Позачергове пленарне засідання Верховної Ради України 7 жовтня 2014 року

vr opora

 
У вівторок, 7 жовтня, відбулося позачергове пленарне засідання Верховної Ради України сьомого скликання. Голова Верховної Ради України Олександр Турчинов, відкривши ранкове засідання, повідомив про вихід народного депутата Віталія Грушевського зі складу депутатської групи «За мир та стабільність» згідно з поданою заявою, про входження народного депутата Андрія Пінчука до складу депутатської групи «Економічний розвиток» та про вихід зі складу цієї депутатської групи народного депутата Артема Ільюка.


Головуючий також оголосив про обрання нового уповноваженого представника депутатської групи «За мир та стабільність» народного депутата Олександра Козуба згідно з протоколом засідання депутатської групи та про заяву від народного депутата Сергія Гончарова про те, що він у вересні 2014 року знаходився на території України та не брав участі у зустрічі з Головою Держдуми Російської Федерації Сергієм Наришкіним. Згідно із заявою Гончаров в цей час перебував на лікуванні в місті Миргород Полтавської області.

З оголошеннями, заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили представники депутатських фракцій і груп.

Головуючий під час виступів звернув увагу на те, що в сесійній залі знаходиться недостатньо народних депутатів. Він повідомив про те, скільки парламентаріїв по фракціях були присутні на цей момент у сесійній залі.

О.Турчинов сказав, що він «підтримує пропозицію Олега Тягнибока щодо оприлюднення всіх результатів голосування щодо пакету антикорупційних законів, всіх: хто голосував «за», хто голосував «проти», хто «утримався», хто був відсутній в залі». «Щоб Україна знала, хто реально сприяє корупції, а хто готовий з нею реально боротись. Без будь-яких питань і образ, всі будуть надруковані в «Голосі України» і розповсюджені по регіонах», - наголосив він.

Головуючий звернувся до керівників фракцій з проханням забезпечити присутність народних депутатів на пленарному засіданні.

Парламентарії приступили до розгляду питань порядку денного. Вони проголосували за повернення до розгляду раніше не підтриманого питання - законопроекту про систему спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції - та включили до порядку денного два альтернативні законопроекти про Антикорупційну службу України.

Проект закону про систему спеціально уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції (реєстр. №5085) доповів Представник Президента України у Верховній Раді України Руслан Князевич. Він зазначив, що «існуючий сьогодні правоохоронний механізм боротьби з корупцією настільки засвідчив свою неефективність, що в цій сесійній залі немає жодної людини, яка б в цьому не була твердо переконана». За його словами, «єдиний спосіб зараз намагатися побороти корупцію є необхідність інституційної і радикальної зміни повноважень і створення нового органу, який би, справді, перейняв на себе всі ті дріб'язкові повноваження, які зараз розпорошені через низку різних законодавчих актів серед різних правоохоронних органів. Мова йде про те, що в Україні давно назріла необхідність створення спеціального органу, на який відповідно до закону буде покладено повноваження щодо здійснення досудового слідства та кримінальних проваджень по справах, що стосуються боротьби з корупцією».

Р.Князевич наголосив, що це «не тільки відповідно до викликів часу, це і міжнародно-правове зобов'язання, яке Україна взяла на себе багато років тому в рамках міжнародної організації ГРЕКО, яка бореться з корупцією, в рамках ратифікації Конвенції ООН про боротьбу з корупцією, в рамках Стамбульського раунду Міжнародної організації з питань торгівлі і розвитку».

Доповідач зазначив, що цим проектом пропонується створити Національне антикорупційне бюро і встановити повну незалежність при формуванні його складу. В першу чергу, при формуванні керівника цього органу, який буде фактично визначатися спеціальною незалежною конкурсною комісією і затверджуватися тільки главою держави. Натомість ніхто не зможе своїм рішенням звільнити такого керівника з займаної посади.

