mogno vse

Законодавчим новаціям «про веб-камери» на дільницях дали експертну оцінку

veb kamery

 
Громадянська мережа ОПОРА вважає, що прийняття Закону України «Про особливості забезпечення відкритості, прозорості та демократичності виборів народних депутатів 28 жовтня 2012 року» (№10681) є невдалою спробою скопіювати закордонний досвід із забезпечення прозорості і відкритості виборчого процесу.


Запропонована законом модель відеоспостереження на виборчих дільницях не зможе стати серйозною перепоною для вчинення правопорушень та запобігти фальсифікаціям під час парламентських виборів. Підставою для таких висновків стали як неконкретність закону, так і технічні параметри запропонованої системи відеоспостереження.

Так, запропоновані для відеозапису і трансляції веб-камери за технічними параметрами не дозволяють вести повноцінне відеоспостереження, а модель передачі та збереження інформації не дає можливості досягнути цілей, виконання яких повинен забезпечити закон. Крім того, значною проблемою стане Інтернет-зв’язок, який за 4 місяці до виборів досить важко провести на всі звичайні виборчі дільниці, включно з сільською місцевістю.

Занепокоєння викликають непослідовність та нечіткість наступних норм закону:

- не визначає, де саме у приміщенні виборчої дільниці потрібно розмістити веб-камери і що саме вони повинні фіксувати;

- замість здійснення прямої (он-лайн) відео-трансляції закон говорить лише про передачу зображень з виборчих дільниць;

- під час підрахунку голосів трансляція не передбачається взагалі;

- вимога щодо застосування відеоспостереження не поширюється на окружні виборчі комісії;

- відсутні юридичні наслідки відео спостереження - тобто, невідомо, чи стане доказовою базою запис з веб-камер, якщо матимуть місце серйозні порушення.

Наведені вище технічні недоліки та недосконалість самої моделі системи відеоспостереження не дозволяють говорити про можливість використання запропонованої системи відеоспостереження для запобігання правопорушень та фальсифікацій. За умов відсутності чітко прописаних параметрів застосування відеоспостереження, закон може стати інструментом маніпуляції громадською думкою та формальною підставою для ігнорування порушень виборчого законодавства, не зафіксованих веб-камерами.

Викликає занепокоєння й спосіб зміни виборчих правил, адже систему відеоспостереження на виборах запровадили через прийняття спеціального, окремого закону, а не через внесення змін в Закон України «Про вибори народних депутатів України». Крім того, закон №10681 провокує значні корупційні ризики, оскільки скасовано тендерні процедури для закупівлі відповідних товарів та послуг. Також відсутнє будь-яке економічне обґрунтування доцільності фінансових витрат (майже 1 млрд.грн.) на впровадження даної новації, що не співмірно з їх практичною користю для забезпечення демократичних стандартів виборів.

Серйозним недоліком цього закону є його прийняття без проведення широких консультацій із технічними спеціалістами та експертами з питань спостереження за виборами, що могло значно б вдосконалити такі виборчі новації.

Підтвердженням позиції ОПОРИ є й фаховий висновок до законопроекту №10681, підготовлений Головним науково-експертним управлінням Верховної Ради, в якому депутатам рекомендували цей законопроект відхилити.

Тому Громадянська мережа ОПОРА пропонує Президенту України повернути законопроект «Про особливості забезпечення відкритості, прозорості та демократичності виборів народних депутатів 28 жовтня 2012 року» (№10681) у Верховну Раду України на доопрацювання як такий, що не дозволяє забезпечити відкритість, прозорість та демократичність виборів народних депутатів 28 жовтня 2012 року. на належному рівні, повідомляє прес-служба ГМ ОПОРА.



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Унаслідок підступних ворожих обстрілів протягом минулої доби однин військовослужбовець Об'єднаних сил отримав поранення. За даними розвідки, трьох окупантів було знищено

подробнее

Опрос

За коррупцию - расстрел, тюрьма или штраф? Что лучше для Украины?

pp
Конфликты и законы © 2008-2019.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.