У Києві місцевих виборів не буде?

 
Сьогодні, як ніколи, влада позиціонує себе як борець з корупцією. У всіх ЗМІ, майже не щодня, з’являється інформація, що силовики затримали ще одного розкрадача і хабарника. Але найбільшу увагу президентська влада приділила Києву, провівши на початку літа рейд по арешту деяких київських чиновників. Щоправда, високопосадовців на кшталт Черновецького або Голубченка у списку затриманих не побачиш, позаяк вони (в очах Януковича, Азарова і К) - ідеальні. Але партія регіонів пнеться довести киянам, що вона - за наведення ладу у столиці. А О. Попов, як представник ПР, не вилазить з телевізора, аби встигнути набити киянам оскомину на випадок, якщо переобиратимуть мера, і він тоді вже офіційно може балотуватися на цю посаду.
 
Але киян навряд чи можна пошити в дурні. Хоч київські бабусі і повелися на «черновецьку гречку», але на «бла-бла-бла» О. Попова вже не реагують. І ПР це чітко розуміє. Провівши негласне мінімальне соціологічне опитування, ПР усвідомила, що на місцевих виборах у Києві їй нічого не світить. А тому-то влада почала говорити про внесення змін до Закону «Про столицю», аби відмінити районні ради (це саме практикується в Донецьку) і лишити лише адміністрації, керівники яких призначатимуться виключно президентом. Чи можлива ситуація, що кияни можуть бути позбавлені права голосу на місцевих виборах, «Конфлікти і закони» поцікавились у заслуженого юриста України та депутата Київської міської ради від Блоку Віталія Кличка Валерія Карпунцова.
 
- Пане Валерію, у більшості киян склалося враження, що в КМДА відбувається імітація боротьби з корупцією, позаяк нікого, хто реально брав участь у продажі усіх комунальних приміщень на Хрещатику (в тому числі і Оперного театру та приміщення на Хрещатику, 36), а також у розбазарюванні київських земель, до відповідальності не притягнуто. Як би Ви прокоментували цю ситуацію?
 
- Дійсно, доки ми не побачимо, що до відповідальності будуть притягнуті перші особи колишнього керівництва КМДА, до того часу можна говорити, що це – імітація боротьби з корупцією. Але в принципі, наскільки мені відомо, нині проводиться реальна робота правоохоронних органів по притягненню до відповідальності всіх винних у розкраданні київського майна. Звісно, усім зрозуміло, що риба гниє з голови, але робота по притягненню до відповідальності реальних організаторів починається знизу, з останнього виконавця. Отже у цій ситуації слідчі, працівники СБУ та прокуратури проводять нормальну оперативну діяльність, коли починають з чиновників-виконавців. Можливо, буде зібрано достатньо матеріалів і на вище керівництво КМДА, але чи будуть вони використані - невідомо.
 
Хоча, з іншого боку, я маю інформацію, що правоохоронні органи серйозно працюють у цій сфері. Для них першочерговим завданням є притягнення до відповідальності не лише чиновників проміжних ланок, а всіх, хто причетний до розкрадання київського майна та землі. Наразі ми бачимо, що затримують і відкривають кримінальні справи не лише проти заступників та головних консультантів, а навіть проти начальників головних управлінь. Так, один із останніх обшуків було проведено в управлінні економіки і інвестицій. Річ навіть не в обшуку, а у відкритій кримінальній справі, яку порушено по факту нанесення збитків під час проведення інвестиційних конкурсів. А збитків було нанесено на 700 мільйонів.
 
