на початку виступу сказав, що сьогодні Уряд України буде представляти пакети бюджетних і податкових змін.

Він розпочав із закону про Державний бюджет. «Об'єктивно ідеальних бюджетів ніколи немає і не буде. Але сподіваюсь, що бюджет 2016 року буде ефективним і справедливим в тому випадку, якщо український парламент сьогодні прийме рішення заслухати бюджет і до наступного четверга як бюджет, так і необхідні закони для його виконання, в тому числі, й податкові зміни будуть доопрацьовані з членами парламенту», - зазначив він.

Прем'єр-міністр сказав, що є базові бюджетні параметри. В першу чергу - забезпечити соціальну справедливість і підвищення соціальних стандартів. За його словами, уряд пропонує у цьому бюджеті підвищити на 12% соціальні стандарти, що буде вперше з часу кризи.

А.Яценюк окремо прокоментував ситуацію по змінах до податкового законодавства, зазначивши, що робота по підготовці цих змін тривала шість місяців. Він повідомив, що уряд пропонує з 1 січня запровадити нові ставки податків, внести необхідні зміни до чинного Податкового кодексу.

Глава уряду також запропонував прийняти у першому читанні редакцію Податкового кодексу та парламенту разом з урядом доопрацювати його і не вводити ні з 1 січня, ні з 1 лютого, а після широкого публічного обговорення, після підготовки українського бізнесу і сприйняття ним цих податкових змін ввести його в дію протягом 2016 року.

А.Яценюк також висловив переконання, що закон про Державний бюджет після його доопрацювання буде прийнятий до кінця поточного року.

Прем'єр-міністр підтримав позицію Голови Верховної Ради і депутатських фракцій щодо необхідності створити робочу групу у Верховній Раді для доопрацювання урядових законопроектів.

Головуючий надав слово Міністру фінансів Наталії Яресько для представлення проекту Закону «Про Державний бюджет України на 2016 рік» №3000.

Міністр фінансів Наталія Яресько зазначила, що цей проект бюджету відображає основні пріоритети політики уряду і відповідає на основні виклики та потреби держави, громадян та бізнесу. За її словами, проект бюджету відображає стан перманентної війни на Сході України і потребу тримати там військо. Цей фактор привносить деякий елемент невизначеності у плануванні.

За її словами, також є потреба у податковій реформі. Вона нагадала, що цього очікує бізнес. Серед інших потреб вона назвала стан суспільства і його соціальні потреби, зниження видатків, зменшення питомої ваги держави в економіці тощо.

«Ми віримо, що цей документ пропонує практичне рішення трансформацій стабільності й рівноваги, якої ми змогли досягли за останній рік кропіткої праці, трансформації в реальний ріст нашої економіки і створення нових робочих місць, в стабільних цінах і курсу національної валюти і, врешті, в зростанні добробуту кожного громадянина нашої країни», - наголосила Н.Яресько.

За її словами, проект держбюджету підготовлено на основі макропрогнозу, схваленого урядом, який передбачає номінальний ВВП на кінець 2016 р. на рівні 2,2 трл. грн., зростання реального ВВП на два відсотки, ріст інфляції - 12%, середньорічний обмінний курс - 24,1 грн. за дол., середня ціна газу - 225 дол. за тисячу кубічних метрів. Доходи бюджету складатимуть 601,4 млрд. грн. (збільшено на 16% порівняно з цим роком), видатки - 674 млрд. грн. (також на 16% більше ніж у бюджеті 2015 р.). Дефіцит державного бюджету в наступному році зменшиться з 4,1 ВВП у поточному році до 3,7%, що становитиме 84 млрд. грн.

