mogno vse

Пленарні засідання Верховної Ради 22 травня 2012 року

vr12 03 2012У вівторок, 22 травня, відбулися пленарні засідання десятої сесії Верховної Ради шостого скликання. Голова Верховної Ради В.Литвин поінформував про підсумки роботи Верховної Ради на пленарних засіданнях 15-18 травня.

Народні депутати проголосували за продовження вечірнього засідання до завершення розгляду питань порядку денного.

З оголошеннями, заявами, пропозиціями виступили уповноважені представники депутатських фракцій і груп.

Парламентарії приступили до розгляду питань. До порядку денного було включено низку проектів законів та постанов.

Народні депутати розглянули проекти законів у першому читанні.

Законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо особливостей передачі в оренду чи концесію об'єктів у сферах теплопостачання, водопостачання та водовідведення, що перебувають у комунальній власності, доповів перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Олександр Аліпов. Урядовець зазначив, що цей проект спрямований на створення сприятливих умов для залучення приватних інвестицій у сфері теплопостачання, водопостачання та водовідведення. Для цього пропонується встановити прозорі умови внесення інвестицій, закріпити гарантії їх повернення, забезпечити інформаційну прозорість проведення конкурсу, врегулювати відносини власності під час виконання умов договорів, концесій чи оренди.

Голова підкомітету Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики Сергій Майборода доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Народні депутати підтримали рішення профільного комітету 239-ма голосами.

Проект закону про внесення зміни до статті 41 Закону "Про регулювання містобудівної діяльності" (щодо компенсаційних виплат) доповів заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Дмитро Ісаєнко. Він нагадав, що статтею 41 Закону "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що посадові особи Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю підлягають обов'язковому державному страхуванню. Однак, Законом "Про страхування" передбачено перехід від обов'язкового державного страхування до здійснення компенсаційних виплат. У цьому зв'язку пропонується статтю 41 Закону "Про регулювання містобудівної діяльності" привести у відповідність до Закону "Про страхування".

За результатами голосування законопроект 255-ма голосами був прийнятий у першому читанні.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про здійснення державних закупівель" щодо закупівель товарів підприємствами літакобудівної промисловості доповів народний депутат Ярослав Сухий. Він зазначив, що серед галузей реального сектору економіки літакобудування як і космічна галузь представляє собою високі технології. "Сьогодні вже розпочалось випробування і виробництво українських вертольотів у Вінниці на заводі з українськими двигунами, з українськими комплектуючими. Справа в тому, що сучасний розвиток вітчизняних підприємств, що проводять модернізацію виробництва, ремонт літаків, вертольотів та двигунів, передбачає зростання ролі внутрішнього споживання, але сьогодні поки що значною мірою їхня робота залежить від потреб зовнішнього ринку. Підприємства, що проводять модернізацію виробництва літаків, двигунів, працюють рентабельно, сплачують податки і виплачують непогану заробітну плату, але поки що вони залежать від експорту нашої продукції", - сказав Я.Сухий.

За словами народного депутата, іноземні замовники, укладаючи контракт на закупівлю, вимагають виконання їх в найкоротший строк. Особливість в тому, що процедура закупівлі здійснюється у більш тривалий термін, а виробництво літаків та авіаційних двигунів є технічно складним процесом. Виробничий цикл може складати рік і більше. "Під час виробництва продукції необхідно отримати дозвіл на закупівлю від одного учасника, що обумовлено чинним законом. Так от, збирання доказів про неможливість закупівлі у будь-якого іншого учасника, коли виробник розташований за межами України, дуже часто просто неможливе", - зазначив доповідач.

Я.Сухий запропонував не поширювати дію Закону "Про здійснення державних закупівель" на "товари, відповідно до комплектувальної відомості на літаки або вертольоти та до специфікації матеріалів і агрегатів на авіаційні двигуни, які внесені до конструкторської документації розробника виробу" з метою скорочення термінів закупівлі комплектуючих для модернізації, виробництва, ремонту літаків, вертольотів та двигунів до них, та недопущення зриву виробничих процесів і невиконання укладених контрактів з іноземними замовниками".

