mogno vse

Конгрес США випередив Верховну Раду України

kongres viperediv

 
Конгрес США вирішив втерти носа Верховній Раді України у прийнятті законів на захист українського суверенітету і територіальної цілісності.


Комітет у закордонних справах Палати представників (нижньої палати) Конгресу США вчора схвалив проект закону 5094 «На підтримку стабільності та демократії в Україні» авторства демократа з Нью-Йорка Еліота Енгела.

Хоча це лише перший крок на шляху прийняття цього закону американським парламентом, варто звернути на нього увагу з тієї причини, що він спрямований на формування деяких нових підходів американської політики щодо розв’язаної росією війни проти нашої держави і, найголовніше, щодо окупації Криму. Чесно кажучи, так виглядає, що цей законопроект фактично окреслює американську стратегію повернення Криму і реагування на його окупацію, якої, як ми знаємо, і близько не має українська держава.

Українські ЗМІ повідомили, що цей проект закону передбачає створення в рамках спонсорованих урядом США програм українського мовлення спеціального кримськотатарського сервісу для мовлення на окупований Крим. Йдеться також про ширше завдання - започаткування урядом США роботи у сфері протидії російській пропаганді на території держав, що межують з рф.

Але навіть це другорядне.

Законопроект передбачає, що ситуацію конфлікту між Україною і росією можна буде вважати вичерпаною тоді, коли Президент США повідомить Конгрес про закінчення війни на Сході України і (!) повернення Криму під контроль України.

Це новела. Ми вже два роки пропонуємо закріпити в українському законодавстві норму, що конфлікт з росією вважатиметься завершеним після повернення суверенітету України над усіма тимчасово окупованими територіями і отримання компенсації з боку рф за агресію. Але нічого в цьому плані не робиться. Схоже, тому, що у нас немає війни чи конфлікту з рф. Тобто, спершу потрібно законодавчо ствердити, що цей конфлікт є, а лише потім, коли і за яких обставин він може вважатися закінченим.

Законопроект пропонує залишити санкції проти рф в силі до отримання згаданого вище повідомлення Президента США Конгресу про закінчення конфлікту між Україною і росією.

Це надзвичайно цікаво, адже демонструє різницю у підходах до стримування Росії між США та європейськими державами. США, схоже, готові не бавитися у щопіврічні перезатвердження санкцій. Якщо ця норма буде затверджена, американська дипломатія запрацює ще активніше, щоб не допустити розвалу європейських санкцій проти рф.

До речі, подібного положення - ув’язування обмежувальних заходів чи санкцій проти рф з закінченням війни - в українському законодавстві, наскільки я можу судити, немає.

Немає в українському законодавстві й іншого положення, яке пропонує проект закону США, - уряду і усім урядовим інституціям забороняється здійснювати дії, які можуть бути свідченням прямого чи непрямого визнання факту окупації Криму. Ну, звичайно, подібне положення закону не дозволило б найбільш патріотичному Мінпаливенерго поставляти електроенергію в Крим. Або закуповувати вугілля з окупованого Донбасу.

Проект закону також окремо наказує усім державним інституціям слідкувати, щоб Крим на відповідних матеріалах, публікаціях тощо позначався, як частина України.

Розуміючи проблеми з європейськими союзниками щодо продовження санкцій щодо рф, автори законопроекту зобов’язують уряд США не лише до закінчення українсько-російської війни утриматися від передачі рф військової техніки, обладнання та технологій, але і проводити політику, яка забезпечила б аналогічні дії союзників по НАТО.

Це вкрай важливий пункт. Вже кілька місяців ми (громадянське суспільство та значна частина експертної спільноти) намагаємось переконати американську адміністрацію, що в умовах продовження російської агресії проти України не можна ув’язувати продовження санкцій проти рф з тим, чи прийняла Україна якісь поправки до Конституції чи закони про статус місцевого самоврядування на Донбасі тощо. Також і європейцям і американцям ми неодноразово говорили, що продовження санкцій ціною прийняття законів, які ставлять під сумнів цілісність української держави та народу, для нас неприйнятно (тобто, що санкції проти рф, які запроваджує Захід, все ж таки менш пріоритетні, ніж майбутнє України). Схоже, дехто нас почув і зрозумів. Фактично, мова йде про посилення і переформатування санкцій. Якщо секторальні фінансові санкції європейців проти рф будуть скасовані, американські законодавці вже окреслили альтернативні шляхи впливу на росію.

Такого мислення українська влада наразі не демонструвала.

Отже, маємо хороший, спрямований у майбутнє проект закону. Проукраїнський закон. Якби ще такі і українські закони!

Слідкуємо далі.

Богдан Яременко, facebook.com



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Минулої доби бойовики російсько-окупаційних військ здійснили 44 обстріли позицій ЗСУ. Четверо українських воїнів зазнали поранення, одного бійця було травмовано

подробнее

Опрос

Как Вы относитесь к привлечению Надежды Савченко к уголовной ответственности?

pp
Конфликты и законы © 2008-2018.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.