Завершилася одинадцята сесія Верховної Ради України шостого скликання

vr12 03 2012

 
У четвер, 6 грудня, завершилася одинадцята сесія Верховної Ради шостого скликання. На початку пленарного засідання народні депутати достроково припинили повноваження свого колеги Олександра Савчука у зв'язку з його смертю. 


Проект постанови про скасування рішення Верховної Ради України від 04.12.12 року про прийняття Постанови "Про особливості процедури розгляду і прийняття проекту Закону України про Державний бюджет України на 2013 рік" доповіла народний депутат Ірина Геращенко.

У виступі народний депутат звернула увагу на те, що ухваленою постановою визначено нову процедуру розгляду Державного бюджету України на 2013 рік, внесеного Кабінетом Міністрів у відставці.

Доповідачка наголосила на тому, що урядом не дотримано вимоги Регламенту, відповідно до якої, поданий Кабінетом Міністрів законопроект на наступний рік надається народним депутатам не пізніше ніж за чотири дні до його представлення у Верховній Раді.

І.Геращенко зазначила, що згідно з Регламентом, законопроект про Державний бюджет України на наступний рік розглядається за процедурою трьох читань.

За її словами, постанова приймалася з порушенням вимог Конституції України та Закону "Про Регламент Верховної Ради України" і, відповідно, є незаконною, оскільки народні депутати голосували не особисто.

І.Геращенко звернулася до парламентаріїв з проханням скасувати рішення Верховної Ради про ухвалення постанови.

Голосування за проект постанови не було результативним ("за" - 55 голосів).

У Верховній Раді відбувся розгляд проекту закону про Державний бюджет України на 2013 рік.

Голова Комітету з питань бюджету Валерій Баранов доповів, що під час підготовки законопроекту до розгляду до Комітету надійшло понад одну тисячу пропозицій від народних депутатів.

В.Баранов нагадав, що проектом запропоновано затвердити на 2013 рік доходи державного бюджету у сумі 361,5 млрд. грн., видатки та кредитування державного бюджету - 411,9 млрд. грн., дефіцит державного бюджету - 50,4 млрд. грн., граничні обсяги державного боргу у сумі 483 млрд. грн. і державних гарантій у сумі 50 млрд. гривень.

В.Баранов повідомив, що Комітет з питань бюджету ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій Комітету. Він зачитав ці пропозиції, які здебільшого стосувалися збільшення видатків з державного бюджету на фінансування деяких бюджетних програм, фондів тощо.

Представники фракцій висловили свої позиції до проекту.

Верховна Рада 242-ма голосами ухвалила законопроект за основу та в цілому.

Голова Верховної Ради Володимир Литвин на вимогу фракцій "БЮТ-Батьківщина" і "Наша Україна-Народна Самооборона" оголосив перерву для проведення засідання Погоджувальної ради за участю керівників фракцій, на якій пропонувалося обговорити питання про подальшу роботу та закриття одинадцятої сесії.

Головуючий після закінчення перерви повідомив, що поки що не має узгодженої позиції. Він також зазначив, що учасники засідання обговорюють пропозиції щодо розгляду тих питань, які визначені порядком денним пленарного засідання, а також щодо розгляду двох законопроектів про внесення змін до Закону "Про Регламент Верховної Ради України" про процедуру персонального голосування та законопроекту про внесення змін до деяких законів України щодо операцій з іноземною валютою, а після цього завершити роботу.

Проект постанови про присудження Премії Верховної Ради України найталановитішим молодим ученим в галузі фундаментальних і прикладних досліджень та науково-технічних розробок за 2012 рік доповів заступник голови Комітету з питань науки і освіти Степан Давимука. Він повідомив, що проектом постанови вносяться кандидатури на призначення 20 Премій Верховної Ради найталановитішим молодим ученим в галузі фундаментальних і прикладних досліджень та науково-технічних розробок за 2012 рік.

С.Давимука також поінформував про деякі зміни до проекту, які Комітет просить врахувати.

З урахуванням цих пропозицій постанову було прийнято 334-ма голосами.

Заступник голови Комітету з питань науки і освіти Степан Давимука доповів ще один проект постанови - про призначення у 2013 році іменних стипендій Верховної Ради України для найталановитіших молодих вчених.

Верховна Рада 323-ма голосами ухвалила постанову.

