mogno vse

Пленарні засідання Верховної Ради 5 червня 2012 року

za movu

 
У вівторок, 5 червня, відбулися пленарні засідання десятої сесії Верховної Ради шостого скликання. На початку ранкового засідання народні депутати прийняли рішення з обговорених на пленарному засіданні 24 травня законопроектів, які стосувалися мовного питання.


За результатами голосування з розгляду були зняті законопроекти про заборону звуження сфери застосування української мови (реєстр. №9059) і про заборону звуження сфери застосування регіональних мов або мов меншин України (реєстр. № 9059-1).

Верховна Рада 234-ма голосами прийняла за основу проект закону про засади державної мовної політики за реєстр. №9073.

Знятий з розгляду був законопроект про внесення змін до Закону "Про дошкільну освіту" (щодо виховання рідною мовою).

У першому читанні прийнято проект закону про внесення змін до Закону "Про дошкільну освіту" (щодо організації навчально-виховного процесу) за реєстр. №9714-1.

Присягу народного депутата перед Верховною Радою склав Володимир Лановий.

На вимогу фракцій "БЮТ-Батьківщина" і "Наша Україна-Народна Самооборона" у засіданні було оголошено перерву.

Представник фракції "Наша Україна-Народна Самооборона" Арсеній Яценюк після перерви привернув увагу до голосування за законопроект про засади державної мовної політики. А.Яценюк зазначив, що "змушений визнати, що цей бій нам не вдалося виграти. Так, є тимчасова перемога Партії регіонів і тих, хто до них примкнули. Але є поразка України і української держави. Закон прийнятий тільки у першому читанні, а точніше, закон не прийнятий. Проте, Україна знає прізвища всіх, хто зрадив українську державу, хто знищує українську Конституцію і хто проти того, щоб Україна існувала як така".

А.Яценюк, звертаючись до представників більшості, заявив: "ви не перший раз в стінах цього парламенту "пропихаєте" за гроші, силою, ви по-іншому не вмієте, закони проти України і українців. Ви "пропихали" червоні прапори, ви вирішили так само просунути другу державну мову.

Ми вам можемо дуже чітко сказати: нам відомі прізвища всіх. Так, ця Верховна зРада зраджує український народ. Ви маєте 234 голоси зрадників. В новому складі Верховної Ради таких людей не буде. Ми не дамо можливості прийняти цей закон у другому читанні. Цей бій нами не виграний, але за нами буде перемога у війні".

З оголошеннями, заявами, пропозиціями виступили уповноважені представники депутатських фракцій і груп. Після виступу представника фракції "БЮТ-Батьківщина" А.Шкіля народні депутати з опозиційних фракцій залишили сесійний зал.

Голова Верховної Ради В.Литвин поінформував про підсумки роботи Верховної Ради на пленарних засіданнях 22-24 травня.

Народні депутати включили до порядку денного десятої сесії низку законопроектів і приступили до розгляду проектів у першому читанні.

Проект закону про технічну інвентаризацію об'єктів нерухомого майна доповів заступник голови Комітету з питань економічної політики Юрій Воропаєв. Він розповів "історію питання", нагадавши, що у грудні минулого року Верховна Рада після численних звернень мерів міст, місцевих рад різного рівня, прийняла рішення доручити Комітету з питань економічної політики створити робочу групу і розробити новий законопроект, який врегулював би тему технічної інвентаризації. Ю.Воропаєв повідомив, що робоча група розробила такий законопроект, доповів про його суть і відмінність від альтернативного проекту, запропонованого Кабінетом Міністрів.

За словами Ю.Воропаєва, законопроектом, напрацьованим робочою групою, пропонується залишити технічну інвентаризацію у комунальних органах. При цьому кількість випадків, коли вона проводиться, різко скорочена.

Доповідач наголосив, що цей проект спрямований на обмеження корупції в органах технічної інвентаризації.

Ю.Воропаєв повідомив, що Комітет розглянув обидва законопроекти і рекомендує Верховній Раді прийняти за основу проект робочої групи, а урядовий - відхилити.