Голова підкомітету Комітету з питань економічної політики Олексій Плотніков повідомив, що Комітет рекомендує парламенту прийняти законопроект за основу та в цілому.

Під час обговорення народні депутати підтримуючи законопроект, зазначали, що "літакобудування - це не тільки галузь високої технології, але й та галузь, яка для України є конкурентоспроможною, якщо порівняти з іншими галузями". Тому, зауважували парламентарії, необхідно стимулювати державу підтримувати цю галузь.

Законопроект 320-ма голосами був прийнятий за основу та в цілому.

Верховна Рада прийняла за основу проекти законів: про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення умов поставок; про внесення змін до Закону "Про природні монополії" (щодо стимулюючого регулювання); про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення управління професійно-технічною освітою; про виконання програм Глобального фонду для боротьби із СНІДом, туберкульозом та малярією в Україні; про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлюваних джерел енергії.

Парламентарії розглянули два законопроекти, які стосувалися внесення змін до статті 9 Закону "Про громадянство України" (щодо удосконалення умов прийняття до громадянства України). Про їх суть доповіли народний депутат Іван Стойко і заступник Міністра внутрішніх справ Сергій Черних.

Народний депутата І.Стойко нагадав, що за чинною редакцією статті 9 Закону "Про громадянство України" однією з умов натуралізації особи є володіння державною мовою або її розуміння в обсязі, достатньому для спілкування. Він повідомив, що законопроектом пропонується доповнити зазначену вимогу, закріпивши, що володіння державною мовою має включати здатність читати, писати і розмовляти державною мовою, включно зі знанням основ історії, політичного та економічного устрою, основних традицій українського народу, що є європейською практикою. "Така ситуація зумовлена в першу чергу недосконалістю сьогоднішнього законодавства в сфері громадянства через наявність у ньому правових прогалин", - зазначив І.Стойко.

Народний депутат, розуміючи, що більшість не підтримуватиме його законопроект, попросив підтримати рішення Комітету з питань прав людини, національних меншин та міжнаціональних відносин.

Заступник Міністра внутрішніх справ Сергій Черних повідомив, що проектом пропонується внести низку змін до Закону "Про громадянство України", зокрема, доповнити статтю 2 чинного закону новим положенням щодо запобігання виникненню множинного громадянства. Крім цього, пропонується суттєво зменшити коло осіб, які відповідно до чинного законодавства мають право подати декларацію про відмову від іноземного громадянства, але при цьому фактично його не втрачаючи, та встановити обов'язок для осіб, які набули громадянства України, повернути паспорт іноземної держави до її уповноважених органів. Також проектом передбачено обов'язок громадянина України повідомляти про набуття іноземного громадянства, а також встановити адміністративну відповідальність за несвоєчасне подання повнолітнім громадянином України, який добровільно набув іноземного громадянства, заяви про це.

За словами урядовця, законопроектом вносяться зміни й до інших законів України в частині встановлення обмежень на перебування на державній та військовій службі для осіб, які одночасно з громадянством України перебувають у громадянстві іншої держави, а саме: "Про державну службу", "Про Службу безпеки України", "Про міліцію", "Про прокуратуру".

"Прийняття закону сприятиме дотриманню громадянами України законодавства та зменшить кількість випадків подвійного громадянства", - наголосив С.Черних.

Голова підкомітету Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин Юрій Гнаткевич доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу урядовий проект за реєстр. № 9728-1, а законопроект народного депутата І.Стойка за реєстр. № 9728 - відхилити.

Законопроект народного депутата І.Стойка підтримали представники опозиційних фракцій.

Урядовий законопроект підтримали депутати з фракцій більшості.

За результатами голосування 267-ма голосами за основу був прийнятий законопроект Кабінету Міністрів.

Верховна Рада прийняла за основу та в цілому проект закону про внесення змін до розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо стимулювання сплати поточних платежів та погашення заборгованості до Пенсійного фонду України).

За основу були прийняті законопроекти: про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання в галузі зв'язку і про внесення змін до деяких законів України (щодо ринків фінансових послуг).

