Пленарні засідання Верховної Ради України 23 квітня 2015 року

vr23

 
У четвер, 23 квітня 2015 року, відбулися пленарні засідання другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання. Голова Верховної Ради Володимир Гройсман, відкривши ранкове засідання, надав слово голові фракції «Опозиційний блок» Юрію Бойку для заяви.


Ю.Бойко повідомив, що вчора до Києва прибули шахтарі з усіх куточків нашої країни. У них суто економічні вимоги стосовно виплати заробітної плати, недопущення закриття шахт і збереження робочих місць.

Голова фракції висловив жаль, що жодна провладна інституція з ними не зустрілася і не дала відповіді на ці запитання.

«Ми подивились сьогоднішній порядок денний і побачили, що там також немає жодного економічного закону, який би допомагав цим людям отримати правду і відповіді на ці питання, які вони дали. Тому фракція політичної партії «Опозиційний блок» припиняє роботу у Верховній Раді на сьогоднішній день, покидає сесійну залу, а заробітну плату перерахує в фонд захисту дітей загиблих шахтарів. Фракція виходить із залу», - заявив він.

Головуючий надав слово представникам фракцій можливість виступити.

Голова фракції Радикальної партії Олег Ляшко у відповідь на виступ Ю.Бойка запропонував перерахувати «в фонд захисту дітей загиблих шахтарів не денну зарплату народного депутата, а вкрадені всі вами гроші за часів панування януковича і до януковича: 400 мільйонів доларів на «вишках Бойка» знаменитих, на облгазах і на всьому іншому». «Верніть і тоді у шахтарів буде і робота, і зарплата», - заявив він.

О.Ляшко також повідомив, що фракція Радикальної партії наполягає на відставці міністра енергетики і підтримує українських шахтарів.

Представники інших фракцій запропонували головуючому включити трансляцію засідання на площу перед Верховною Радою, де зібралися «чи шахтарі, чи люди, яких привіз Ренат Ахметов і «Опозиційний блок» і видаються вони за шахтарів, щоб вони чули сьогоднішнє засідання і бачили, що в той час, коли коаліція працює, «Опозиційний блок» прогулює вчергове засідання, не приймаючи жодного рішення, в тому числі і на користь шахтарів».

Після виступів представників фракцій головуючий на вимогу депутатських груп «Воля народу» і «Відродження» оголосив перерву у засіданні на 15 хвилин.

Після перерви заяву від груп зробив народний депутат Олег Кулініч. Він пояснив про причину блокування трибуни представниками групи «Відродження». «Причина дуже проста: зараз під Верховною Радою знаходяться до тисячі людей - це представники органів місцевого самоврядування, там є фермери, там є сільські голови, сільські голови є у нас на трибуні зверху. Причина в тому, що є законопроект за номером 1159, який передбачає передачу в комунальну власність земель за межами населених пунктів. На сьогоднішній день в межах рад залишається тільки 16 відсотків всієї землі нашої держави, а все інше, розпоряджаються органи виконавчої влади тобто Державне агентство земельних ресурсів», - зазначив народний депутат.

«Корупція зашкалює, сьогодні кожен фермер вам може сказати, в кожній області, якщо мажоритарники працюють на округах, то вони знають: хабарі до 300 доларів за гектар такої землі за взяття в оренду, а якщо це власність - це 1000 доларів. Так не може продовжуватися безкінечно, землю треба передавати в комунальну власність» - наголосив далі О.Кулініч і повідомив, що позиція групи «Відродження» «чітка і зрозуміла, і я думаю, це позиція всіх депутатів парламенту: земля повинна бути передана в комунальну власність, земля повинна бути передана сільським радам і люди повинні розпоряджатися цією землею через обрані ними ради».

Народний депутат повідомив: щойно на нараді з керівників всіх фракцій і груп були обговорені ці питання, і домовилися, що на наступному пленарному тижні доопрацювати цей законопроект, де обов'язково будуть враховані пропозиції всіх депутатських фракцій і груп, і буде збалансоване рішення.