Альтернативний проект доповіла перший заступник Міністра юстиції Інна Ємельянова. Вона повідомила, що законопроект, поданий Кабінетом Міністрів, усуває монополію комунальних підприємств на здійснення технічної інвентаризації.

Цим проектом, за словами доповідачки, пропонується обов'язковість випадків проведення технічної інвентаризації, передбачається встановлення запобіжників ризику надання недостовірної інформації за результатами проведення технічної інвентаризації та покладається на органи виконавчої влади завдання щодо здійснення контролю за додержанням вимог законодавства, видання приписів щодо усунення порушень та контролю за їх виконанням.

І.Ємельянова звернулася до народних депутатів з проханням підтримати урядовий законопроект, зазначивши: "збереження монополії комунальних підприємств порушує статтю 42 Основного закону України. І це було підставою щодо непідписання нещодавно прийнятого Верховною Радою Закону "Про технічну інвентаризацію".

Під час обговорення народні депутати загалом підтримали законопроект, підготовлений робочою групою Комітету з питань економічної політики.

Урядовий проект підтримали представники депутатської групи "Реформи заради майбутнього".

Опоненти цього проекту зазначали, що "це спроба захоплення грошових потоків і їх перенаправлення із місцевих бюджетів до приватних рук. Ціна питання: 3 мільярди. Цією законодавчою ініціативою виконавча влада і можливі окремі угрупування, які є у владі, продовжують вести війну проти органів самоврядування на їх саме знищення".

Перший заступник Міністра юстиції І.Ємельянова спростувала ці слова.

Проти обох законопроектів висловилися представники фракції КПУ.

За результатами голосування 227-ма голосами за основу був прийнятий законопроект, підготовлений робочою групою Комітету з питань економічної політики.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення та спрощення процедури державної реєстрації земельних ділянок та речових прав на нерухоме майно доповів заступник Міністра юстиції Дмитро Ворона. Урядовець зазначив, що цим проектом пропонується вдосконалити та значно спростити процедуру державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обмежень. Зокрема, передбачається наділити нотаріусів повноваженнями державного реєстратора прав на нерухоме майно, які виникають в результаті вчинення нотаріальних дій; визначити можливість отримання витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно особам, які мають речові права на чуже нерухоме майно, а також інформацію про наявність іпотеки та обтяження речових прав на нерухоме майно; врегулювати взаємодію органів державної реєстрації прав з органами Державної виконавчої служби та нотаріусів; надати можливість подання документів для державної реєстрації прав як у паперовій, так і в електронній формі, при цьому строк розгляду заяв скорочено з 14-и до 5-и робочих днів. Проектом також пропонується звільнити фізичних та юридичних осіб від сплати державного мита при проведенні повторної державної реєстрації. Крім того, передбачається вдосконалити порядок державної реєстрації земельної ділянки. У цьому зв'язку пропонується внести зміни до Закону "Про державний земельний кадастр" та виключити положення, відповідно до якого державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастром реєстратором, який здійснює таку реєстрацію у разі, якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки, речові права на неї не зареєстровані з вини заявника.

Заступник голови Комітету з питань економічної політики Юрій Воропаєв доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу законопроект.

За результатами голосування законопроект спочатку не набрав голосів, а згодом його підтримали 233 народні депутати.

Проект закону про внесення змін до Законів "Про архітектурну діяльність" та "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (щодо ліцензування господарської діяльності в будівництві) доповів заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Григорій Семчук. Урядовець обумовив необхідність прийняття законопроекту тим, що в ході реформи, проведеної в будівництві, в основу всіх видів діяльності, а саме: проектування, експертизи проектів, контролю, тощо покладено категорію складність об'єктів та клас-наслідків, тобто відповідальності. Такий підхід потрібно запровадити і при здійснення ліцензування діяльності, пов'язаної з створенням об'єктів архітектури.

За його словами, сьогодні відповідно до затвердженого урядом порядку органами ліцензування видаються ліцензії лише на спорудження об'єктів четвертої та п'ятої категорії складності. Однак, чинною редакцією статті 17 Закону "Про архітектурну діяльність" неконкретизовано види господарської діяльності, пов'язані з створенням об'єктів архітектури, які підлягають ліцензуванню. Тому це питання потребує невідкладного врегулювання на рівні закону.

