mogno vse

Закон щодо виборів Президента потребує негайних змін

vib prez

 
Чинний Закон «Про вибори Президента України» потребує невідкладних технічних удосконалень, метою яких є уникнення зловживань під час виборів, забезпечення прозорості процесу, ефективна робота виборчих комісій, рівність можливостей кандидатів. Тож наразі першочерговим завданням є оперативне внесення технічних змін до ЗУ «Про вибори Президента України» та забезпечення ефективної роботи ЦВК. Про це повідомили представники ОПОРИ, КВУ та Інституту Медіа Права під час прес-конференції 24 лютого, передають «Конфлікти і закони».


«У парламенту є ще декілька днів, щоб невідкладно внести зміни до Закону «Про вибори Президента». Якщо ці вибори будуть організовані в неналежний спосіб, з порушенням демократичних норма та стандартів, це призведе до поглиблення кризи і нових протистоянь. Вибори необхідно провести так, щоб ані Схід, ані Захід не мав сумнівів в їх легітимності та сприйняли нового Президента, яке б прізвище не опинилось у протоколі ЦВК про офіційні результати голосування. Якісний закон та прозора робота комісій усіх рівнів, належний та масштабний громадський контроль, політична воля органів влади щодо незастосування адміністративного ресурсу, ефективна робота правоохоронної системи, направлена на запобігання підкупу виборців, є ключовими викликами виборчої кампанії. Паралельно з виборами необхідно скласти план та розпочати повноцінну реформу виборчого законодавства, напрацювати Кодекс», – стверджує координатор виборчих та парламентських програм Громадянської мережі ОПОРА Ольга Айвазовська.

Зважаючи на те, що вже зареєстровано проект змін до ЗУ «Про вибори Президента України» (авторства Р. Князевича № 739-VII), яким пропонується ряд новацій, він може бути взятий за основу з подальшими змінами до тіла технічного перехідного закону. Серед пропозицій, зокрема, встановлення максимального кількісного складу окружних та дільничних виборчих комісій (більше 12 осіб), проміжне звітування розпорядників виборчих фондів кандидатів у Президенти України, адміністративна відповідальність за проведення передвиборчої агітації, що організовується органами державної влади та місцевого самоврядування тощо.

Питання формування ЦВК у новому складі, або ж продовження терміну повноважень діючої комісії до закінчення виборчого процесу парламент повинен розглянути невідкладно.

«Зважаючи на досвід попередніх виборчих кампаній, сьогодні в суспільстві немає особливої довіри як до окремих діючих членів ЦВК, так і до комісії в цілому. Але переформатування комісії тоді, коли необхідно безпосередньо займатися організацією виборів, може серйозно позначитися на якості виборчого процесу. Тому, як компромісний варіант, ми виступаємо за продовження повноважень членів ЦВК до повного закінчення виборчого процесу, забезпечивши при цьому максимальний громадський контроль за діяльністю ЦВК. А вже після виборів повернутися до формування професійного і політично незалежного складу комісії», – вважає Олександр Черненко, голова правління Комітету виборців України.

Щодо передвиборчої агітації свої пропозиції вносить директор Інституту Медіа Права Тарас Шевченко: «Ми переконані, що Закон про вибори президента потребує суттєвого вдосконалення в частині передвиборчої агітації та регулювання діяльності ЗМІ. Перш за все, зміни мають стосуватися таких питань, як роз’єднання у різні розділи правил щодо агітації і правил щодо висвітлення журналістами виборчого процесу, також необхідно дати визначення передвиборчої агітації та більш чітко сформулювати вимоги щодо проведення телевізійних дебатів. Ми закликаємо, з метою зниження витрат на вибори та ефективного витрачання коштів Державного бюджету у скрутний для держави час, встановити, що державні ЗМІ надають ефірний час безкоштовно, оскільки вони й так утримуються за кошти платників податків».

Громадянська мережа ОПОРА, Комітет виборців України, Інтерньюз-Україна, Інститут Медіа Права разом з іншими неурядовими організаціями контролюватимуть хід та максимально сприятимуть повноцінній реформі виборчого законодавства, щоб уникнути прийняття законів з мотивів політичної доцільності.



Комментарии

Комментарии отсутствуют. Возможно, ваш будет первым?

Добавить комментарий

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Унаслідок підступних ворожих обстрілів протягом минулої доби однин військовослужбовець Об'єднаних сил отримав поранення. За даними розвідки, трьох окупантів було знищено

подробнее

Опрос

За коррупцию - расстрел, тюрьма или штраф? Что лучше для Украины?

pp
Конфликты и законы © 2008-2019.

Электронная версия всеукраинского юридического журнала «Конфликты и законы». Свидетельство о госрегистрации: КВ № 13326-2210Р от 19.11.2007 г. Полная или частичная перепечатка материалов сайта разрешается только после письменного согласия редакции. Внимание! Начиная с 21.11.2013 года (дня провала евроинтеграции с ЕС) редакция журнала «Конфликты и законы» (вопреки правилам правописания) оставляет за собой право публиковать слова «партия регионов» и «виктор федорович янукович» со строчной буквы. Также, начиная с 29.06.2016 года, редакция «КЗ» оставляет за собой право навсегда публиковать на своих страницах со строчной (маленькой) буквы слова (и образованные от них аббревиатуры) и словосочетания «москва», «россия», «российская федерация», «владимир путин», а вместе с ними и сокращение «роскомнадзор» (как и все прочие госучреждения рф), нарушив таким образом установленные правила правописания независимо от языков, на каких эти слова и названия публикуются. Это наше оружие в информационной войне с оккупантом.