В.Гройсман оголосив, що при Голові Верховної Ради України створена спеціальна група з питань децентралізації і роботи в органах місцевого самоврядування, в яку входять всі представники асоціацій, народних депутатів, які мають відповідний досвід і представництво від фракції. «Ми в рамках цієї групи напрацюємо, безперечно, питання, яке потребує свого врегулювання і про яке сьогодні було сказано з трибуни, це спільна позиція, в тому числі, фракцій коаліції», - зазначив він, підкресливши, що в змінах до Конституції, які напрацьовуються і є можливість приймати їх в найближчому часі, якраз запроваджується принцип повсюдності місцевого самоврядування, фундаментальний принцип повсюдності, який передасть і повноваження всі поза межами населеного пункту, і землю поза межами населеного пункту у відання органів місцевого самоврядування. «Але, ми маємо це зробити таким чином, щоб землею розпоряджалися публічно, тобто на аукціонах, обов'язково враховували думку громаду через рішення сільської ради, селищної ради, що є обов'язково важливим. Тому це питання потребує врегулювання і тут всі єдині в тому, що ми на найближчий сесійний тиждень внесемо узгоджені пропозиції».

Народні депутати приступили до розгляду питань порядку денного. До порядку денного сесії два законопроекти - про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо проходження військової служби у Збройних Силах України іноземцями та особами без громадянства (№2389) і про внесення змін до Закону «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України» щодо використання персональних пристроїв (№2154).

Проект постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України «Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України восьмого скликання та обрання голови, першого заступника, заступників голови, секретаря та членів Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації» за №2613 доповів перший заступник голови Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Павло Пинзеник. Він повідомив, що Комітет на своєму засіданні 8 квітня розглянув заяву народного депутата Лесюка Ярослава Васильовича, члена депутатської фракції «Блоку Петра Порошенка», про обрання його членом Комітету з питань культури та духовності і рекомендує прийняти відповідний проект постанови.

Проект постанови 231 голосом було прийнято за основу та в цілому.

Народні депутати розглянули у другому читанні два взаємопов'язані законопроекти, які стосувалися внесення змін до Митного і Податкового кодексі щодо створення сприятливих умов для забезпечення виконання контрактів та договорів державного оборонного замовлення за №№1695 і 1694.

За результатами розгляду поправок та голосування обидва законопроекти були прийнято у другому читанні та в цілому («за» - 257 і 227 голосів відповідно).

Законопроекти про особливості видобутку бурштину-сирцю на родовищах і проявах, які не мають промислового значення за №№1351 і 1351-1 доповіли народні депутати Юрій Вознюк і Борислав Розенблат.

Народний депутат Ю.Вознюк, обґрунтувавши необхідність прийняття такого закону, зняв свій законопроект на користь альтернативного законопроекту.

Народний депутат Б.Розенблат наголосив, що сьогодні питання добування бурштину - це початок створення старательської діяльності у країні, це дасть можливість створити тисячі, десятки тисяч нових робочих місць, зробить депресивні райони потужними, це буде будівництво доріг тощо.

Голова Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Микола Томенко доповів рішення Комітету.

М.Томенко сказав, що в проблеми, яка розглядається, є три дуже серйозні складові. «Видобуток бурштину сьогодні не просто корупційна, а контрабандно-корупційна схема. І те, що ми чуємо раз в місяць, що якогось там нещасного чоловіка затримали на 2 чи 3 мільйони, ми мусимо розуміти, що це не відсотки - це десяті відсотків того, що вивозиться з України. Це міжнародна контрабандна система, яка вибудувана з залученням, на жаль, правоохоронних органів тих, хто кришує і в Києві, і в Житомирі, і в Рівному, і в Луцьку. Це система, яку і треба чесно сказати, ми не подолаємо лише одним цим законом. Вона мусить бути подолана реформою правоохоронних органів, вона мусить бути подолана адекватною і зрозумілою роботою митної, фіскальної служби і всієї країни», - наголосив голова Комітету.

М.Томенко повідомив, що Комітет рекомендує Верховній Раді прийняти законопроект, автором якого є народний депутат Б.Розенблат, за основу.

Народні депутати підтримали законопроект. Водночас вони вважають, що проект закону можна прийняти лише за основу, бо до нього є дуже багато зауважень і пропозицій, які необхідно врахувати під час доопрацювання.

За результатами голосування за основу було прийняти законопроект за №1351-1.

Народні депутати розглянули проект закону про внесення зміни до статті 5 Закону «Про судовий збір» щодо доповнення переліку пільгових категорій за №1679. Доповідач, народний депутат Ігор Алексєєв, зазначив, що цим проектом пропонується державним органам приватизації надати пільги зі сплати судового збору в усіх справах, пов'язаних з захистом майнових прав та інтересів держави.

За його словами, «обґрунтування цього закону є дуже простим і однозначним. У цьому році державним органом приватизації на сплату судового збору передбачено всього близько півмільйона гривень. Разом з тим потреба органів приватизації на сплату відповідного мита на подачу позовів складає близько 15 мільйонів гривень. Тобто відповідно органи приватизації не можуть у повній мірі реалізовувати свої повноваження з захисту майнових інтересів держави.