Голова підкомітету Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики Сергій Майборода доповів рішення Комітету рекомендувати парламенту направити законопроект на доопрацювання у Комітет.

За результатами голосування законопроект 226-ма голосами був прийнятий за основу.

Верховна Рада прийняла за основу та в цілому проект закону про внесення змін до Закону "Про затвердження Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009-2013 роки".

За основу були прийняті законопроекти: про внесення змін до Закону "Про електроенергетику" щодо забезпечення надійного (безперебійного) постачання електричної енергії споживачам та інвестування в інфраструктуру; про внесення змін до деяких законів України щодо найменувань національних комісій, що здійснюють державне регулювання у сфері ринку цінних паперів та ринків фінансових послуг; про внесення змін до Податкового кодексу України щодо найменувань національних комісій.

Парламентарії розглянули і прийняли за основу низку законопроектів, які стосувалися внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності міністерств, інших центральних органів виконавчої влади у зв'язку із необхідністю приведення законодавства у відповідність до Конституції України в частині перерозподілу повноважень між Президентом України та Кабінетом Міністрів.

У першому читанні були прийняті проекти законів: про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства, Міністерства соціальної політики, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів); про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні); про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства фінансів, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів); про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства внутрішніх справ, Міністерства надзвичайних ситуацій, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів); про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства юстиції, Міністерства культури, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства); про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо діяльності Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров'я, Міністерства енергетики та вугільної промисловості, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, Державного комітету телебачення і радіомовлення).

Верховна Рада ухвалила Постанову "Про внесення зміни до Постанови Верховної Ради України "Про Премію Верховної Ради України найталановитішим молодим ученим в галузі фундаментальних і прикладних досліджень та науково-технічних розробок".

На доопрацювання було направлено проект закону про внесення змін до статті 10-1 Закону "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (щодо надання додаткових відпусток).

За результатами голосування відхилені проекти законів: про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення "зеленого" тарифу на електричну енергію, вироблену з твердих побутових відходів; про внесення змін до Закону "Про звернення громадян" (щодо вдосконалення окремих положень); про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України (щодо набрання законної сили судовими рішеннями в адміністративних справах, які виконуються негайно).

Верховна Рада відхилила проекти постанов: про відзначення 20-ї річниці участі України у миротворчих операціях ООН та встановлення Дня українських миротворців і про парламентський контроль за виконанням рішень Європейського суду з прав людини.

Парламентарії за результатами розгляду відхилили проект Декларації про гідність, свободу і права людини.

Знято з розгляду було проект закону про внесення змін до Закону "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (щодо запровадження механізмів підтримки розвитку підприємницької діяльності та створення нових робочих місць).

Розгляд законопроекту про деякі питання заборгованості підприємств оборонно-промислового комплексу - учасників Державного концерну "Укроборонпром" та забезпечення їх стабільного розвитку було перенесено.

Наприкінці ранкового засідання народні депутати включили до порядку денного сесії низку урядових законопроектів.

На вечірньому засіданні народні депутати розглянули низку законопроектів, включених до порядку денного десятої сесії.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення гарантій незалежності суддів) доповів Радник Президента України - Керівник Головного управління з питань судоустрою Адміністрації Президента України Андрій Портнов. Він зазначив, що законопроект спрямований на посилення незалежності суддів. Він зазначив, що цим проектом пропонується обмежити прокурорів у праві ініціювати розгляд питань щодо притягнення судді до дисциплінарної відповідальності або щодо їх звільнення з посади. Передбачається, що в разі участі прокурора у розгляді судової справи органи прокуратури вправі звертатися до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України чи Вищої ради юстиції зі скаргою щодо неналежної поведінки судді лише в разі, якщо така судова справа не перебуває у провадженні суду будь-якої інстанції або якщо встановлений процесуальним законом строк подання апеляційної, касаційної скарги закінчився.

