Карпунцов: повернення на шлях дотримання права – це зміна влади

karpuntsov mova

 
За останні три роки в Україні сталися суттєві зміни. Нині країна, що мала непогані європейські перспективи, дедалі нижче скочується до тоталітаризму і повного правового хаосу на догоду партії влади. Суспільство чим далі, тим більше лишається безправним. Народ, що за Конституцією України є джерелом влади, нею не лише не володіє, а й не має можливості обмежити свавілля чиновників та представників Партії регіонів, для яких такі поняття, як верховенство права, закон, дотримання Конституції України є порожнім звуком. На що очікувати українцям і чи є можливість повернути країну на стежку правових відносин, «Конфлікти і закони» поспілкувались з заслуженим юристом України, знавцем в галузі конституційного права, кандидатом юридичних наук, народним депутатом від партії «УДАР» Валерієм Карпунцовим.


Пане Валерію, скажіть, чи можливо щось зробити, аби влада перестала порушувати Конституцію України і законодавство?

На жаль, ситуація вже скотилась до тієї межі, коли зробити щось важко. Нині вихід є лише один, як у лікаря: видалення пухлини хірургічним шляхом. Іншої альтернативи, на жаль, не існує. І повернення на шлях дотримання права – це зміна влади законним шляхом, через строкові, а, можливо, і дострокові вибори. В Україні вже відбувся крах державного механізму, що призвело до знищення системи стримування противаг, які закладені у Конституції. І в даному випадку в Україні створено систему керованої монархії, що тримається на страху як провладної команди, так і пересічних громадян, адже в державі запроваджено тотальний пресинг силових структур і тотальне вибіркове правосуддя.

Ну, українці нині можуть спостерігати, коли суди беруть на себе повноваження позбавлення депутатів мандатів. В правовій державі подібне – нонсенс, а в Україні суди перетворились на слухняних виконавців влади…

Подібну ситуацію вже навіть не назвеш і правовим нігілізмом. Це вже - повне свавілля, або, як кажуть російською мовою, «беспредел».

Але той же Кармазін наголошує, що провадить свої дії – законно. А влада, аби піддати шпильку опозиції, наголошує, що Кармазін з помаранчевої команди…

Я б не брався посилатись на Юрія Анатолійовича, який позиціонує себе захисником Вітчизни, але у даному випадку позовні вимоги, які були заявлені до двох депутатів (які, як виявляється, до того відмовились співпрацювати з Партією регіонів, проте яких суд позбавив мандатів), заявлені не в межах процесуальних строків, не в межах процесуальних вимог, а також поза межами предметної підсудності. Тобто: у цьому випадку закон повністю проігноровано, позаяк порушено і предметну підсудність, і процесуальні строки, і процесуальні вимоги щодо оформлення самої заяви. Тож суд, винісши рішення, взагалі незрозуміло чим мотивувався. Напевне, волею тих, хто ним керував. Але, на жаль, в цій системі задіяно і Кармазіна. Проте, я не хотів би давати характеристики цій людині.

Пане Валерію, як Ви вважаєте, як потрібно реагувати, коли Конституційний суд, розглядаючи закон, який протирічить Конституції України, чомусь визнає його конституційним?

Реагувати можна по-різному. Проте, коли в Україні функціонуватиме не Донецький конституційний суд, а просто – Конституційний суд, в якому працюватимуть фахівці права, які цінуватимуть не лише посаду, а й репутацію, то тоді судді не виноситимуть рішень, які вочевидь протирічать Конституції. І за останній час Конституційний суд виносив не так багато рішень, але усі вони знакові: вони не лише порушують Конституцію, а й протирічять їй.

Тож постає питання: чи вноситиме опозиція, а то й Ви безпосередньо, законопроекти, що передбачатимуть покарання суддів, які працюють за принципом виконання бажань влади?

Коли партія «УДАР» йшла на вибори, то констатувала, що вона за люстрацію влади і суддів. Тож, звичайно, ми готуємо законопроекти, що спрямовані на подолання корупції. У тому числі і в судовій системі.

І скоро суспільство зможе з цими проектами ознайомитись?

Так, найближчого часу буде подано пакет законопроектів, направлених на люстрацію. В тому числі і суддівської влади.

Та чи є хоч маленька гарантія, що ці законопроекти будуть розглянуті і прийняті? Як ви можете побороти владу, яка грає поза правилами?

Треба діяти у будь-якому разі. Я переконаний, що наша боротьба дозволить нам швидко прийти до влади. І ми зможемо змінити ситуацію у країні. Хоча, звичайно, нам нині важко, оскільки влада тисне на опозицію як прямими, так і не прямими методами.

На Вас теж тиснули?

На мене особисто – ні. Проте питання тут в іншому: влада тисне на тих, хто має хоч якийсь бізнес, або якщо цей бізнес є у їхніх родичів. І тиснуть як на сам бізнес, так і на контрагентів, змушуючи їх перестати співпрацювати з певною компанією, що належить родині або родичам представника опозиції. І у такий спосіб позбавляють не лише можливість фінансування опозиції, а й коштів до існування людей.

Як би Ви прокоментували нині діючий КПК, який представники влади називають геніальним законом?

Усі покази від мертвих осіб ні що інше, як легалізація анонімок. А сам початок кримінального переслідування, внесення до реєстру, призводить до безпідставного порушення кримінальних справ. Якщо раніше було незаконно порушено ОРД і порушена кримінальна справа, то яким би не був поганим суд, але половина незаконно порушених кримінальних справ скасовувались. Нині ж оскаржити кримінальне переслідування людина не може. Більше того: усі процесуальні моменти стосовно отримання доказів, що порушують права громадян, взагалі є ненормальним явищем. Проте найгірше нововведення – це угода з прокурором. Насправді це узаконення норми «визнання злочину, як матір доказів». А за наших реалій, коли людину можуть у міліції зламати, вибивши з неї визнання злочину, і ця особа укладає угоду з прокурором, то у кодексі написано, що тоді зупиняються усі процесуальні дії і справу передають до суду з обвинувальним  висновком. Тобто: незалежно від того, які докази зібрав слідчий, незалежно від доказової бази, якщо людину змусили визнати вину і укласти угоду з прокурором, то вона автоматично потрапляє за грати.

Та чи збираються нардепи з юридичною освітою вносити зміни у цей супер досконалий КПК?

Нині у ВР зареєстровано декілька законопроектів про зміни до цієї новели і проекти щодо відміни цих законів. Але, з моєї точки зору, до цієї проблеми потрібно підходити виважено. Взяти цей короткий проміжок часу, протягом якого новий КПК вже застосовувався, врахувати ті проблеми, які він оголив, і швиденько, опрацювавши в науковому колі, внести зміни у новий КПК. Але це за умови, що у цьому буде зацікавлений як парламент, так і президент. На жаль, нині є усі підстави стверджувати, що вони у таких змінах не зацікавлені, і взагалі, існуючі пробіли спеціально вносились у новий КПК заради того, щоб легалізувати беззаконність дій правоохоронної системи.

Розмову вела Оксана КОТОМКІНА



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у воєнному зведенні на 24 грудня обговорив наступні теми:

детальніше

Опитування

Чи підтримуєте Ви мир з рашистами на умовах здачі окупованих територій?

Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.