Пленарні засідання Верховної Ради України 19 березня 2015 року

plenar zasidan

 
У четвер, 19 березня 2015 року, відбулися пленарні засідання другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання. Голова Верховної Ради Володимир Гройсман, відкривши ранкове засідання, на вимогу фракцій «Батьківщина» і Радикальної партії оголосив перерву до 11-ї години.


В.Гройсман після перерви надав слово голові фракції Радикальної партії Олегу Ляшку. Він повідомив, що під час перерви було обговорено низку питань порядку денного. Він звернув увагу на те, що останнім у порядку стоїть урядовий законопроект за реєстр. №2273, який стосується можливості держави керувати своєю власністю, своїм майном, а конкретно «Укрнафти».

«Фракція Радикальної партії наполягає і ми маємо підтримку всіх фракцій коаліції, негайно, зараз у цьому залі проголосувати закон №2273 - повернути право держави впливати на свою власність, керувати своєю власністю», - заявив О.Ляшко.

В.Гройсман зазначив, що даний законопроект знаходиться в порядку денному позачергово і буде розглянутий одразу після засідання профільного комітету.

Головуючий надав слово народному депутатові Юрію Солов'ю, який привернув увагу до того, що вже п'ятий раз поспіль Комітет з питань економічної політики, а точніше деякі члени Комітету свідомо ігнорують засідання.

Ю.Соловей звернувся до Голови Верховної Ради з проханням дати відповідне доручення негайно провести засідання Комітету в кулуарах Верховної Ради, зважаючи на те, що сьогодні в залі Верховної Ради є наявний кворум, достатній для проведення засідання цього комітету.

В.Гройсман дав доручення Апарату Верховної Ради забезпечити приміщення для проведення засідання комітету.

Головуючий поінформував про те, що відповідно до заяви, яка була подана А.Іванчуком, про відкликання його з посади голови Комітету, Комітет з питань Регламенту провів засідання і вніс відповідну постанову, яка не потребує включення до порядку денного сесії.

Головуючий поставив на голосування проект постанови про відкликання Іванчука А.В з посади Голови Комітету з питань економічної політики.

Народні депутати не підтримали проект постанови («за» - 149).

Голова Верховної Ради В.Гройсман дав доручення голові Комітету з питань економічної політики Андрію Іванчуку негайно зібрати членів Комітету і провести засідання.

Народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного.

Проект закону про внесення змін до Закону «Про військовий обов'язок і військову службу» щодо служби у військовому резерві в особливий період (реєстр. №2377) доповів Представник Президента України у Верховній Раді України Степан Кубів. Він зазначив, що метою законопроекту є правове врегулювання проходження служби у військовому резерві в особливий період.

Проектом передбачається залучити в обов'язковому порядку до проходження служби у військовому оперативному резерві першої черги військовослужбовців, які звільнятимуться зі строкової військової служби та військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період.

Голова Комітету з питань національної безпеки і оборони Сергій Пашинський доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому.

Верховна Рада 273 голосами прийняла законопроект за основу та в цілому.

Проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо спрощення умов ведення бізнесу) (реєстр. №2381) доповіла перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова. Вона зазначила, що законопроект розроблено з метою зменшення кількості процедур та часу реєстрації суб'єктів господарювання у фіскальній сфері. За її словами, це покращить позицію України у рейтингу Doing bisness вже у 2016 році. «Сьогодні ми займаємо 76 позицію. Після прийняття цих змін це буде 12 позиція у рейтингу», - повідомила вона.

Доповідачка зазначила, що проектом пропонується запровадити принцип мовчазної згоди у сфері оподаткування в частині повідомлення про взяття контролюючими органами рахунків платників податків на облік, який пропонується здійснювати у режимі реального часу, це зміни до 69 статті Податкового кодексу України. Цими змінами пропонується встановити, що банки та інші фінансові установи будуть мати можливість відкривати та закривати поточні та інші рахунки платникам податків на підставі відомостей, які оприлюднені на сайті Міністерства юстиції з повідомленням контролюючого органу одночасно із відкриттям та закриттям рахунку. Контролюючий орган після отримання від банку або фінансової установи повідомлення про відкриття рахунку зобов'язаний в режимі реального часу взяти рахунок на облік або надіслати повідомлення про відмову у взятті контролюючим органом такого рахунку на облік.

