​Пленарні засідання Верховної Ради України 16 листопада 2017 року

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій, відкривши ранкове засідання, привітав українських морських піхотинців з професійним святом, подякував їм за їхню відданість Батьківщині та жертовну ратну працю та побажав їм та їхнім родинам благополуччя, міцного здоров’я та мирного неба над головою.


А.Парубій також привітав працівників радіо, телебачення та зв'язку із професійним святом - Днем працівників радіо, телебачення та зв’язку.

Голова Верховної Ради подякував їм за невтомну та надважливу працю, побажав міцного здоров’я, творчого натхнення та нових звершень на благо України!

Народні депутати продовжили розгляд поправок до проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення ведення бізнесу та залучення інвестицій емітентами цінних паперів» №5592-д.

Прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо спрощення ведення бізнесу та залучення інвестицій емітентами цінних паперів)».

Законодавчим актом вдосконалено порядок емісії цінних паперів, систему розкриття інформації на фондовому ринку, корпоративне управління в акціонерних товариствах, впорядковано діяльність з надання інформаційних послуг на фондовому ринку.

Законом уточнена та узгоджена термінологія, виключені положення, які мали неоднозначний та суперечливий характер, що могло б призвести до зловживань під час їх застосування.

Згідно з спеціальним законом України «Про санкції» врегульовано питання щодо емісії цінних паперів міжнародними фінансовими організаціями на території України.

Також удосконалено розділ III Закону «Про цінні папери та фондовий ринок», діяльність пов’язана з фондовим ринком, передбачено виключний перелік випадків непоширення вимог щодо необхідності оформлення проспекту цінних паперів емітентом, вдосконалено та чітко виписані статті, що стосуються оформлення, затвердження, оприлюднення проспекту цінних паперів та періоду дійсності такого проспекту, відмінено оприлюднення проспекту цінних паперів в паперовій формі.

Законом також удосконалено норми стосовно регулярної інформації про емітента, зокрема, розмежовано вимоги до публічних та приватних акціонерних товариств, зменшено період розкриття інформації про власників голосуючих акцій приватних акціонерних товариств з 10% до 5%, виключені додаткові вимоги щодо розкриття інформації окремими категоріями емітентів, удосконалені вимоги до незалежних директорів, окремо прописані вимоги до незалежних директорів банківських установ, удосконалено механізм виплати дивідендів, прописані обмеження при визначенні кворуму загальних зборів та прав участі в голосуванні на загальних зборах.

Законом врегульовано питання обрання аудитора товариства та визначення умов договору передано до компетенції наглядової ради від загальних зборів тощо.

Законом передбачено доступ до документів акціонерного товариства, що містять відомості про фінансово-господарську діяльність акціонерного товариства кожному акціонеру, який володіє значним пакетом акцій, а саме в розмірі 10% та більше.

Законом також враховано особливості корпоративного управління в акціонерних товариствах-банках та удосконалено вимоги до керівників банків, вирішені проблемні технічні питання депозитарної системи за узгодженою позицією Національного банку України та Національного депозитарію, передбачено перехідний період для акціонерних товариств щодо забезпечення приведення складу наглядових рад та їх комітетів у відповідність до Закону протягом одного року з дня набрання чинності та інші положення.

Відповідні зміни внесено до Цивільного та Господарського кодексів, законів «Про цінні папери та фондовий ринок», «Про акціонерні товариства», «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», «Про банки і банківську діяльність», «Про депозитарну систему України», «Про аудиторську діяльність», «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», «Про телебачення і радіомовлення», «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення», «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», «Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації», «Про Національний банк України», «Про недержавне пенсійне забезпечення», «Про інститути спільного інвестування», «Про забезпечення масштабної експансії експорту товарів (робіт, послуг) українського походження шляхом страхування, гарантування та здешевлення кредитування експорту», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах», «Про спрощення процедур реорганізації та капіталізації банків» тощо.

Законопроект прийнято з урахуванням пропозицій Комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності та техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №5592-д.

Прийнято Закон «Про внесення змін до статті 73 Кодексу законів про працю України щодо святкових і неробочих днів».

