Як ставленики та нащадки екс-Президента Порошенко гальмують відновлення авіабудівної галузі в Україні. Частина 1

Передмова

Відновлення української держави та підвищення добробуту її громадян неможливе без потужної сучасної промисловості, в даному випадку авіабудівної, яка залишилась нам в спадок від Радянського Союзу. І всі заклики нового керівника держави, щоб українські заробітчани поверталися додому, будуть струсом повітря, якщо цього не робити.


Протягом близько 75 років декілька поколінь радянських і українських громадян поклали свої життя та пережили страшні випробування (голодомор, війну, злидні та ін.) для створення потужної промисловості. Україна в кінці 1980-х значно випереджала своїх сусідів - Польщу і Туреччину та входила до п’ятірки найбільш розвинених держав Європи. На сьогодні це одна з найбідніших країн Європи, якій потрібно близько 50 років, щоб наздогнати по ВВП Польщу, а в Туреччині ми закупаємо безпілотники та видаємо як велике досягнення створення СП з їх виробництва. Це в той час, як Україна, дякуючи генеральному конструктору Балабуєву П.В., ще 15 років тому входила в число декількох країн у світі, де створювалися та будувалися конкурентоспроможні літаки, а наші авіамоделісти виборювали призові місця в світі.

За часів екс-Президента Порошенко П.О. авіабудівна галузь була остаточно зруйнована, але ще залишилась можливість її частково відновити, якщо нинішня влада почне приймати швидкі та рішучі дії, спираючись на професіоналів. Справа в тому, що якщо політиків можна набрати з числа акторів, фотографів, журналістів та ін., то високотехнологічна авіабудівна галузь потребує професіоналів, так як вже автодилери-»шиномонтажники», виробник одноразового посуду, колишній СБУшник, кризовий менеджер-»тракторист» та спеціаліст з експлуатації літаків Донець О.Д. за останні 5 років практично повністю перетворили ДП «Антонов» на авіакомпанію з перевезення вантажів. Якщо і надалі новою владою буде проводитися така хибна практика призначення на керівні посади на ДП «Антонов», то в найближчий рік можна буде остаточно поставити хрест на авіабудівній галузі України. (Мабуть, для цього зараз розширюють дорогу по вул. Туполєва, яка веде від ДП «Антонов» до Берковців? Жарт.)

На жаль, поки що кадрові зміни відбуваються тільки зверху, а практично скрізь на своїх посадах лишилися ставленики та нащадки команди Порошенко П.О., які продовжують його діяльність по перетворенню України в аграрну державу.

У своєму опублікованому матеріалі до новообраного Президента (див. «Вікритий лист до команди Президента України Зеленського про збереження авіабудівної галузі») я писав, що необхідно терміново робити, щоб зберегти авіабудівну галузь в Україні та як це важливо для обороноздатності держави. Тому що буде дуже гірко, якщо ми через 5 років будемо закупляти не тільки пасажирські літаки для українських авіакомпаній на Заході, а й військові для МО, як ми це зараз робимо з закупівлею безпілотників у Туреччині.

У цій публікації я також приведу вибірково свою переписку з високопосадовцями, в якій прошу лише одного - надати мені можливість на вищому рівні на РНБО доповісти проблеми та розглянути пропозиції щодо збереження авіабудівної галузі.

---- Исходное сообщение -----

Тема: авіабудування України
От кого: Анатолий
Кому: [email protected]
Отправлено: 12.06.2019 19:24

Заступнику секретаря РНБО С. Кривоносу.

Шановний пане Сергію!

Я направляв листи на адресу секретаря РНБО О. Данилюка про кризовий стан авіабудівної галузі України і провідну роль в доведенні її до катастрофічного стану керівництвом Державного концерну «Укроборонпром». У Вашій відповіді від 07.06.2019 №247/22-01 та 03.06.2019 №211/22-01 зазначено, що моє звернення було направлене для фахового опрацювання саме до тієї установи, про яку йшлося в моєму листі - концерну «Укроборонпром». Ви справді вважаєте, що установа, яка безпосередньо причетна до руйнування авіабудівної галузі і яка має за це нести відповідальність, в якій взагалі немає фахівців з авіабудування, буде професійно та об'єктивно «опрацьовувати» моє звернення?

