Заслужений юрист України: Якщо представники влади когось і притягнуть до відповідальності, то не Черновецького
- Подробиці
- Опубліковано 08.06.2010 19:50
-
Автор: Конфлікти і закони
- Переглядів: 5934
За останні роки правління Черновецького кияни натерпілись чимало. І хоча він, не криючись, неодноразово порушував закон, а також права самих киян, жодної відповідальності за свої дії так і не поніс. І „Конфлікти і закони” вирішили поцікавитись, чому ж Черновецькому все так легко сходить з рук і чи є надія, що у місті коли-небудь таки буде наведено порядок. Аби з’ясувати ситуацію з правовими моментами діяльності Київської ради та адміністрації, а також допомогти киянам у деяких моментах юридичних нюансів спілкування з владою, „Конфлікти і закони” звернулись за певними роз’ясненнями до Валерія Карпунцова, заслуженого юриста України та депутата Київської міської ради від Блоку Віталія Кличка.
- Пане Валерію, як Ви, як заслужений юрист України, а також депутат Київради, оцінюєте роботу депутатського корпусу і адміністрації загалом?
- На жаль, негативно. Щоправда, це вже давно не секрет, що на усіх порушеннях, які допускаються і в роботі міської ради, і київської адміністрації я вже наголошую давно - ще з моменту обрання мене депутатом Київради. Як не прикро це визнавати, але всі сесії, і заходи, що пов’язані із роботою міськради чи адміністрації, супроводжуються великим негативом і порушеннями. І не лише у фахових питаннях, а й взагалі у всій діяльності цих структур. Адже і донині усі питання, які вирішуються і міськрадою, і київською адміністрацією, не відповідають основним принципам місцевого самоврядування. Вони не вирішуються в інтересах киян, і найгірше - не містять в собі ані принципів гласності, ані принципів рівності. Навпаки, вся діяльність цих двох структур утаємничена і спрямована на збагачення команди Черновецького, або провладної команди, що знаходиться на верхівці керування чи то адміністрації, чи то ради. І мене, як юриста, турбує, що і Київська міська рада, і Київська міська адміністрація не виконують своїх функцій – самоврядних інституцій, що діяли б в інтересах киян.
- Якщо все так погано, то чому уряди, незалежно чи Азарова, чи Тимошенко, не реагували і не реагують на бездіяльність Київської влади?
- Нинішній уряд на початку своєї каденції начебто робить спробу якось реагувати на певні зухвалості київського мера. І найяскравіший приклад реагування - заперечення Черновецьким існування розпорядження про підняття тарифів на комунальні послуги. Хоча цей документ було опубліковано в муніципальному засобі масової інформації. Але лишень команда Януковича зазначила, що підняття тарифів у Києві не відповідає реаліям сьогодення. Черновецький заявив, що публікацію документу було організовано для обговорення. Хоча розпорядження на підняття тарифів на комунальні послуги підписано.
- А хіба можна заперечувати існування реального розпорядження, та ще й такого, яке було опубліковано? Це ж документ, що проходить певну реєстрацію, його підписують, йому присвоюється номер…
- Ну, нині представники Черновецького говорять про помилковість появи такого документу, і що насправді його начебто не існує. Взагалі треба зазначити, що наразі команда мера дещо притихла, оскільки намагається здати новій владі певні позиції, аби уже в команді Януковича знайти людей, з якими вони зможуть провертати свої темні справи комфортно. Так було і при інших урядах. Так, наприклад, Тимошенко публічно розвінчувала діяльність Черновецького, хоча на ділі ніколи не вживала жодних санкцій, які мала б застосовувати як прем’єр-міністр. Нинішній уряд, принаймні, дещо робить. Хоча б у питаннях, негативне вирішення яких може призвести до суттєвої втрати електорального поля. Команда Януковича не зацікавлена у тому, щоб рейтинг партії ставав нижчим, а тому усі питання, які на сьогоднішній день є болючими для киян, не будуть вирішуватись так, аби у киян погіршувалось життя. І так ще триватиме певний період часу, але згодом Черновецький все одно досягне своєї мети, оскільки у нього є певний дар – пристосовуватись і домовлятись між вищим керівництвом (давши кожній сестрі по сережці, аби усі лишились задоволені) і лишитись непокараним.