Законом внесено до статті 73 Кодексу законів про працю України, якими 25 грудня (Різдво Христове за Григоріанським календарем) визнано офіційним святковим днем в Україні.

Законом також скасовано святковий день 2 травня та внесено зміни до статті 73, згідно з якою святковим вважається день 1 травня - День праці.

Згідно із статтею 73 Закону встановлено такі святкові дні:

«1 січня - Новий рік

7 січня і 25 грудня - Різдво Христове

8 березня - Міжнародний жіночий день

1 - День праці

9 травня - День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (День перемоги)

28 червня - День Конституції України

24 серпня - День незалежності України

14 жовтня - День захисника України».

Проект Закону зареєстровано за №5496.

Прийнято за основу проекту Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо створення та ведення Кредитного реєстру Національного банку України та вдосконалення процесів управління кредитними ризиками банків».

Законопроектом передбачається надати Національному банку України повноваження щодо створення та ведення Кредитного реєстру, які включають:

- отримання від банків та Фонду гарантування вкладів фізичних осіб для цілей ведення Кредитного реєстру та здійснення Національним банком покладених на нього законом функцій інформації щодо позичальників;

- надання банкам та бюро кредитних історій, визначеної інформації з Кредитного реєстру.

Законопроект пропонується встановити розмір заборгованості позичальника перед банком, за умови перевищення якого банки отримують доступ до інформації з Кредитного реєстру про здійснені кредитні операції з таким клієнтом.

Законопроектом на Фонд гарантування вкладів фізичних осіб покладається обов’язок щодо надання інформації до Кредитного реєстру про кредитні операції банків, які виводяться ним з ринку.

Водночас на банки покладаються обов’язки:

- щодо надання інформації до Кредитного реєстру;

- повідомлення клієнта про те, що інформація про нього надаватиметься до Кредитного реєстру та виправлення інформації, у разі обґрунтованого звернення позичальника.

У свою чергу, позичальнику, щодо якого передана інформація до Кредитного реєстру, надається право доступу до інформації про себе, яка міститься в Кредитному реєстрі, та право вимагати внесення змін до такої інформації у разі незгоди з її змістом.

Для Національного банку України пропонується встановити обов’язок надавати позичальнику за його зверненням інформацію, яка міститься у Кредитному реєстрі щодо нього, та вживати заходів щодо виправлення банками недостовірної інформації.

Законопроектом визначено порядок розгляду звернень позичальника щодо внесення змін до інформації про нього, яка міститься у Кредитному реєстрі.

Також з метою удосконалення роботи бюро кредитних історій, а відповідно, зменшення ризиків банків, які отримують таку інформацію розширено перелік інформації, який містить у кредитній історії, і надається виключно за згоди позичальника.

Проектом також пропонується врегулювати питання безперервності оновлення інформації за кредитними угодами у разі переуступки права вимоги за ними.

Документом також передбачається врегулювати колізію щодо права доступу бюро кредитних історій до державних реєстрів з нормами профільного законодавства, надавши право бюро кредитних історій отримувати інформацію з державного реєстру загальнообов’язкового державного пенсійного страхування за наявності письмової згоди особи, яку перевіряють.

Відповідні зміни пропонується внести до Законів «Про Національний банк України», «Про банки і банківську діяльність», «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», «Про організацію формування та обігу кредитних історій», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та до Кодексу про адміністративні правопорушення.

Законопроект прийнято з врахуванням пропозиції.

Проект Закону зареєстровано за №7114-д.

Народні депутати не підтримали пропозицію головуючого про включення до порядку денного сесії проекту Закону про внесення змін до законів України «Про комітети Верховної Ради України» та «Про центральні органи виконавчої влади» щодо оптимізації роботи комітетів Верховної Ради України та співвідношення предметів їх відання із сферами діяльності міністерств №6256 та інших законопроектів.

Парламентарії розглянули два законопроекти про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення дотримання прав учасників кримінального провадження та інших осіб правоохоронними органами під час здійснення досудового розслідування №№ 7275 і 7275-1.

Урядовий законопроект №7275 доповів Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.

Альтернативний законопроект №7275-1 доповів народний депутат Роман Семенуха.

Голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем’якін доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді прийняти за основу та в цілому урядовий законопроект.