За словами доповідачки, із запровадженням цього принципу мовчазної згоди буде спрощено порядок взяття рахунків на облік контролюючими органами, що покращить умови ведення бізнесу для підприємців.

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Роман Насіров зазначив, що цей законопроект розроблено з метою зменшення кількості процедур та часу реєстрації суб'єктів господарювання, у тому числі і у фіскальній сфері, що покращить позиції України у рейтингу Doing Business-2016 по індикатору «Реєстрація підприємств». Законопроект пов'язаний із внесеним урядом законопроектом про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо окремих правових аспектів поліпшення позицій України у рейтингу Doing Business) за реєстр. №2382.

«Але не слід забувати, що ми це робимо не заради рейтингу. Ми це робимо заради того, щоб в нашій країні було легше працювати бізнесу, підприємцям.

Загалом ці законопроекти зроблені з метою зменшення кількості процедур та часу реєстрації суб'єктів господарювання, у тому числі у фіскальній сфері, що в разі їх прийняття покращить позиції України в рейтингах та в дійсності відкриття та закриття рахунків і спілкування з фіскальною службою», - зазначив він.

За результатами голосування законопроект 300 голосами було прийнято за основу.

Після перерви народні депутати заблокували трибуну для виступів.

Перший заступник Голови Верховної Ради А.Парубій, провівши консультації у сесійному залі, повідомив, що трибуна для виступів заблокована і далі роботу не можна продовжувати. Він зазначив, що рішення буде знайдене і попросив народних депутатів не розходитися.

Голова Верховної Ради В.Гройсман повідомив про нараду фракцій коаліції, на якій було прийнято рішення до 16-ї години провести засідання Комітету з питань економічної політики, а після того о 16-ій годині розпочати вечірнє засідання з розгляду саме цього законопроекту. «Якщо цього рішення комітету не буде, то ми розробимо окремий порядок розгляду цього питання», - зазначив головуючий і оголосив перерву у засіданні до 16-ї години.

На початку вечірнього засідання В.Гройсман повідомив, що Комітет з питань економічної політики провів засідання і ухвалив відповідне рішення.

Народні депутати прийняли рішення першим розглянути проект закону за реєстр. №2273.

Законопроект про внесення змін до Закону «Про акціонерні товариства» (щодо виплати дивідендів акціонерним товариством) за реєстр. №2273 доповіла перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова. Вона зазначила, що Законом «Про внесення змін до статті 41 Закону України «Про акціонерні товариства» щодо кворуму загальних зборів акціонерних товариств з мажоритарними корпоративними правами держави» внесено зміни до статті 41 Закону «Про акціонерні товариства», відповідно до яких положення щодо зниження кворуму запроваджено лише щодо акціонерних товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави і в якому держава є власником 50 і більше відсотків простих акцій товариства, а щодо всіх інших - відповідні зміни наберуть чинності лише з 1 січня 2016 року.

З метою забезпечення єдиного недискримінаційного підходу держави до всіх акціонерних товариств проектом пропонується вже зараз (а не з 1 січня 2016 року) запровадити зниження кворуму для всіх акціонерних товариств, у тому числі товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави і в якому держава є власником 50 і більше відсотків простих акцій товариства.

Законопроектом також передбачається удосконалити механізм обрання кандидатів та діяльність органів акціонерного товариства.

Під час обговорення законопроект підтримала більшість народних депутатів. Так, голова фракції Радикальної партії О.Ляшко закликав прийняти проект не тільки за основу, а й в цілому, щоб не дати «олігархам перекупити народних депутатів».

Його підтримали парламентарії, які виступили після нього.

Голова Комітету з питань економічної політики Андрій Іванчук поінформував про засідання Комітету, на якому його члени одноголосно підтримали прийняття законопроекту (реєстр. №2273) за основу. Члени Комітету не підтримали рішення про прийняття проекту в цілому, висловивши низку зауважень.

