Пленарне засідання Верховної Ради України 27 січня 2016 року

vr 27 01

 
У середу, 27 січня, Верховна Рада України восьмого скликання продовжила роботу в пленарному режимі. Голова Верховної Ради Володимир Гройсман перед початком засідання зазначив, що вчора народні депутати ефективно попрацювали, ухвалили ряд законів в оборонній сфері, питання державних гарантій на закупівлю газу в західних партнерів.


Для участі в пленарному засіданні зареєструвалося 305 народних депутатів.

Відкривши пленарне засідання, В.Гройсман повідомив, що у зв'язку з обранням і призначенням суддів Конституційного Суду відповідно до Конституції, законів України Верховна Рада має привести до присяги суддів Конституційного Суду України.

Головуючий сповістив, що в роботі сесії Верховної Ради беруть участь Президент України Петро Порошенко, Прем'єр-міністр України Арсеній Петрович Яценюк, члени Кабінету Міністрів, Голова Конституційного Суду Юрій Баулін, Голова Верховного Суду України Ярослав Романюк, судді Конституційного Суду, які були призначені відповідно до Конституції України.

В.Гройсман сказав, що 13 листопада 2015-го року ХІІІ з'їздом суддів України обрано суддею Конституційного Суду України Кривенка Віктора Васильовича.

26 січня 2016 року Президент України Петро Порошенко своїм указом призначив Колісника Віктора Павловича та Мойсика Володимира Романовича суддями Конституційного Суду України.

Судді Конституційного Суду України Віктор Кривенко, Віктор Колесник, Володимир Мойсик склали присягу перед Верховною Радою.

Народні депутати виступили з оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями.

Парламентарії після завершення виступів розглянули питання ратифікації.

Проект Закону «Про ратифікацію Угоди між Україною та Королівством Іспанія про взаємну охорону інформації з обмеженим доступом» №0072 доповів заступник Голови Служби безпеки Сергій Базюк. Він зазначив, що метою укладання цього міжнародного договору є створення правових засад для взаємної охорони інформації з обмеженим доступом, обмін якою  здійснюватиметься між двома державами в ході співробітництва. За словами доповідача, потреба в набранні цією Угодою чинності є актуальною, передусім з огляду на пріоритети, визначені стратегією Національної безпеки України - поглиблення оборонно-промислового та військово-технічного співробітництва насамперед з державами-членами НАТО і ЄС, а також сприяння швидкому і ефективному обміну інформацією з цими країнами на основі взаємної довіри.

Урядовець звернувся до народних депутатів з проханням підтримати законопроект, прийняття якого дасть змогу завершити внутрішньодержавні процедури, необхідні для набрання чинності зазначеного міжнародним договором.

Заступник голови Комітету з питань європейської інтеграції Андрій Артеменко доповів рішення Комітету -  рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект в цілому.

А.Артеменко додав, що за змістом Угода відповідає міжнародній практиці. Цією угодою компетентні органи України та Іспанії зобов'язані забезпечувати належний державний контроль за дотриманням суб'єктами співробітництва вимог законодавства держав-сторін під час обміну інформацією з обмеженим доступом. Ратифікація угоди не тягне за собою корегування чинних  або прийнятих нових законодавчих актів України.

239 голосами Угоду між Україною та Королівством Іспанія про взаємну охорону інформації з обмеженим доступом було ратифіковано.

Верховна Рада ратифікувала Протокол «Про застосування Договору про зону вільної торгівлі від 18 жовтня 2011 року між його Сторонами та Республікою Узбекистан» №0060 та Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Федеративної Республіки Німеччина «Про фінансове співробітництво (асигнування 2010 і 2011 року) Муніципальна програма захисту клімату ІІ (проект «Проект муніципального водного господарства м. Чернівці, стадія 1»)» №0074.

Народні депутати прийняли рішення з обговореного питання, ухваливши проект Постанови про віднесення міста Біляївка Біляївського району Одеської області до категорії міст обласного значення №2278а.

Парламентарії повторно у першому читанні розглянули проект Закону «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», №2966.

Доопрацьований проект доповів Міністр енергетики та вугільної промисловості Володимир Демчишин. Він наголосив на важливості прийняття такого закону не лише для паливно-енергетичного комплексу, його електроенергетичного сегменту, а й для всієї України. «Це можливість після 20 років існування регулятора сформувати законодавчу базу, після чого він зможе стати професійним органом, незалежним від політичного впливу, незалежним від будь-якого фінансового впливу, і зможе виконувати всі покладені на нього функції у відповідності з Третім енергетичним пакетом», - зазначив він. В.Демчишин нагадав, що цей проект вже розглядався в 2015 році і був відхилений.

Урядовець повідомив, що проект було суттєво доопрацьовано. Відповідно була сформована група робоча при міжнародному фонді, яка підтримувалася Європейським Енергетичним Співтовариством, Європейською комісією. Документ також підтриманий і Кабінетом Міністрів, і профільним комітетом Верховної Ради.

