​Подолати хаотизацію

На Україну насувається хаос. І справа навіть не в закордонних аналізах та прогнозах, які свідчать про загострення геополітичної конфронтації у світі взагалі та щодо України зокрема.


Справа не в тому, що США та росія все ніяк не можуть домовитися щодо війни в Україні. Справа не в тому, що Україна взагалі втратила будь-яку, хоч трохи впливову, позицію в цих перемовинах. Справа в тому, що українська влада втрачає контроль над ситуацією всередині України та потрапляє у все більшу ізоляцію у світі.

Ситуація настільки складна, що навіть неможливо спрогнозувати наступний рік. Деякі експерти чомусь дуже впевнені, що в 2018-му році нічого важливого в Україні не відбудеться, а основне протистояння відбуватиметься вже в 2019-му році. Інакше кажучи, чомусь вважається, що українці мають цілий рік на підготовку та непоспішне прийняття рішень.

Але у нас немає цього року. Екстремальний Сценарій є дуже можливим. Цей сценарій означає війну з багатьма сторонами конфронтації – внутрішньої та зовнішньої. Якщо ж війни зовнішньої та внутрішньої вдасться уникнути, то хаотизація в Україні є неуникненною.

Останні роки Україна трималася на залишках тієї довіри, яка була згенерована Революцією Гідності. Ці залишки довіри скінчилися.

І справа навіть не в тому, що російська влада вкладає великі ресурси для хаотизації України. Найбільш критичним для хаотизації України є корумпована влада – Президент, Парламент, Уряд, суди. Ці інститути фактично зруйновані.

Якщо навіть владу якимось чином вдасться достроково змінити, то подолати інституційне руйнування за прийнятний термін буде практично неможливо. Інституційний саботаж та зрада державних інтересів будуть дуже значні. Тому в разі Екстремального Сценарію потрібно буде створити критично важливі інститути – Уряд Народної Довіри та Суди Народної Довіри.

Інститути президентства та парламентаризму вочевидь потрібно буде створювати наново. Навіть якщо одразу і не вдасться змінити Конституцію, то ці два інститути потрібно буде відтворювати за нормами нині діючої Конституції.

Інститут президентства потрібно буде повертати у правила Конституції, роблячи публічними всі структури навколо Президента і забороняючи неконституційні структури. Нинішній Парламент у основних засадах (коаліція, голосування і т.д.) постійно порушує нині діючу Конституцію та нині діючий Регламент. Вочевидь значна частина нині діючих народних депутатів буде віддана під Суд Народної Довіри.

Причому новий Парламент доведеться створювати без права народних депутатів нинішньої Парламентської Коаліції та членів колишньої партії регіонів обиратися до наступного Парламенту.

Другим важливим чинником хаотизації є олігархи. І справа навіть не у їх розкраданні держбюджету, використанні монопольного становища та тарифному здирництві. Олігархи нищать середній клас прямо (рейдерство та «дахування») і убічно – спричинюючи його еміграцію за кордон. А під час радикальної деолігархізації обов'язково виникне таке явище як багаторівневий та різнобічний саботаж.

Отже введення військового стану в Екстремальному Сценарії буде неминучим. Лише такий правовий стан дозволить якось протидіяти олігархічному саботажу.

Зрештою найгіршим варіантом Екстремального Сценарію є гібридна російська агресія – як на ТОТ ДЛО, та і в різних регіонах України під виглядом виступу незадоволених українською владою російських агентів та кримінальних груп. Їх метою буде федералізація України. І саме цим вони будуть відрізнятися від решти протестувальників, які виступатимуть за зміну центральної влади при збереженні нинішнього унітарного устрою.

Надзвичайно критичним для процесу хаотизації є повна втрата громадського контролю над засобами масової інформації, особливо на телебаченні.

В публічній комунікації сьогодні ми опинилися в парадоксальній пастці. З одного боку, ми не можемо не запрошувати до дискусії представників влади разом з представниками опозиції та представниками активної громадськості. З іншого боку, представники влади нічим, окрім смислодеструкції, в такій комунікації не займаються. Тобто конструктивна комунікація між владою, опозицією та активною громадськістю вже стала неможливою.

На тих телеканалах, якими володіє чи які контролює олігархічна влада, нав'язується штучний викривлений порядок денний та несуттєва тематика. На тих телеканалах, якими володіють представники колишньої влади (яка нібито опонує нинішній), відбувається штучна скандалізація комунікації політичними дрібницями та руйнування смислів. Інші телеканали, які умовно є смисловою опозицією до влади, по своїй потужності не можуть протистояти цим процесам.

Безліч експертів на службі у влади роблять вигляд, що справді не розуміють, що захист корумпованої, пасивної щодо реформ, олігархічної та брехливої влади це і є руйнування смислів. Не повинно отримувати виправдання те, що смислу не має.

Жодними протестними діями, жодними партійними організаціями відсутність смислопродуктивної комунікації подолати неможливо. Цей менеджерський фетиш – справжня проблема України.

Відтворення смислопродуктивної комунікації – це найважливіший та найбільш потужний крок в процесі подолання хаотизації.

Другий важливий крок це інституційне відродження держави Україна.

І третій крок. Війна, на яку відважуються, це є дуже організований процес. А мир – ще більш організований процес. Хаотизація наступає лише тоді, коли не хочуть ні миру, ні війни.

Подолати хаос це означає зрештою визначитися і отримати єдність в цьому питанні.

Визначимося з хаотизуючою владою – отримаємо визначеність і в цьому питанні.

Сергій Дацюк, blogs.pravda.com.ua

Фото uainfo.org



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 27 листопада обговорив наступні бойові дії:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.