Головуючий поставив на голосування пропозицію профільного комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Парламентарії 299 голосами підтримали законопроект у першому читанні.

Головуючий далі поставив пропозицію народних депутатів про прийняття цього законопроекту в цілому.

269 народних депутатів підтримали цю пропозицію.

275 голосами законопроект (реєстр. №2273) було прийнято в цілому.

Проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо розвідувальних органів України (реєстр. №2383) доповів голова підкомітету Комітету з питань національної безпеки і оборони Андрій Левус. Він зазначив, що цим проектом пропонується врегулювати питання застосування органами військового управління розвідки та військовими частинами розвідки Збройних Сил України технічних засобів розвідки та спеціальних технічних засобів, надати право вищезазначеним органам виступати замовниками виготовлення технічних засобів розвідки і спеціальних технічних засобів та визначити особливості боротьби з міжнародними терористичними та іншими злочинними організаціями.

Проектом також передбачається унормувати окремі питання мобілізаційної роботи Службою зовнішньої розвідки України.

Верховна Рада 258 голосами прийняла законопроект за основу та в цілому.

Головуючий звернув увагу на те, що у порядку денному є два важливих законопроекти, які він пропонує розглянути зараз. Це - проекти: про внесення змін до деяких законів України щодо Суспільного телебачення і радіомовлення України (реєстр. 1357) і про внесення змін до деяких законів України щодо організації роботи Верховної Ради України (реєстр. 2300).

Парламентарії підтримали пропозицію головуючого.

Законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо Суспільного телебачення і радіомовлення України (реєстр. №1357) доповіла голова Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар. Вона зазначила, що Комітет розглянув усі пропозиції, які надійшли до законопроекту під час його підготовки до другого читання, і рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні та в цілому.

Народні депутати розглянули поправки до законопроекту, проголосувати ті з них, на яких наполягали автори. За результатами голосувань була підтримана лише одна поправки, згідно з якою «депутатські фракції і групи обирають членів Наглядової ради НСТУ за наявності позитивного висновку комітету Верховної Ради України, до компетенції якого віднесено питання телерадіомовлення, щодо відповідності кандидата вимогам статті 9 цього Закону».

Верховна Рада 256 голосами прийняла законопроект у другому читанні та в цілому.

В.Гройсман перед розглядом законопроекту за реєстр. №2300 повідомив, що до нього звернулися народні депутати з проханням ще попрацювати над ним. Розгляд цього законопроекту було перенесено.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до необхідних лікарських засобів та медичних виробів шляхом здійснення державних закупівель із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі) за реєстр. №2150 доповіла голова Комітету з питань охорони здоров'я Ольга Богомолець. Вона зазначила, що законопроект спрямований на забезпечення своєчасного доступу пацієнтів до життєво необхідних, якісних і ефективних лікарських засобів, подолання корупції в системі державних закупівель та ефективного використання коштів державного бюджету, що виділяються на виконання державних програм в охороні здоров'я.

Для цього пропонується запровадити окрему процедуру закупівлі для лікарських засобів, що закуповуються за рахунок коштів державного бюджету без застосування закупівельних процедур, визначених Законом України «Про здійснення державних закупівель», через міжнародні спеціалізовані фонди, організації та механізми Організації Об'єднаних Націй, Міжнародну асоціацію забезпечення медикаментами (International Dispensary Association), Королівську Агенцію Великобританії (Crown Agents), Глобальний механізм із забезпечення лікарськими засобами (Global Drug Facility), Партнерство у сфері постачання та управління поставками (Partnership for Supply Chain Management), які надають урядам держав та/або центральним органам державної влади послуги з організації та проведення процедур закупівель лікарських засобів, медичних виробів та пов’язаних з цим послуг на підставі відповідних угод та у відповідності до внутрішніх правил і процедур таких організацій. Такий Порядок та особливості вибору спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі, та укладання Міністерством охорони здоров'я угод щодо закупівель лікарських засобів та медичних виробів цими спеціалізованими організаціями, а також перелік лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі укладених угод та перелік послуг, які можуть надаватися такими організаціями, мають бути визначені Кабінетом Міністрів України.

