Відкрилася п’ята сесія Верховної Ради України восьмого скликання

5 sesiya

 
Голова Верховної Ради Андрій Парубій відкрив ранкове засідання парламенту. Головуючий повідомив, що у засіданні бере участь Президент України Петро Порошенко. У сесійній залі прозвучав Державний Гімн України.


А.Парубій повідомив, що у засіданні беруть участь Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман і члени Кабінету Міністрів, керівники центральних органів виконавчої влади, судової гілки влади, посадові особи, яких Верховна Рада обирає і дає згоду на призначення, представники громадських організацій і засобів масової інформації, глави дипломатичних представництв.

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій відповідно до статті 83 Конституції України оголосив п’яту сесію відкритою.

А.Парубій виступив перед народними депутатами.

З Щорічним посланням до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України звернувся Президент України Петро Порошенко.

У засіданні було оголошено коротку перерву, після якої пленарне засідання було продовжено.

Головуючий повідомив, що 29 липня, 17 серпня 2016 року Центральна виборча комісія зареєструвала народних депутатів України, обраних на проміжних виборах народних депутатів України 17 липня 2016 року: Констанкевич Ірину Мирославівну, обрану в одномандатному виборчому окрузі номер 23; Шевченка Віктора Леонідовича, обраного в одномандатному виборчому окрузі номер 85; Одарченка Юрія Віталійовича, обраного в одномандатному виборчому окрузі номер 183; Ричкову Тетяну Борисівну, обрану в одномандатному виборчому окрузі номер 27; Шахова Сергія Володимировича, обраного в одномандатному виборчому окрузі номер 114; Богдана Руслана Дмитровича, обраного в одномандатному виборчому окрузі номер 151; Микитася Максима Вікторовича, обраного в одномандатному виборчому окрузі номер 206.

Перед вступом на посаду новообрані народні депутати склали присягу перед Верховною Радою.

Уповноважені представники депутатських фракцій і груп виступили із заявами, повідомленнями, пропозиціями.

Верховна Рада розглянула питання про надання згоди на затримання та арешт судді.

Головуючий повідомив, що Комітет з питань правової політики та правосуддя на своєму засіданні розглянув це питання і ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді підтримати подання Голови Верховного Суду про надання згоди на затримання та арешт (тримання під вартою) судді Дніпровського районного суду міста Києва Чауса Миколи Олексійовича.

Голова Верховного Суду Ярослав Романюк у виступі зазначив, що заступник Генерального прокурора - Керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури Назар Холодницький звернувся з поданням про необхідність отримання згоди Верховної Ради України на затримання та арешт судді Дніпровського районного суду міста Києва Чауса Миколи Олексійовича.

Ярослав Романюк повідомив, що він підтримав це подання.

Голова Верховного Суду відповів на запитання народних депутатів.

Голова Комітету з питань правової політики та правосуддя Руслан Князевич доповів рішення Комітету, який рекомендує Верховній Раді надати згоду на арешт судді Дніпровського районного суду Києва Миколи Чауса, підозрюваного в отриманні 150 тисяч доларів хабара.

Верховна Рада надала згоду на позбавлення недоторканності та притягнення до кримінальної відповідальності судді Дніпровського райсуду Києва Миколи Чауса.

Прийнято Постанову «Про надання згоди на затримання судді Дніпровського районного суду міста Києва Чауса М.О.».

Верховна Рада України, розглянувши подання Генеральної прокуратури України про надання Верховною Радою України згоди на затримання судді Дніпровського районного суду міста Києва Чауса М.О., підтримане та внесене Головою Верховного Суду України, відповідно до частини третьої статті 126 Конституції України постановила надати згоду на затримання судді Дніпровського районного суду міста Києва Чауса Миколи Олексійовича.

Проект Постанов зареєстровано за №5070.

Прийнято Постанову «Про надання згоди на арешт (взяття під варту) судді Дніпровського районного суду міста Києва Чауса М.О.».