За результатами голосування законопроект прийнято 312 голосами за основу та в цілому.

Прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення дотримання прав учасників кримінального провадження та інших осіб правоохоронними органами під час здійснення досудового розслідування».

Законодавчим актом внесено зміни до:

статей 60, 214 Кримінального процесуального кодексу, якими надано право заявнику отримувати витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (ЄРДР) щодо його заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення. При цьому слідчий, прокурор зобов’язані надати такий витяг через 24 годин з моменту внесення відомостей до ЄРДР;

статей 3, 28, 303 та 308 Кримінального процесуального кодексу, згідно з якими особа, яка не є стороною кримінального провадження, та по відношенню до якої (в тому числі її майна) здійснюються процесуальні дії, має право заявляти клопотання про здійснення кримінального провадження у розумні строки та оскаржувати порушення таких строків;

статей 27, 107, 222 та 236 Кримінального процесуального кодексу, якими передбачено обов’язкову відеофіксацію проведення обшуку. Відеозапис стає невід’ємним додатком до протоколу обшуку. Крім того, стороні захисту надається право самостійно здійснювати відеофіксацію проведення обшуку. Особа, у житлі якої проводиться обшук, матиме право користуватися допомогою адвоката на будь-якій стадії його проведення;

статей 160, 164, 165, 168 Кримінального процесуального кодексу, відповідно до яких сторона обвинувачення зобов’язана обґрунтовувати необхідність вилучення оригіналів документів або їхніх копій та робити копії необхідної інформації із залученням спеціаліста. При цьому вилучення електронних інформаційних систем забороняється;

статті 284 Кримінального процесуального кодексу, якими доповнено перелік підстав для закриття кримінального провадження, зокрема, у разі наявності не скасованої постанови слідчого, прокурора про закриття кримінального провадження з підстав, передбачених пунктами 1, 2, 4, 9 частини першої статті 284 КПК.

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №7275.

Прийнято за основу проект Закону «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».

Законопроектом пропонується визначити правові засади аудиту фінансової звітності, здійснення аудиторської діяльності в Україні та врегулювати відносини, що виникають при її здійсненні.

Проектом також пропонується привести норми національного законодавства у сфері аудиторської діяльності у відповідність із законодавством Європейського Союзу, зокрема із положеннями Директиви 2006/43/ЄС та Регламенту 537/2014.

Документом, зокрема:

уточнено механізм фінансування органу суспільного нагляду, Аудиторської палати (перехід на змішану модель фінансування за рахунок фіксованого внеску (3 мінімальні заробітні плати на фінансування ОСН і 0,3 мінімальної зарплати - АПУ) та змінної складової (не більше 2% від суми винагороди за договором з обов’язкового аудиту відповідного суб’єкта);

приведено у відповідність інші закони щодо визначення вимог до суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності, в тому числі обов’язковий аудит державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50% акцій належать державі, політичних партій (застосування правил і положень, визначених виключно цим Законом);

відтерміновано накладення стягнень та зменшено розміри в частині відповідальності аудиторів (з 200 мінімальних заробітних плат до 200 неоподаткованих мінімумів доходів громадян), а також відтерміновано штрафи в частині відповідальності за неоприлюднення фінансової звітності разом з аудиторським висновком;

уточнено механізм страхування професійної відповідальності аудиторів, а саме: замість обов’язкового страхування запроваджується страхування цивільно правової відповідальності, як і вимагає Директива 2006/43/ЄС;

уточнено перелік неаудиторських послуг (визначено чіткі обмеження щодо одночасного надання послуг з обов’язкового аудиту і неаудиторських послуг);

імплементовано вимоги Європейського законодавства в частині атестації аудиторів (уточнено механізм зарахування теоретичних знань особі, що атестується, вимоги щодо атестації встановлені в залежності від досвіду роботи претендента тощо).

Проект Закону зареєстровано за №6016-д.

Народні депутати не підтримали пропозицію головуючого включити до порядку денного сесії законопроектів «Про внесення змін до законів України «Про комітети Верховної Ради України» та «Про центральні органи виконавчої влади» щодо оптимізації роботи комітетів Верховної Ради України та співвідношення предметів їх відання із сферами діяльності міністерств» №6256 і «Про внесення змін до Закону України «Про Державну спеціальну службу транспорту» щодо статусу Державної спеціальної служби транспорту» №7242.

