Брехливість операторів мобільного зв’язку, або навіщо дурять абонентів

Мобільний зв'язок став невід’ємною частиною життя кожного українця. Нині таким телефоном не користуються, мабуть, лише немовлята, а усі інші давно звикли, що їх можуть знайти усюди, навіть у вбиральні. Проте, незважаючи на таку популярність у населення, мобільний зв'язок лишається все таким же недешевим задоволенням, хоча оператори з усіх рекламних щитів доводять, що населення може користуватись їхніми послугами за копійки.
 
Фото deakin.edu.au
 
Проте, як показує практика, в Україні можна зробити шалені капітали і на копійках. Головне – знати як змусити велику кількість населення по копійці (а краще - будь-яку суму до гривні) платити так, аби вони про це і не здогадувались.
 
А українці – люди довірливі. Особливо вони вірять обіцянкам, - як політиків, так і недобросовісних виробників та мобільних операторів, які через недобросовісну рекламу надають неповну, а інколи і неправдиву інформацію про свій товар або послугу.
 
Компанія beeline – не виняток. Вона давно веде на українському просторі стільникового зв’язку жорстку боротьбу з конкурентами за клієнтів. А тому, прийшовши на терена України, одразу запропонувала громадянам начебто дуже вигідний тариф для спілкування – 29 копійок за хвилину. Проте і тоді вже забула вказати в рекламі, що насправді вартість хвилини дорожча, оскільки до 29 копійок потрібно додавати 7,5%, які  утримуються як збір до Пенсійного фонду.
 
Та все ж попервах тариф насправді був вигідним. Навіть незважаючи на те, що перша хвилина розмови коштувала 69 копійок, плюс вище згадані 7,5%, (на інших операторів, окрім білайну).
 
Але з цього року почали ставатись дива: якось вже дуже швидко почали закінчуватись гроші після поповнення телефону через картку, хоча кількість розмов була такою  самою, як і раніше, та й за часом вони не були довшими. То ж що сталося? 
 
Після недовгих з’ясувань виявилось, що оператор, не попереджаючи своїх абонентів і споживачів, вирішив удосконалити та оптимізувати утримання коштів з клієнтів. І якщо до 21 січня 2010 року існувала саме ПОСЕКУНДНА ТАРИФІКАЦІЯ, то наразі від неї відмовились. Щоправда, і нині абонентам доводять, що тарифікація посекундна проте такою вона давно не є, позаяк тепер тарифікується кожна перша та тридцять перша секунда кожної хвилини розмови в розмірі половини зазначеної вартості. А отже, якщо реальна вартість першої хвилини 73 копійки, то поговоривши навіть 10-15 секунд абонент заплатить половину вартості, тобто 36, 5 копійок. Тож про яку посекундну тарифікацію наразі ведеться мова? Адже з абонента беруть вартість за 30 секунд розмови незалежно від того - спілкувався він тридцять секунд чи ні. А після 31 секунди знімають  наступні 36, 5 копійок, навіть якщо абонент не проговорив і хвилини. Тобто, оператор тепер тарифікує розмови за кожні 30 секунд, а отже якщо абонент поговорив одну хвилину і одну секунду - оператор зніме з нього вартість за спілкування як за одну хвилину і 30 секунд.
 
Звісно, хтось може сказати, що це дрібниця. Проте саме з таких „дрібничок” і знімають шалені доходи, адже якщо йти за таким принципом, то тоді кожен, хто продає, наприклад, ваговий товар, повинен ставити його вартість за півкіло, а якщо людина купує шістсот або сімсот грам, то вартість обраховувати як за кілограм. Хіба не зручно? Так само і при купівлі тканини, платити за 55 сантиметрів, як за один метр. За такою схемою оплачувати і будівельні матеріали.
 
Колись, у кляті бандитські 90 роки минулого століття, оператори мобільного зв’язку нахабніли і брали з абонентів плату за одну хвилину розмови, незважаючи на те, що людина могла спілкуватись по стільниковому телефону лише декілька секунд. Згодом, у 2003 р., парламент зобов'язав стільникових операторів перейти на посекундну тарифікацію.
 
Тож абоненти усіх мобільних операторів повинні усвідомлювати, що змінення тарифікації суперечить закону про телекомунікації, відповідно до якого компанії повинні стягувати плату за фактичний час отримання споживачем телекомунікаційних послуг.
 
Проте тоді ж, у 2003, ті ж оператори ввели плату за з’єднання. І люди вже звикли до такого розрахунку. Але тепер мобільні оператори вирішили повернутись до архаїзму - обрахування вартості розмов, які проводили раніше.
 
