Пленарні засідання 22 березня 2012 року

vr12 03 2012У четвер, 22 березня, відбулися пленарні засідання дев'ятої сесії Верховної Ради шостого скликання. Голова Верховної Ради України Володимир Литвин на початку ранкового засідання поінформував про результати роботи Верховної Ради на пленарному засіданні 21 березня.

Народні депутати розглянули у другому читанні низку законопроектів.

Проект закону про забезпечення громадян доступним житлом доповів голова підкомітету Комітету з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та регіональної політики Сергій Майборода.

Представник Комітету повідомив: проаналізувавши законодавчу та нормативно-правову базу щодо будівництва доступного житла, Комітет зазначає, що на цей час в достатньому обсязі унормовано механізм та можливість будівництва і забезпечення громадян доступним житлом. Зокрема, у цій сфері діють Закон "Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва", Житловий кодекс Української РСР, Земельний кодекс, Закон "Про регулювання містобудівної діяльності", Податковий кодекс.

С.Майборода нагадав, що Кабінетом Міністрів затверджена та реалізується з 2010 року Державна цільова соціально-економічна програма будівництва (придбання) доступного житла на 2010-2017 роки.

Доповідач повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді зняти з розгляду проект закону через втрату актуальності.

Законопроект 238-ма голосами був знятий з розгляду.

Верховна Рада прийняла в цілому проекти законів: про внесення змін до Закону "Про боротьбу із захворюванням на туберкульоз"; про внесення змін до статей 361 і 362 Цивільного процесуального кодексу України (щодо підстав перегляду рішення чи ухвали суду); про індустріальні парки; про внесення змін до статті 40 Закону "Про регулювання містобудівної діяльності" (щодо переліку замовників, які не залучаються до пайової участі).

За результатами голосування на повторне друге читання направлені проекти законів: про внесення змін до статті 292 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за втручання в роботу об'єктів трубопровідного транспорту; про внесення доповнення до статті 40 Закону "Про фізичну культуру і спорт" (щодо страхування учасників змагань); про внесення змін до Закону "Про ліцензування певних видів господарської діяльності"

З розгляду був знятий проект закону про внесення змін до Закону "Про гастрольні заходи в Україні" (щодо свідоцтва).

Парламентарії перенесли розгляд законопроекту про внесення змін до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України щодо вдосконалення процедур здійснення конфіскації.

Верховна Рада прийняла Постанову "Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України шостого скликання та обрання голови, першого заступника, заступників голови, секретаря та членів Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації", обравши народного депутата Б.Білаша членом Комітету з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин.

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження електронних грошей та запобігання створенню фінансових пірамід доповів народний депутат Сергій Терьохін. Обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту, С.Терьохін нагадав історію проблеми. У 1988 році в Ростові з'явилася компанія "Лабеан", яка пропонувала тисячу річних відсотків за добування новозеландської нафти. Коли люди прийшли за першим прибутком, то на дверях компанії з'явився надпис "Назву фірми читайте з кінця". Так вперше було зафіксовано приклад фінансової піраміди в Радянському Союзі.

С.Терьохін навів ще один приклад фінансової піраміди - МММ, яка обмінювала гроші на свої акції. У 1993 році їхня продажна вартість перевищила покупну у тисячу процентів. Але вже у 1994 році піраміда завалилася, постраждало близько 2 мільйонів людей на суму близько 5 мільярдів доларів, 56 людей покінчили життя.

Народний депутат також нагадав, що в Україні відбувалося практично те саме: кияни пам'ятають господарство "Меркурій" на Олімпійському стадіоні, яке обіцяло 7 тисяч 820 річних. Постраждало в результаті 30 тисяч вкладників. "Центром, між іншим, розводу "лохів", перепрошую, став Донецький і Дніпропетровський регіони, там діяли ЗАО Український дім "Селенга", пенсійний фонд "Оберіг". Вони вкрали 12 трильйонів карбованців, це приблизно 1,2 мільярда доларів за тодішнім курсом. 300 тисяч вкладників постраждали. Є цікава історія "Омети", в засновниках яких є і народні депутати сьогоднішнього скликання, і київські футбольні функціонери тощо", - зазначив доповідач.

С.Терьохін запропонував законопроект, яким передбачається врегулювати зміст терміну "фінансова піраміда" та встановити відповідальність за її створення і використання.

У зв'язку з тим, що фінансові піраміди перемістилися до віртуального простору, до Інтернету, і використовують не звичайні гроші, а грошові сурогати, такі як електронні гроші, автор запропонував вперше в законодавстві визначити статус електронних грошей та нормативно врегулювати питання емісії, використання і погашення електронних грошей.