Для попередження можливих порушень прав суддів у процесі їх звільнення з посади законопроектом врегульовуються також окремі питання щодо суб'єктів, які вправі звертатися до Вищої ради юстиції з пропозицією про звільнення судді з посади.

Голова підкомітету Комітету з питань правосуддя Дмитро Шпенов доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Верховна Рада 266-ма прийняла законопроект за основу та в цілому, вилучивши з проекту зміни до статті 79.

Парламентарії розглянули у другому читанні проект закону про гарантії держави щодо виконання судових рішень за реєстр. №9127.

Представник Комітету з питань правосуддя Дмитро Притика, доповідаючи рішення Комітету, повідомив, що у процесі підготовки до другого читання суб'єктами права законодавчої ініціативи було внесено до законопроекту 562 поправки, за результатом розгляду яких Комітетом 3 з них було враховано, 559 - відхилено.

"Враховуючи викладене, а також необхідність термінового вжиття Україною заходів щодо виконання рішення Європейського суду з прав людини у справі "Юрій Миколайович Іванов проти України", Комітет з питань правосуддя вирішив підтримати даний законопроект у другому читанні та в цілому як закон", - зазначив Д.Притика.

Народні депутати розглянули поправки до законопроекту. Вони, зокрема, підтримали поправку, згідно з якою закон набере чинності з 1 січня 2013 року.

За результатами голосування законопроект 234-ма голосами був направлений на доопрацювання.

Проект закону про адвокатуру та адвокатську діяльність, поданий Президентом України і визначений ним як невідкладний для позачергового розгляду, доповів Радник Президента України - Керівник Головного управління з питань судоустрою Адміністрації Президента України Андрій Портнов. Він зазначив, що проектом пропонується надати адвокатурі широкі функції самоврядування та саморегулювання. Зокрема, ним передбачено створення органів адвокатського самоврядування та визначено повноваження рад адвокатів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва, Севастополя (регіонів), кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адвокатури, Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, Ради адвокатів України.

Проектом також пропонується до складу рад і комісій включати виключно адвокатів, що має забезпечити незалежність адвокатури України від органів державної влади та місцевого самоврядування.

За словами доповідача, завданнями адвокатського самоврядування пропонується визначити: забезпечення незалежності адвоката, захист від втручання у здійснення адвокатської діяльності, підтримання високого кваліфікаційного рівня адвокатів, створення сприятливих умов для здійснення адвокатської діяльності, забезпечення відкритості інформації про адвокатуру та адвокатську діяльність, забезпечення ведення Єдиного реєстру адвокатів України тощо.

Проектом також пропонується визначити, що органи адвокатського самоврядування самостійно вирішують питання формування високопрофесійного адвокатського корпусу, встановлюють професійні стандарти та етичні вимоги до здійснення адвокатської діяльності, представництва та захисту спільних інтересів адвокатів, співпраці адвокатури з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними і фізичними особами, фінансування діяльності органів адвокатського самоврядування.

"Для посилення статусу органів адвокатського самоврядування та підвищення ефективності їх роботи проектом передбачено адміністративну відповідальність за неправомірну відмову в наданні на запит кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адвокатури, її палат і членів інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання інформації, що не відповідає дійсності, яка необхідна для виконання покладених на комісію завдань", - зазначив А.Портнов.

Голова підкомітету Комітету з питань правової політики Юрій Мірошниченко доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Ю.Мірошниченко також зазначив, що законопроект передбачає докорінне реформування адвокатури відповідно до загальновизнаних міжнародних демократичних стандартів для забезпечення надання адвокатами високоякісної професійної правової допомоги. "Необхідність реформування адвокатури відповідно до загальновизнаних міжнародних демократичних стандартів обумовлюється не лише практичною необхідністю здійснення таких кроків всередині нашої держави, а й потребою виконання Україною взятих на себе міжнародних зобов'язань", - наголосив представник Комітету.

Верховна Рада 234-ма голосами прийняла законопроект за основу.