Законопроектом також передбачено запровадження спрощеної та безкоштовної процедури реєстрації лікарських засобів, які будуть закуповуватися зазначеними спеціалізованими організаціями, та віднесення таких лікарських засобів до категорії життєво-необхідних товарів з метою їх подальшого звільнення від додаткового імпортного збору. При цьому, законопроектом передбачається скорочення терміну реєстрації таких лікарських засобів до 14 робочих днів (7 робочих днів на проведення експертизи реєстраційних матеріалів + 7 робочих днів на прийняття рішення про реєстрацію чи відмову у реєстрації).

Законопроектом також передбачено, що ввезення лікарських засобів, які будуть закуповуватися спеціалізованими організаціями, буде здійснюватися за спрощеним порядком, який передбачає наявність у постачальника лише одного документу - сертифікату якості серії лікарського засобу, що видається виробником (без ліцензії на імпорт лікарських засобів).

Запропоновані законопроектом положення щодо здійснення державних закупівель через спеціалізовані організації, а також спрощений порядок реєстрації та ввезення закуплених за їх участі лікарських засобів носять тимчасовий характер і будуть застосовуватися протягом наступних 4-х років (до 31 березня 2019 року). Такі закупівлі будуть здійснюватися за угодами, що укладатимуться між відповідною спеціалізованою організацією та Міністерством охорони здоров'я України.

О.Богомолець повідомила, що Комітет рекомендує прийняти законопроект за основу та в цілому.

Законопроект 241 голосом було прийнято за основу та в цілому з урахуванням поправки народного депутата Т.Острікової.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо окремих правових аспектів поліпшення позицій України у рейтингу Doing Business) за реєстр. №2382 доповіла перший заступник Міністра юстиції Наталія Севостьянова. Вона зазначила, що проектом передбачається запровадити низку новел, які сприятимуть покращенню позицій України у рейтингу Doing Business. Зокрема, проектом пропонується дієвий механізм захисту прав кредиторів, який полягає в:

наданні веб-доступу індивідуальному кредитору до інформації щодо неплатоспроможного боржника;

розширенні прав кредиторів в процесі провадження справи щодо неплатоспроможності (пропонується в процедурі розпорядження майном надати кредиторам право попереднього погодження значних правочинів щодо майна боржника, вчинення яких погоджене розпорядником майна);

вдосконаленні нормативно-правового регулювання цільового призначення позик (кредитів), які має право отримати неплатоспроможний боржник (проект Закону передбачає, що в процедурі розпорядження майном неплатоспроможний боржник має право отримувати позики (кредити) для фінансування поточних витрат боржника, а в процедурі санації - позику (кредит) для фінансування поточних витрат боржника та/або оздоровлення фінансово-господарського становища боржника).

Законопроектом також пропонується вдосконалити процедуру реалізації майна боржників у процедурах банкрутства; скоротити тривалість процедур банкрутства шляхом встановлення чітких строків погодження органами, уповноваженими управляти державним майном, планів санації, мирових угод та переліків ліквідаційних мас, а також змін і доповнень до них у провадженнях у справах про банкрутство державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків тощо.

Голова Комітету з питань економічної політики Андрій Іванчук доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Головуючий, підсумовуючи обговорення, запропонував, оскільки голосів для прийняття законопроекту за основу не вистачить, направити його на доопрацювання.

Народні депутати 235 голосами підтримали пропозицію.

Парламентарії Верховна Рада 236 голосами прийняли в цілому проект постанови про утворення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування обставин розкрадання державних коштів під час надання послуг зі збирання небезпечних відходів гексахлорбензолу в Калуському районі Івано-Франківської області у 2011-2014 роках (реєстр. №2337).

Головуючий закрив вечірнє засідання, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Вчера поздно вечером враг атаковал многострадальный Харьков. Также в 7 часов утра были нанесені ракетные ударі по Одессе и предместью города Сумы

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.