​Пленарні засідання Верховної Ради України 15 травня 2018 року

Голова Верховної Ради України А.Парубій, відкривши ранкове засідання, привітав усіх з Міжнародним днем сім’ї, який проголошено відповідно до Резолюції Генеральної Асамблеї ООН, і відзначається 15 травня. А.Парубій побажав усім українським родинам бути щасливими і тоді щасливою буде уся Україна.


Головуючий надав слово представникам депутатських фракцій і груп, які виступили з оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями.

Народні депутати продовжили розгляд правок до проекту Закону про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав №7466.

Прийнято Закон «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав».

Закон визначає правові та організаційні засади колективного управління майновими правами суб’єктів авторського права і (або) суміжних прав.

Законодавчим актом надано відповідні повноваження організаціям колективного управління та визначено механізм надання послуг правовласникам щодо збору роялті на договірних засадах.

Законом визначено процедуру акредитації організацій колективного управління.

Законом встановлено державний нагляд за діяльністю організацій колективного управління та посередництво у переговорах і при вирішенні конфліктів.

Прикінцевими положеннями Закону визначено строки перереєстрації організацій колективного управління та відповідні повноваження центрального органу виконавчої влади, що формує та реалізує державну політику у сфері інтелектуальної власності, у цьому процесі.

Закон прийнято з додатками до тексту, зачитаними під стенограму.

Проект Закону зареєстровано за №7466.

За результатами голосування 231 голосом на доопрацювання направлено проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання питань авторського права і суміжних прав №7539.

Прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо заборони звернення стягнення та накладення арешту на кошти суб'єктів господарювання у сферах тепло-, водопостачання та водовідведення, отриманих від міжнародних фінансових організацій на реалізацію інвестиційних проектів (заходів) в Україні».

Законом встановлено, що зарахування коштів міжнародних фінансових організацій на поточні рахунки суб’єктів господарювання у сферах централізованого водопостачання та водовідведення, теплопостачання, відкриті банками в національній чи іноземній валютах, та використання таких коштів на реалізацію інвестиційних проектів (заходів) у відповідних сферах здійснюється згідно з умовами укладених договорів з міжнародними фінансовими організаціями.

Законом заборонено звернення стягнення та накладення арешту на кошти, що перебувають на спеціальних рахунках та на спеціальних рахунках для кредитних коштів суб’єктів господарювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення.

Згідно із Законом, «власник спеціального рахунку для кредитних коштів забезпечує здійснення контролю та несе відповідальність за цільове використання коштів згідно з умовами договору (договорів)».

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №6578.

Прийнято Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння залученню іноземних інвестицій».

Законодавчим актом встановлено правовий режим обліку прав власності іноземних клієнтів глобальних зберігачів чи інших фінансових посередників на цінні папери у депозитарній системі України.

Законом внесено до законодавства щодо депозитарної діяльності нові правові категорії «номінальний утримувач», «рахунок у цінних паперах номінального утримувача», а також унормовано пов’язані із цим основні аспекти депозитарної діяльності.

Згідно із Законом, «номінальний утримувач - іноземна фінансова установа, яка зареєстрована в державі, що є членом Європейського Союзу та/або членом Групи з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей (FATF), відповідає встановленим Комісією вимогам та відповідно до законодавства держави, в якій її зареєстровано, має право надавати своїм клієнтам послуги з обліку цінних паперів та реєстрації переходу права власності на цінні папери, у тому числі в інших державах на підставі відповідних договорів з іноземними фінансовими установами».

Положеннями Закону передбачено, що іноземні фінансові установи, які відповідають переліченим у проекті критеріям та є фактично іноземними депозитарними установами за законодавством держави їх реєстрації, визначено номінальними утримувачами та надано можливість українським депозитарним установам відкривати для них рахунки в цінних паперах номінального утримувача. На зазначених рахунках українська депозитарна система вестиме облік цінних паперів та прав на цінні папери, власниками яких є клієнти номінального утримувача.

Законом унормовано засади функціонування та обслуговування названих рахунків, пов’язані із цим обмеження та вимоги, зокрема, щодо розкриття інформації, а також питання державного регулювання і контролю тощо.

Відповідні зміни внесено до законів України «Про депозитарну систему України», «Про цінні папери та фондовий ринок», «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №6141.

До порядку денного сесії включено низку законопроектів.

Народні депутати не підтримали проект Постанови про проведення 16 травня 2018 року парламентських слухань на тему: «Стан реалізації засад антикорупційної політики в Україні» №8020. За проведення таких слухань проголосувало 148 парламентаріїв.

Головуючий закрив ранкове засідання.

По перерві розпочалося вечірнє пленарне засідання Верховної Ради України.

Народні депутати продовжили розгляд питань порядку денного.

У першому читанні парламентарії розглянули два законопроекти про внесення змін до Закону України «Про житловий фонд соціального призначення» за №№7304 і 7304-1.

Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про житловий фонд соціального призначення».

Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про житловий фонд соціального призначення», якими уточнити вимоги соціального житла, яке, крім інших вимог, встановлених у частині четвертій статті 3 Закону, повинно відповідати «будівельним нормам, стандартам і правилам стосовно доступності маломобільних груп населення».

