Кличко зупинить тарифний грабіж

Єдина опозиційна сила, що відстоює інтереси киян, оскаржила в суді грабіжницькі тарифи на житлово-комунальні послуги для населення, що вступили в дію з 1 червня.

Зокрема, Блок Віталія Кличка вимагає від Шевченківського районного суду Києвазупинити дію розпоряджень міськадміністрації, що встановлюють підвищення тарифів на холодне, гаряче водопостачання водовідвід та опалення для населення.

По-перше, нові тарифи- економічно необґрунтовані, і саме це має довести суд. Адже збільшення тарифів вдарить, перш за все, по кишенях найбільш вразливих верствнаселення. По-друге, Київрада так і не спромоглась створити виконавчий орган, до повноважень якого відноситься встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги. А в.о. голови КМДА Анатолій Голубченко не наділений повноваженнямипідписувати розпорядження про підвищення тарифів, оскільки не є першим заступником голови КМДА з самоврядних питань.(Київська міська рада не погоджувала жодного заступника з самоврядних питань, хоча це є виключно її повноваженням).

Крім того, в Києві досі не визначені надавачі житлово-комунальних послуг, яким Київрада має погоджувати тарифи.

«Кияни не повинні бачити квитанції з космічними цифрами, вони не повинні й надалі підкорятися немічній владі, що сп’яніла від запаху грошей. Блок Кличкав черговий раз відстоїть інтереси киян. Ми не дозволимо владі в часи світової економічної кризи необґрунтовано піднімати тарифи та обкладати киян новою даниною. Саме томукоманда Кличко йде до суду, а киянам пропонує на знак протесту проти чергової брехні Черновецкого, який не виконав своїх передвиборчих обов’язків,розпочатиакцію «Поверни платіжку меру», - заявив Віталій Кличко.

Нагадаємо, попередні розпорядження мерії про підвищення тарифів на ЖКГ були зупинені судом за позовом Віталія Кличка.

Шевченківський районний суд м. Києва

м. Київ, вул. Смирнова-Ласточкіна, 10-б

Позивач: Кличко Віталій Володимирович

01133 м. Київ, б-р Лесі Українки, 24, кв.8

Телефон (044) 235 69 02

Відповідач:Київська міська державна

адміністрація

01044 м. Київ, вул. Хрещатик, 36

АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ

про визнання дій неправомірними та скасування розпоряджень

29.04.09 Київська міська державна адміністрація за підписом виконуючого обов’язки голови Київської міської державної адміністрації Голубченка А.К. прийняла розпорядження

- №516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення»;

- №518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій»;

-№520 «Про погодження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення».

Позивач вважає, що дані розпорядження є такими, що не відповідають діючому законодавству та підлягають скасуванню з огляду на наступне.

1.Так, розпорядженням №516 погоджено ВАТ «АК «Київводоканал» тарифи на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води, в тому числі холодної води, що використовується для вироблення/створення комунальних послуг з централізованого постачання гарячої води, для здійснення розрахунків виробника послуг ВАТ «АК «Київводоканал» з виконавцями послуг усіх форм власності.

Також цим розпорядженням погоджено тарифи на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для проведення розрахунків виробника послуг ВАТ «АК «Київводоканал» з виконавцями цих послуг усіх форм власності (при відсутності відповідних будинкових засобів обліку).

Розпорядженням №520 погоджено тарифи на теплову енергію, що виробляється АК «Київенерго» та ЗАТ «АК «ДАРтеплоцентраль», для відпуску балансоутримувачам теплових пунктів, в тому числі житлово-експлуатаційним організаціям, житлово-будівельним кооперативам, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим балансоутримувачам жилих будинків усіх форм власності, для вироблення/створення комунальних послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води населенню.

Також цим розпорядженням встановлено тарифи на згадані комунальні послуги виконавцям цих послуг комунальної форми власності для здійснення розрахунків з населенням та погоджено на цьому рівні тарифи на зазначені послуги виконавцям цих послуг інших форм власності.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної форми власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.

Виходячи з положень даної норми, комунальні підприємства, організації та установи надають споживачам комунальні послуги за тарифами, встановленими виконавчим органом сільської, селищної, міської ради.

Підприємства, установи та організації інших форм власності надають комунальні послуги споживачам за тарифами, які погоджує виконавчий орган сільської, селищної, міської ради.

Таким чином, у зазначеній статті мова йде про надавачів комунальних послуг – підприємства, установи та організації комунальної та інших форм власності, які в розумінні статті 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» є виконавцями житлово-комунальних послуг, тобто суб'єктами господарювання, предметом діяльності яких є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору.

Цей висновок підтверджується Пунктом 2 Порядку формування тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії та послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.07.06 №955 та пунктом 2 Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.07.06 №959, які зазначають, що тариф – це вартість надання одиниці послуги, а не її виробництва, оскільки витрати на виробництво цієї послуги включається до вартості надання такої комунальної послуги.