Н.Яресько відзначила, що уряд невипадково подав проект бюджету на 2016 рік не окремим законопроектом, а саме у пакеті з ще шістьма іншими законопроектами. За її словами, цей проект бюджету побудовано на проекті податкової реформи, ухваленої на нещодавній Національній раді реформ на чолі з Президентом. Цей проект має дуже суттєвий вплив як на дохідну, так і на видаткову частину державного бюджету. І для того, аби провести податкову реформу та не розбалансувати одночасно державний бюджет, не створити ризиків для щойно набутої з такими зусиллями економічної стабільності, той вплив, що матиме реформа на бюджет, необхідно його збалансувати.

Міністр фінансів поінформувала про доходну частину бюджету, яка ґрунтується на новій податковій базі, що втілиться через податкову реформу.

Н.Яресько далі доповіла про видаткову частину бюджету. Внаслідок потреби збільшити фінансування дефіциту Пенсійного фонду через зниження ЄСВ наступного року видатки бюджету зростуть до 674 мільярдів, що на 16 відсотків більше за бюджет 15-го року.

Ще одним фактором збільшення видатків стане збільшення видатків на потреби національної безпеки та оборони до 103,6 мільярдів гривень або 4,6 відсотків від ВВП порівняно з 97 мільярдами гривень у поточному році.

Третій фактор збільшення витрат бюджету - це соціальні видатки. «В наступному році ми плануємо в два кроки: з 1 травня та з 1 грудня підвищити мінімальну заробітну плату та прожитковий мінімум на 12,5 відсотків в межах одного року. Зокрема, мінімальна заробітна плата з 1 травня становитиме 1 тисяча 450 гривень або на 72 гривні більше, а з 1 грудня - 1 тисяча 550 гривень або на 100 гривень більше. В тому числі і прожитковий мінімум збільшиться.

Загальний обсяг збільшення видатків, пов'язаних із збільшенням соціальних стандартів складе 43 мільярди гривень в балансі на наступний рік. Також в даному проекті бюджету ми пропонуємо значний та надзвичайно важливий для нашої країни пакет заходів щодо підвищення ефективності та адресності використання державних видатків», - повідомила вона.

Н.Яресько далі доповіла законопроект за №3628, що входить до бюджетного пакету, зазначивши, що запропоновані ним заходи дозволять зменшити видатки країни приблизно на 70 мільярдів гривень або 3,1 відсотки ВВП, враховуючи пряму економію в нарахуванні від зменшеного ЄСВ.

Міністр фінансів, говорячи про збільшення державних видатків у наступному році, зазначила, що підстав говорити про роздування державного сектору чи державних видатків немає. Навпаки, загальний розмір перерозподілу ВВП через бюджет, з урахуванням Пенсійного фонду та НАК «Нафтогазу», значно зменшується. Якщо у 14-15-х роках він становив 53 відсотки ВВП, то в наступному передбачається на рівні 43 відсотки ВВП.

Н.Яресько також звернула увагу на ще один важливий аспект закону про держбюджет - його взаємовідносини з місцевими громадами. «В поточному році ми засвідчили успішні наслідки фінансової децентралізації, проведеної у грудні минулого року. Наступного року ми передбачаємо подальше посилення фінансової децентралізації і для цього, з одного боку, збільшуємо, не зменшуємо, як зараз намагаються говорити, а збільшуємо фінансовий ресурс місцевих громад, і ми також віддаємо місцевим органам влади ще більше важелів для того, аби впливати на економічний розвиток своїх міст і сіл», - сказала вона.

Міністр фінансів, підсумовуючи, ще раз наголосила, що бюджет і пов'язані законопроекти дозволяє одночасно досягти декількох дуже важливих цілей: розширити податкову базу і зробити податкове поле справедливішим і прозорішим; суттєво зменшити податкове навантаження на зарплату, чого так очікує весь український бізнес; забезпечити достатнє фінансування нашого війська і всіх соціальних гарантій держави перед нашими громадянами; забезпечити виконання всіх внутрішніх і зовнішніх фінансових зобов'язань і найголовніше - забезпечити стабільність, прогнозованість та економічне зростання як для країни в цілому, так і для кожного громадянина, зокрема.