Представник Комітету з питань фінансів, банківської діяльності, податкової та митної політики Ю.Каракай доповів рішення Комітету щодо цього законопроекту. За його словами, підтримуючи необхідність врегулювання згаданих питань автором, Комітет вимушений був прийняти рішення направити на повторне перше читання законопроект для доопрацювання. Таке рішення ґрунтується на суттєвих зауваженнях Головного юридичного і Головного науково-експертного управлінь Апарату Верховної Ради, а також Кабінету Міністрів та Національного банку.

Під час обговорення народні депутати відзначали, що проблема розповсюдження чи продовження злочинної діяльності таких компаній, як МММ, на території України варта уваги. Виступаючі наголошували на тому, що потрібно поставити перепону створенню фінансових пірамід із залученням електронних грошей чи без них.

Водночас деякі промовці зауважували, що цим проектом автор намагається врегулювати несумісні речі: встановити законодавчі перепони щодо створення фінансових пірамід і врегулювати обіг електронних грошей. А тому, зазначали парламентарії, законопроект необхідно направити на доопрацювання.

За результатами голосування законопроект був відхилений.

Народні депутати ухвалили низку постанов про призначення позачергових місцевих виборів.

Проект постанови про призначення позачергових виборів Охтирського міського голови (Охтирська міська рада Сумської області) не був підтриманий.

Парламентарії підтримали пропозицію профільного комітету про відкликання проектів законів про регулювання оціночної діяльності в Україні (реєстр. №№ 4487 та 4487-1).

Народні депутати включили до порядку денного сесії проекти законів: про внесення змін до Закону "Про особливості провадження у справах про адміністративні правопорушення в період проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні" (щодо розгляду справ на території спортивної споруди) за реєстр. №10177; про внесення змін до деяких законів України щодо прийняття рішення про заборону в'їзду в Україну (реєстр. №10205); про внесення змін до статті 39 Закону "Про телекомунікації" (щодо основ національної безпеки у сфері телекомунікацій) за реєстр. №10229.

До порядку денної сесії також був включений проект постанови про відзначення 130-річчя від дня народження Митрополита Іларіона (Івана Івановича Огієнка).

Верховна Рада прийняла низку постанов про відзначення пам'ятних дат. Зокрема, ухвалено постанови: "Про відзначення 950-річчя заснування міста Тисмениці Івано-Франківської області"; "Про відзначення 125-річчя з дня народження двічі Героя Радянського Союзу, одного з організаторів партизанського руху в Україні в роки Великої Вітчизняної війни Ковпака Сидора Артемовича"; "Про відзначення 110-річчя з дня народження військового діяча, двічі Героя Радянського Союзу, Маршала Радянського Союзу Москаленка Кирила Семеновича"; "Про відзначення 190-річчя з дня народження Юрія Шкрібляка, класика українського різьбярства"; "Про відзначення 120-річчя з дня народження Юрія Корпанюка, заслуженого майстра народної творчості"; "Про відзначення 110-річчя з дня народження матері-героїні, яка виховала 48 дітей Олександри Аврамівни Деревської"; "Про відзначення 120-річчя від дня народження Патріарха Йосипа Сліпого (Йосипа Коберницького-Дичковського)"; "Про відзначення 135-річчя з дня народження Гната Хоткевича"; "Про відзначення 70-річчя героїчної оборони Керчі та Севастополя від німецько-фашистських загарбників в 1942 році"; "Про відзначення 140-річчя з дня народження Богдана Лепкого"; "Про відзначення 120-річчя з дня народження видатного польського письменника, художника Бруно Шульца"; "Про відзначення 125-річчя з дня народження Олександра Архипенка"; "Про відзначення 360-річчя з часу битви під Батогом"; "Про відзначення ювілеїв закарпатських письменників Івана Чендея та Петра Скунця".

Народні депутати розглянули проекти постанов про обрання та звільнення суддів і ухвалили відповідні рішення.

Парламентарії розглянули низку законів з пропозиціями Президента України. З урахуванням пропозицій Президента прийняті закони: "Про охоронну діяльність"; "Про внесення змін до Закону України "Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори"; "Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні"; "Про внесення змін до Закону України "Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності"; "Про внесення змін до Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо впорядкування міжнародних автомобільних перевезень".

Після розгляду пропозицій Президента України на доопрацювання був направлений Закон "Про внесення змін до статей 43 та 49 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".

За результатами розгляду пропозицій Президента України відхилений Закон "Про внесення змін до статей 21 і 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням".

Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права особи на перегляд судових рішень доповів член Комітету з питань правосуддя Володимир Пилипенко. Він зазначив, що цим проектом пропонується встановити можливість подання заяви про перегляд судового рішення у зв'язку із встановленням міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов'язань при вирішенні справи навіть за відсутності в особи копії такого рішення за умови додання до заяви клопотання особи про витребування такої копії в органу, що є відповідальним за виконання рішень міжнародної судової установи.

Крім того, враховуючи існуючу судову практику для забезпечення права особи на перегляд судового рішення, передбачається внести зміни до чинного законодавства України та визначити процедуру перегляду рішень у справах про адміністративні правопорушення у разі встановлення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов'язань при вирішенні такої справи судом.

В.Пилипенко зазначив, що чинним законодавством не визначено процедури перегляду рішень у справах про адміністративні правопорушення у разі встановлення міжнародною судовою установою, зокрема, Європейським судом з прав людини, порушення Україною міжнародних зобов'язань при вирішенні такої справи судом, а також не врегульовано, які саме справи підлягають перегляду і які рішення має право прийняти суд за результатами розгляду справи.

Доповідач також доповів рішення Комітету з питань правосуддя рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Народні депутати 264-ма голосами підтримали пропозицію профільного комітету.

Перший заступник Голови Верховної Ради України А.Мартинюк закрив ранкове засідання.

На вечірньому засіданні народні депутати продовжили розгляд питань порядку денного.

Парламентарії внесли уточнення до Постанови "Про відзначення 75-річчя від дня народження Героя України Вячеслава Чорновола" і не підтримали проект постанови про відзначення 130-річчя від дня народження Митрополита Іларіона (Івана Івановича Огієнка), перенісши його розгляд на п'ятницю.

Проект закону про внесення змін до Закону "Про особливості провадження у справах про адміністративні правопорушення в період проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні" (щодо розгляду справ на території спортивної споруди) доповів перший заступник голови Комітету питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Володимир Олійник. Він зазначив, що проект розроблено у зв'язку з особливостями доступу на територію спортивних споруд під час проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні та з метою належної реалізації положень процесуального законодавства щодо автоматичного розподілу справ і матеріалів, що надходять на розгляд до суду, а також реалізації права іноземців та осіб без громадянства користуватися рідною мовою чи мовою, якою вони володіють, за допомогою перекладача під час розгляду справи.

В.Олійник у цьому зв'язку запропонував вилучити із чинного закону положення щодо можливості розгляду справ про адміністративні правопорушення, на період проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні, безпосередньо на території спортивної споруди у спеціально обладнаних приміщеннях.

Доповідач повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти цей законопроект у першому читанні та в цілому.

Верховна Рада 290-ма голосами ухвалила законопроект за основу та в цілому.

Парламентарії розглянули законопроект про внесення змін до Податкового кодексу України щодо спеціального режиму оподаткування суб'єктів індустрії програмної продукції. Як зазначив доповідач, народний депутат Є.Царьков, проектом пропонується запровадити податкові інструменти підтримки вітчизняної індустрії інформаційних технологій та програмної продукції. Метою цієї законодавчої ініціативи є створення законодавчих механізмів, що підтримають ефективну та повну реалізацію всього інтелектуального та високотехнологічного потенціалу українських компаній, що працюють у сфері комп'ютерної техніки, програмування, інформаційних систем та технологій, а також забезпечення при цьому зростання бюджетних надходжень та створення нових робочих місць. Зокрема, передбачається спеціальний режим оподаткування, що може бути обраний суб'єктами індустрії програмної продукції, які здійснюють, зокрема, видання програмного забезпечення, комп'ютерне програмування та пов'язані з цим роботи та послуги, консультування з питань інформатизації щодо широкого спектру комп'ютерних технологій тощо.

Законопроект було підтримано. Народні депутати наголошували на актуальності законопроекту, прийняття якого дозволить створити базові економічні умови для розвитку в Україні індустрії програмної продукції. За їхніми словами, це також сприятиме підвищенню рівня конкурентоспроможності, дозволить детінізувати індустрію, створити передумови її сталого розвитку, прозорі та ефективні механізми збору та обліку усіх видів загальнообов'язкових платежів з боку підприємств сфери індустрії програмної продукції, створити тисячі нових робочих місць.

Законопроект 336-ма голосами був прийнятий за основу.

Підготовлений до другого читання проект закону про громадські організації доповів голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Василь Демчишен. Він повідомив, що у ході роботи було збережено концепцію і ключові положення, прийнятого в першому читанні законопроекту, зокрема в частині:

- надання юридичним особам права об'єднуватися для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних економічних, соціальних, культурних, екологічних та інших інтересів;

- надання громадським організаціям права діяти на всій території України;

- спрощення державної реєстрації громадських об'єднань;

- приведення положень щодо контролю за діяльністю громадських об'єднань до європейських стандартів;

- спрощення ведення громадською організацією господарської діяльності для реалізації статутних завдань.