Головуючий оголосив закритим ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання народні депутати розглянули проект постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2013 рік. Доповідач, перший заступник Міністра фінансів Анатолій Мярковський, зазначив, що проект Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік визначає цілі та завдання бюджетної політики на наступний рік і містить пропозиції, визначені статтею 33 Бюджетного кодексу України. За його словами, під час визначення Основних напрямів бюджетної політики на 2013 рік враховано основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України: валовий внутрішній продукт номінальний складе 1 687,8 млрд. гривень; темпи зростання валового внутрішнього продукту - 104,5 відсотка; індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) - 105,9 відсотка; індекс цін виробників (грудень до грудня попереднього року) - 106,3 відсотка; фонд оплати праці найманих працівників і грошового забезпечення військовослужбовців - 505,8 млрд. гривень; рівень безробіття, визначений за методологією Міжнародної організації праці, - 7 відсотків.

А.Мярковський також зазначив, що основними завданнями бюджетної політики є подальша стабілізація державних фінансів, яка передбачає: утримання граничного обсягу дефіциту державного бюджету в межах 0,8-1 відсотка валового внутрішнього продукту; здійснення державних запозичень до загального фонду державного бюджету в межах обсягів погашення державного боргу переважно шляхом здійснення внутрішніх запозичень; фінансування дефіциту загального фонду державного бюджету в межах надходжень від приватизації державного майна; фінансування дефіциту спеціального фонду державного бюджету за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій, що залучаються державою до реалізації інвестиційних проектів; утримання обсягу державного боргу на економічно безпечному рівні - не більш як 25 відсотків валового внутрішнього продукту (у 2012 році враховано 27,7 відсотка) тощо.

За словами урядовця, основні напрямки бюджетної політики також передбачають: встановлення розміру мінімальної заробітної плати, посадового окладу працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки, прожиткового мінімуму та рівня його забезпечення на основі зростання показників реального сектору економіки та індексу споживчих цін, а також відповідно до статей 9 і 10 Закону "Про оплату праці" з урахуванням структурних реформ в економіці; встановлення державних соціальних гарантій на основі оновленого прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення; підвищення темпів зростання реальної заробітної плати порівняно з 2012 роком; скорочення існуючого розриву між розміром тарифної ставки (посадового окладу) працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки та мінімальною заробітною платою з метою досягнення у 2014 році рівності зазначених показників; ліквідацію заборгованості перед працівниками державних підприємств, яких визнано банкрутами; підвищення рівня стипендіального забезпечення студентів вищих навчальних закладів та учнів професійно-технічних навчальних закладів тощо.

Проектом також передбачено фінансове забезпечення реалізації основних завдань та цілей державної кадрової політики щодо соціального захисту працівників; продовження виконання зобов'язань держави з поступової компенсації громадянам втрат від знецінення грошових заощаджень; підвищення рівня соціального захисту малозабезпечених верств населення та надання соціальних послуг людям похилого віку, інвалідам, сім'ям з дітьми та дітям-сиротам, малозабезпеченим сім'ям та дітям, позбавленим батьківського піклування; удосконалення порядку призначення та індексації пенсії, створення рівних умов індексації пенсії незалежно від підстави її призначення; належне фінансове забезпечення гарантованих державою пільг та компенсацій за пільгове перевезення окремих категорій громадян.

А.Мярковський також поінформував про реалізацію пріоритетних державних (цільових) програм, взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами, які також передбачені проектом.

Голова Комітету з питань бюджету Валерій Баранов доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді схвалити Основні напрями бюджетної політики на 2013 рік.

В.Баранов також повідомив, що Комітетом опрацьовано пропозиції комітетів та народних депутатів, які надійшли до проекту.

В обговоренні проекту постанови взяли участь представники депутатських фракцій. Проект підтримали представники фракцій Партії регіонів та Народної партії.

Проти прийняття такої постанови висловився представник фракції КПУ.