За словами доповідача, законопроект відповідає директивам Європейського Співтовариства, Європейської комісії - Директиві 72 щодо електроенергетичного ринку і Директиві 73 щодо ринку природного газу. Такий закон має впорядкувати діяльність регулятора, який повинен не лише ліцензувати діяльність понад 1500 суб'єктів цих ринків з оборотом понад 400 мільярдів гривень протягом одного року, а надасть можливість будувати прозорі, зрозумілі правила на цих ринках, відслідковувати діяльність державних монополій.

«Регулятор буде діяти у відповідності до європейських стандартів і відслідковувати діяльність вкрай складних монопольних структур. Тобто покликаний боротися за права споживачів, в першу чергу», - наголосив Міністр.

Заступник голови Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки Ольга Бєлькова доповіла рішення Комітету - рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

О.Бєлькова також повідомила, що законопроект кілька разів розглядався на засіданнях Комітету, востаннє - 9 грудня 2015 року. Під час обговорення члени Комітету одностайно підтримали тезу про важливість і необхідність якнайшвидше прийняти такий закон.

Доповідачка нагадала, що закон є нашим зобов'язанням перед міжнародною спільнотою і невід'ємною складовою Третього енергетичного пакету Євросоюзу, який підписала країна. Тому не можна більше зволікати з його прийняттям.

«Водночас, всі члени Комітету свідомі того, що урядова версія законопроекту не є ідеальною. Вона потребує доопрацювання в частині уточнення термінології, розширення деяких повноважень комісії, розширення сфери дії самого закону, процедури призначення членів конкурсної комісії, фінансування комісії, порядку організації роботи комісії та прийняття рішень відкритості її діяльності тощо. Такі недоліки однозначно можуть бути усунуті під час підготовки законопроекту до другого читання», - повідомила О.Бєлькова.

Вона також зазначила, що зважаючи на важливість цього документа, була створена окрема робоча група, яка залучила міжнародних експертів, всіх народних депутатів, що опікуються цією галуззю. 19-20 жовтня минулого року було проведено додаткове засідання Комітету, на якому відпрацьовувалася альтернативна версія цього законопроекту.

У виступах народні депутати зауважували, що законопроект не відповідає вимогам необхідного професійного рівня членів комісії, передбачає норми, несумісні з європейськими стандартами врегулювання відносин на енергетичних ринках, не забезпечує необхідного ступеня незалежності регулятора та прозорості його діяльності та не відповідає європейським підходам до статусу органів державного регулювання в енергетиці, як того вимагає Енергетичне співтовариство.

Зважаючи на те, що урядовий законопроект має ряд зауважень з боку ГНЕУ, народних депутатів, галузевих громадських організацій, парламентарії пропонували направити законопроект до головного комітету на доопрацювання за участі експертів та народних депутатів.

242 голосами народні депутати ухвалили рішення про направлення законопроекту на доопрацювання для його повторного розгляду.

Доопрацьований проект Закону «Про житлово-комунальні послуги» №1581-д доповіла заступник голови Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства Альона Бабак. Під час виступу вона наголосила, що в проекті з'явилися під час його доопрацювання нові норми - типовий договір на управління; розподіл і прозорість плати на управління, яка окремо виділяє винагороду управителю і власне, послугу з утримання будинку; вводиться нове для України поняття автономного теплопостачання; впроваджується окрема послуга поводження з відходами, яка виключається з квартирної плати; вводиться цілий блок перевірки якості комунальних послуг.

«Ми надзвичайно важливі речі сьогодні створюємо щодо визначення того, як буде здійснюватися управління за кожною моделлю управління будинком у разі, якщо є самостійне управління», - наголосила А.Бабак і звернулася до народних депутатів з проханням підтримати пропозицію Комітету прийняти цей законопроект за основу. Вона також повідомила, що у Комітеті буде створена робоча група по підготовці його за повною процедурою до другого читання, він буде доопрацьований і будуть враховані всі пропозиції. «Тому що закон є надзвичайно важливий і комплексний», - наголосила доповідачка.

Під час обговорення народні депутати відзначили великий обсяг роботи, зроблений профільним комітетом для підготовки цього законопроекту.

Промовці наголошували на проблемах, які залишилися нам в спадок від Радянського Союзу, які накопичилися в житловій і комунальній сфері, і які потребують абсолютно нового підходу, серйозного, глибокого, фундаментального, який пропонує сьогодні профільний комітет.

Представники фракцій повідомляли, що фракції підтримають законопроект і зроблять все для того, щоб в найкоротший термін закон був імплементований в життя.

За результатами сигнального голосування законопроект не набрав голосів для його прийняття за основу (за - 186).

Проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» щодо забезпечення державної підтримки добровільного об'єднання територіальних громад» №3390 доповів голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Микола Федорук. Він пояснив появу цього законопроекту тим, що ще до недавнього часу дві обласні ради не затверджували перспективні плани об'єднання територіальних громад і тим самим не давали можливості органам місцевого самоврядування, населеним пунктам об'єднуватися.

