Карпунцов: повернення на шлях дотримання права – це зміна влади

karpuntsov mova

 
За останні три роки в Україні сталися суттєві зміни. Нині країна, що мала непогані європейські перспективи, дедалі нижче скочується до тоталітаризму і повного правового хаосу на догоду партії влади. Суспільство чим далі, тим більше лишається безправним. Народ, що за Конституцією України є джерелом влади, нею не лише не володіє, а й не має можливості обмежити свавілля чиновників та представників Партії регіонів, для яких такі поняття, як верховенство права, закон, дотримання Конституції України є порожнім звуком. На що очікувати українцям і чи є можливість повернути країну на стежку правових відносин, «Конфлікти і закони» поспілкувались з заслуженим юристом України, знавцем в галузі конституційного права, кандидатом юридичних наук, народним депутатом від партії «УДАР» Валерієм Карпунцовим.


Пане Валерію, скажіть, чи можливо щось зробити, аби влада перестала порушувати Конституцію України і законодавство?

На жаль, ситуація вже скотилась до тієї межі, коли зробити щось важко. Нині вихід є лише один, як у лікаря: видалення пухлини хірургічним шляхом. Іншої альтернативи, на жаль, не існує. І повернення на шлях дотримання права – це зміна влади законним шляхом, через строкові, а, можливо, і дострокові вибори. В Україні вже відбувся крах державного механізму, що призвело до знищення системи стримування противаг, які закладені у Конституції. І в даному випадку в Україні створено систему керованої монархії, що тримається на страху як провладної команди, так і пересічних громадян, адже в державі запроваджено тотальний пресинг силових структур і тотальне вибіркове правосуддя.

Ну, українці нині можуть спостерігати, коли суди беруть на себе повноваження позбавлення депутатів мандатів. В правовій державі подібне – нонсенс, а в Україні суди перетворились на слухняних виконавців влади…

Подібну ситуацію вже навіть не назвеш і правовим нігілізмом. Це вже - повне свавілля, або, як кажуть російською мовою, «беспредел».

Але той же Кармазін наголошує, що провадить свої дії – законно. А влада, аби піддати шпильку опозиції, наголошує, що Кармазін з помаранчевої команди…

Я б не брався посилатись на Юрія Анатолійовича, який позиціонує себе захисником Вітчизни, але у даному випадку позовні вимоги, які були заявлені до двох депутатів (які, як виявляється, до того відмовились співпрацювати з Партією регіонів, проте яких суд позбавив мандатів), заявлені не в межах процесуальних строків, не в межах процесуальних вимог, а також поза межами предметної підсудності. Тобто: у цьому випадку закон повністю проігноровано, позаяк порушено і предметну підсудність, і процесуальні строки, і процесуальні вимоги щодо оформлення самої заяви. Тож суд, винісши рішення, взагалі незрозуміло чим мотивувався. Напевне, волею тих, хто ним керував. Але, на жаль, в цій системі задіяно і Кармазіна. Проте, я не хотів би давати характеристики цій людині.

Пане Валерію, як Ви вважаєте, як потрібно реагувати, коли Конституційний суд, розглядаючи закон, який протирічить Конституції України, чомусь визнає його конституційним?

Реагувати можна по-різному. Проте, коли в Україні функціонуватиме не Донецький конституційний суд, а просто – Конституційний суд, в якому працюватимуть фахівці права, які цінуватимуть не лише посаду, а й репутацію, то тоді судді не виноситимуть рішень, які вочевидь протирічать Конституції. І за останній час Конституційний суд виносив не так багато рішень, але усі вони знакові: вони не лише порушують Конституцію, а й протирічять їй.

Тож постає питання: чи вноситиме опозиція, а то й Ви безпосередньо, законопроекти, що передбачатимуть покарання суддів, які працюють за принципом виконання бажань влади?

Коли партія «УДАР» йшла на вибори, то констатувала, що вона за люстрацію влади і суддів. Тож, звичайно, ми готуємо законопроекти, що спрямовані на подолання корупції. У тому числі і в судовій системі.

І скоро суспільство зможе з цими проектами ознайомитись?

Так, найближчого часу буде подано пакет законопроектів, направлених на люстрацію. В тому числі і суддівської влади.

Та чи є хоч маленька гарантія, що ці законопроекти будуть розглянуті і прийняті? Як ви можете побороти владу, яка грає поза правилами?

Треба діяти у будь-якому разі. Я переконаний, що наша боротьба дозволить нам швидко прийти до влади. І ми зможемо змінити ситуацію у країні. Хоча, звичайно, нам нині важко, оскільки влада тисне на опозицію як прямими, так і не прямими методами.

На Вас теж тиснули?

На мене особисто – ні. Проте питання тут в іншому: влада тисне на тих, хто має хоч якийсь бізнес, або якщо цей бізнес є у їхніх родичів. І тиснуть як на сам бізнес, так і на контрагентів, змушуючи їх перестати співпрацювати з певною компанією, що належить родині або родичам представника опозиції. І у такий спосіб позбавляють не лише можливість фінансування опозиції, а й коштів до існування людей.

Як би Ви прокоментували нині діючий КПК, який представники влади називають геніальним законом?

Усі покази від мертвих осіб ні що інше, як легалізація анонімок. А сам початок кримінального переслідування, внесення до реєстру, призводить до безпідставного порушення кримінальних справ. Якщо раніше було незаконно порушено ОРД і порушена кримінальна справа, то яким би не був поганим суд, але половина незаконно порушених кримінальних справ скасовувались. Нині ж оскаржити кримінальне переслідування людина не може. Більше того: усі процесуальні моменти стосовно отримання доказів, що порушують права громадян, взагалі є ненормальним явищем. Проте найгірше нововведення – це угода з прокурором. Насправді це узаконення норми «визнання злочину, як матір доказів». А за наших реалій, коли людину можуть у міліції зламати, вибивши з неї визнання злочину, і ця особа укладає угоду з прокурором, то у кодексі написано, що тоді зупиняються усі процесуальні дії і справу передають до суду з обвинувальним  висновком. Тобто: незалежно від того, які докази зібрав слідчий, незалежно від доказової бази, якщо людину змусили визнати вину і укласти угоду з прокурором, то вона автоматично потрапляє за грати.

Та чи збираються нардепи з юридичною освітою вносити зміни у цей супер досконалий КПК?

Нині у ВР зареєстровано декілька законопроектів про зміни до цієї новели і проекти щодо відміни цих законів. Але, з моєї точки зору, до цієї проблеми потрібно підходити виважено. Взяти цей короткий проміжок часу, протягом якого новий КПК вже застосовувався, врахувати ті проблеми, які він оголив, і швиденько, опрацювавши в науковому колі, внести зміни у новий КПК. Але це за умови, що у цьому буде зацікавлений як парламент, так і президент. На жаль, нині є усі підстави стверджувати, що вони у таких змінах не зацікавлені, і взагалі, існуючі пробіли спеціально вносились у новий КПК заради того, щоб легалізувати беззаконність дій правоохоронної системи.

Розмову вела Оксана КОТОМКІНА



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

В ночь на сегодняшний день противник нанес авиационный удар по Украине с применением 3 крылатых ракет и одной противорадиолокационной ракеты

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.