Розглянувши подання Генеральної прокуратури України про надання Верховною Радою України згоди на арешт (взяття під варту) судді Дніпровського районного суду міста Києва Чауса М.О., підтримане та внесене Головою Верховного Суду України, відповідно до частини третьої статті 126 Конституції України Верховна Рада України постановила надати згоду на арешт (взяття під варту) судді Дніпровського районного суду міста Києва Чауса Миколи Олексійовича.

Проект Постанови зареєстровано за №5071.

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій після голосування підписав обидві постанови.

Народні депутати розглянули питання про порядок денний п'ятої сесії Верховної Ради України восьмого скликання.

За результатами обговорення парламентарії 229 голосами «за» підтримали пропозицію голів депутатських фракцій і груп про затвердження порядку денного на 6-9 вересня та пропозицію протягом тижня доопрацювати порядок денний 5-ої сесії.

Головуючий закрив ранкове засідання.

О 16 годині відбулося вечірнє пленарне засідання Верховної Ради України.

Народні депутати продовжили розгляд питань порядку денного.

Прийнято Постанову «Про дострокове припинення повноважень народного депутата України Сторожука Д.А.».

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 81 Конституції України Верховна Рада України достроково припинила повноваження народного депутата України Сторожука Дмитра Анатолійовича, обраного в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі, Політична партія «НАРОДНИЙ ФРОНТ», у зв’язку з особистою заявою про складення ним депутатських повноважень.

Проект Постанови зареєстровано за №4903.

Ухвалено ряд постанов щодо проведення парламентських слухань:

«Про проведення парламентських слухань на тему: «Права дитини в Україні: забезпечення, дотримання, захист» (12 жовтня 2016 року)» (№5007);

«Про проведення парламентських слухань «75-ті роковини трагедії Бабиного Яру: уроки історії та сучасність» (27 вересня 2016 року)» (№5058);

«Про проведення парламентських слухань на тему: «Про стан та проблеми фінансування освіти і науки в Україні» (2 листопада 2016 року)» (№4029а).

Прийнято за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності вищих навчальних закладів (наукових установ), які були переміщені з тимчасово окупованої території, та з населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження».

Проектом (№4718) пропонується: дати визначення тимчасово переміщеного вищого навчального закладу (наукової установи); встановити нормативи чисельності осіб, які навчаються, на одну посаду науково-педагогічного та наукового працівника; врегулювати питання отримання майна та фінансування для відновлення матеріально-технічної бази; продовжити строки дії сертифікатів про акредитацію освітніх програм; визначити особливості виконання окремих договірних зобов’язань переміщеними вищими навчальними закладами (науковими установами) на період проведення антитерористичної операції); врегулювати деякі питання припинення трудових та житлових відносин.

Прийнято Закон «Про внесення змін до статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (щодо забезпечення рівності прав військовослужбовців на грошове забезпечення)».

Законодавчим актом встановлено правові підстави для проведення перерахунку грошового забезпечення сім’ям тих військовослужбовців Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, які були захоплені в полон або стали заручниками на території проведення АТО під час бойових дій з незаконними збройними формуваннями.

Законом внесено необхідні зміни до статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», зокрема, встановлено, що за військовослужбовцями, захопленими в полон або заручниками, а також інтернованими в нейтральних державах або безвісно відсутніми, зберігаються виплати в розмірі посадового окладу за останнім місцем служби, окладу за військовим званням, надбавки за вислугу років, інших щомісячних додаткових видів грошового забезпечення постійного характеру та інші види грошового забезпечення з урахуванням зміни вислуги років та норм грошового забезпечення. Сім'ям зазначених військовослужбовців щомісячно виплачується грошове забезпечення, в тому числі додаткові та інші види грошового забезпечення, в порядку та в розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Згідно із документом, це правило не поширюватиметься на тих військовослужбовців, які добровільно здалися в полон, самовільно залишили військові частини (місця служби) або дезертирували зі Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів.

Закон прийнято з урахуванням поправок, озвучених під стенограму.

Проект Закону зареєстровано за №4878.