За його словами, зараз залишилася лише одна обласна рада, яка в силу тих чи інших причин не приймає до розгляду дане питання.

У цьому зв'язку законопроектом пропонується внести зміни до Закону «Про добровільне об'єднання територіальних громад» і встановити таку норму: якщо протягом місяця відповідна обласна рада не розгляне питання щодо ухвалення перспективних планів формування спроможних громад, то тоді обласна державна адміністрація надає свої пропозиції Кабінету Міністрів, який потім затверджує дане рішення.

Після завершення обговорення головуючий поставив законопроект на сигнальне голосування, результати якого показали недостатню кількість голосів для його прийняття за основу (за - 179). Рішення щодо проекту буде прийнято на наступних пленарних засіданнях.

Проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення виконання кримінальних покарань та реалізації прав засуджених» №2490а доповіла перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова. Вона наголосила на важливості такого закону, він дуже потрібен для того, щоб запрацював Закон «Про пробацію», який вже набрав чинності.

«Ми ліквідуємо радянські кримінально-виконавчі інспекції і відкриваємо по всій країні пробаційні офіси, які будуть займатися безпосередньо ресоціалізацією засуджених за найкращими європейськими стандартами.

Але, крім цього, цей проект також містить деякі норми, які поліпшують стан засуджених. Йдеться про розширення прав засуджених до позбавлення волі - надається можливість витрачати кошти для придбання продуктів харчування, одягу, взуття і білизни без обмеження, а на сьогодні такі обмеження встановлені.

Врегульовується питання пенсійного забезпечення засуджених, тому що з чинним Кримінально-виконавчим кодексом вони не реалізуються в повній мірі.

Врегульовується дуже важливе питання умовно дострокового звільнення засуджених. Таке право передається лише суду, не адміністрації колонії, де на сьогодні триває корупція в цій сфері.

Окрім того, врегульовується питання переведення засуджених до обмеження волі з однієї установи до іншої в рамках закону, а не підзаконних нормативно-правових актів», - пояснила доповідачка.

Н.Севостьянова повідомила, що Міністерство юстиції просить підтримки в народних депутатів і зобов'язується найближчим часом презентувати комплексну реформу пенітенціарної системи України і подальші зміни до законодавства.

Заступник голови Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Микола Паламарчук доповів рішення Комітету. Він зазначив, що цей проект передбачає внесення змін до дев'яти статей Кримінального кодексу України, серед яких - викладення у новій редакції ст. 76 «Обов'язки, які покладає суд на особу, звільнену від відбування покарання з випробуванням», зміни диспозицій ст.ст. 389, 390 України, які вирішать проблеми в судовій практиці щодо розгляду питань про ухилення від відбування покарання, не пов'язаного з позбавленням волі тощо; 54 статей Кримінально-виконавчого кодексу України з застосуванням комплексного  підходу до законодавчого врегулювання нових правовідносин, пов'язаних з пробацією, виконанням кримінальних покарань, продовженням гуманізації кримінально-виконавчого законодавства України та усуненням наявних розбіжностей між статтями Кримінально-виконавчого кодексу України; 13 статей Кримінального процесуального кодексу України.

Головуючий поставив законопроект на сигнальне голосування - за- 183).

Рішення щодо проекту буде прийнято на наступних засіданнях.

Народні депутати розглянули пропозиції Президента до Закону «Про реструктуризацію зобов'язань за кредитами в іноземній валюті» №1558-1.

Пропозиції Президента України до Закону доповів Представник Президента України у Верховній Раді України Степан Кубів. Він зазначив, що Законом, що надійшов на підпис, пропонується запровадити механізм реструктуризації зобов'язань в іноземній валюті фізичних осіб за споживчими кредитами, наданими для задоволення особистих потреб (придбання житлової та нежитлової нерухомості, земельних ділянок, транспортних засобів, послуг та будь-якого товару), шляхом зміни валюти виконання зобов'язань за споживчим кредитом на національну валюту України за офіційним курсом Національного банку України на дату підписання кредитного договору та із збереженням відсоткової ставки за користування кредитними коштами, яка не може перевищувати відсоткової ставки, встановленої основним кредитним договором в іноземній валюті, зобов'язання за яким реструктуризуються.

С.Кубів доповів про причини, з яких Президент України не підписав Закон і пропонує його відхилити.

Голова Комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності Сергій Рибалка доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді визначитися щодо цього закону у сесійній залі, оскільки Комітет не визначився.

За результатами голосування пропозиція Президента України про відхилення Закону не була підтримана (за - 101).

Парламентарії не підтримали іншу пропозицію - про подолання вето Президента України на цей закон (за - 54). Закон було скасовано.

Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман закрив ранкове засідання, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

В ночь на сегодняшний день противник нанес авиационный удар по Украине с применением 3 крылатых ракет и одной противорадиолокационной ракеты

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.