Проектом також пропонується передбачити, що внутрішньо переміщені особи з інвалідністю та члени їх сімей користуються правом взяття їх на соціальний квартирний облік, якщо вони не мають житла на підконтрольній українській владі території, або їх житло зруйноване чи стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції. При цьому вказано, що під час визначення середньомісячного сукупного доходу не враховується вартість майнових прав чи прав власності внутрішньо переміщених осіб з інвалідністю та членів їх сімей на нерухоме майно, що розміщене на тимчасово окупованій території, в населених пунктах, які розташовані на лінії зіткнення або на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, а також на майно, яке зруйноване або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції.

Проектом також пропонується передбачити, що діти з інвалідністю та особи з інвалідністю I і II, які взяті на облік внутрішньо переміщених осіб, мають право першочергового отримання квартир або садибних (одноквартирних) жилих будинків із житлового фонду соціального призначення.

Проект Закону зареєстровано за №7304.

За результатами голосування відхилено проект Закону про внесення змін до Митного кодексу України щодо приведення транзитних процедур у відповідність з Конвенцією про єдиний режим транзиту та Конвенцією про спрощення формальностей у торгівлі товарами №5627.

Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо заборони використання пальмової олії у виробництві харчових продуктів».

Законопроектом пропонується внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також до законів України «Про молоко та молочні продукти» та «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» зміни, якими встановлюється адміністративна відповідальність за виробництво, введення в обіг або реалізацію «харчових продуктів з вмістом пальмової олії» та забороняється використання пальмової олії у виробництві традиційних молочних продуктів та інших харчових продуктах, вироблених в Україні.

Проект Закону зареєстровано за №3871.

Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення соціального захисту осіб, які доглядають за хворими дітьми».

Законопроектом пропонується віднести до кола застрахованих осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за яких сплачується єдиний внесок, також одного з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікуна, піклувальника, які фактично здійснюють догляд за дитиною, хворою на важке перинатальне ураження нервової системи, важку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, важкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, або дитиною, яка отримала важку травму, потребує трансплантації органу, потребує паліативної допомоги.

При цьому, зазначений період догляду зараховуватиметься до страхового стажу, що дає право на пенсійне забезпечення, а також до стажу роботи, який дає право на щорічну основну відпустку.

Відповідні зміни пропонується внести до законів України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», «Про відпустки».

Законом також передбачається внести зміни до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», відповідно до яких запроваджується новий вид державної допомоги на дітей із вищезазначеними захворюваннями, розладами тощо, у розмірі прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, незалежно від одержання інших видів державної допомоги, передбачених цим Законом.

Проект Закону зареєстровано за №8294.

Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до статей 165 та 166 Податкового кодексу України».

Законопроектом пропонується скасувати оподаткування податком на доходи фізичних осіб аліментів, що виплачуються платнику податку нерезидентом.

Проектом також пропонується розширити перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки платника податків, за рахунок включення до них суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, а також суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття такої освіти членами його сім’ї першого ступеня споріднення, яка не перевищує (у розрахунку на календарний рік) 15 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року.

Відповідні зміни пропонується внести до Податкового кодексу України.

Законопроект прийнято з урахуванням пропозицій Комітету з питань податкової та митної політики.

Проект Закону зареєстровано за №8295.

Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання».

Законопроектом пропонується вдосконалити механізм забезпечення конституційного права дітей на достатній життєвий рівень та покращення матеріального забезпечення дітей у випадках, якщо батьки не дійшли згоди щодо способу утримання дітей і такий спосіб утримання дітей вирішується судом.

Проектом передбачається удосконалити та узгодити між собою положення Законів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», «Про нотаріат», «Про виконавче провадження», «Про дорожній рух» з метою недопущення відчуження майна боржником, внесеним до Єдиного реєстру боржників, зокрема, за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці.

Змінами до Сімейного кодексу України встановлюється, зокрема, можливість того з батьків, з ким за рішенням суду проживає дитина з інвалідністю чи тяжко хвора дитина, самостійно вирішувати питання щодо тимчасового виїзду дитини за межі України з метою її лікування, навчання, а також відпочинку за наявності заборгованості другого з батьків зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три місяці. При цьому відповідна згода другого з батьків не потребуватиметься у разі виїзду дитини за межі України разом з тим із батьків, з ким вона проживає за рішенням суду, на строк до одного місяця.

Законопроектом також пропонується посилити відповідальність за несплату аліментів та збільшити строк звернення і період, за який може бути стягнуто аліменти.

Проектом пропонується зменшення сукупного розміру заборгованості за несплату аліментів до трьох місяців для призначення суспільно корисних робіт. У разі вчинення повторного протягом року адміністративного правопорушення, пов’язаного з несплатою аліментів, передбачається застосування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт на строк від двохсот сорока до трьохсот шістдесяти годин (зміни до статті 1831 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Законопроектом також запроваджується необхідність подання заяви про відсутність заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини понад 6 місяців для осіб, які матимуть намір входити до складу Кабінету Міністрів України, займати посади державної служби категорії «А та Б», заступників міністра, а також реєструватися кандидатами у народні депутати і депутати місцевих рад (зміни до Законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про центральні органи виконавчої влади», «Про вибори народних депутатів України», «Про місцеві вибори»).

Проект Закону зареєстровано за №8296.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

За матеріалами Інформаційного управління ВР України

Фото з прямої трансляції на каналі «Рада»



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.