- Цим напрямком керував Д. Басс, але ж його в Україні немає, а тому і кримінальна відповідальність йому не загрожує…
 
- В Україні немає не лише Басса, наразі багато високопосадовців КМДА знаходяться за кордоном України. Всі вони чекають і з’ясовують: вдасться їм якось уникнути покарання чи ні. І до тих пір, поки у них не буде чіткої відповіді на це питання, ми про них нічого не почуємо. І треба говорити чесно: вони можуть уникнути відповідальності за свої злочини шляхом зміни громадянства. Їм вдалось виїхати з України (можливо, на той час не було доказової бази, достатньої для того, щоб поставити заборону на їхній виїзд, а, можливо, їм просто дозволили виїхати) позаяк, маючи великий грошовий ресурс, з нашої держави (яка посідає одне з провідних місць по корумпованості) може виїхати будь-хто. І чому тут дивуватись, якщо в Україні навіть з в‘язниці випускали злодіїв у законі, а потім повідомлялося, що сталася помилка…
 
- Пане Валерію, Київ починає готуватися до виборів місцевих рад, але є інформація, що все ж таки можуть бути внесені зміни в Закон «Про столицю» і ради у Києві можуть бути відмінені, а отже і вибори можуть не відбутися.
 
- Що ж, подібна інформація не безпідставна. Мова йде про ліквідацію районних рад в місті Києві. І, в принципі, зрозуміло, чому події можуть розгортатись саме в такому напрямку, адже не секрет, що Партія Регіонів має незначну підтримку киян, тому вона не буде мати своєї більшості в жодній з рад Києва. Відповідно, не буде мати голів рад. А голова районної ради – це голова адміністрації, і, імперативно, президент змушений визнати цю особу головою адміністрації, всупереч своєї волі. Тож, щоб уникнути такого форс-мажору, я думаю, що в Закон «Про столицю» парламентаріями будуть внесені зміни, за якими ради будуть відмінені, а районні адміністрації призначатимуться президентом і матимуть адміністративні повноваження по кожному з районів.
 
Проте, з точки зору державного управління, я особисто вважаю, що це - вірний крок. Подібні зміни потрібно було провести давно, адже насправді ніхто не знає, чим займаються депутати районних рад. А їхня чисельність по Києву - велика. Одна Шевченківська райрада нараховує 120 депутатів, тоді як у Київраді теж 120 депутатів. Тим паче, що наразі усі повноваження все одно замкнуті на Київраді. Щоправда, можливо, потрібно ставити питання про більшу відповідальність депутатів Київської міської ради, а також про більшу конкретизацію їхніх повноважень, але те, що депутатів районів потрібно скорочувати, це – факт, позаяк це і введення економії коштів на управлінському апараті. Із внесенням змін у закон «Про столицю» Партія Регіонів одночасно вбиває двох зайців: не отримує не керованих ними рад та голів адміністрацій. А повірте мені, що десять голів адміністрацій і голів районів, які не лежать у сфері координат Партії Регіонів, і президента зокрема, у даному випадку можуть дуже багато чого зробити, аби мер міста Києва, чи людина, яка претендує на місце мера і наразі обіймає певну адміністративну посаду, не була успішною.
 
- А якщо це буде сприйнято громадою Києва як обмеження їхніх прав?
 
- Ні, я думаю, що кияни не сприйматимуть подібні зміни, як обмеження прав. Адже дискусія з цього питання точиться вже давно . І, між іншим, я теж є членом громади і живу на Харківському масиві, я лише добре знаю голову Дарницької адміністрації - Віталія Сташука, проте зовсім не знаю жодного депутата райради. І це за умови, що я - політично активний громадянин. Що говорити про киян, які не цікавляться політичною діяльністю міста? Вони не мають інформації ані про те, чим займаються депутати районних рад, ані про те, скільки їх взагалі.
 
- А як Ви вважаєте, якщо все ж таки будуть внесені зміни у Закон «Про столицю», як потому відбуватиметься політичне життя у Києві?
 
- Загалом, подібне питання потрібно задавати киянам через референдум, позаяк мова йде про зміну керівництва міста. Де-юре у Києві Черновецький залишається мером і Довгий секретарем Київради. Але де-факто у них немає цих повноважень, і абсолютно інші особи, зокрема Попов, керує містом і як мер, і голова адміністрації.
 