Таким чином, Київською міською державною адміністрацією неправомірно погоджені тарифи ВАТ «АК «Київводоканал» на вироблення/створення комунальних послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення холодної і гарячої води, а АК «Київенерго» та ЗАТ «АК «ДАРтеплоцентраль» - тарифи на вироблення/створення комунальних послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води населенню.

Поряд з цим, відповідно до статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування належить визначення виконавця житлово-комунальних послуг.

Як вбачається з розпорядження №516, тарифи на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення холодної і гарячої води погоджуються ВАТ «АК «Київводоканал» для розрахунків з виконавцями цих послуг.

Розпорядженням №518 встановлено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудникових територій, які надаються житлово-експлуатаційними організаціями комунальної форми власності та погоджено тарифи на ці послуги, які надаються житлово-будівельними кооперативами, об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, іншим балансоутримувачам жилих будинків, що не відносяться до комунальної форми власності.

У розпорядженні №520 зазначено про те, що тарифи на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води встановлюються для виконавців цих послуг та погоджуються на цьому рівні для виконавців усіх інших форм власності.

Пункт 1.1 Порядку визначення виконавця житлово-комунальних послуг у житловому фонді, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України 25.04.05 №60 зазначає про те, що відповідно до Порядку органами місцевого самоврядування, власниками житлових будинків визначаються виконавці таких житлово-комунальних послуг: з управління будинком, спорудою або групою будинків; з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій; з централізованого опалення, централізованого постачання холодної та гарячої води, централізованого водовідведення.

Рішенням Київради від 24.11.05 №427/2888 «Про визначення виконавців житлово-комунальних послуг у житловому фонді комунальної власності територіальної громади міста Києва» було визначено виконавців житлово-комунальних послуг, тобто підприємства, установи та організації, предметом діяльності яких є надання відповідних житлово-комунальних послуг та які можуть забезпечити виконання обов'язків, визначених у частині другій статті 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

Постановою Шевченківського районного суду м. Києва від 25.05.06 задоволений позов Кулі В. І. до Київської міської ради, визнано невідповідним законодавству та скасовано рішення Київської міської ради від 24 листопада 2005 року №427/2888 «Про визначення виконавців житлово-комунальних послуг у житловому фонді комунальної власності територіальної громади м. Києва».

Таким чином, покладення обов’язків виконавців житлово-комунальних послуг на комунальні підприємства, підприємства, установи та організації інших форм власності не можливе до визначення цих виконавців у встановленому Законом порядку та суперечить принципу законності, який згідно статті 4 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є одним з основних принципів місцевого самоврядування.

2.Разом з цим, слід зазначати, що пунктом 1 розпорядження №520 погоджено тарифи на теплову енергію, що виробляється АК «Київенерго» та ЗАТ «АК «ДАРтеплоцентраль».

Стаття 17 Закону України «Про теплопостачання» регулювання тарифів на теплову енергію, що виробляється на теплоелектроцентралях, ТЕС, АЕС та когенераційних установках і установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії відносить до повноважень Національної комісії регулювання електроенергетики України у сфері теплопостачання.

Указом Президента України від 14.03.95 №213 «Про заходи щодо забезпечення діяльності Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України» та відповідно до Процедури перегляду та затвердження тарифів для ліцензіатів з виробництва електричної та теплової енергії, затвердженої постановою НКРЕ від 12.10.05 №898, Порядку розрахунку тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляється на ТЕЦ, ТЕС, АЕС, затвердженого постановою НКРЕ від 12.10.05 №896, Національна комісія регулювання електроенергетики України затверджує тарифи на теплову енергію для населення, бюджетних установ та інших споживачів.

Таким чином, розпорядження №520 щодо погодження АК «Київенерго» та ЗАТ «АК «ДАРтеплоцентраль» тарифів на теплову енергію, всупереч вимог статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», яка зазначає про те, що органи місцевого самоврядування діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, прийнято з перевищенням наданих законами України повноважень.

3.Відповідно до статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», розробники регуляторних актів до оприлюднення проекту регуляторного акту готують аналіз його регуляторного впливу.

Стаття 9 цього Закону зазначає про те, що розробники регуляторних актів під час оприлюднення проектів регуляторних актів встановлюють строк подання пропозицій фізичних та юридичних осіб, який не може бути встановлений меншим, ніж 1 та більшим, ніж 3 місяці.

Оскаржувані розпорядження Київської міської державної адміністрації не оприлюднювалися та не здійснювався аналіз регуляторного впливу щодо них.

Стаття 36 цього Закону зазначає, що регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин: відсутній аналіз регуляторного впливу; проект регуляторного акта не був оприлюднений.

4.Частина третя статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає, що представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.

Втім, оскаржувані розпорядження суперечать принципу розподілу повноважень.

Відповідно до статей 6, 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» актами місцевих державних адміністрацій визнаються розпорядження голови місцевої державної адміністрації та накази керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів місцевої державної адміністрації.