- Пане Валерію, поясніть, як заслужений юрист України, чому пан Черновецький постійно уникає будь-якої відповідальності, незважаючи на те, що усі уряди офіційно визнають і певні витрати коштів (як на новорічну ялинку), і порушення законів (як при влаштуванні перегонів на київському іподромі), і застосування самоуправства?
- Я вже частково дав вам відповідь на це питання, коли зазначав про вміння Черновецького знаходити з усіма потрібними людьми спільну мову. Але існує і ще дещо. Так, наприклад, він вдало використовує можливість корупційних схем, які пов’язані з київською правоохоронною системою. Не секрет, що у нас діють бюджетні програми, за якими з бюджету виділяють кошти і на суди, і на прокуратуру, і на міліцію (що, взагалі-то, заборонено бюджетним кодексом, оскільки ці структури повинні фінансуватися з загальнодержавного бюджету). Але під виглядом програм, розрахованих на фінансову підтримку цих структур, кошти таки надаються. А ще і суддям, і прокурорам, і міліціонерам виділяються і квартири, і земельні ділянки. Тож у відповідь від цих структур Черновецький отримує подяку у вигляді прояву лояльності до своїх махінацій. І, завдячуючи такій узаконеній корупції, йому вдається уникати відповідальності.
Щоправда, Київській прокуратурі треба віддати належне: вона завжди реагує і на запити депутатів Київради, і на заяви громадян щодо незаконних дій Черновецького. Київська прокуратура і виносить свої протести, і навіть подає до суду. Але в суді справа розвалюється: юридична команда мера все влаштовує у такий спосіб, що в суді скасовують постанову про порушення кримінальної справи. На тому все закінчується.
І таких фактів вже існує багато, коли проти певного чиновника КМДА порушували кримінальну справу, а потому її закривали в суді. І повинен зазначити, що десятки порушених кримінальних справ по діяльності команди Черновецького були закриті судами.
- Але ж це абсурд. На такі речі повинна реагувати вища влада…
- Ну от зараз, можливо, вища влада і буде реагувати. І хотілося б вірити, що вона наводить порядок не по інерції, аби показати свою діяльність, аби згодом все знову було б так, як сьогодні. Хотілося б, щоб у Києві таки було наведено певний лад. І, наскільки мені відомо, нині говорять, що проти молодої команди Черновецького порушено чи то 36, чи то 50 кримінальних справ. Проте якщо представники влади когось і притягнуть до відповідальності, то не Черновецького, а от когось із тих „Корейків” – підпільних мільйонерів, які самі крали і допомагали робити це усій молодій команді. І, я думаю, що декого з київських чиновників таки потрусять і зроблять із мультимільйонерів простих мільйонерів. Побачимо, що буде далі, але хотілося б, щоб такі дії пішли на користь державі і, зокрема, київській громаді.
- Обираючи депутатів Київради, кияни розраховують на їхню повноцінну діяльність, проте наразі ми бачимо, що більшість депутатів вирішують власні проблеми бізнесу і займаються розбазарюванням київських земель. Чи є у київської громади шанс притягнути де кого з цих осіб до кримінальної відповідальності?
- Єдиний шанс громади щось змінити, це – виходити на акції протесту. На жаль, інакше вони не мають можливості вплинути на діяльність депутатського корпусу.
- А чому так?
- Тому що нині існує така система обрання.
- Ну а кияни можуть відізвати депутатів, наприклад, тих же від блоку Черновецького…
- Не можуть. При існуючій системі обрання депутатів за партійними списками ніхто нікого не може відізвати. Якби ще існувала система обрання 50 на 50, за якою б 50% депутатського корпусу обиралось по мажоритарній системі, а 50% - за партійними списками, і на додачу ще б існувала відрегульована система відкликання депутатів, то тоді ще можна було б говорити про вплив громади на депутатський корпус. А та система, яка існує нині, позбавляє громаду права впливу на діяльність депутатського корпусу
- Ми з Вами обговорювали проблеми тарифів. І ось про що хотілось би запитати: як показує практика, якщо можновладці починають обговорювати проблеми тарифів і постійно зазначають, що їх не підвищуватимуть, то приблизно через півроку комунальні тарифи таки зростають. Як би Ви це прокоментували?