До речі, Уряд ніяким чином не впливає на діяльність ДП «Антонов», а Стратегія відродження вітчизняного авіабудування на період до 2022 року, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.05. 2018 №429-р., не містить обґрунтованого реального фахового плану розвитку галузі. У тому вигляді, як воно є на сьогодні - це просто папір для піару Уряду. Інформую Вас, що авіабудівна галузь була передана з Міністерства економічного розвитку та торгівлі в ДК «Укроборонпром» ще в 2015 році.

Я вже багато разів звертався до різних інстанцій з цього питання і кожного разу отримував лише відписки, загальні слова, на кшталт листів від 07.06.2019 №247/22-01 та 03.06.2019 №211/22-01, що свідчило про абсолютне небажання докладати зусиль для виведення галузі із крутого піке. Я дуже сподіваюсь, що в нових реаліях та проведення АТО на Донбасі зміниться ставлення до авіабудівництва, а значить і до обороноздатності України.

Шановний пане Сергію!

Вдруге прошу Вас особисто організувати нараду за участю керівництва ДК «Укроборонпром», ДП «Антонов», мене та інших незалежних експертів, для того щоб розглянути реальний стан авіабудівної галузі і шляхи виведення її з колапсу, а не займатися відписками. З повагою А. Вовнянко.

Після цього листа мені зателефонував С. Кривоніс та запропонував зустрітися. При зустрічі він розповідав мені, що він патріот (я, чесно кажучи, вже боюсь цих показних патріотів) та що він хоче змінити систему. Ми обговорили деякі питання авіабудівної галузі та її некомпетентного керівництва, і він обіцяв мені, що проведе нараду з керівниками ДК «Укроборонпром» і ДП «Антонов», де я зможе виступити. Пройшов деякий час і мені почали телефонувати, чому я не присутній на нараді в РНБО, на що я відповів, що мене туди ніхто не запрошував. С. Кривоніс прислав смс, «що вийшов прокол».

Після цього я також зустрівся з заступником генерального директора ДК «Укроборонпром» Пащенко О.Ю., його заступником та помічником і радником президента ДП «Антонов» Богдановим О.К. Справа в тому, що мій товариш Р. Щербань вже багато років як розробив та пропонує керівництву ДП «Антонов» систему сервісної підтримки літаків марки «Ан» в експлуатації. Оскільки його керівники ДП «Антонов» посилали…, то він написав листа в адміністрацію Президента України, а там його переслали в «Укроборонпром».

На цю зустріч мене для підтримки запросив Р. Щербань і мене тут же звинуватили Пащенко О.Ю. і Богданов О.К., що це я, А. Вовнянко, наніс значну шкоду ДП «Антонов», так як пишу про те, що там насправді відбувається, а не керівництво ДК «Укроборонпром» і ДП «Антонов», які розікрали та розвалили авіабудівну галузь. Як то кажуть, «з хворої голови на здорову». Це при тому, що Богданов О.К. завжди був одним з визначних прислужників керівництва та всіляко підтримував їхні дії щодо знищення галузі. Він також причетний до створення двох недоробків – літаків-демонстраторів Ан-178 та Ан-132D, на які немає замовлень і які лишили авіабудівну галузь України майбутнього (див. «Авіабудування України – імітація продовжується»). Чомусь керівники ДК «Укроборонпром» і ДП «Антонов» жодного разу не спростували мої публікації, як, наприклад, «Авиастроительную промышленность Украины превратили в производителя фейковых новостей» та інші.

Я також запропонував Пащенко О.Ю. розглянути мої пропозиції щодо збереження авіабудівної галузі, і ми домовились зустрітися через тиждень. Вже пройшов місяць, а «віз і нині там».

Діло в тому, що керівництво ДК «Укроборонпром» та ДП «Антонов» затвердили ось таку стратегію на наступних 3 (три) роки існування ДП «Антонов»:

- забезпечення льотного парку літаків;

- прискорене виконання конструкторських та виробничих планів з імпортозаміщення на літаках Ан-148, Ан-158 і Ан-178;

- модернізація літаків Ан-124;

- дослідження пріоритетних проектів.

Вказана стратегія підтримується науково-технічною радою та колективом ДП «Антонов».

ЧУДОВА СТРАТЕГІЯ!!! Після того, як з 2015 року серійно не виробляються в Україні літаки, вже ніхто і ніколи не зможе відновити авіабудівну галузь!