Водночас члени Комітету пропонують змінити назву закону та викласти її в редакції: "Про громадські об'єднання", оскільки у зв'язку з дискусією навколо конституційності права юридичних осіб приватного права бути членами громадських організацій у законопроекті визначено більш широкий термін "громадські об'єднання", який включатиме громадські організації (об'єднання фізичних осіб) та громадські спілки (об'єднання юридичних осіб приватного права за можливості членства у них фізичних осіб).

Законопроектом пропонується передбачити, що реєстрація громадських об'єднань здійснюватиметься безоплатно, а плата справлятиметься за внесення змін до статуту, видачу дубліката оригіналу свідоцтва про реєстрацію чи статуту громадського об'єднання. Пропонується також обмежити підстави відмови в реєстрації громадських об'єднань та скоротити термін їх реєстрації до семи робочих днів. При цьому громадські організації і громадські спілки зможуть здійснювати свою діяльність як юридичні особи приватного права, так і без статусу юридичної особи.

Проектом також пропонується дозволити громадським об'єднанням зі статусом юридичної особи здійснювати підприємницьку діяльність не лише через створені ними підприємства і товариства, а й безпосередньо, якщо така діяльність відповідає меті громадського об'єднання та сприяє її досягненню. Передбачається визначити право громадських об'єднань на участь у роботі консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів, що утворюються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування для проведення консультацій з громадськими об'єднаннями та підготовки рекомендацій з питань, що стосуються сфери їхньої діяльності тощо.

В.Демчишен повідомив, що Комітетом до другого читання підготовлено до законопроекту порівняльну таблицю, яка містить 207 поправок і пропозицій. За результатом розгляду поправок і пропозицій 64 з них було враховано, 48 - враховано частково, 7 - враховано редакційно, 16 - враховано по суті, 70 - відхилено.

"Комітет визнав, що законопроект є досить прогресивним та суттєво спрощує регулювання діяльності громадських об'єднань, і більшістю голосів рекомендував Верховній Раді прийняти його в другому читанні та в цілому", - повідомив В.Демчишен.

Народні депутати розглянули поправки до законопроекту.

За результатами голосування законопроект 334-ма голосами був прийнятий в цілому.

На пропозицію автора з розгляду був знятий проект закону про внесення зміни до деяких законів України щодо передвиборної агітації та висвітлення виборчого процесу в засобах масової інформації.

Парламентарії розглянули і відхилили проект закону про внесення змін до Закону "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо розповсюдження агітаційних матеріалів).

Проект закону про внесення змін до статті 6 Закону "Про політичні партії в Україні" (щодо зупинення чи припинення членства в партії) доповів народний депутат Олександр Черноморов. Обґрунтовуючи необхідність прийняття законопроекту, О.Черноморов звернув увагу на правову колізію, коли громадяни України, що подали до статутного органу політичної партії заяву про припинення чи зупинення членства у політичній партії, продовжують проти своєї волі залишатись членами політичних партій. Крім моральної сторони питання, іноді така ситуація має і правові наслідки.

Доповідач зазначив, що під час проведення виборів мали місце випадки, коли кандидатів у депутати знімали з реєстрації за нібито недостовірні автобіографічні відомості щодо членства у політичній партії на підставі заяв політичних партій, які стверджували, що певна особа є членом політичної партії, хоча вона і подала заяву про припинення чи зупинення членства у політичній партії.

Народний депутат запропонував внести зміни до статті 6 Закону "Про політичні партії в Україні", якими встановити повідомний характер зупинення чи припинення членства в політичній партії, що гарантуватиме права громадян України.

Законопроект 277-ма голосами був прийнятий за основу та в цілому.

За основу був прийнятий проект закону про внесення змін до Закону "Про енергозбереження" (щодо оплати державної експертизи з енергозбереження).

Парламентарії розглянули два законопроекти, які стосувалися внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення соціальних гарантій працівникам гірничих, шахтобудівних (вуглебудівних) підприємств, державних воєнізованих аварійно-рятувальних служб (формувань) у вугільній промисловості.

За результатами голосування законопроект народного депутата В.Турманова за реєстр. №9184 був направлений на доопрацювання, альтернативний проект - народного депутата М.Кравченка за реєстр. №9184-1 - відхилений.

Головуючий закрив вечірнє засідання.

Наступне пленарне засідання десятої сесії відбудеться у п'ятницю, 23 березня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 4 листопада розповів про наступні актуальні ситуації на фронті:

детальніше

Опитування

Чи підтримуєте Ви ідею влади продавати українські безпілотники за кордон?

Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.