mogno vse

Юристи ВРУ виступають проти лобістського «бурштинового» законопроекту, або Лікбез для нардепів

burshryn lobistzakon

 
На сайті ВРУ опубліковано «Зауваження Головного юридичного управління Верховної Ради України» щодо проекту закону про видобування та реалізацію бурштину №1351-1. Згідно цього зауваження, закон має багато недоліків і не призведе до вирішення проблеми нелегального видобування та реалізації бурштину.


Про це повідомляє прес-служба правозахисної організації Екологія-Право-Людина (ЕПЛ), передають «Конфлікти і закони».

Нагадаємо, що 7 жовтня 2015 року комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи ВРУ (надалі - Комітет) розглянув на своєму засіданні та рекомендував прийняти у другому читанні та в цілому як Закон Проект Закону про видобування та реалізацію бурштину за реєстраційним №1351-1. Законопроект розглядався з порушенням процедур, на засіданні комітету не обговорювались по черзі всі поправки, надані народним депутатами. Прийнятим рішенням підтримано версію законопроекту, який «був розглянутий на засіданні робочої групи» . В результаті такої «підкилимної» процедури в остаточній версії законопроекту не були враховані слушні пропозиції від представників громадськості.

Експерти Головного юридичного управління ВРУ, на відміну від Комітету, зауважили, що:

- Законопроект не є прийнятним через неузгодженість із нормами Конституції України, а також Цивільного, Земельного, Водного кодексів України, законів України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про товарну біржу», іншими законами, а також через внутрішні суперечності положень проекту, колізії із законодавчими актами, не системності внесення змін.

- Визначення законопроектом особливостей регулювання окремих відносин щодо користування бурштиноносними надрами та реалізації добутого бурштину призведе до порушення принципу системності у регулювання гірничих відносин.

- Запропонований авторами проекту підхід призведе до розбалансування сфери регулювання відносин, пов’язаних з користуванням надрами для видобування бурштину, його зберіганням та реалізацією, та на практиці призведе до неоднакового застосування закону до різних суб'єктів господарювання, а отже, і до порушення їхніх прав.

- Законопроектом запроваджується більш ускладнений механізм регулювання гірничих відносин в порівнянні з існуючими процедурами, який не містить жодних механізмів, які б стимулювали, заохочували розвиток господарювання у галузі геологічного вивчення, видобутку бурштину та конкурентні відносини у цій сфері, а також забезпечили гарантоване проведення обов’язкової рекультивації порушених внаслідок видобування бурштину земель, виконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, охорону об’єктів культурної та археологічної спадщини, дотримання вимог техніки безпеки і охорони праці при діяльності старателів.

Юристи ВРУ підтвердили позицію громадськості про те, що:

- Законопроект, з огляду на запропоновані положення, уможливить монопольне становище державних суб’єктів господарювання з видобутку бурштину та легалізацію незаконного його видобутку.

- До тексту законопроекту, всупереч вимогам статті 116 Регламенту Верховної Ради України, включено положення, які не були предметом розгляду Верховною Радою України в першому читанні.

З повним текстом зауваження можна ознайомитись за таким посиланням: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=53194.

Хочемо нагадати, що ЕПЛ неодноразово наголошувала, що питання нелегального видобутку бурштину можна вирішити в рамках чинного законодавства, і для цього потрібні рішучі дії органів виконавчої влади, а не прийняття законопроекту сумнівної якості!

Див. детальніше: http://epl.org.ua/events/1765-pravovi-aspekty-vydobutku-burshtynu-v-ukraini.

Сподіваємось, що після такого висновку Головного юридичного управління жоден з адекватних народних депутатів не натисне кнопку «за», у випадку якщо автори законопроекту таки винесуть його на друге читання в сесійну залу.

ЕПЛ закликає авторів законопроекту відкликали його із переліку законів для голосування, а всіх народних депутатів – у міру своїх повноважень, посилити контроль за Міністерством внутрішніх справ України, Національною поліцією України, Службою безпеки України, Держгеонадра та іншими органами виконавчої влади, які не виконують своїх обов’язків і фактично сприяють процвітанню нелегального видобутку бурштину.



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Найбільша напруженість спостерігалась на Луганському та Донецькому напрямках. В ході обстрілів російські окупаційні війська 3 рази застосували заборонене озброєння

подробнее

Опрос

Поддерживаете ли Вы введение военного положения в Украине?

pp
Конфликты и законы © 2008-2018.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.