Проектом передбачено, що всі без винятку працівники цього органу теж будуть підбиратися на свої посади виключно в порядку, визначеному спеціальною конкурсною комісією, і проходитимуть конкурс незалежно від того чи до того часу вони перебували, чи не перебували відповідно до інших законів на державній службі, в тому числі в правоохоронних органах.

За словами доповідача, цим законом вперше в історії українського законодавства пропонується чітко визначити розмір матеріального заохочення і заробітних плат працівників цього органу, щоб унезалежити його від будь-яких суб'єктивних чинників при прийнятті рішення чи то парламенту, чи уряду при визначенні розмірів таких заробітних плат.

Проектом передбачається контроль за діяльністю цього органу покласти й на Верховну Раду, яка матиме право під час парламентських слухань, під час розгляду цих питань в сесійній залі отримувати повний і вичерпний звіт про роботу цього органу, вносити свої пропозиції і відповідно, зважаючи на волю власних виборців, в тому чи іншому випадку, отримувати повноту інформації.

Законопроект про Антикорупційну службу України (реєстр. №5125) доповів народний депутат Олександр Мирний. Він повідомив, що знімає свій проект для того, щоб розглянути президентський законопроект і наступний, який іде за цим.

Доповідач зазначив, що «корупція - це та смертельна хвороба, яка роз'їдає організм держави зсередини, і якщо ми не подолаємо це ганебне явище або не мінімізуємо це ганебне явище, то держава загине».

«Ми маємо виписати законопроект або закон таким чином, щоб не дати можливість тим людям, які будуть займатися антикорупційною діяльністю, розслабитися і просто вирішувати питання, тому що це питання державної безпеки», - наголосив О.Мирний. Він також повідомив, що фракція, яку він представляє, підтримає будь-який варіант.

Народний депутат Сергій Пашинський доповів альтернативний законопроект за реєстр. №5125-1. Він пояснив причини, з яких було подано альтернативний проект, зазначивши, що «президентський законопроект не відображає тих викликів, які зараз стоять по створенню цього органу».

С.Пашинський наголосив на принципово важливих відмінностях його законопроекту від президентського проекту. Зокрема, він вважає за необхідне зробити «цей орган незалежним», а також запропонував дати право Національному бюро право прямих контактів від імені України на зовнішньому ринку боротьби з корупцією, чого немає в президентському проекті.

Доповідач повідомив, що вважає за можливе прийняти за основу президентський законопроект, але з врахуванням під час його підготовки до другого читання тих принципових норм, про які він доповів.

Голова Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією Віктор Чумак, співдоповідаючи, не погодився з попереднім доповідачем у тому, що президентський проект має недоліки.

В.Чумак повідомив, що президентський законопроект погоджений з міжнародними донорами, всіма міжнародними експертами, з Міжнародним валютним фондом і є прямою вимогою Міжнародного валютного фонду.

Після обговорення законопроекту головуючий надав слово Прем'єр-міністрові України Арсенію Яценюку, який повідомив, що сьогодні на розгляд народних депутатів вноситься пакет з п'яти законів по боротьбі з корупцією.

А.Яценюк коротко доповів суть кожного із законопроектів.

Він також зазначив, що цей пакет законопроектів готувався разом з організацією ГРЕКО, це група країн Ради Європи по боротьбі з корупцією.

«Ми усвідомлюємо те, що просто прийняття законів не вистачить для того, щоб побороти реальну корупцію. Саме тому уряд протягом останніх декількох місяців пішов по шляху дерегуляції і скорочення корупційних функцій низки органів державної влади. З 56 контролюючих органів залишилось тільки 27. З більше ніж тисячі 100 різного роду контролюючих функцій ми скоротили їх до 680. З 143 ліцензій, які видавалися відповідно до закону, парламент прийняв це рішення, залишилось тільки 84. Цього далеко недостатньо», - наголосив Прем'єр-міністр.