У виступах інших представників фракцій і груп пропонувалося посилити соціальну складову у бюджетній політиці, більше уваги приділити розвитку агропромислового комплексу.

Деякі промовці зауважували, що проект готувався похапцем, свідченням чого є те, що проект доповідав не Міністр фінансів, який мав би доповідати. Наголошувалося на тому, що в Основних напрямах не виписана жодна програма, на яку будуть спрямовуватися бюджетні кошти, що бюджет спрямований на підтримку крупного капіталу, а не середнього і малого бізнесу; при визначенні макропоказників не враховані зовнішні та внутрішні чинники; відсутня інформація щодо офіційного змінного курсу гривні відносно долара. Промовці пропонували відправити проект постанови на доопрацювання.

За результатами голосування був прийнятий проект постанови, підготовлений Комітетом з питань бюджету.

Народні депутати продовжили розгляд законопроектів у першому читанні. Вони обговорили два законопроекти, які стосувалися внесення змін до Кодексу України про надра (щодо спеціальних дозволів на користування надрами). Про суть першого з них доповів народний депутат Володимир Каплієнко.

Секретар Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Сергій Глазунов доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу проект закону за реєстр. №9539, а альтернативний проект за реєстр. №9539-1 - відхилити.

Народні депутати 234-ма голосами підтримали рішення Комітету.

Верховна Рада ухвалила в цілому проект закону про внесення змін до Закону "Про організацію та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні" (щодо забезпечення здоров'я уболівальників та спортсменів і створення сприятливої атмосфери для перегляду матчів Євро-2012).

За основу прийняті законопроекти: про внесення змін до Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" щодо відміни плати за надання відомостей з Єдиного державного реєстру; про державне мито (у новій редакції), про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо державної податкової служби у зв'язку з проведенням адміністративної реформи).

На доопрацювання направлені проекти законів про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо заборони виготовлення без мети збуту спиртних напоїв домашнього вироблення) і про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо державно-приватного партнерства).

За результатами голосування відхилено законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту окремих категорій громадян.

Народні депутати повторно у першому читанні розглянули низку законопроектів.

За основу прийняті проекти законів про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо кримінальної відповідальності за ухилення від відбування покарання) і про внесення змін до деяких законів України та виклад у новій редакції Закону "Про страхування".

За результатами голосування відхилено законопроект про приватну детективну (розшукову) діяльність.

На пропозицію профільного комітету було перенесено проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення безпеки дорожнього руху та регулювання дозвільної системи здійснення міжнародних перевезень пасажирів і вантажів.

Парламентарії розглянули низку законопроектів, включених до порядку денного на початку ранкового засідання.

Верховна Рада ухвалила за основу та в цілому проект закону про внесення зміни до статті 5 Закону "Про психіатричну допомогу" (щодо розміру допомоги особі, яка здійснює догляд за інвалідом).

За основу прийнято проект закону про внесення змін до статті 3 Закону "Про державну підтримку сільського господарства України" щодо регулювання закупівельних цін на молоко.

Верховна Рада прийняла проекти постанов: про створення Алеї Воїнської Слави у Парку Вічної Слави міста Києва; про відзначення 195-річчя від дня народження І.К.Айвазовського; про відзначення 130-річчя від часу заснування Кіровоградського академічного обласного українського музично-драматичного театру ім. М.Л.Кропивницького; про відзначення 150-річчя з дня написання державного гімну України; про відзначення 100-річчя з дня народження Андрія Сови; про відзначення 140-річчя з дня народження Василя Кричевського; про відзначення 125-річчя з дня народження Генріха Нейгауза; про відзначення 175-річчя з дня народження Івана Нечуя-Левицького.

Голова Верховної Ради України В.Литвин закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання десятої сесії відбудеться у середу, 23 травня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Последние новости

Знову відзначається намагання окупантів відновити напруження на Донецькому напрямку на позиціях наших військ в районі населених пунктів Авдіївка, Старогнатіівка, Тарамчук

подробнее

Опрос

Поддерживаете ли Вы введение военного положения в Украине?

pp
Конфликты и законы © 2008-2018.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.