Народні депутати 264-ма голосами підтримали у першому читанні та в цілому проект закону про внесення змін до Закону "Про розвиток літакобудівної промисловості" щодо державної підтримки збуту авіаційної техніки вітчизняного виробництва.

Верховна Рада 260-ма голосами прийняла за основу проект закону про проведення економічного експерименту щодо державної підтримки суднобудівної промисловості.

Проект Кодексу цивільного захисту України доповів заступник Міністра з надзвичайних ситуацій Василь Квашук. Урядовець обумовив необхідність прийняття Кодексу недосконалістю нормативно-правового та організаційного забезпечення у сфері цивільного захисту. За його словами, це призводить до неоднакового тлумачення, неефективного і неналежного виконання завдань та необхідності перегляду, уніфікації й систематизації законодавства у зазначеній сфері, розроблення єдиного законодавчого акта, який має врегулювати та визначити усі аспекти і стосунки у цій сфері.

В.Квашук зазначив, що проектом Кодексу пропонується врегулювати відносини, пов'язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, та визначити повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов'язки громадян України, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Голова Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Анатолій Семинога доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти проект Кодексу за основу.

А.Семинога також зазначив, що метою цього проекту є систематизація законодавства у сфері цивільного захисту, усунення існуючих суперечностей та дублювань у зазначеній сфері правового регулювання, чіткий розподіл повноважень і функцій центральних і місцевих органів виконавчої влади, суб'єктів господарювання у сфері цивільного захисту, визначення у єдиному законодавчому акті усіх засад державної політики у сфері цивільного захисту, забезпечення її реалізації у мирний час та в особливий період.

Верховна Рада 263-ма голосами ухвалила в цілому проекти законів про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо рекомендаційних переліків структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій); про внесення зміни до статті 2 Закону "Про здійснення державних закупівель" щодо закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для реалізації проектів цільових екологічних (зелених) інвестицій.

За результатами голосування за основу були прийняті законопроекти: про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей провадження господарської діяльності із забезпечення функціонування дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних міжурядових організацій в Україні; про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні; про внесення зміни до Закону "Про нотаріат" (щодо державного регулювання нотаріальної діяльності); про внесення зміни до деяких законодавчих актів України (щодо повноважень Державної міграційної служби України).

Народні депутати розглянули чотири законопроекти, які стосувалися внесення змін до Земельного кодексу України, зокрема, щодо порядку проведення земельних торгів.

Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин рекомендував Верховній Раді прийняти за основу один з них - про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо порядку проведення земельних торгів у формі аукціону) за реєстр. №10231-3.

Народні депутати 235-ма голосами підтримали пропозицію профільного комітету.

Парламентарії повернулися до розгляду прийнятого у першому читанні законопроекту про гарантії держави щодо виконання судових рішень (реєстр. № 9127) і ухвалили його 259-ма голосами у другому читанні та в цілому.

Наприкінці засіданні народні депутати включили до порядку денного проекти законів: про внесення зміни до Основ законодавства України про охорону здоров'я щодо встановлення обмежень під час провадження керівниками та працівниками лікувально-профілактичних і фармацевтичних (аптечних) закладів професійної діяльності; про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за фальсифікацію або обіг фальсифікованих лікарських засобів; про внесення змін до деяких законів України (щодо ліцензування імпорту лікарських засобів та визначення терміну "активний фармацевтичний інгредієнт"); про внесення змін до деяких законів України щодо заборони реклами лікарських засобів; про внесення змін до статті 22-1 Закону "Про залізничний транспорт" (щодо відповідальності перевізників, які здійснюють міжнародні пасажирські перевезення).

Перший заступник Голови Верховної Ради України Адам Мартинюк оголосив вечірнє засідання закритим.

Наступне пленарне засідання десятої сесії відбудеться у середу, 6 червня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Минулої доби російсько-окупаційні війська здійснили 50 обстрілів позицій сил АТО. Один український боєць зазнав поранення, ще один отримав бойове травмування

подробнее

Опрос

Как Вы относитесь к привлечению Надежды Савченко к уголовной ответственности?

pp
Конфликты и законы © 2008-2018.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.