А.Яценюк заявив, що «прийняття антикорупційного пакету, створення Національного антикорупційного бюро, підвищення відповідальності чиновників, розкриття всієї інформації про власність, перевірка фінансових рахунків і моніторинг життя вищих посадових осіб, з одного боку, а з іншого боку, дерегуляція, позбавлення чиновників надмірних повноважень, скорочення кількості перевіряючих органів і функцій дасть можливість Україні стати на шлях реальної боротьби з корупцією». «І це є одним з ключових елементів плану економічного відновлення в Україні. Корумпованим країнам гроші не дають. І до корумпованих країн інвестори також не ідуть. Тому це наш з вами спільний тест не на слова, а на діло по боротьбі з корупцією»«, - заявив А.Яценюк.

О.Турчинов перед голосуванням звернувся до народних депутатів з проханням підготуватися до дуже відповідального голосування і висловив переконання, що весь пакет антикорупційних законів сьогодні буде проголосований.

Народні депутати 278 голосами підтримали за основу законопроект за реєстр. №5085.

Головуючий запропонував прийняти цей законопроект в цілому першим на пленарному засіданні 14 жовтня. Парламентарії підтримали пропозицію про підготовку законопроекту за скороченою процедурою.

Проект закону про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014-2017 роки (реєстр. №4284а) доповів Міністр юстиції Павло Петренко.

Урядовець зазначив, що Прем'єр-міністр чітко окреслив основні принципи, які закріплені в антикорупційній стратегії. За його словами, «це вперше Верховна Рада за 20 років бере не себе політичну відповідальність за затвердження антикорупційної стратегії спільно з урядом і з Президентом у разі прийняття цього закону».

«Цей закон ми фактично будемо реалізовувати з першої хвилини після його прийняття, тому що наступними законами, які подаються на реалізацію цієї антикорупційної стратегії, є Закон про запобігання корупції і Закон про розкриття інформації щодо кінцевих вигодонабувачів та публічних діячів», - пояснив він.

Міністр юстиції також зазначив, що цей законопроект відпрацьований з міжнародними експертами і він фактично визначає технічний план і завдання для Української держави на шляху до подолання корупції як системного явища, яке зараз існує в державному апараті і в суспільстві.

Верховна Рада 256 голосами прийняла законопроект за основу.

Народні депутати включили до порядку денного ще кілька антикорупційних законопроектів.

Проект закону про запобігання корупції (реєстр. №5113) доповів Міністр юстиції Павло Петренко. Він назвав цей законопроект фактично «антикорупційним кодексом», який визначає цілу низку новацій і механізмів протидії корупції, за якими Україна може стати на один рівень з європейськими країнами за стандартами контролю моніторингу за життям і діяльністю державних службовців, за стандартами моніторингу декларацій про доходи і витрати цих державних службовців. «Україна виконає вимоги як міжнародних організацій, так і нашого громадянського суспільства щодо електронного декларування доходів і витрат всіх державних службовців і доступу, саме основне - доступу наших громадян до цих декларацій», - зазначив він і додав, що проектом пропонується створити спеціальний превентивний орган - Національну комісію, сформувати її за відкритим конкурсом, більшість в якій представлятимуть представники громадськості. Ця комісія буде здійснювати моніторинг всіх декларацій чиновників І-ІІІ категорії. Так само ця комісія буде здійснювати антикорупційну експертизу і вести антикорупційний реєстр всіх правопорушень, які вчинені державними службовцями.

П.Петренко також зазначив, що «цей закон фактично дає реальний інструмент українським громадянам щодо викриття корупціонерів на всіх рівнях державного апарату, визначає правовий статус викривачів, тобто громадян, які мають право подати інформацію про корумпованого чиновника, про факти корупції. І держава бере на себе зобов'язання забезпечувати безпеку і гарантії цього громадянина на рівні із забезпеченням статусу свідка у кримінальному провадженні».

Альтернативний проект за реєстр. №5113-1 доповів народний депутат Микола Рудьковський. Принциповою відмінністю, за словами доповідача, є те, що пропозиція уряду щодо того, щоб сформувати орган, в якому керівництво призначається і звільняється Кабінетом Міністрів і цей орган буде контролювати боротьбу з корупцією «є нонсенсом».

