Брехливість операторів мобільного зв’язку, або навіщо дурять абонентів
- Подробиці
- Опубліковано 13.11.2010 13:07
-
Автор: Конфлікти і закони
- Переглядів: 3557
Мобільний зв'язок став невід’ємною частиною життя кожного українця. Нині таким телефоном не користуються, мабуть, лише немовлята, а усі інші давно звикли, що їх можуть знайти усюди, навіть у вбиральні. Проте, незважаючи на таку популярність у населення, мобільний зв'язок лишається все таким же недешевим задоволенням, хоча оператори з усіх рекламних щитів доводять, що населення може користуватись їхніми послугами за копійки.
Проте, як показує практика, в Україні можна зробити шалені капітали і на копійках. Головне – знати як змусити велику кількість населення по копійці (а краще - будь-яку суму до гривні) платити так, аби вони про це і не здогадувались.
А українці – люди довірливі. Особливо вони вірять обіцянкам, - як політиків, так і недобросовісних виробників та мобільних операторів, які через недобросовісну рекламу надають неповну, а інколи і неправдиву інформацію про свій товар або послугу.
Компанія beeline – не виняток. Вона давно веде на українському просторі стільникового зв’язку жорстку боротьбу з конкурентами за клієнтів. А тому, прийшовши на терена України, одразу запропонувала громадянам начебто дуже вигідний тариф для спілкування – 29 копійок за хвилину. Проте і тоді вже забула вказати в рекламі, що насправді вартість хвилини дорожча, оскільки до 29 копійок потрібно додавати 7,5%, які утримуються як збір до Пенсійного фонду.
Та все ж попервах тариф насправді був вигідним. Навіть незважаючи на те, що перша хвилина розмови коштувала 69 копійок, плюс вище згадані 7,5%, (на інших операторів, окрім білайну).
Але з цього року почали ставатись дива: якось вже дуже швидко почали закінчуватись гроші після поповнення телефону через картку, хоча кількість розмов була такою самою, як і раніше, та й за часом вони не були довшими. То ж що сталося?
Після недовгих з’ясувань виявилось, що оператор, не попереджаючи своїх абонентів і споживачів, вирішив удосконалити та оптимізувати утримання коштів з клієнтів. І якщо до 21 січня 2010 року існувала саме ПОСЕКУНДНА ТАРИФІКАЦІЯ, то наразі від неї відмовились. Щоправда, і нині абонентам доводять, що тарифікація посекундна проте такою вона давно не є, позаяк тепер тарифікується кожна перша та тридцять перша секунда кожної хвилини розмови в розмірі половини зазначеної вартості. А отже, якщо реальна вартість першої хвилини 73 копійки, то поговоривши навіть 10-15 секунд абонент заплатить половину вартості, тобто 36, 5 копійок. Тож про яку посекундну тарифікацію наразі ведеться мова? Адже з абонента беруть вартість за 30 секунд розмови незалежно від того - спілкувався він тридцять секунд чи ні. А після 31 секунди знімають наступні 36, 5 копійок, навіть якщо абонент не проговорив і хвилини. Тобто, оператор тепер тарифікує розмови за кожні 30 секунд, а отже якщо абонент поговорив одну хвилину і одну секунду - оператор зніме з нього вартість за спілкування як за одну хвилину і 30 секунд.
Звісно, хтось може сказати, що це дрібниця. Проте саме з таких „дрібничок” і знімають шалені доходи, адже якщо йти за таким принципом, то тоді кожен, хто продає, наприклад, ваговий товар, повинен ставити його вартість за півкіло, а якщо людина купує шістсот або сімсот грам, то вартість обраховувати як за кілограм. Хіба не зручно? Так само і при купівлі тканини, платити за 55 сантиметрів, як за один метр. За такою схемою оплачувати і будівельні матеріали.
Колись, у кляті бандитські 90 роки минулого століття, оператори мобільного зв’язку нахабніли і брали з абонентів плату за одну хвилину розмови, незважаючи на те, що людина могла спілкуватись по стільниковому телефону лише декілька секунд. Згодом, у 2003 р., парламент зобов'язав стільникових операторів перейти на посекундну тарифікацію.
Тож абоненти усіх мобільних операторів повинні усвідомлювати, що змінення тарифікації суперечить закону про телекомунікації, відповідно до якого компанії повинні стягувати плату за фактичний час отримання споживачем телекомунікаційних послуг.
Проте тоді ж, у 2003, ті ж оператори ввели плату за з’єднання. І люди вже звикли до такого розрахунку. Але тепер мобільні оператори вирішили повернутись до архаїзму - обрахування вартості розмов, які проводили раніше.
Звісно, нормальній людині не зрозуміло, чому мобільні оператори пішли на такий крок, проте можна припустити, що до цього їх змусила бандитська влада, яка вирішила „потрусити” мобільних операторів, а ті, в свою чергу, переклали ці витрати на плечі абонентів. Хоча існує і ще одне, дуже аргументоване пояснення „покращення послуг”: зворотний перехід на «похвилинну тарифікацію» пов'язаний з бажанням заробляти хоч на чомусь при подальшому декларуванні дешевих дзвінків. Введення похвилинної тарифікації дозволяє обмежити кількість зроблених абонентами дзвінків, фактично скоротити обсяг наданих послуг за ті ж гроші.
Проте чому ж тоді оператори брешуть своїм клієнтам і не говорять правду про вартість стільникового зв’язку? Адже, як повідомили вже в сервісному центрі МТС, наразі всі оператори переходять саме на похвилинну оплату за розмови. І нині громадяни повинні усвідомлювати, що реальної посекундної тарифікації телефонних дзвінків мобільні оператори не надають. І навіть коли обіцяють шістдесят хвилин розмови на день за фіксовану ціну, треба розуміти, що аби вкластись у цей час, потрібно зробити лише 60 дзвінків по одній хвилині.
На жаль, мобільні оператори замовчують інформацію про вартість послуг і цілеспрямовано дезінформують споживачів, позаяк завдячуючи такій методі, вони мають можливість отримувати надприбутки.
Тож наразі усі українці змушені будуть теж згадувати архаїчні звички контролю своїх витрат і повертати практику контролю розмов (а вони передбачені апаратами телефонів), коли в апараті включають певний сигнал, який під час розмови щохвилини повідомляє абонентові, що хвилина розмови вже спливла.
Також з цієї категорії...
Что суд грядущий всем готовит?
9 янв. 2012 г.
Роман Забзалюк: Правоохоронні органи не...
14 мар. 2012 г.
Следователей и судей, которые сфабриковали...
15 мая 2013 г.
Набираючі популярність...
Понад 41 мільярд доларів США...
20 нояб. 2024 г.
Міністра цифровізації Федорова відсторонили від...
24 нояб. 2024 г.
На тлі удару рф «експериментальною»...
25 нояб. 2024 г.
Останні новини
25.11.2024 15:41
Збито 71 ворожий БпЛА25.11.2024 09:25
1610 москалів подохло минулої доби на українській земліПолковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 25 листопада обговорив такі актуальні теми:
Коментарі