Законопроект «Про засади державної мовної політики» (№ 9073) не можна вважати прийнятим

mova opora

 

На своєму вечірньому засідання 3 липня 2012 року народні депутати Верховної Ради України проголосували вцілому за законопроект № 9073 «Про засади державної мовної політики». Таке повідомлення розповсюдила прес-служба українського парламенту. Громадянська мережа ОПОРА вивчила зміст процедури та ознайомилася з матеріалами справи. 


Аналіз відео прямої трансляції сесії, стенограми вечірнього засідання та результатів голосування ВРУ дають всі підстави стверджувати, що скандальний законопроект не був прийнятий. Тому ОПОРА звертається до керівництва Верховної Ради поінформувати громадськість про справжні результати розгляду законопроекту № 9073.

Позиція ОПОРИ ґрунтується на таких фактах:

1. Порушено процедуру розгляду законопроекту в другому читанні

Відповідно до Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» від 10.02.2010 № 1861-VI законопроекти Верховної Ради розглядаються за процедурою трьох читань (Стаття 102). За рішенням Верховної Ради допускається остаточне прийняття законопроекту «...відразу після першого чи другого читання, якщо законопроект визнано таким, що не потребує доопрацювання, та якщо не надійшло зауважень щодо його змісту від народних депутатів, інших суб'єктів права законодавчої ініціативи, юридичного чи експертного підрозділів Апарату Верховної Ради». Як відомо, відразу після прийняття 23 березня 2012 року в першому читанні законопроекту № 9073 «Про засади державної мовної політики» в Комітет з питань культури і духовності, куди було направлено закон на доопрацювання, надійшло близько 2600 поправок. Тобто цей законопроект має бути розглянутий в другому та третьому читанні разом з усіма зауваженнями та пропозиціями.

Крім того, згідно зі статтею 123 Регламенту ВРУ за результатами розгляду законопроекту в другому читанні Верховна Рада легітимізує одне із п’яти варіантів рішення:

1) прийняття законопроекту в другому читанні та доручення головному комітету підготувати його до третього читання;

2) відхилення законопроекту;

3) прийняття законопроекту в другому читанні та в цілому;

4) прийняття законопроекту в другому читанні, за винятком окремих розділів, глав, статей, частин статей, та направлення їх головному комітету на доопрацювання з наступним поданням законопроекту на повторне друге читання;

5) повернення законопроекту головному комітету на доопрацювання з наступним поданням на повторне друге читання.

Натомість, як видно з відеозапису трансляції вечірнього засідання ВРУ та зі стенограми цього засідання, перший заступник голови Верховної Ради України Адам Мартинюк перед голосування сказав: «Я ставлю на голосування прийняти закон 9073 в редакції…». Тобто головуючий жодним чином не сформулював, який саме варіант рішення він пропонує.

2. Недотримано процедуру проведення голосування

Як свідчить стенограма вечірнього засідання ВРУ, народні депутати тричі голосували щодо закону № 9073 «Про засади державної мовної політики». Перший раз, на прохання народного депутата Олександра Єфремова, головуючий вніс пропозицію включити даний законопроект до порядку денного. За таке рішення проголосувало 219 народних обранців. Тобто рішення - не прийняли. Тоді Адам Мартинюк запропонував повернутися до цього питання - в результаті другого голосування 241 народний депутат підтримав пропозицію віце-спікера.

Наступне голосування, таким чином, стосувалося питання про включення проекту №9073 «Про засади державної мовної політики» до порядку денного. За це рішення проголосувало 248 народних депутатів. Тобто депутати включили питання в порядок денний вечірнього засідання Верховної Ради України, а не проголосували за текст законопроекту.

Після цього Адам Мартинюк закрив вечірнє засідання Верховної Ради, таким чином не поставивши голосування про прийняття законопроекту «Про засади державної мовної політики».

Отже, законопроект №9073 «Про засади державної мовної політики» не можна вважати прийнятим, оскільки він лише був включений до порядку денного сесії.

Прін-скрін з стенограми вечірнього засідання Верховної Ради України 3 липня 2012 р. можна переглянути за цим посиланням (http://static.rada.gov.ua/zakon/new/STENOGR/03071210_55.htm).
 



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні прокоментував ситуацію під Курськом, та не тільки

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.