mogno vse

Правовий аналіз дій харківського «Грифону» під час побиття протестувальників 22.06.2014

kharkov

 
(Текст цей написано, бо з того часу, як стався інцидент, виповнився місяць)


Існують всі підстави для кримінального переслідування працівників спецпідрозділу «Грифон», які побили людей у Харкові.

Як свідчать наявні відеоматеріали, увечері 22 червня 2014 року у місті Харкові в парку імені Тараса Шевченка біля площі Свободи працівники спеціального підрозділу судової міліції «Грифон», вживши нецензурну лайку, здійснили декілька спроб силового розгону спонтанного мирного зібрання, а також гумовими кийками завдали легкі та середньої тяжкості ушкодження учасникам зібрання. Зокрема, одній з жінок працівники міліції розбили голову.

1. - http://radiosvoboda.org/media/video/25431325.html
2. - https://youtube.com/watch?feature=player_embedded&;v=DFrTV0xaHGE
3. - https://www.facebook.com/photo.php?v=751090324934708
4. - https://youtube.com/watch?feature=player_embedded&;v=Rt_jPgYwdgQ
5. - https://youtube.com/watch?feature=player_embedded&;v=1rX4Kv2G90U

Слід зазначити, що учасники зібрання не вчиняли масові безпорядки чи порушення громадського порядку, не вчиняли інших кримінальних чи адміністративних правопорушень, не чинили опір виконанню обов’язків працівниками міліції по охороні громадського порядку і боротьбі із злочинністю, не здійснювали силову протидію законним вимогам міліції, не створювали загрози життю чи здоров'ю працівників міліції та інших людей, не вчиняли групового чи збройного нападу.

Слід зазначити також, що відсутність повідомлення про проведення мирного зібрання не є кримінальним чи адміністративним правопорушенням (ч.1 ст.22 та ч.2 ст.58 Конституції України). А будь-які «автоматичні» судові заборони мирно збиратися в місті Харкові не мали до учасників зазначеного спонтанного протесту жодного стосунку, оскільки стосувалися не учасників конкретно, а невизначеного переліку суб’єктів. Такі заборони є апріорі неправосудними, незаконними та необґрунтованими, є такими, що порушують конституційне право людей на свободу мирних зібрань.

У той же час, в зазначеній ситуації працівники спецпідрозділу «Грифон» не мали жодного права застосовувати фізичну силу та спеціальні засоби щодо людей. Тобто діяли всупереч ст.12-14 Закону України «Про міліцію» та чинних Правил застосування спеціальних засобів при охороні громадського порядку. Всупереч Закону «Про міліцію» спецпризначенці не звели до мінімуму шкоду здоров'ю людей, а також прямо порушили зазначену в Правилах застосування спецзасобів заборону нанесення ударів кийком по голові. Окрім цього, дії працівників міліції вийшли за рамки Положення про спеціальний підрозділ судової міліції «Грифон», затвердженого відповідним наказом МВС.

Таким чином такі дії міліцейського спецпідрозділу «Грифон» мають бути кваліфіковані за ст.122 («умисне середньої тяжкості тілесне ушкодження»), ст.125 («умисне легке тілесне ушкодження»), ст.364 («зловживання владою або службовим становищем»), ст.365 («перевищення влади або службових повноважень»), ст.340 («незаконне перешкоджання організації або проведенню зборів, мітингів, походів і демонстрацій»), ст.41 («виконання явно злочинного наказу або розпорядження») Кримінального кодексу України.

Варто нагадати, що згідно з Конституцією України органи виконавчої влади мусять здійснювати свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів. На працівників МВС України покладено позитивний обов’язок захищати мирні зібрання згідно українського законодавства та міжнародних угод і зобов’язань України. Виконання явно злочинних наказів або розпоряджень, та незаконне перешкоджання проведенню мирних зібрань є порушенням не тільки прав та свобод, а й є кримінальним злочином.

Оскільки 22 червня 2014 року працівниками харківського спецпідрозділу «Грифон» декілька разів поспіль були дійсно здійснені спроби розігнати мирне зібрання, то варто нагадати, що в Україні розганяти мирні зібрання міліція взагалі не має ніякого права. Міліція під час зібрань має реагувати лише на конкретні кримінальні чи адміністративні правопорушення.

Варто також просити губернатора Харківської області Ігоря Балуту, начальника ХГУ МВС в Харківській області Олексія Бойка та заступника обласного прокурора Костянтина Туркова в подальшому утриматись від публічних некомпетентних заяв та зосередитись на внутрішньому розслідуванні зазначеного інциденту.

Михайло ЛЕБЕДЬ, експерт правозахисної ініціативи «За мирний протест!»



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Минулої доби російсько-окупаційні війська зосередили основні вогневі зусилля на Маріупольському та Донецькому напрямках. Один український військовий зазнав поранень

подробнее
Конфликты и законы © 2008-2018.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.