За результатами голосування не прийнято проекти Постанов «Про дострокове припинення повноважень народного депутата України Бабак А.В.» №6375 і «Про дострокове припинення повноважень народного депутата України Константіновського В.Л.» №7087.

Головуючий закрив ранкове засідання.

По перерві розпочалося вечірнє пленарне засідання Верховної Ради України.

Народні депутати продовжили розгляд питань порядку денного.

Вони розглянули проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо вимог до земельної ділянки у межах індустріального парку) №2514а.

За результатами голосування законопроект відхилено.

Парламентарії розглянули проект Закону про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» №6403.

Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

Законопроектом передбачено внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» з метою:

врегулювання питань планування та забудови територій,

унормування питань, пов’язаних з регулюванням відносин при розробленні та затвердженні документації з просторового планування,

забезпечення об’єднаних територіальних громад єдиною документацію з просторового планування.

Положення законопроекту спрямовані на:

удосконалення структури документації з просторового планування (містобудівної документації), визначення складу та змісту усіх видів цієї документації;

забезпечення проведення комплексної експертизи для всіх видів документації з просторового планування;

введення нового виду документації з просторового планування на місцевому рівні - плану об’єднаної територіальної громади;

розширення повноважень органів місцевого самоврядування шляхом введення місцевих правил регулювання забудови, невід'ємною частиною яких стають плани зонування (зонінг);

забезпечення доступу інвесторів та громадськості до документації з просторового планування через Державний реєстр документації з просторового планування на регіональному та місцевому рівнях;

забезпечення належної забудови земельних ділянок відповідно до затверджених детальних планів території та проектів забудови територій;

забезпечення реального зв’язку програм соціально-економічного розвитку із документацією з просторового планування;

створення прозорого та неконфліктного механізму врахування громадських інтересів при розробленні документації з просторового планування.

Проект Закону зареєстровано за №6403.

Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст обласного значення».

Законопроектом пропонується внести зміни до Розділу IV «Прикінцеві положення» Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та визнати такими, що є спроможними об’єднаними територіальними громадами для випадків, передбачених статтями 81 83 цього Закону, територіальні громади міст республіканського Автономної Республіки Крим, обласного значення.

Проект Закону зареєстровано за №6466.

Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів».

Законопроект спрямований на забезпечення належного виконання рішень щодо стягнення аліментів.

Законопроектом пропонується спростити порядок встановлення тимчасового обмеження у праві виїзду боржника, запровадити нові засоби примусового виконання рішень, які можуть вживатися тільки до боржника, в якого наявна заборгованість зі сплати аліментів у розмірі, що сукупно перевищує суму відповідних платежів за шість місяців, а також впровадити новий вид адміністративного стягнення у вигляді соціальних робіт. Зокрема, у законопроекті пропонується встановлення припису, відповідно до якого передбачається, що у випадку наявності заборгованості зі сплати аліментів у розмірі, що сукупно перевищує суму відповідних платежів за шість місяців, питання тимчасового виїзду дитини за межі України на строк, що перевищує один місяць, самостійно вирішує той з батьків, з яким рішенням суду визначено місце проживання дитини.

Відповідні зміни пропонується внести до Закону «Про виконавче провадження», Кодексу України про адміністративні правопорушення, Сімейного, Цивільного, Цивільного процесуального кодексів, законів «Про дорожній рух», «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України», «Про Державну прикордонну службу України», «Про судовий збір», «Про Національну поліцію».

Проект Закону зареєстровано за №7277.

Народні депутати знову не підтримали проекти Постанов «Про дострокове припинення повноважень народного депутата України Бабак А.В.» №6375 і «Про дострокове припинення повноважень народного депутата України Константіновського В.Л.» №7087.

Парламентарії почали розгляд проекту Закону про ратифікацію Гарантійної угоди (Проект доступу до довготермінового фінансування) між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку №0163.

Обговорення законопроекту буде продовжено на наступних пленарних засідання.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

За матеріалами Інформаційного управління ВР України

Фото з прямої трансляції на каналі «Рада»



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.