У Києві піднімають тарифи? Вчіться економити
- Подробиці
- Опубліковано 18.06.2010 13:56
-
Автор: Конфлікти і закони
- Переглядів: 4888
Cкільки б не говорили про тарифи на комунальні послуги, але ясності у вирішенні цього питання не буде до того часу, доки люди чітко не знатимуть: за що вони платять і скільки ці послуги коштують насправді.
Комунальні структури і монополісти Київенерго та Київводоканалу абсолютно не зацікавлені переходити на ринкові відносити з громадянами та заключати з ними договори на постачання комунальних послуг, в яких чітко буде прописано, що і скільки коштує і з якою періодичністю подібний сервіс надається.
В свою чергу, громадяни повинні усвідомлювати, що представники влади все одно підніматимуть тарифи на комунальні послуги (оскільки вже протягом останніх років їх підвищували, аргументуючи економічною доцільністю). Отже люди мають право знати реальну вартість послуг, аби економити власні заощадження на комунальних тарифах. Необхідно навчитись боротись з монополістами, змушуючи їх чітко вказувати перелік послуг та їхню вартість. А також встановити лічильники, як на гарячу і холодну воду, так і на радіатори опалення (або встановити альтернативне опалення у власних квартирах).
Елементарна математика доводить, що встановлення лічильників, а також чітке розуміння – які послуги надаються і скільки вони насправді коштують, дає значну економію сімейному бюджету.
Тож чи можна перемогти комунальні структури, змусивши їх рахуватись з позицією киян? Виявляється, так. Принаймні Валерій Карпунцов, депутат Київської міської ради від Блоку Віталія Кличка, зазначає, що якщо кияни захочуть змусити комунальні структури впорядкувати тарифну політику, то вони можуть це зробити. Головне у цьому питанні – не виявляти байдужість і не чекати, що хтось (влада, опозиція, сусіди і т.п.) зроблять це за них.
Перше, що насправді потрібно зробити, це звернутись до комунального підприємства, яке обслуговує ваш будинок із заявою (її зразок додається внизу статті). У заяві зазначити, що відповідно до пункту 2 частини першої статті 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач житлово-комунальних послуг має право одержувати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання, порядок надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості. Керуючись Законами України «Про житлово-комунальні послуги», «Про звернення громадян» просити надати інформацію, які послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій надаються особі, як споживачу житлово-комунальних послуг.
Більше того, необхідно з’ясувати, які послуги надаються та скільки вони коштують за розрахунками комунальних структур. Згодом, отримавши інформацію про послуги, за допомогою мережі Інтернет можна з’ясувати їхню реальну вартість (оскільки багато компаній надають такі самі послуги, але коштує це значно менше, аніж зазначає влада). А вже потім вирішувати – користуватись послугами ЖЕКу (і якими), або створювати ОСББ і обслуговувати свій будинок самостійно.
Якщо ж громадяни, що проживають у будинку, аморфні, не бажають організовуватись у ОСББ, а окремі мешканці все ж хочуть уникнути свавілля влади в тарифних питаннях, то вони повинні самотужки спілкуватись з комунальниками. Як показує практика, деякі кияни все ж домоглися справедливості і тепер платять лише за ті послуги, які дійсно надаються комунальними структурами.
Як зазначає пан Карпунцов, заява подається до житлово-експлуатаційної організації за місцем реєстрації (проживання) у двох екземплярах, на одному з яких відповідальний працівник організації ставить відмітку про отримання Вашої заяви.
У випадку відмови від отримання заяви, вона направляється до житлово-експлуатаційної організації рекомендованим листом з повідомленням про вручення. У разі надання відповіді обслуговуючою організацією на заяву, потрібно звірити, які послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій отримуються, а які ні. «Якщо ж обслуговуюча організація не надала у встановлений Законом України «Про звернення громадян» термін (1 місяць) відповідь на заяву, потрібно особисто зафіксувати, які послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій надаються, а які ні. Про це також необхідно повідомити обслуговуючу організацію відповідною заявою із проханням перерахувати плату за послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій відповідно до послуг, які дійсно надаються. Проте у даному випадку потрібно вимагати у обслуговуючої організації складання відповідного акту про ненадання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (із зазначенням конкретної послуги, яка не надається), адже якщо послуги не надають, то кияни мають право за неї не сплачувати” – зазначає депутат Київради.
Загалом, зекономити на комунальних послугах реально. Треба лише мати бажання протистояти системі і не давати їй себе обкрадати.
Зразок заяви до обслуговуючої організації
Начальнику комунального підприємства
__________________________________________
(назва житлово-експлуатаційної організації)
__________________________________________________________
(п.і.б. начальника)
м. Київ,__________________________________
(адреса)
__________________________________________________________
(п.і.б. заявника)
__________________________________________________________
(адреса заявника)
__________________________________________
(назва житлово-експлуатаційної організації)
__________________________________________________________
(п.і.б. начальника)
м. Київ,__________________________________
(адреса)
__________________________________________________________
(п.і.б. заявника)
__________________________________________________________
(адреса заявника)
Заява
Тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, відповідно до пункту 2 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.09 № 529, розраховуються окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників фактичного надання послуг з урахуванням забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням типового переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
Типовий перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій включає в себе:
- прибирання прибудинкової території;
- прибирання сходових кліток;
- вивезення побутових відходів (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення);
- прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі;
- технічне обслуговування ліфтів;
- обслуговування систем диспетчеризаці;
- технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем;
- гарячого водопостачання;
- холодного водопостачання;
- водовідведення;
- теплопостачання;
- зливової каналізації;
- дератизація;
- дезінсекція;
- обслуговування димовентиляційних каналів;
- технічне обслуговування та поточний ремонт систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем у разі їх наявності;
- поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків);
- поливання дворів, клумб і газонів;
- прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами;
- експлуатація номерних знаків на будинках;
- освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води;
- енергопостачання ліфтів;
- періодична повірка, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» я, як споживач житлово-комунальних послуг маю право одержувати в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру ціни/тарифу, норми споживання, порядок надання житлово-комунальних послуг, їх споживчі властивості тощо.
Враховуючи викладене, керуючись Законами України «Про житлово-комунальні послуги», «Про звернення громадян» прошу надати мені інформацію, які з вище перелічених послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій надаються мені, як споживачу житлово-комунальних послуг.
Крім цього, прошу надати мені розрахунок тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які мені надаються, як споживачу житлово-комунальних послуг.
«_____»___________20____р. підпис.
Також з цієї категорії...
Роботу над проектом КПК варто...
30 нояб. 2011 г.
Следствие маневрирует в поисках доказательств...
13 мая 2013 г.
Депутатам від «УДАРу» вдалося завадити...
31 мая 2013 г.
Набираючі популярність...
Газета The Washington Post втратила...
29 окт. 2024 г.
Поліція Києва розпочала кримінальне провадження...
4 нояб. 2024 г.
Школа обміну досвідом для молодих...
4 нояб. 2024 г.
Останні новини
05.11.2024 09:27
Алиби для президента05.11.2024 08:44
1260 кацапів подохло минулої доби на українській земліПолковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 4 листопада розповів про наступні актуальні ситуації на фронті:
Коментарі