Підготовлений до другого читання проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків і зборів доповів голова Комітету з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики Віталій Хомутиннік.

Народні депутати розглянули поправки до законопроекту і 232-ма голосами прийняли його в цілому.

У другому читанні та в цілому був прийнятий ще один законопроект про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків і зборів - за реєстр. №11285.

Народні депутати включили до порядку денного два законопроекти про внесення змін до Закону "Про Регламент Верховної Ради України" - щодо особистої реєстрації та голосування за допомогою електронної системи (реєстр. №11468) і щодо особистого голосування за допомогою електронної системи (реєстр. №11468-1).

До порядку денного також було включено проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо операцій з іноземною валютою (реєстр. №11470).

Проект закону про внесення змін до Закону "Про Регламент Верховної Ради України" (щодо особистої реєстрації та голосування за допомогою електронної системи) за реєстр. №11468 доповів народний депутат Микола Мартиненко. Він зазначив, що законопроектом пропонується здійснювати реєстрацію та особисте голосування народних депутатів за допомогою електронної системи в такий спосіб, що унеможливлює здійснення реєстрації та голосування замість народного депутата іншою особою.

За словами доповідача, прийняття законопроекту дозволить розв'язати проблему особистої реєстрації та голосування народних депутатів на пленарних засіданнях Верховної Ради, а відповідно і дотримання вимог Конституції України, законів "Про статус народного депутата України" та "Про Регламент Верховної Ради України".

Проект закону про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України (щодо особистого голосування за допомогою електронної системи) за реєстр. №11468-1 доповів народний депутат Володимир Макеєнко. Він повідомив, що законопроектом пропонується здійснювати особисте голосування народних депутатів за допомогою електронної системи, а також голосування кожного народного депутата "за", "проти", "утримався", та заборонити народним депутата перешкоджати роботі Верховної Ради шляхом "блокування трибуни" тощо.

За результатами голосування в цілому був прийнятий законопроект народного депутата В.Макеєнка ("за" -338 голосів). Законопроект народного депутата М.Мартиненка не набрав голосів ("за" - 113).

Головуючий запропонував не розглядати сьогодні законопроект про внесення змін до деяких законів щодо операцій з іноземною валютою.

Голова Верховної Ради України Володимир Литвин виступив із заключним словом на закритті одинадцятої сесії. Він, зокрема, зазначив, що "Верховна Рада попереднього п'ятиріччя (2007-2012 років) відсьогодні стає надбанням історії. Вона залишає за собою безумовні позитивні результати і не менш очевидні провали, протиріччя, скандальні інциденти та низькі суспільні рейтинги. Причин цьому чимало - зовнішніх і внутрішніх, політичних і громадських, особистісних і колективних".

За словами В.Литвина, "Верховна Рада шостого скликання - це плід багатомісячної політичної кризи, жорсткого протистояння і складного компромісу, а також перших в історії України позачергових парламентських виборів 2007 року Оглядаючи п'ятиріччя Верховної Ради шостого скликання, є усі підстави констатувати, що в Україні за цей період відбулося два парламенти: парламент зразка 2007-2009 року і Верховна Рада 2010-2012 років. І хоча склад Верховної Ради шостого скликання суттєво не змінювався, президентські вибори 2010 роки стали вододілом для самої суті і змісту її діяльності".

За його словами, "перший став віддзеркаленням розбалансованості державної політики і самої держави, втрати керованості в країні на загальнодержавному і особливо місцевому рівнях. Відторгнення населенням лідерів, їх безпринципні війни, конфліктність в управлінні між центром і регіонами не могли не відбитися на ефективності роботи та авторитеті парламенту.

Верховній Раді України 2010-2012 років після нової розстановки політичних сил довелося нарівні з Президентом та новим Кабінетом Міністрів буквально "збирати" країну наново. Україна гостро потребувала законодавчої опори для того, щоб зупинити скочування держави в економічну прірву, закласти основи економічної, соціальної, політичної та суспільної стабільності, дати старт давно назрілим реформам, покласти край скандальним конфліктам у владі в центрі та на місцях. Коротко кажучи, йшлося про законодавчі гарантії реанімації всієї системи влади в державі, оживання країни та її економіки.

Це завдання Верховна Рада виконала. Виконала у тому вигляді як бачили це Президент і Кабінет Міністрів України".