- Але ж це протизаконно…
 
- Я погоджуюсь з тим, що заміну керівництва міста зробили всупереч волі киян. Не шляхом виборів, згідно Конституції, а обмежуючи право киян обирати і бути обраним. Але я чув аргументацію, чому так сталось. І головна її мотивація, що якби влада вирішувала заміну команди Черновецького юридичним шляхом (тобто, оголосивши перевибори, до яких треба готуватись) то представники цієї команди, наприкінці своєї каденції, розікрали б місто повністю. Вони б прийняли масу рішень, які б надавали можливість розкрасти все, до останньої копійки, до останнього клаптика землі або об’єкта комунальної власності. Тож, в принципі, я погоджуюсь, з тим, що діяльність команди Черновецького потрібно було обмежувати певним фільтром. Але, через певний проміжок часу, владі треба було провести вибори. Необхідно було донести до київської громади меседж, що саме ПР навела лад у столиці, усунувши Черновецького законним шляхом, тож тепер мешканці міста, оцінивши результат, можуть проголосувати за її представників.
 
- Тож киянам вибори до місцевих рад не світять?
 
- Я вважаю, що виборів не проводитимуть. На мою думку, як тільки почне працювати парламент, одним із перших законів, який буде прийнято, це – вноситимуться зміни у Закон «Про столицю», в яких буде чітко прописано розподіл повноважень між мером і головою адміністрації, а також посилення адміністративної вертикалі голів адміністрації і ліквідація районних рад.
 
- І що лишається киянам? Київрада недієва, і не працює в інтересах громади. Громадян, можливо, позбавлять районних рад, а у місті немає законно обраного мера, який би захищав інтереси київського населення. Як громаді реагувати на подібні свавілля?
 
- Якби я вирішував певні питання, то на місці представників Партії Регіонів все ж таки задекларував би киянам (аби остаточно не втратити їхній електорат), що вибори мера і Київради таки відбудуться, наприклад, навесні. І пояснив би людям, що просто наразі їх неможливо провести технічно, а також через брак коштів. Такий вчинок декларував би повагу нинішньої влади до киян. Проте, наскільки мені відомо, наразі в планах Партії Регіонів таких перспектив не передбачається.
 
- Пане Валерію, на Вашу думку, чи може статися так, що усі, хто був причетний до розкладання київських земель і майна столиці, уникнуть відповідальності і залишок життя проведуть за кордоном, мирно живучи на вкрадені у киян кошти?
 
- Дійсно, може так статись, що ті високопосадовці КМДА, які вже виїхали з України, можуть і не повернутись. І мені здається, що це буде реальним закінченням історії з корупційними скандалами чиновників КМДА.
 
- І Україна не буде вимагати їх екстрадиції?
 
- Залежно від того, громадянство яких країн вони набудуть. Наразі ж потрібно вживати заходів щодо пошуку майна і арешту активів цих осіб, щоб хоч якось компенсувати збитки, нанесені їхньою діяльністю. І, наскільки мені відомо, подібна робота ведеться.
 
- Киянам вже розказали про те, що проти Аделаджі порушено кримінальні справи. Свого часу і сам цей пастор, і Черновецький наголошували, що вони працюють разом. Проте прізвище Черновецького під час розслідування діяльності нігерійського гуру чомусь не згадується…
 
- А чому дивуватись? Як заявив Попов (і це не мої слова), з Черновецьким є певна домовленість, що він не заважатиме Партії Регіонів впроваджувати їхню політику у столиці. І тому Черновецького поки що не притягають до кримінальної відповідальності, бо всім зрозуміло, чим обраний мер шантажує представників ПР. А він, скоріш за все, заявляє, що напише заяву про зняття з себе повноважень мера, і влада змушена буде через три місяці після її появи проводити у столиці вибори (і тоді Партія Регіонів може отримати не свого мера). Навіть якщо мер знаходиться не в Україні, свою заяву він може надіслати із-за кордону поштою.
 
- Пане Валерію, скажіть, а чи можуть кияни розраховувати на відновлення законності і очікувати на перевибори у столиці хоча б на весну?
 
- Подібні питання потрібно ставити не депутату Київради, позаяк ці вибори призначає Верховна Рада. Це питання до коаліції та провладної партії.
 
Інтерв’ю провела Оксана КОТОМКІНА 

Наступна стаття »



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 4 листопада розповів про наступні актуальні ситуації на фронті:

детальніше

Опитування

Чи підтримуєте Ви ідею влади продавати українські безпілотники за кордон?

Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.