Відповідно до статті 10 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» Київська міська рада має власний виконавчий орган. Згідно з офіційним тлумаченням відповідно до рішення Конституційного Суду України від 25.12.2003 №21-рп/2003, Київська міська державна адміністрація є єдиним в організаційному відношенні органом, який виконує функції виконавчого органу Київської міської ради та паралельно функції місцевого органу виконавчої влади. З питань, віднесених до відання місцевого самоврядування, цей орган підзвітний і підконтрольний Київській міській раді, а з питань здійснення повноважень у сфері виконавчої влади - Кабінету Міністрів України.

Частиною першою статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що виконавчий орган сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради утворюється відповідною радою на строк її повноважень.

Київською міською радою шостого скликання структура, кількісний склад виконавчого органу не затверджувались.

Частиною шостою статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах повноважень приймає рішення. Виконавчий комітет ради, як зазначено у частині першій статті 51 цього Закону, є виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради.

Про порушення закріпленого Законом принципу розподілу повноважень також свідчить той факт, що оскаржувані розпорядження підписані першим заступником голови Київської міської державної адміністрації Голубченком А.К., який на момент підписання розпоряджень виконував обов’язки голови Київської міської державної адміністрації.

Стаття 16 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» зазначає, що перший заступник та заступники голови Київської міської державної адміністрації, повноваження яких стосуються сфери виконавчої влади, призначаються на посади та звільняються з посад Київським міським головою за погодженням відповідно з Президентом України та Кабінетом Міністрів України. Призначення та звільнення з посад заступників голови Київської міської державної адміністрації з питань здійснення самоврядних повноважень Київський міський голова погоджує з Київською міською радою.

Призначення Голубченка А.К на посаду першого заступника голови Київської міської державної адміністрації Київський міський голова не погоджував з Київською міською радою відповідно до наведеної норми Закону, а тому Голубченко А.К. не є заступником голови Київської міської державної адміністрації з питань здійснення самоврядних повноважень.

Таким чином, акти щодо встановлення, затвердження або погодження тарифів на житлово-комунальні послуги мали б прийматися виконавчим органом Київради на виконання самоврядних (власних) повноважень, передбачених статтею 28 цього Закону, статтею 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», у формі рішень в порядку, передбаченому частиною шостою статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

До повноважень голови Київської міської державної адміністрації або виконуючого обов’язки голови Київської міської державної адміністрації встановлення та погодження тарифів не відноситься, оскільки зазначені повноваження Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні» «Про житлово-комунальні послуги» покладено на органи місцевого самоврядування.

Про це неодноразово зазначалося в Указах Президента України 20.11.08 №1058/2008 «Про скасування рішень голови Київської міської державної адміністрації», 24.12.09 №1199/2008 «Про скасування рішень голови Київської міської державної адміністрації», із змінами, внесеними Указом Президента України від 12.01.08 №10/2009 «Про внесення змін до Указу Президента України від 24 грудня 2008 року №1199», від 03.02.09 №6509 «Про скасування рішень голови Київської міської державної адміністрації».

Наведене свідчить про протиправність дій відповідача та про невідповідність діючому законодавству України прийнятих розпоряджень.

Враховуючи викладене, керуючись ч. 2 ст. 19, ст.ст. 21, 48 Конституції України, ст.ст. 1, 2, 6, 7, 28, 30, 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ст.ст. 1, 4, 5, 24, 28, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про теплопостачання», ст. 41 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст.ст. 17, 18, 19, 73, 75, 104-106 Кодексу адміністративного судочинства України,

прошу:

1. Відкрити провадження у справі за даним адміністративним позовом.

2. Постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії оскаржуваних розпоряджень від 29.04.09 №516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення», від 29.04.09 №518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій», від 29.04.09 №520 «Про погодження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення».

3. Визнати протиправними дії відповідача щодо прийняття 29.04.09 розпоряджень

- №516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення»;

- №518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій»;

- №520 «Про погодження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення».

4. Скасувати розпорядження Київської міської державної адміністрації від 29.04.09

- №516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення»;

- №518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій»;

- №520 «Про погодження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення».

5. Забезпечити докази шляхом витребування у відповідача розпорядження від 29.04.09 №516 «Про встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення холодної та гарячої води для населення»; розпорядження від 29.04.09 №518 «Про встановлення та погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій»; розпорядження від 29.04.09 №520 «Про погодження тарифів на теплову енергію, встановлення та погодження тарифів на комунальні послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води для населення» із відповідними додатками.

Додатки: 

1.Квитанція про сплату державного мита.

2.Копії позовної заяви та доданих до неї документів відповідно до кількості відповідачів.

3.Газета «Хрещатик» від 30.04.09 №169 (602) з текстом оскаржуваних розпоряджень

4.Клопотання про забезпечення адміністративного позову

Наступна стаття »



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у воєнному зведенні на 22 грудня обговорив наступні теми:

детальніше

Опитування

Чи підтримуєте Ви мир з рашистами на умовах здачі окупованих територій?

Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.