Н.Яресько звернулася до народних депутатів з проханням підтримати цей проект Закону про Державний бюджет на 2016-й рік та пакет законів, поданий разом з ним.

Міністр фінансів відповіла на запитання парламентаріїв.

Заступник голови Комітету з питань бюджету Сергій Мельник у співдоповіді повідомив, що вчора у Комітеті відбулася гостра і довга дискусія. Він зупинився на двох основних питаннях, які найбільше гостро схвилювали і турбують народних депутатів. Перше питання - це податкова база, на основі якої формується доходна частина і особливо у тій частині, де вона сформована на підставі урядових ініціатив з податкового та іншого законодавства. Від остаточного рішення в цьому залі залежить її реалістичність.

І наступний перелік питань - це питання міжбюджетних відносин. С.Мельник повідомив, що Комітет вважає, що у цьому бюджеті закладено відхід від курсу, який взяла країна на децентралізацію місцевих фінансів.

«Щодо міжбюджетних відносин. Це значно зменшені обсяги освітньої, медичної субвенції, недостатність фінансового ресурсу на передачу профтехосвіти, а також вищих закладів І-ІІ рівня акредитації. Це питання передачі частини єдиного податку, який відноситься до місцевих бюджетів. Це питання передачі верифікації пільг, які передаються на місцеві бюджети і також немає на це відповіді. Це питання різниці у тарифах та ряд інших. Тому ми розуміємо, що затвердження державного бюджету має відбутися лише після прийняття остаточних рішень щодо змін до Податкового та Бюджетного кодексів та іншого законодавства з метою забезпечення узгодженості відповідних правових норм та дотриманості збалансованості зведеного бюджету і всіх показників. Тому Комітет сподівається на плідну співпрацю народних депутатів, уряду, насамперед, Мінфіну щодо пошуку компромісних виважених рішень, що сприятимуть прийняттю законопроекту про державний бюджет на наступний рік», - зазначив С.Мельник.

Представники фракцій і груп висловили позиції щодо законопроекту. Більшість з них, звернувши увагу на недоліки законопроекту, пропонували доопрацювати його.

Прем'єр-міністр А.Яценюк у завершальному слові подякував народним депутатам за висловлені конструктивні пропозиції. «Ми цінуємо позицію членів українського парламенту щодо необхідності виключно прозорого, і на цьому стоїть уряд, підходу до формування державного бюджету в стінах українського парламенту, як завжди це було протягом всіх років української незалежності. Ми його доопрацюємо, ми його збалансуємо і ми його спільно, спільними зусиллями, приймемо», - зазначив він.

Міністр фінансів Наталія Яресько представила проект Закону «Про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні» №3630. На початку вона сказала, що нинішня податкова система не зрозуміла, суб'єктивна і корупційна. «Через високе оподаткування зарплат вона не дає можливості розвиватися ані бізнесу, ані середньому класу, вона створює ризики для економіки та її громадян, вона врешті-решт є надзвичайно несправедливою. Сьогодні вчитель, який отримує зарплату в 4 тисячі гривень, платить з неї 20,1 відсоток податків. Водночас юрист, що має зарплату в 4 тисячі доларів, але працює як СПД платить лише 4,5 відсотків податків. Тому нам потрібні не просто зміни до законодавства, не просто рішення низки окремих проблем, а комплексна податкова реформа, яка забезпечує зниження податків для тих, хто дійсно цього потребує. Знижує можливості для корупції, стимулює створення нових робочих місць та нові інвестиції як внутрішні, так і іноземні. Забезпечує умови для зниження інфляції та девальваційного тиску, бо підкріплює фінансову стабільність в країні. Саме такі принципи і закладались нами при підготовці податкової реформи», - пояснила вона.

Н.Яресько назвала найбільш важливі і принципові пропозиції щодо зменшення податкового навантаження та вирівнювання правил гри у податковому полі країни, запропоновані урядовим законопроектом.