М.Рудьковський запропонував, «щоб уряд вносив кадрові пропозиції щодо керівника, Верховна Рада призначала, і так само за пропозицією Кабінету Міністрів звільняла». За його словами, «тоді цей орган буде незалежним і буде боротися з корупцією, а не буде інструментом Кабінету Міністрів по боротьбі з інакомислієм».

Голова Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією Віктор Чумак доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за реєстр. №5113 за основу.

За результатами голосування («за» - 263) законопроект було прийнято за основу. Народні депутати підтримали пропозицію головуючого щодо підготовки проекту до другого читання за скороченою процедурою.

Наступний законопроект з антикорупційного пакету - про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вигодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів (реєстр. №5114) доповів Міністр юстиції Павло Петренко. Він поінформував про суть проекту, зокрема про дві законодавчі інновації. Перша - це обов'язок розкриття інформації про кінцевих вигодонабувачів, тобто власників юридичних осіб, що фактично унеможливлює приховувати через фіктивні підприємства, через офшорні компанії реальних власників суб'єктів підприємницької діяльності. Друга важлива новація передбачає розкриття доступу і публічність майнових реєстрів.

П.Петренко зазначив, що «це та вимога, з якою виступала громадськість. Це та вимога, яка неодноразово входила до цього залу і не підтримувалась народними депутатами. Це та вимога, яка є вкрай необхідною для того, щоб чиновники і народні депутати в першу чергу своїм прикладом показали, що ми не ховаємося від українського народу, і, дійсно, реально боремося з корупцією через публічність інформації як про власників юридичних осіб, так і про реальних власників майна».

За словами доповідача, ця практика є загальноєвропейською. Закон був розроблений з європейськими експертами, з експертами Ради Європи, з громадськими і американськими експертами.

Альтернативний проект за реєстр. №5114-1 представив народний депутат Микола Рудьковський. Він зазначив, що прийняття цього закону дасть можливість визначити кожного громадянина України, який спробує заховатися за офшорними компаніями за межами України, і чітко обліковувати власність кожного громадянина.

Народний депутат навів приклад Європи, як вона долала кризу. За його словами, вона підвищила, як в Греції, наприклад, прибутковий податок з великого бізнесу, податок на прибуток, до 35 відсотків, ввела прогресивну шкалу оподаткування до 45 відсотків, і ввела податок на комерційну нерухомість від 0,1 до 1 відсотка. Це наповнило бюджет. «Україна, якщо хоче подолати кризу, повинна йти саме таким шляхом: наповнювати бюджет за рахунок багатих і фінансувати соціальні програми, збільшуючи заробітні плати, пенсії і стипендії», - наголосив народний депутат.

Голова Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією Віктор Чумак повідомив, що Комітет учора на своєму засіданні розглянув урядовий законопроект і рекомендує парламенту прийняти його за основу.

В.Чумак також повідомив, що члени Комітету не розглядали альтернативний проект.

Верховна Рада 247 голосами прийняла законопроект за основу.

Проект закону про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (реєстр. №5067) доповів Міністр фінансів Олександр Шлапак. Він зазначив, що ще 16 лютого 2012 року група з розробки фінансових заходів боротьби з відмиванням грошей та фінансуванням тероризму, більш відома як FATF, прийняла нові стандарти у боротьбі з відмиванням грошей і тероризмом і звернулася з проханням до всіх держав, які підтримують таку боротьбу і які не хотіли б застосування санкцій по відношенню до себе, затвердити ці стандарти у себе.

Після цього Комітет Ради Європи з оцінки заходів протидії відмивання коштів та фінансування тероризму МАНІВЕЛ звернувся з аналогічним проханням. «Однак, на превеликий жаль, протягом двох років Україна не спромоглася виконати свої зобов'язання перед цими поважними міжнародними організаціями і прийняти ці нові стандарти. У нас є можливість сьогодні виправити цю ситуацію і зробити це», - зауважив О.Шлапак.

