Під прикриттям будівництва газопроводу із ялтинського заповідника вилучають 700 га цінних земель

yalt zapovidnik

 
Відкрите звернення до Президента України


Пане Президенте!

9 лютого 122 представники громадських організацій та окремі громадяни з України, Білорусі, Казахстану, Польщі, Росії та Узбекистану відправили Вам відкрите звернення "Зупинити знищення Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника!" (http://pechenegy.org.ua/uk/node/923). Пізніше аналогічне звернення зробив і Всесвітній фонд природи (http://wwf.panda.org/uk/?209293/vidkrytyj-lyst-do-presydenta).

Обидва ці листа були спрямовані проти масового захоплення земель даного природного резервату. Адже на 2013 рік, без будь-яких законних підстав, близько 100 га земель Ялтинського заповідника опинилися в користуванні сторонніх власників. При цьому органи місцевого самоврядування Великої Ялти продовжували незаконні відчуження його територій: відповідно до проектів генеральних планів Кореїза, Ялти і Алупки розширення даних населених пунктів має відбуватися саме за рахунок заповідних ділянок. Так, Алупка вже приступила до їх незаконного освоєння, проект генерального плану Кореїза передбачає його розширення на 452 заповідних гектари, Ялту за рахунок земель заповідника передбачається розширити на 400 га.

Однак найбільш кардинальні зміни конфігурації заповідника передбачає розроблений в 2012 р. "Проект зміни меж і розширення Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника" - відповідно із ним більше 700 гектар субтропічних природних комплексів заповідника слід обміняти на ділянки гірського поясу, представлені яйлами й старовіковими буковими лісами. Процедурно це має виглядати як вилучення із заповідника субтропічних ділянок (що узаконить більшість згаданих вище захоплень земель) та включення до нього гірських. Фактично, під прикриттям охорони одних цінних територій робляться спроби "роззаповідати" інші - не менш цінні, унікальні для України, субтропічні ділянки!

Головне, що вимагала громадськість в лютневому зверненні - припинити вилучення земель з Ялтинського заповідника. Ця вимога була проігнорована: підготовка до зміни конфігурації заповідника згідно його "Проекту зміни меж…" не припинялася весь цей рік – даний документ виявився основною ланкою в цьому процесі. Незважаючи на те, що він, фактично, був засекречений – низці громадських організацій, насамперед, Благодійному Фонду "Екологія-Право-Людина", за доступними документами вдалося промальовувати нинішню схему дерибану ялтинських земель.

Підставою для розробки "Проекту зміни меж…" стало Доручення Президента України від 08.08.2011 "Про розроблення пропозицій щодо РОЗШИРЕННЯ Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника" (виділення наше – ЕкГ "Печеніги") (https://dl.dropboxusercontent.com/u/77301789/Shapar/JglPZ/KMU-Doru4.pdf). Проте вже в прийнятому на його підставі Рішенні Кабінету Міністрів № 676-р від 03.09.2012 проект фігурував під своєю нинішньою назвою - отже, на "проект зміни меж" "проект розширення" перетворився саме на цій стадії.

Кошти на розробку даної документації, 1787,763 тис. гривень, були виділені з Державного фонду охорони навколишнього природного середовища (https://dl.dropboxusercontent.com/u/77301789/Shapar/JglPZ/Rozp676-r.doc) - підготовка до вилучення земель заповідника була профінансована за "екологічні" гроші! - а тендер на його розробку виграло ТОВ "Торсистем Бутзбах Груп-Україна" – яке до того спеціалізувалося на оптовій торгівлі (http://money.investigator.org.ua/news/2305/).

На підставі цієї документації Мінприроди підготувало відповідний проект Указу Президента (https://dl.dropboxusercontent.com/u/77301789/Shapar/JglPZ/ProectUkaza.pdf). Нововведеннями цього документу стало "упорядкування" території заповідника і виділення 712.74 його гектар для прокладки магістрального газопроводу Ялта-Форос-Севастополь. У 2005 році при подібних же обставинах газопровід вимагав близько 50 га - ще близько 50 га може бути вилучено для організації полігону побутових відходів Ялти і будівництво дороги. Звідки з'явилася потреба вилучити ще близько 600 га і на які потреби вони будуть використовуватися – питання риторичне.

Протягом 2012 р. Мінприроди погоджувало цей проект з центральними органами виконавчої влади, Радою Міністрів Криму, місцевою владою та адміністрацією заповідника. Далі, 30.01.2013, воно передало проектні матеріали та проект Указу до Кабінету Міністрів. 11.03.2013 Кабінет Міністрів його погодив (https://dl.dropboxusercontent.com/u/77301789/Shapar/JglPZ/ProectUkaza.pdf) і передав до Адміністрації Президента.

На даний момент цей проект Указу знаходиться на доопрацюванні - що, по всій видимості, пов'язано із зауваженнями, внесеними Мін'юстом в ході його правової експертизи (https://dl.dropboxusercontent.com/u/77301789/Shapar/JglPZ/VysnMinust.pdf).

Таким чином, проведене громадськими організаціями розслідування відчуження земель з Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника підтвердило, м'яко кажучи, сумнівність даного процесу з позиції чинного законодавства:

1. Чинне законодавство, а саме ст. 51-54 Закону "Про природно-заповідний фонд України" допускає вилучення будь-яких ділянок із територій природно-заповідного фонду тільки у разі втрати ними своєї природної цінності. Наскільки ж нам відомо, всі експертні висновки свідчать про те, що субтропічні (південнобережні) ділянки Ялтинського заповідника свою цінність на даний момент зберегли.

2. Даний процес був початий як розширення території заповідника (див. Доручення Президента України -https://dl.dropboxusercontent.com/u/77301789/Shapar/JglPZ/KMU-Doru4.pdf), і на якій підставі він перетворився на зміну його конфігурації - незрозуміло.

3. Враховуючи всі особливості даного процесу, якість підготовки "Проекту зміни меж..." викликає сумнів - а, значить, викликає сумнів і ефективність використання коштів, виділених на його розробку - 1787,763 тис. гривень.

4. Також викликає сумнів обґрунтованість виділення для будівництва газопроводу площі, передбаченої проектом Указу Президента - 712,74 гектара.

Відповіді на всі поставлені питання приховані в "Проекті зміни меж...", тому ми вимагаємо:

1. Надати "Проект зміни меж і розширення Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника" для ознайомлення і обговорення його громадськістю.

2. Надати проектні матеріали та оцінку впливу на навколишнє середовище проекту з прокладання магістрального газопроводу Ялта-Форос-Севастополь для ознайомлення і обговорення громадськістю.

3. Провести громадські обговорення даних документів.

4. До виконання цих вимог на будь-яке виділення земель з Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника ввести мораторій.

Голова Ради ЕкГ "Печеніги" Шапаренко С.О.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 20 листопада обговорив наступні актуальні теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.