Вона спростувала чутки про нібито ліквідацію спрощеної системи оподаткування. «Ми твердо переконані, що спрощена система оподаткування має працювати, має працювати на малих підприємців, має допомагати ставати на ноги тим, хто тільки-но починає свій бізнес. Але вона точно не має бути інструментом, завдяки якому величезні компанії з мільярдними оборотами - мільярдними, не мільйонними! - уникають від сплати податків.

Саме тому ми й пропонуємо закрити можливість використовувати спрощену систему для юридичних осіб. Також хочу попередити, що один вид спекуляції, що це змусить всі юрособи, що працюють на СПД, одразу закритися. Це ми вважаємо абсолютно неправда і цей ризик незначний», - наголосила міністр.

Говорячи про інші положення урядового проекту податкової реформи доповідачка виокремила ще кілька важливих позицій. Вона повідомила, що цей проект враховує головні прогресивні положення законопроекту про внесення змін до Податкового кодексу щодо податкової лібералізації №3357, внесено групою народних депутатів чолі з Ніною Южаніною.

Зокрема, запровадження електронного кабінету платника податків, визначення принципів та механізмів його функціонування; удосконалення порядку відшкодування ПДВ з бюджету, який забезпечуватиме однакові вимоги та права для всіх платників податку з урахуванням черговості подання платниками податку заявок; запровадження офіційних публікацій інформації про відшкодування ПДВ з бюджету у вигляді реєстру, з відображенням у ньому даних про платника податку заявлених відшкодування.

«Ми пропонуємо вам реформу, яка дозволить створити просте інвестиційно привабливе, набагато справедливіше податкове середовище з більш низьким конкурентоспроможним оподаткуванням зарплат.

І головне. Уряд пропонує податкову реформу, яку можливо збалансувати в бюджеті і яка не лише знижує податки, але і зберігає економічну стабільність, яку ми таким трудом досягли», - зазначила вона.

Н.Яресько також повідомила, що зміни, які впливають на формування дохідної частини бюджету 16-го року, будуть набирати чинності із 1 січня.

Також цей законопроект запровадить мораторій на внесення змін до Податкового законодавства на трирічний період, а саме з 1 січня 16-го до 18-го року. Це означає, що український бізнес матиме гарантію того, що податкові правила не погіршаться з наступного року.

У сесійній залі відбулося обговорення законопроекту. Представники фракцій і груп, народні депутати у виступах висловили чимало зауважень до пропонованої урядом податкової реформи, не підтримували законопроект.

Народні депутати наголошували, що прийняттям цього законопроекту буде знищено малий і середній бізнес, аграрну галузь, ліквідовані всі соціальні стандарти для населення. «Для якої країни ці урядові ініціативи?», - запитували промовці.

Парламентарії пропонували створити робочу групу з доопрацювання законопроекту.

В.Гройсман, підсумовуючи, зазначив, що проведено обговорення двох урядових законопроектів. Він також зазначив, що народні депутати спільно з урядом працюватимуть над тим, щоб цей бюджет відповідав інтересам країни і реальному стану справ, і стимулював розвиток економіки.

В.Гройсман також наголосив на необхідності зберегти позитивний досвід децентралізації.

Головуючий також зазначив, що створюється робоча група з представників фракцій і груп, представників комітетів з питань бюджету, податкової і митної політики. Він попросив направити своїх представників в 16:30 сьогодні, для першої такої зустрічі і визначення регламенту роботи цієї групи, оскільки потрібно в надзвичайно стислих умовах напрацювати всі необхідні рішення.

В.Гройсман закликав всіх до відповідального компромісу по відношенню до країни і висловив переконання, що цей компроміс може буди знайдено у стінах Парламенту для прийняття відповідних рішень.

В.Гройсман закрив позачергове пленарне засідання, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.