Міністр фінансів підкреслив, що вихід наступний: «або ми приймаємо стандарти, за якими уже сьогодні понад 90 країн світу підтримують стандарти FATF і МАНІВЕЛ, або ми їх не приймаємо». Він нагадав, що неприйняття цих стандартів потягне за собою надзвичайно неприємні процедури по відношенню до держави. Спочатку держава отримає відповідні претензії, потім комерційні банки і потім наші суб'єкти з точки зору додаткових перевірок, затримок грошей, затримок перерахунку коштів в міжнародних фінансових системах тощо.

О.Шлапак звернувся до народних депутатів з проханням «сьогодні вже в кінці 14-го року, після того, як пройшло майже три роки після прийняття цих стандартів, проголосувати цей надзвичайно важливий законопроект».

Парламентарії 243 голосами підтримали законопроект за основу.

Підготовлений до другого читання проект закону про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів щодо невідворотності покарання за окремі злочини проти основ національної безпеки, громадської безпеки та корупційні злочини (реєстр. №4448а) доповів секретар Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Віталій Журавський. Він зазначив, що при здійсненні заочного провадження особлива увага має бути звернена на права обвинуваченого. Адже тут є високий ризик порушення його процесуальних прав. Частково це вирішується шляхом запровадження обов'язкової участі захисника в такому провадженні, а також тим, що таке провадження розпочинається виключно за ухвалою слідчого судді, а не самостійно слідчим чи прокурором.

В.Журавський повідомив, що Комітет розглянув цей законопроект і рекомендує прийняти його за основу та в цілому. Комітет також пропонує з метою зняття застереження, зробленого в Законі «Про ратифікацію Європейської конвенції про міжнародну діяльність кримінальних вироків», розділ перший представленого проекту доповнити статтею 3 такого змісту: «абзац 5 підпункту «п» пункту 1 Закону України «Про ратифікацію Європейської конвенції про міжнародну діяльність кримінальних вироків» виключити».

Народні депутати не підтримали прийняття законопроекту у другому читанні («за» - 211).

Головуючий надав слово Міністрові юстиції П.Петренку, який зазначив, що цей закон дає можливість закінчити десятки кримінальних справ проти колишніх високопосадовців, в першу чергу, проти януковича, Арбузова, так званої «Сім'ї», за якими зараз арештовані активи на десятки мільярдів гривень, але вони не можуть бути стягнені в бюджет, тому що необхідне рішення суду.

Він також зазначив, що цей закон повністю відповідає європейським стандартам, пройшов експертизу експертів Ради Європи. «Але саме основне: ті, хто зараз за нього не голосують, вони дають можливість не повернути в бюджет ті кошти, які кралися в українських пенсіонерів, які кралися в українського бізнесу протягом останніх чотирьох років», - наголосив П.Петренко і закликав народних депутатів проголосувати за цей закон.

П.Петренко додав: «закон є зваженим, він стосується виключно корупційних злочинів, злочинів по тероризму і національній безпеці. Він фактично дає можливість українському правосуддю закінчити кримінальні справи і винести вироки по попередньому режиму януковича».

Парламентарії з другої спроби підтримали пропозицію про повернення до цього проекту і 253 голосами прийняли його у другому читанні та в цілому.

Проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо вдосконалення оподаткування інвестиційної діяльності) за реєстр. №4766 у першому читанні доповів народний депутат Михайло Блавацький.

Він зазначив, що прийняття цього законопроекту сприятиме підвищенню зацікавленості приватного бізнесу у здійсненні інвестицій у видобуток корисних копалин України, оскільки впровадження запропонованих змін дозволить суттєво вдосконалити порядок оподаткування за угодами про розподіл продукції. Це буде сприяти збільшенню видобутку належних Україні корисних копалин, насамперед природного газу, та підвищенню рівня економічної незалежності держави Україна.

