mogno vse

Призначення Макеєнка Головою КМДА суперечить Конституції та Законам України (правовий аналіз)

kmda ditsadki

 
Останнім обраним міським головою Києва був Леонід Черновецький, період повноважень якого сплив 12 липня 2012 року. Головою Київської міської державної адміністрації (КМДА) Черновецький був ще менше — до 16 листопада 2010 року. Останні три роки головою КМДА вважався Олександр Попов, якого на цю посаду призначив Президент України віктор янукович.


Президентськими Указами № 42/2014 та № 43/2013 від 25.01.2014 було звільнено Олександра Попова з посади очільника КМДА, а на його місце призначено народного депутата України Володимира Макеєнка.

Призначення Володимира Макеєнка Головою КМДА (аналогічно до ситуації із призначенням Олександра Попова) порушує норми Конституції України та низки Законів України.

Згідно з ч. 2 ст. 10-1 Закону України “Про столицю України — місто-герой Київ”,

Голова Київської міської державної адміністрації призначається Президентом України в порядку, передбаченому Конституцією та законами України.

Згідно з п. 1.2 Рішення Конституційного суду України № 21-рп/2003 від 25.12.2003 у справі № 1-45/2003 (справа про особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування у місті Києві),

Київську міську державну адміністрацію має очолювати лише особа, обрана Київським міським головою, яка Президентом України призначається головою Київської міської державної адміністрації.

Відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі.

Аналізуючи положення ч. 2 ст. 10-1 Закону України “Про столицю України — місто-герой Київ”, слід відзначити, що дана норма є бланкетною. Відповідні прямі норми, які встановлюють спосіб призначення голови КМДА, містяться у рішенні Конституційного суду України № 21-рп/2003 від 25.12.2003 у справі № 1-45/2003.

Щодо ч. 2 ст. 10-1 Закону України “Про столицю України — місто-герой Київ” Головне науково-експертне управління Верховної Ради України у висновку від 07.09.2010 щодо законопроекту 7069-2 від 06.09.2010 (законопроект, яким було доповнено Закон України “Про столицю України — місто-герой Київ” статтею 10-1) зазначає у п. 3 наступне:

Доцільно також звернути увагу на припис ч. 2 вказаної нової статті Закону, в якій міститься відсильна норма щодо порядку призначення Голови Київської міської державної адміністрації, тлумачення якої може бути неоднозначним і викликати складнощі при застосуванні. Зокрема, в умовах запропонованого у проекті збереження статусу Київської міської державної адміністрації як виконавчого органу Київської міської ради, застосування порядку призначення її голови, визначеного ст. 4 ст. 118 Конституції України, не є можливим з огляду на припис ч. 2 ст. 141 Конституції України, відповідно до якого виконавчий орган міської ради очолює міський голова. Таке розуміння конституційних і законодавчих положень стосовно здійснення виконавчої влади у м. Києві підтверджується і рішенням Конституційного Суду України від 25 грудня 2003 р. № 21-рп/2003 (справа про особливості здійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування в місті Києві), згідно з яким «Київську міську державну адміністрацію має очолювати лише особа, обрана Київським міським головою». Отже, доки Київська міська державна адміністрація одночасно буде виконавчим органом Київської міської ради, її згідно з конституційними вимогами може очолювати тільки міський голова.

Відповідно до ч. 2 ст. 16 Статуту територіальної громади міста Києва, затвердженого на підставі ст. 5 Закону України “Про столицю України — місто-герой Київ” рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 № 371/1805 (із змінами та доповненнями, внесеними рішенням Київради від 19.12.2002 № 154/314, рішенням Київради від 27.02.2003 № 263/423), зареєстрованого наказом Міністерства юстиції України від 02.02.2005 № 14/5,

Київський міський голова головує на засіданнях Київської міської ради і очолює виконавчий орган Київської міської ради (міську державну адміністрацію).

Володимир Макеєнко (як і Олександр Попов) не обирався територіальною громадою міста Києва, тому не є міським головою, відтак не міг бути призначений головою Київської міської державної адміністрації. Відповідний Указ Президента України “Про призначення В.Макеєнка головою Київської міської державної адміністрації” № 43/2014 від 25.01.2014 прямо суперечить Конституції України. Будь-які дії Володимира Макеєнка у якості Голови КМДА нелегітимні.

Михайло КАМЕНЄВ



Комментарии

  +0 #1 trum 25 янв. 2014 г., 22:26:47
Сами по себе решения Конституционного суда - это не норма законодательства, а трактовка нормы. А Закон о Киеве, который приводит автор, уже пересмотрен, и новая редакция не содержит норму на которую ссылаются в статье. :roll:

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Загалом, минулої доби, зафіксовано 12 прицільних обстрілів позицій Збройних Сил України. Унаслідок ворожого вогню поранення зазнав один український захисник

подробнее

Опрос

Что принесет Украине закон о реинтеграции Донбасса?

pp
Конфликты и законы © 2008-2018.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.