mogno vse

Затримані біля Мистецького Арсеналу активісти досі не отримали повісток до суду

m arsenal

 
Вісім активістів, що їх міліція незаконно затримала 26 липня і склала протоколи по статтях 185-1 та 185-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, так і не постали перед адміністративним судом. Про це «Конфліктам і законам» повідомили у прес-службі Автономної спілки трудящих (АСП).


Ймовірна причина тривалої мовчанки – склад злочину у діях міліції, що не хоче відповідати за статтями Кримінального Кодексу від ненадання допомоги до 340 статті «Перешкоджання мирним зборам», що має санкцію «карається виправними роботами на строк до двох років або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на той самий строк» http://kodeksy.com.ua/kriminal_nij_kodeks_ukraini/statja-340.htm.

Автономна спілка трудящих та постраждалі активісти будуть оскаржувати обвинувальний вирок, якщо його буде винесено, та наполягатимуть на порушенні кримінальної справи проти правоохоронців Печерського РУ ГУ МВС України у м.Києві.

Надаємо пояснення від юридичної групи АСТ щодо обставин незаконного затримання групи осіб 26 липня:

Акція станом на 18.20 не почалася – активісти лише готувалися до її початку (розпаковували банера тощо), але її учасників оточили колом невідомі особи (ймовірно, працівники спецпідрозділу МВС, але без погон на чорній формі), що не представилися та почали насильно супроводжувати до спеціального автомобіля-автозака. Після того, як ініціативну групу громанян в тісному колі названих ймовірних співробітників МВС доправили до спеціального автомобіля-автозака, активістів без пояснення жодних причин та підстав затримання почали грубо, проти їх власної волі, кидати всередину спеціального автомобіля-автозака. Тобто, активістів вкинули до спеціального автомобіля-автозака навіть не за проведення акції, а лише за намір її провести та підготовку до неї.

Той факт, що акція на час затримання активістів ще навіть не почалася, безумовно, свідчить про те, що в їх діях в принципі не могло міститися складу правопорушення.

Згідно абз.1 ч.8 ст.5 Закону України «Про міліцію», особам при затриманні або арешті (взятті під варту) працівниками міліції: повідомляються підстави та мотиви такого затримання або арешту (взяття під варту), роз'яснюється право оскаржувати їх у суді.

У даному випадку затриманим особам не було взагалі повідомлено за що та на якій підставі їх затримують, не було зроблено жодного попередження, не були роз`яснені їх права.

Згідно ч.2 ст.5 Закону України «Про міліцію» при звертанні до громадянина працівник міліції зобов'язаний назвати своє прізвище, звання та пред'явити на його вимогу службове посвідчення. У взаємовідносинах з громадянами працівник міліції повинен виявляти високу культуру і такт.

Жоден працівник міліції не представився протягом усього періоду супроводження активістів до спеціального автомобіля-автозака, працівники міліції, що перебували у автозаку, також не представилися. Співробітники міліції поводили себе грубо, вербально ображали активістів, не проявляли високої культури і такту.

Вказані факти є незаконним затриманням активістів.

Активістів грубо було поміщено до вищеназваного автомобілю.

Також під час транспортування активісту, що хворіє на епілепсію, стало зле. Всі, присутні в спеціальному автомобілі-автозаку особи, зверталися до працівників міліції, що також були всередині автомобіля, з вимогою викликати активісту лікаря, що міг би допомогти подолати його епілептичний напад. На що працівники міліції відповіли брудною лайкою та відмовилися викликати швидку допомогу.

Далі всіх активістів доправили до приміщення Печерського РУ ГУ МВС України у м. Києві за адресою: м. Київ, вул. Московська, 30. На активістів було складено протоколи за ч.1 ст.185-1, а на Задираку В.С. – за ч.2 ст.185-1. Складання протоколу супроводжувалося порушення процесуально порядку - зокрема, в протоколах не було вказано про свідків події, що могли б підтвердити відсутність у діях затриманих осіб складу адміністративного правопорушення.

Крім того, згідно ч.1 та ч.2 ст.185-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено відповідальність за порушення встановленого порядку організації або проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій.

Але активісти вказували правоохоронцям на те, що згідно ч.2 ст.39 Конституції України обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Отже, ми бачимо, що обмеження щодо проведення мирних акції можуть бути встановлені лише у спеціальному законі, якого в Україні не існує. Тому затримання активістів за ч.1 та ч.2 ст. 185-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення є незаконним.

Більше того, дана точка зору знайшла своє відображення в рішенні Європейського суду з прав людини від 11.04.2013 по справі «Вєрєнцов проти України». Європейський суд з прав людини дійшов висновку, що будь-які затримання українських громадян під час мітингів за статтею 185-1 КУпАП є порушенням статті 11 Європейської конвенції з прав людини.

Що стосується постанови Окружного адміністративного суду м. Києва № 826/11837/13-a від 25.07.2013, суддя К.Ю.Гарняк, на яку посилалися працівники правоохоронних органів, то дана постанова є антиконституційною за своєю природою, адже суд встановив обмеження не тільки щодо відповідачів по справі, а й щодо невизначеного кола осіб, що не були відповідачами по даній справі і, відповідно, не мали гарантованих Кодексом Адміністративного судочинства процесуальних прав. Тому активісти, що мали намір провести акцію під Мистецьким Арсеналом, не мають жодного стосунку до даної постанови та не можуть притягатися до відповідальності начебто за її порушення. Даною постановою порушено принцип змагальності сторін та право громадян на справедливий суд.

Стосовно заявки, поданої ініціативною групою громадян на проведення акції 26.07.2013, то Окружним адміністративним судом м. Києва не було винесено жодної постанови про заборону конкретно цього заходу.

Тому в діях затриманих активістів не міститься складу правопорушення, крім того, через те, що акція на час затримання активістів ще навіть не почалася, взагалі неможливо говорити про наявність будь-якого правопорушення, що мало місце.

Згідно п.1 ч.1 ст.247 Кодексу України про адміністративні правопорушення, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Відеодоказ:



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Последние новости

Загалом, минулої доби, противник 13 разів порушував режим припинення вогню. Унаслідок ворожих обстрілів позицій Збройних Сил України не постраждав жоден український захисник

подробнее

Опрос

Что принесет Украине закон о реинтеграции Донбасса?

pp
Конфликты и законы © 2008-2018.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.