Прийнято Закон «Про внесення змін до Кримінально-виконавчого кодексу України щодо удосконалення порядку застосування до засуджених заходів заохочення і стягнення».

Законодавчим актом розширено перелік заходів заохочення, що можуть застосовуватись до засуджених.

Законом запроваджено прозорість у застосуванні до засуджених заохочень та впорядковано цю процедуру; чітко визначено підстави для накладення стягнень і процедуру перевірки випадків порушення засудженими встановленого порядку відбування покарання, а також створено додаткові гарантії захисту прав і законних інтересів засуджених, зокрема, шляхом отримання необхідної правової допомоги.

Відповідні зміни внесено до статей 130, 131, 132, 133, 134, 135, 145 КВК України.

Законом також доповнено Кодекс новими статтями 131-1, 131-2, якими запроваджується нормативне визначення дисциплінарного проступку та передбачені підстави звільнення засуджених від дисциплінарної відповідальності.

Проект Закону зареєстровано за №2251а.

Прийнято Закон «Про внесення змін до Кримінально-виконавчого кодексу України щодо гуманізації порядку і умов виконання покарань».

Законодавчим актом запроваджується єдиний термінологічний стиль щодо підстав переведення засуджених до дільниць посиленого контролю; врегульовано питання відбування засудженими всього строку покарання в одній виправній чи виховній колонії; закріплено додаткові гарантії процедури застосування примусового лікування засуджених до позбавлення волі; додаткові гарантії захисту прав засуджених жінок та жінок, які мають при собі дітей, а також неповнолітніх; спрощено процедуру пенсійного забезпечення засуджених до позбавлення волі.

Відповідні зміни внесено до статей 8, 25, 93, 94, 97, 101, 107, 110, 111, 116, 122 Кримінально-виконавчого кодексу.

Зокрема, внесеними змінами до статті 25 встановлено, що «Громадський контроль за дотриманням прав засуджених під час виконання кримінальних покарань у виправних колоніях, арештних домах, виправних центрах та слідчих ізоляторах здійснюють спостережні комісії, які діють на підставі цього Кодексу та Положення про спостережні комісії, що затверджується Кабінетом Міністрів України, а у виховних колоніях - піклувальними радами. У випадках, встановлених цим Кодексом та законами України, громадський контроль за дотриманням прав засуджених під час виконання кримінальних покарань можуть здійснювати громадські об'єднання».

Проект Закону зареєстровано за №2252а.

Прийнято Закон «Про внесення змін до статті 93 Кримінально-виконавчого кодексу України щодо удосконалення гарантій права засуджених на відбування покарання за місцем проживання до засудження або місця постійного проживання родичів».

Законом змінено статтю 93 Кримінально-виконавчого кодексу України, якою удосконалено практичні гарантії права відбувати покарання у найближчій установі за власним місцем проживання або за місцем проживання родичів.

Зокрема, уточнено норму, яка набрала чинність з травня 2014 р. і міститься у частині 1 статті 93 КВК України із тим, щоб засуджений міг вибирати, де відбувати покарання: в установі відповідного рівня безпеки, яка є найближчою до місця його проживання до засудження, або до місця постійного проживання його родичів.

Законом передбачено, що у тих випадках, коли дозволяються винятки, засуджені повинні утримуватись у наступній найближчій установі відповідного рівня безпеки до місця його проживання до засудження або, за бажанням засудженого, місця постійного проживання його родичів.

Документом також змінено норму частини 3 статті 93, а саме: обмежено компетенцію пенітенціарного відомства у питаннях переведення засуджених до інших установ та доповнено статтю новою частиною другою, у якій містяться окреслені вище винятки із загального правила про тримання у найближчій до місця проживання засудженого чи його родичів установі.

Проект Закону зареєстровано за №2253а.

За результатами голосування відхилено проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гуманізації кримінальної відповідальності жінок)» №2254а.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання п’ятої сесії відбудеться у середу, 7 вересня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан поділився думкою, як Дональд Трамп може повпливати на кінець війни в Україні

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.