- Насправді, я думаю, до виборів тарифи не підніматимуть. А от після вони таки зростуть, і суттєво. Адже за рахунок кого поповнювати бюджет? За рахунок громадян. А як його масово поповнити? Введенням нових тарифів, зборів, податків…
- Але ж на сьогоднішній день, при такій кризовій ситуації в державі, у людей немає можливостей платити такі високі тарифи. Одразу ж почнуть катастрофічно зростати борги за комунальні послуги…
-У більшості наших людей такий менталітет, що вони платитимуть будь-які тарифи. Але навіть коли свого часу Блок Кличка за допомогою акції протесту відстояв старі тарифи, офіційно влада з цим погодилась, проте потому у платіжках людям виставляли завищенні тарифи. Допоки менталітет не зміниться і люди не усвідомлять, що повинні протестувати проти свавілля у тій же тарифній політиці на комунальні послуги, доти нічого не зміниться.
- Як Ви вважаєте, якою повинна бути тарифна політика на житлово-комунальні послуги?
- Вона повинна бути відкритою, а вже принцип відкритості покаже, чи ці тарифи справедливі, чи ні. У Києві ж ця тарифна політика є закритою. У нас взагалі немає надання повного спектру послуг, а також не існує нормальних цивілізованих договірних відносин між постачальником і споживачем. Ну і, звичайно, це те, що навіть депутат Київради, як громадянин, не знає, як формується складова тарифу чи то на гарячу воду, чи то на опалення, чи то на обслуговування території. Для того щоб дізнатися цю інформацію, потрібно витратити дуже багато часу і нервів. А от якби було відомо, що влада закладає в тарифи, тоді б було простіше. А так виходить, що нинішня київська влада заклала в нинішні тарифи зарплату юристів на судові позови проти громадян, святкування корпоративно нового року, купівлю 20 машин, а також вартість бензину, який ці машини будуть використовувати. Тобто у складову тарифів на комунальні послуги ідуть ті витрати, які не повинні йти.
- Вибачте, пане Валерію, а ті витрати, що Ви перерахували, вони дійсно входять в тариф ЖКГ?
- За тією інформацією, яку вдалося отримати з приводу формування тарифів, з’ясовувалось, що так.
- А як би Ви прокоментували прийнятий бюджет Києва і чи не несе він загрозу київській громаді?
- Насправді, бюджет поганий. Скажу більше: не прийнятий, а продавлений молодою командою Черновецького. В ньому не відображено взагалі жодної позиції, які б йшли знизу, тобто пропозицій від районів. Так, наприклад, Блок Кличка мав чимало пропозицій, але нас ніхто не слухав. Нас поставили перед фактом – ось вам бюджет, і ми його голосуємо. Вранці роздали, через дві години проголосували.
Але це бюджет провальний, позаяк у ньому не передбачено коштів на розвиток міста, а також на усунення можливих наслідків щодо попередження тих чи інших техногенних аварій (а та ж комунальна система у Києві зовсім зношена).
Також з цієї категорії...
Почему в Украине постоянный дефицит...
16 мар. 2009 г.
Всеукраїнський референдум не може передбачати...
5 апр. 2013 г.
Міліція погрозами вимагає свідчення проти...
30 мая 2015 г.
Набираючі популярність...
Чонгар пройти було неможливо? -...
22 дек. 2024 г.
СБУ заочно повідомила про підозру...
22 дек. 2024 г.
Оперативна інформація станом на 08.00...
23 дек. 2024 г.
Останні новини
23.12.2024 08:49
1990 кацапів подохло минулої доби на українській землі22.12.2024 11:00
Трамп може закінчити війну дуже швидко?Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у воєнному зведенні на 22 грудня обговорив наступні теми:
Коментарі