​Закон про ОРДЛО - це узурпація влади в чистому вигляді

Закон про ОРДЛО таки прийняли, промучивши його три доби. Причому зробили це 280-ма голосами, за участю всіх фракцій.


У ньому, нагадаю:

1. Всупереч Конституції та законодавству, президенту надаються невластиві йому повноваження:

А) адміністративного поділу України:

«Межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях, визначаються Президентом України за поданням Міністерства оборони України, підготовленим на основі пропозицій Генерального штабу Збройних Сил України».

Б) початку і закінчення воєнного стану (зауважу - без його фактичного введення):

«Факт остаточного виведення та повної відсутності всіх збройних формувань російської федерації у Донецькій та Луганській областях встановлюється Міністром оборони України та Міністром внутрішніх справ України шляхом спільного подання Президентові України, який виключно на цій підставі приймає відповідне рішення».

«Початок та завершення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях визначаються окремими рішеннями Президента України».

Останні слова надають можливість визнати виведення військ, навіть якщо їх не буде виведено - як парламенту, так і кабміну чи судам, фактично, забороняється це визнавати чи не визнавати, чим обмежуються права всіх трьох гілок влади на користь одноосібного рішення президента. Вирішив Сивий, що військ нема - все, їх нема і йдіть всі лісом зі своєю думкою.

Це все лежить в одному й тому самому плані введення норм воєнного стану в мирне життя громадян України - отже безстроково, до скасування їх в такому ж законодавчому порядку.

Нагадаю, що ці питання належать виключно до сфери законодавчої і виконавчої влади, якими не є президент. Тобто це - узурпація влади в чистому вигляді, особливо враховуючи, що є відповідне рішення Конституційного Суду, яким заборонено розширювати повноваження президента іншим чином, окрім як через Конституцію.

В) «Втручання будь-яких осіб незалежно від посади в управління заходами із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях не допускається».

Тут навіть коментувати нічого. В мирний час президент отримує повноваження фактичного військового диктатора, непідконтрольного нікому і нічому. Процитую юридичний відділ парламенту: «пункт 2 статті 11 законопроекту, на нашу думку, надасть право Президенту України одноосібно (всупереч пункту 33 статті 85 Конституції України без подальшого парламентського контролю) вирішувати питання щодо застосування Збройних Сил України».

Де і як завгодно, ага.

2. Визнаються документи ОРДЛО:

«Будь-який виданий у зв’язку з такою діяльністю акт є недійсним і не створює жодних правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження або смерті особи на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, які додаються до заяви про державну реєстрацію народження особи та заяви про державну реєстрацію смерті особи відповідно».

Які наслідки це потягне - ще належить відчути в майбутньому. Наприклад, тепер, кому треба, можна легко «померти» для держави Україна, народившись в ОРДЛО з іншими даними, а кому треба - «народити» дитину-громадянина України (без можливостей встановити, звідки та дитина взялася насправді).

3. «Перебування в районі здійснення заходів осіб, не залучених до проведення таких заходів, допускається з дозволу Командувача об’єднаних сил».

Велике вітання волонтерам.

4. «З метою забезпечення життєво важливих інтересів суспільства і держави особи, залучені до здійснення заходів, мають право:

1) застосовувати у разі крайньої необхідності зброю і спеціальні засоби до осіб, які вчинили або вчиняють правопорушення чи інші дії, що перешкоджають виконанню законних вимог або дії, пов'язані з несанкціонованою спробою проникнення в район здійснення зазначених заходів; 2) затримувати і доставляти осіб; 3) перевіряти у громадян і посадових осіб документи; 4) здійснювати особистий огляд громадян, речей, транспортних засобів; 5) тимчасово обмежувати або забороняти рух транспортних засобів і пішоходів на вулицях та дорогах; 6) входити (проникати) в житлові та інші приміщення, на земельні ділянки, що належать громадянам».

Все перелічене - норми законодавства про воєнний стан. Воно чітко регламентоване і вводиться рішенням парламенту на певний час. Такими методами ці норми безстроково стають нормою мирного стану країни.

Окремо зауважу, що нормами закону ніяк не встановлено, що відповідні повноваження можуть застосовуватися лише в зоні, описаній законом, а сама ця зона не може розширюватись хоч до меж всієї країни.

5. 7) використовувати із службовою метою засоби зв'язку і транспортні засоби, у тому числі спеціальні, що належать громадянам (за їхньою згодою), підприємствам, установам та організаціям.

Цей пункт винесу окремо, бо він не лише відповідає пункту вище, а ще й має свою «родзинку» - ця норма теж видерта із закону «Про правовий режим воєнного стану», однак там вона доповнена обов'язком відшкодувати відчужене майно. Цим же законом не лише в порушення Конституції дозволено забирати все, що потрібно, в умовах мирного часу, а ще й не йдеться про жодне відшкодування. Насолоджуйтесь, громадяни.

6. Прикінцеві положення, саме феєричне:

«1-1. Органи військового управління, з’єднання, військові частини і підрозділи Збройних Сил України можуть залучатися в мирний час до здійснення заходів, передбачених Законом України. Залучені до здійснення таких заходів з'єднання, військові частини і підрозділи Збройних Сил України мають право застосовувати і використовувати зброю та бойову техніку».

У мирний час армії надано дозвіл використовувати зброю на території країни. Закони та Конституція йдуть на смітник разом з логікою, янукович гірко ридає від заздрощів.

Вітаю, громадяни.

Ярослав Вішталюк, facebook.com

Фото ukropnews24.com



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 25 листопада обговорив такі актуальні теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.