mogno vse

​Ні поліцейській державі!

Вже декілька тижнів представники МВС «інтригують» громадськість інформацією про те, що підготовлено законопроект, який повинен збільшити повноваження поліцейських в Україні, реалізуючи тезу, «щоб поліція працювала, треба дати їй нові механізми», якими, на думку МВС, повинні стати, наприклад, збільшення часу затримання людини поліцією до з'ясування її особи – замість існуючих трьох пропонується 24 години, або можливість складати протокол про вчинення певних видів адміністративних правопорушень без свідків (лише на підставі рапорту поліцейського) тощо. Водночас, законопроект, про який так багато кажуть, не був оприлюднений, тож знати напевно, які ще повноваження отримає поліція, громадськість не може. Проте 18 жовтня пан Зорян Шкіряк, радник очільника МВС, заявив в ефірі NewsOne, що на цьому пленарному тижні, до п'ятниці, законопроект буде поданий.


Представники правозахисних організацій, які займаються моніторингом дотримання прав людини, питаннями, які тісно пов'язані із реформуванням поліції, вкрай занепокоєні оприлюдненими ідеями МВС щодо непропорційного збільшення повноважень поліцейських. Ми вважаємо, що законопроект, який містить ці положення, повинен бути оприлюднений та обговорений із громадськістю через можливі ризики порушення прав людини, які несе із собою таке збільшення повноважень поліцейських.

Під зверненням правозахисних організацій підписалася як наша правозахисна коаліція, так і окремо організації-учасниці коаліції.

ПІДТРИМАЙТЕ ЗВЕРНЕННЯ

правозахисників до керівництва поліції
щодо законодавчих ініціатив, які загрожують правам людини
Міністру внутрішніх справ України А. Авакову
Голові Національної поліції України Х. Деканоїдзе

Ми, група громадських організацій та активістів, які працюють у сфері захисту прав людини, беремо участь у реалізації поліцейської реформи та уважно стежимо за змінами, які відбуваються у поліції України. Саме тому ми стурбовані пропозиціями змін до законодавчих актів, які регулюють діяльність Національної поліції, що були оприлюднені. Зокрема, 17 жовтня 2016 року в ході роботи круглого столу «Ефективність поліції і права людини: пошук балансу у законодавстві», начальник правового департаменту Національної поліції України Володимир Жиденко озвучив основні тези запропонованих змін з розширення повноважень поліцейських (https://youtu.be/8aiD7mzR15o).

Однак, серед запропонованих положень, на наше глибоке переконання, є такі, які можуть негативно вплинути на дотримання прав людини працівниками поліції й створять додаткові проблеми у поліцейській діяльності.

Так, Національна поліція пропонує змінити ст. 263 КУпАП «Строки адміністративного затримання» та продовжити адміністративне затримання за низкою адміністративних правопорушень до 24 годин (наразі, за загальним правилам, максимальний термін складає три години). Це призведе до істотного збільшення навантаження на ізолятори тимчасового тримання (ІТТ), конвойні підрозділи, потребуватиме значних ресурсів для забезпечення прав затриманих на медичну допомогу, харчування, правову допомогу. Крім того, це створює істотні ризики зловживань з боку працівників поліції й несе очевидну загрозу правам людини.

Другою оприлюдненою пропозицією Національної поліції є внесення змін до ст. 266 КУпАП про відмову від обов'язкової присутності двох свідків під час «огляду водія на стан алкогольного, наркотичного або іншого сп'яніння». Така міра фактично робить процедуру огляду упередженою, знижує її об'єктивність, створює ризики та загрози для прав учасників дорожнього руху, які будуть зупинені поліцією, а також несуть істотні корупційні ризики.

Викликає занепокоєння й ініціатива «виписати право громадян знімати роботу поліції на камеру, якщо тільки це не перешкоджає виконанню службових обов'язків поліцейськими». «Перешкоджання виконанню службових обов'язків» під час відеозйомки може трактуватися доволі широко.

Особливе занепокоєння серед оприлюднених ініціатив Національної поліції викликає спроба легалізувати так званий «принцип безперервності роботи поліцейського». Зловживання цією нормою призведе до численних порушень й виконанню незаконних наказів з боку «анонімних» працівників поліції, яких без індивідуальних жетонів буде складно притягнути до відповідальності.

На жаль, відкритого обговорення пропозицій до законів, що регулюють діяльність Національної поліції, не проводилось, а текст передбачуваного законопроекту не був наданий для ознайомлення, що не дозволяє громадськості дізнатися, які ще пропозиції готуються, вести відкриту дискусію і виважено підходити до будь-яких пропонованих змін.

З огляду на важливість інституту Національної поліції для життя суспільства, ми вважаємо, що будь-які проекти змін до законів, що регулюють діяльність поліції, повинні готуватися тільки за участі громадськості, проходити відкрите обговорення і являти собою баланс між завданнями поліцейської діяльності і правами людини.

Тому ми виступаємо з вимогою оприлюднити законопроект Національної поліції з запропонованими змінами до законодавчих актів, які стосуються діяльності Національної поліції, та провести їх відкрите обговорення. Це стане демонстрацією відкритості поліції для суспільства і важливим кроком на шляху реалізації заявленого підходу community policing – діяльності поліції, орієнтованої на громаду.

Права людини – понад усе!

Денис Кобзін, Харківський інститут соціальних досліджень
Правозахисна коаліція «Ні – поліцейській державі!»
Альона Луньова, Благодійний Фонд «Восток-СОС»
Богдан Чумак, Всеукраїнська молодіжна громадська організація «Фундація Регіональних Ініціатив»
Марія Ясеновська, ХОФ «Громадська Альтернатива»
Євген Крапивін, Асоціація українських моніторів дотримання прав людини в діяльності правоохоронних органів
Михайло Каменєв, Правозахисна Ініціатива
Костянтин Рєуцький, Правозахисний центр «Поступ»
Володимир Шевченко, Тернопільська правозахисна група
Вікторія Бабій, ХОГО «Молодіжна Правозахисна Група – Харків» (МПГ-Харків)
Олег Мартиненко, ГО «Центр дослідження правоохоронної діяльності»
Андрій Закревський, член правління ГО «Центр демократичних інституцій»
Максим Буткевич, Проект «Без кордонів» ГО «Центр Соціальна Дія»
(oновлюється)

Для додаткових коментарів можна звертатися по телефону +38 096 954 5245 або електронною поштою [email protected] Денис Кобзін

Джерело http://www.npd.in.ua/?p=346

Фото facebook.com



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Минулої доби російсько-окупаційні війська 27 разів порушували режим припинення вогню, з них 8 разів застосовували заборонену Мінськими домовленостями зброю

подробнее

Опрос

Как вы считаете, в Украине вообще кто-то борется с коррупцией?

pp
Конфликты и законы © 2008-2018.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.