Я знову звернувся з листом до керівництва РНБО:


Секретарю РНБО О. Данилюку
Заступнику секретаря РНБО С. Кривоносу

Шановний пане Данилюк!

Шановний пане Кривоніс!

На початку червня 2019 року я Вам направляв листа, в якому звертав увагу на колапс авіабудівної галузі України і некомпетентне керівництво ДП «Антонов», яке перетворило флагмана вітчизняного авіабудування на виробника фейкових новин. Я також звертався до Вас з проханням надати мені можливість доповісти на нараді РНБО про заходи, які потрібно вжити, щоб зберегти авіабудівну галузь.

У своїх матеріалах я писав, що більше року тому перед Україною відкрилося вікно можливостей, щоб зберегти авіабудівну промисловість: до керівництва ДК «Укроборонпром» і ДП «Антонов» звернулися керівники новоствореної компанії SAMI з Саудівської Аравії, а також представники компанії Fedaero з Об'єднаних Арабських Еміратів з пропозицією про розробку та виробництво літака типу Ан-70. (Я направляв Вам пропозиції цих потенційних інвесторів).

Я коротко зупинюсь на пропозиції Саудівської Аравії (СА), як більш реальної. SAMI запропонувала створити нову компанію «New Antonov»…

Це дуже приваблива пропозиція, так як СА пропонувала спочатку вкласти в спільне підприємство (СП) 0.5 млрд. доларів, а потім ще декілька млрд. доларів. Оскільки переговори з керівництвом SAMI вели некомпетентні та непрофесійні керівники ДК «Укроборонпром» і ДП «Антонов», які протягом року так і не вирішили питання створення СП на державному рівні, то на сьогодні питання створення СП і подальшої співпраці з SAMI зайшли в глухий кут. На сьогодні SAMI вже нічого не пропонує ДП «Антонов» і в ЗМІ з'явилась інформація, що вони розглядають можливість закупки європейського літака А-400М, який є аналогом літака Ан-70.

Якщо терміново не розпочати переговори з SAMI на професійному рівні, то Україна може втратити останню нагоду збереження авіабудівної галузі. Для цього потрібно негайно змінити нинішнє непрофесійне керівництво ДП «Антонов», тим паче, що на сьогодні це може зробити секретар РНБО або його заступник, а також керівництво ДК «Укроборонпром», які для цього мають усі повноваження та можливості. І не потрібно чекати на реформу ДК «Укроборонпром» та призначення нового Уряду, яким також знадобиться декілька місяців, щоб зрозуміти, що таке авіабудівна галузь та що потрібно робити. Оновлене фахове керівництво ДП «Антонов» зможе відновити переговори та надати шанс українському авіабудуванню на відродження. Ми втрачаємо дуже цінний час, адже в будь який момент ця пропозиція перестане бути цікавою для наших потенційних партнерів. Нічим не підтверджені розповіді деяких українських чиновників, що вони зустрічаються з Локхід, Боїнг та ін. та що в авіабудівну галузь прийдуть західні інвестиції - ФІКЦІЯ. В тому стані, як вона є на даний момент, українська авіабудівна галузь не цікава для західних і навіть китайських потенційних інвесторів, тому що не має конкурентоспроможної продукції та серійного виробництва літаків марки «Ан».

Я наполягаю на терміновому проведенні наради за участю секретаря РНБО О. Данилюка, керівників ДК «Укроборонпром», ДП «Антонов», де я особисто зміг би доповісти свої пропозиції і де також необхідно розглянути пропозиції СА і ОАЕ.

Вдруге направляю Вам пропозиції Саудівської Аравії, зроблені ще в квітні 2018 року.

З повагою, Анатолій ВОВНЯНКО, екс-заступник головного конструктора по літаках Ан-225, Ан-218, Ан-325, Ан-124, їх модифікаціях та авіаційно-космічних системах АНТК ім. О.К. Антонова.

На фото літак Ан-225 «МРІЯ», побудований 30 років тому, і на сьогодні є рекордсменом з вантажопідйомності (250 тонн) і представляє інтерес в якості першої ступені авіаційно-космічних систем (див. «Самолет Ан-225 «МРІЯ» - несбывшаяся мечта»). Фото надане автором

Далі читайте за чим посиланням



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 25 листопада обговорив такі актуальні теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.