За результатами голосування законопроект 234 голосами було прийнято за основу.

Народні депутати включили до порядку денного сесії два законопроекти, пов'язані з оптимізацією механізму залучення Фондом гарантування вкладів фізичних осіб коштів для забезпечення виконання його основного завдання - забезпечення функціонування системи гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку, а також своєчасної виплати гарантованих сум відшкодування коштів за вкладами.

Проект закону про внесення зміни до статті 23-1 Закону «Про Державний бюджет України на 2014 рік» (щодо фінансових векселів Фонду гарантування вкладів фізичних осіб) за реєстр. №5055 доповів народний депутат Валерій Дубіль. Він повідомив, що проектом пропонується внести зміни до чинного закону, якими надати право Кабінету Міністрів України здійснювати випуск облігацій внутрішньої державної позики в обмін на векселі Фонду для забезпечення його фінансової підтримки.

За його словами, прийняття проекту сприятиме захисту прав вкладників, відновлення довіри до банківської системи громадян та стабільній роботі банківської сфери.

Голосування за законопроект не було результативним.

О.Турчинов запропонував розглянути наступне питання порядку денного, а потім повернутися до розгляду законопроектів за реєстр. №5055 і №5049.

Два проекти постанов щодо змін в адміністративно-територіальному устрої Луганської області за реєстр. №№5115 і 5116 доповів народний депутат Геннадій Москаль.

Г.Москаль обґрунтував необхідність прийняття постанов тим, що на території Луганської області впродовж останніх місяців спостерігаються масові, масштабні, практично повсюдні порушення органами місцевого самоврядування та посадовими особами місцевого самоврядування всіх рівнів Конституції та законів України, прав і свобод громадян, невиконання покладених на них Конституцією та законами України як делегованих, так і самоврядних повноважень, ігнорування ними вимог компетентних органів про приведення своїх рішень у відповідність із законом. Несвоєчасне та неналежне реагування на ситуацію, що склалась на відповідній території, проявлена бездіяльність стали одним із суттєвих чинників, що призвели до виникнення загрози територіальної цілісності, суверенітету та незалежності України, посилення сепаратистських настроїв, виникнення терористичних проявів та збройних конфліктів в умовах зовнішньої агресії, і, як наслідок, численних людських жертв, значних непередбачуваних витрат державного та місцевих бюджетів, катастрофічного погіршення соціально-економічного становища в державі, регіоні, громаді та кожній окремій родині.

Народний депутат зазначив, що метою проектів постанов є упорядкування адміністративно-територіальних відносин в сучасних умовах та забезпечення життєдіяльності у населених пунктах Луганської області і запропонував у цьому зв'язку змінити і встановити межі Новоайдарського, Слов'яносербського, Перевальського і Попаснянського районів області.

Верховна Рада прийняла обидві постанови.

Головуючий запропонував повернулися до законопроектів за реєстр. №5055 і №5049, пов'язаних з оптимізацією механізму залучення Фондом гарантування вкладів фізичних осіб коштів для забезпечення функціонування системи гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку, а також своєчасної виплати гарантованих сум відшкодування коштів за вкладами.

Народні депутати не підтримали пропозицію головуючого щодо повернення до цих проектів.

Міністр фінансів О.Шлапак перед голосуванням запевнив народних депутатів у тому, що вкладники отримають свої вклади винятково грошима, а не паперами.

Парламентарії після цього повернулися до законопроекту за реєстр. №5055 і 227 голосами прийняли його за основу та в цілому.

Голосування щодо законопроекту за реєстр. №5049 не було результативним.

Головуючий повідомив, що парламент повернеться до цього законопроекту на наступному пленарному засіданні і закрив засідання.

Наступне чергове пленарне засідання п'ятої сесії відбудеться у вівторок, 14 жовтня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Этой ночью рашисты провели 10-часовую «шахедную» атаку по Украине - всего 13 «шахедов» было выпущено противником, все 13 БпЛА сбиты силами ПВО

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.