mogno vse

Василь Онопенко – про велику законотворчу авантюру

Із виступу Голови Верховного Суду України Василя Онопенка на засіданні Верховної Ради України під час розгляду у другому читанні законопроекту «Про судоустрій і статус суддів» 7 липня 2010 року
 
Шановний Володимире Михайловичу!
 
Шановні народні депутати!
 
Уже зрозуміло, що рішення щодо цього проекту прийнято.
 
За браком часу я не буду обговорювати змістові положення цього проекту. Попри нормальні та прогресивні положення, проект містить велику кількість юридично неприйнятних новел. Ці новели дають підстави говорити про те, що проект не має нічого спільного із справжньою судовою реформою.
 
За своїм змістом він має зовсім інше спрямування – поставити судову систему в режим ручного управління, отримати залежний і слухняний суд.
 
Після набрання цим законом чинності в Україні такої окремої гілки влади, як судова уже не буде.
 
Уся процедура підготовки та прийняття цього проекту, як на мене, свідчить про велику законотворчу авантюру.
 
За різними оцінками, близько 20 положень цього проекту прямо суперечать Конституції України. Зокрема, це стосується зниження статусу Верховного Суду, а по суті – знищення його як судового органу.
 
Вочевидь неконституційним є встановлення суцільної спеціалізації судів і утворення нового вищого суду з розгляду цивільних та кримінальних справ.
 
Прямо суперечить Конституції наділення Вищої ради юстиції правом призначати голів судів.
 
У цій залі багато досвідчених парламентарів. Спробуйте пригадати, коли востаннє до законопроекту, який виноситься на друге читання, було 25 сторінок зауважень Головного юридичного управління. І зауважень не технічних, а концептуальних, які завершуються категоричним висновком – через неконституційність, юридичну необґрунтованість та суперечливість багатьох його положень проект потребує суттєвого доопрацювання.
 
На цьому ж наголошують провідні вчені-юристи у своєму відкритому листі до Президента, парламенту, який опублікований у сьогоднішньому номері «Голосу України».
 
Ключові положення цього проекту не відповідають міжнародним стандартам. Рада Європи закликає українську владу утриматися від остаточного схвалення законопроекту до отримання остаточних висновків Венеціанської комісії.
 
Куди і чому поспішаємо? Чому такий без перебільшення державоутворюючий закон внесено в зал для остаточного схвалення без надання можливості осмислити бодай основне?
 
Для мене відповідь очевидна: бо так треба для кількох осіб, які хочуть поставити на промислову основу експлуатацію судів у своїх інтересах.
 
Будь-яка реформа – обов’язково має бути кроком уперед. Реформа суду – як ключового інституту захисту прав і свобод громадян – має прийматися для людей і в інтересах всього суспільства, а не окремих політиків.
 
Шановні народні депутати!
 
Що я можу, так це востаннє закликати Вас подумати про наслідки сьогоднішнього рішення. Не заради Верховного Суду України, навіть не заради суддів, які вже й так залякані цією судовою реформою і вже сьогодні бояться ухвалювати законні рішення.
 
Подумайте про те, чи зможе Україна розвиватися далі як демократична та правова держава, якщо у ній не буде незалежного суду.
 
Замисліться про той правовий хаос, який неминуче настане в державі в результаті ухвалення цього недосконалого законопроекту.
 
І не треба тішити себе ілюзіями про те, що все можна буде виправити і відкоригувати через рік чи два. Я боюся, що руйнівна сила цього законопроекту надовго відкине Україну назад в своєму демократичному розвитку.
 
Дякую за увагу.
 
За матеріалами scourt.gov.ua
 


Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Последние новости

Найбільш напруженою в районі ООС залишається ситуація навколо населеного пункту Мар’їнка, де противник активізував вогневий вплив та діяльність диверсійно-розвідувальних груп

подробнее
Конфликты и законы © 2008-2018.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.