Володимир Литвин далі охарактеризував роботу парламенту, навівши деякі дані. Він зазначив, що за п'ятирічний період у Верховній Раді було зареєстровано 6455 законопроектів. З них розглянуто 5659, з яких 1484 - прийнято в цілому, 119 - в першому і наступних читаннях, направлені на доопрацювання або враховані в інших проектах 285, відхилено та знято з розгляду 3771 законопроект.

За його словами, більше двох третин (66%) всіх законопроектів були відхилені. "Це інтегральний показник для всієї Верховної Ради. Інакше виглядає доля ініціатив за авторством Президента України: 77% поданих ним законопроектів прийнято. Більше 60% проектів Кабінету Міністрів також отримали підтримку Верховної Ради. Законопроекти від народних депутатів виявилися аутсайдерами в статистиці парламентської ефективності - тільки 22% з 4071 авторського депутатського проекту пройшли чистилище сесійної зали. Висновок простий - ця статистика віддзеркалює якість законодавчої роботи", - зазначив В.Литвин.

Голова Верховної Ради наголосив на тому, що "Верховна Рада України до останнього засідання зберегла свій голос - голос звучний, різкий, часто дратівливий для влади і більшості. Втім, це багато в чому голос наших виборців, які не хочуть чути одну думку, їм потрібні всі відтінки правди, якою б неприємною вона була для частини суспільства. Верховна Рада шостого скликання зберегла для народу цю трибуну багатоголосся і багатьох правд вустами народних депутатів. І в цьому її чималий внесок у підсумки нещодавніх парламентських виборів, нову багатоликість депутатського корпусу і майбутнє в парламенті багатьох депутатів всього політичного спектру України".

Голова Верховної Ради на завершення висловив кілька особистих оцінок і поглядів, "від яких щоденно стримував себе протягом головування у Верховній Раді". Він зазначив: "у цьому залі в мене хіба що не стріляли впритул і в спину, тому сьогодні у мене є право прямо сказати дещо з того, що я думаю".

"Українським народним депутатам властива цікава аномалія, яка майже не зустрічається в західних парламентах - підніматися до хмар не тільки над виборцями, народом в цілому, але і над своїми колегами. Найсумніше, що це вивищення і звеличення себе самого поширюється і на власний інститут влади - парламент. Таке недоладне заниження значення Верховної Ради в порівнянні зі своєю власною значущістю, принизливі і часто зневажливі оцінки депутатами своїх колег незбагненний для мене парадокс українського політикуму. Повна відсутність корпоративної відповідальності, корпоративного же патріотизму, помилкове відчуття політичної безкарності - хіба це не головні причини антиконституційної оренди карток для безтілесного і заочного голосування? Причини глибокої девальвації поваги до Верховної Ради у людей криється саме в безвідповідальному ставленні частини депутатського корпусу до своєї власної роботи, наївній самоомані деяких народних обранців у свій уявній святості", - наголосив В.Литвин.

Голова Верховної Ради водночас зазначив: "я щонайбільше відповідальний за нинішній рівень парламентаризму в Україні. Хоча Голова Верховної Ради за української ситуації і атмосфери - безсловесний представник всіх, крім себе самого. Він диригент без палички і оркестру. Він заручник щоденного болісного вибору, звивистого пошуку компромісу, хиткої згоди між непримиренними і полярними поглядами".

За його словами, "ця позиція вимушеної компромісності і лінії поведінки на порозуміння сприймається багатьма з вас і в суспільстві не як вияв політичної цілісності й сили, а як слабкість і безхарактерність. І я не настільки наївний, щоб не розуміти, що така роль згубна для політика".

Володимир Литвин закликав народних депутатів "замислитися - за якими правилами далі повинні діяти українські політики. Потрібно знайти точку опори для поєднання зусиль з облаштування країни. Не буде цього - не буде єдиної ефективної України. Коли демагогія починає серйозно сприйматися, це - передвісник біди".

Голова Верховної Ради подякував народним депутатам за співпрацю.

Володимир Литвин оголосив закритою одинадцяту сесію Верховної Ради України шостого скликання.

У сесійному залі прозвучав Гімн України.

Народні депутати сфотографувалися на згадку перед Верховною Радою України, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 25 листопада обговорив такі актуальні теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.