Звісно, нормальній людині не зрозуміло, чому мобільні оператори пішли на такий крок, проте можна припустити, що до цього їх змусила бандитська влада, яка вирішила „потрусити” мобільних операторів, а ті, в свою чергу, переклали ці витрати на плечі абонентів. Хоча існує і ще одне, дуже аргументоване пояснення „покращення послуг”: зворотний перехід на «похвилинну тарифікацію» пов'язаний з бажанням заробляти хоч на чомусь при подальшому декларуванні дешевих дзвінків. Введення похвилинної тарифікації дозволяє обмежити кількість зроблених абонентами дзвінків, фактично скоротити обсяг наданих послуг за ті ж гроші.
 
Проте чому ж тоді оператори брешуть своїм клієнтам і не говорять правду про вартість стільникового зв’язку? Адже, як повідомили вже в сервісному центрі МТС, наразі всі оператори переходять саме на похвилинну оплату за розмови. І нині громадяни повинні усвідомлювати, що реальної посекундної тарифікації телефонних дзвінків мобільні оператори не надають. І навіть коли обіцяють шістдесят хвилин розмови на день за фіксовану ціну, треба розуміти, що аби вкластись у цей час, потрібно зробити лише 60 дзвінків по одній хвилині.
 
На жаль, мобільні оператори замовчують інформацію про вартість послуг і цілеспрямовано дезінформують споживачів, позаяк завдячуючи такій методі, вони мають можливість отримувати надприбутки.
 
Тож наразі усі українці змушені будуть теж згадувати архаїчні звички контролю своїх витрат і повертати практику контролю розмов (а вони передбачені апаратами телефонів), коли в апараті включають певний сигнал, який під час розмови щохвилини повідомляє абонентові, що хвилина розмови вже спливла.
 
Станіслава ВЕРБНА


Коментарі

  +0 #1 fleks 13 нояб. 2010 г., 13:46:49
сволота и билайн и др.
  +0 #2 жид 13 нояб. 2010 г., 13:49:12
Билайн - гавно, это было всегда известно, как по качеству связи, так и по скрытым поборам.
  +0 #3 як завжди парагвайка 13 нояб. 2010 г., 13:50:50
Усе дурниці. Вартість розмов майже немає значення. Має значення лише те, як людина використовує телефон смартфон:для мавпячих розмов, без яких обходилися при совєтах, чи для додаткових можливостей спілкування з закордонними родичами й використання інтернет послуг. Досить з укр. робити малограмотних. Потрібно щось робити. що всі бажаючі слухати латиноамер. радіо через інтернет його слухали. Тому що в цих країнах є наші резерви. І їх потрібно починати активовувати. Сам Бог буде різними способами сприяти першопрохідцям
  +0 #4 Максим 14 нояб. 2010 г., 11:36:49
Просто надо аккуратно выбирать как оператора, так и тариф. И все будет ок. а если человек не может или не хочет до конца дочитать условия своего контракта - так кто ему виноват? Главное не вестись на вского рода акции и типа халявные предложения, так как в основном - это кидок ( хотя конечно бывают и исключения )
  +0 #5 Oleg 15 нояб. 2010 г., 14:31:20
Операторы дурили и дурить будут, нам главное выбирать моменты когда они раскошеливаются чтоб нас заманить, и тогда брать все что можно с них вытянуть, это такая игра.. сейчас вот у МТС неплохая акция - телефон бесплатно дают...
  +0 #6 пиковая дама 15 нояб. 2010 г., 15:10:57
так а кто не дурит? если не будешь дурить сам в дураках помрешь)) реально нужно все вычитывать и перепроверять все сто раз, а что за акция в МТС? хочу новый телефон, хоть в шару и не верю
  +0 #7 мурзилка 15 нояб. 2010 г., 15:35:30
Oleg я тоже читала про акцию в МТС, и про их брендовый новый телефончик МТС 236, хочу пойти посомтреть своими глазами и убедиться что это не фигня какая то предновогодняя, хотя за такую цену 200 грн, на новый год даже стол не накроешь, думаю все таки телефон можно прикупить
  +0 #8 Ірина 15 нояб. 2010 г., 15:47:23
це точно, без брехні тепер важко -дурять і в магазинах, і на вулицях... та що там і в тих же лікарнях без цього не обходиться. То що говорити про мобільний бізнес. Щоб себе якось застерегти, обовязково треба уважно читати умови надання послуг і розібратися в усьому. А про новий телефон "на шару" багато говорять. Кажуть телефон по якісних характеристиках дуже не поганий. Правда, щоб якось втримати свого клієнта, мтс ввів на телефон довічну гарантію. Цікаво , що з того получиться?
  +0 #9 загублений 16 нояб. 2010 г., 00:09:45
не знаю що получиться, але загалом брендовані телефони то позитивна тенденція. колись мало не у кожного були оранджі, вадафони... тому що дешевше ніж такий же без лайби оператора.

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.