При цьому, якщо все ж таки органи приватизації зможуть реалізувати всі повноваження і подати відповідні позови по перегляду, і ставок з орендної плати, і повернення незаконного майна, яке знаходиться у власників, то орієнтовні обсяги надходжень до державного бюджету від задоволення цих позовів складають більше 600 мільйонів гривень».

Деякі з народних депутатів під час обговорення зазначали, що в нашій країні інтерес держави в суді і так представляє прокурор, який звільнений від сплати збору. Крім того, зазвичай інтереси держави порушують через органи приватизації. Тому немає ніякої логіки в тому, щоб звільняти їх від сплати судового збору. Достатньо прокурора в державі, який відстоює інтереси держави.

Серед аргументів проти наводився і такий - судовий збір в господарському суді має обмеження (це близько 20 тисяч гривень). Ці кошти незначні для того, щоб в якійсь великій справі сплатити цей судовий збір. Але, прибравши цей збір, створюються умови для того, щоб органи приватизації, як на конвеєрі, фактично штампували нічим не обґрунтовані судові спори.

Частина парламентаріїв підтримали законопроект. За їхніми словами, цей закон потрібний, за нього треба голосувати, тому що великі підприємства, які були вкрадені в держави, чи, можливо, хтось має намір це зробити, для того, щоб повернути, треба в суд подати. А тут виникає до 5 відсотків вартості такого ж заводу чи фабрики, так це річний бюджет Державного фонду майна.

Парламентарії не підтримали законопроект («за» - 114 голосів).

До порядку денного засідання було включено проект закону про внесення зміни до Закону «Про вищу освіту» (щодо удосконалення прийому на навчання та розміщення державного замовлення) за №2672.

Проект закону про державну службу у новій редакції за №2490 доповів Голова Національного агентства з питань державної служби Костянтин Ващенко. Урядовець наголосив: якісні системні зміни у всіх сферах суспільного життя України в контексті її європейської інтеграції мають забезпечуватися побудованим на принципах належного врядування ефективним, професійним, некорумпованим, зорієнтованим на потребах громадян державного апарату.

Доповідач повідомив, що над цим законопроектом працювали кращі вітчизняні та зарубіжні експерти. Він пройшов експертизу програми ОСР «Сігма» і отримав висновок щодо відповідності загальним стандартам ЄС та кращим європейським практикам. Позитивну оцінку законопроекту було дано на засіданні Національної ради реформ, а також в ході широкого громадського обговорення.

«Що ж принципового пропонує уряд? - запитав він і відповів на це запитання так: «передусім, ідеться про розмежування політичних і адміністративних посад, зокрема запровадження Інституту державних секретарів міністерств, виведення за межі державної служби працівників патронатних служб, обслуговуючих підрозділів тощо. Встановлення винятково конкурсної процедури призначення на усі посади державної служби, включно з вищими управлінськими посадами. Запровадження механізмів об'єктивного добору кадрів та їх просування по службі винятково на основі професійних здобутків та заслуг. Встановлення законодавчих вимог до кваліфікації претендентів на посади державної служби, в тому числі високопосадовців. Департизацію державної служби, тобто заборону на членство чиновників у політичних партіях. Встановлення прозорої моделі оплати праці державних службовців. Підвищення професійної мотивації держслужбовців, престижності та конкурентоздатності самої служби».

К.Ващенко далі відповів на запитання: що ж дасть реформа державної служби українському громадянинові? «Уряд вважає, що стабільний, компетентний та відповідальний апарат буде більшою мірою мотивований на виконання завдань в інтересах суспільства. Перш за все, поліпшиться якість державних послуг. Також розпочнеться кадрове оновлення органів державної влади, передусім за рахунок молоді, що вбачатиме в держслужбі можливість професійної самореалізації. Чиновник стане підконтрольним громадянському суспільству. В кінцевому підсумку зростатиме довіра громадян до влади та державних інститутів, що є найголовнішою запорукою успіху реформ», - зазначив він.

Урядовець повідомив про те, що Національне агентство з питань державної служби розглянуло альтернативний законопроект. В цілому він повторює основні положення урядового законопроекту за винятком деяких речей, які можна буде розглядати при підготовці до другого читання.

Голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Альона Шкрум, доповідаючи рішення Комітету, повідомила, що Комітет на своєму засіданні 22 квітня розглянув поданий Кабміном Закон «Про державну службу» за №2490. Під час дуже довгих дискусій, під час зауважень від профспілок, від представників різних громадських організацій, члени Комітету дійшли висновку підтримати важливі новації в законопроекті, насамперед, щодо визначення єдиних умов вступу на державну службу шляхом проведення відкритого конкурсу. Такі призначення на посади держсекретарів та керівників центральних органів виконавчої влади зараз будуть визначатися не за партійними квотами, не за політичними домовленостями, не за якимись особистими симпатіями, як є зараз, а за конкретним професійним відкритим конкурсом і з урахуванням лише наявних професійних компетенцій управлінського досвіду та попередніх заслуг. Водночас, Комітет взяв до уваги численні зауваження концептуального характеру, в тому числі і від Верховного Суду України, від профспілок і від громадських експертів.

А.Шкрум повідомила, що Комітет рекомендує Верховній Раді ухвалити даний законопроект в першому читанні і доручити створити робочу групу, яка буде доопрацьовувати цей проект до другого читання.

Під час обговорення народні депутати підтримали законопроект. Вони аргументували свої позиції тим, що реформа в кадровій політиці наближає Україну до європейських стандартів. «Ми, дійсно, повинні прийти до того, що чітко розділити політичні посади і професійні призначення. Ми повинні вийти на кадрові публічні відкриті конкурси, де мають перемагати виключно професійні підходи, відмовитись від земляцтва та інших рудиментів колишнього нашого минулого при кадрових призначеннях. І це тільки дасть новий поштовх для того, щоб по-новому запрацювала система управління державою», - наголошували парламентарії.

У виступах також зазначалося, що є дуже багато критичних зауважень до різних інститутів влади, виконавчої влади, в регіонах, зверталася увага на те, що міністерства чи відомства не функціонують саме тому, що відсутня зрозуміла кадрова політика, не виписано критеріїв формування цих інституцій. І тому цей закон є на часі.

Народні депутати називали законопроект фахово підготовленим, виваженим, підтвердженим експертами. За їхніми словами, основним досягненням цього законопроекту є те, що державна служба після його прийняття стане професійною.

За результатами голосування законопроект не набрав голосів.

Головуючий оголосив перерву в засіданні.

Після перерви головуючий провів сигнальне голосування, за результатами якого у сесійній залі перебувала недостатня кількість парламентаріїв для результативного голосування.

Головуючий достроково закрив ранкове засідання.

На початку вечірнього засідання після виступів представників фракцій, які підтримали законопроект про державну службу, відбулося голосування за цей проект.

Верховна Рада 226 голосами прийняла законопроект за основу.

Голова Національного агентства з питань державної служби Костянтин Ващенко доповів проект закону про службу в органах місцевого самоврядування за №2489 у новій редакції. Він зазначив, що цей законопроект разом з вже ухваленим законопроектом про державну службу має забезпечити ефективну, комплексну реформу державної служби та служби в органах місцевого самоврядування на принципово однакових підходах до вступу та проходження служби.

К.Ващенко доповів про деякі особливості у проекті, відмінні від тих норм, які діють сьогодні. Законопроектом, зокрема, пропонується встановити нові правові та організаційні засади служби в органах місцевого самоврядування як професійної та політично неупередженої діяльності на благо держави і громади, а також для гарантування реалізації громадянами України права рівного доступу до служби в органах місцевого самоврядування.

Голова підкомітету Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування Альона Шкрум доповіла рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Парламентарії підтримали законопроект з наступним його ретельним доопрацюванням до другого читання.

Народні депутати водночас пропонували об'єднати законопроекти про державну службу і про службу в органах місцевого самоврядування в Кодекс публічної служби.

Законопроект 232 голосами було прийнято за основу.

Проект закону про Військову міліцію за №1882 доповів народний депутат Віктор Король. Він зазначив, що метою проекту є необхідність закріплення правових засад діяльності правоохоронного органу, який здійснюватиме заходи щодо запобігання, виявлення, припинення та досудового розслідування злочинів проти встановленого порядку несення військової служби (військових злочинів).

Законопроектом пропонується утворити Військову міліцію як військове правоохоронне формування, призначене для забезпечення правопорядку серед громадян України, які є військовослужбовцями, військовозобов'язаних та резервістів під час проходження ними зборів, запобігання, виявлення кримінальних та інших правопорушень вчинених військовослужбовцями.

Проектом, зокрема, передбачається врегулювати на законодавчому рівні такі питання: статус, повноваження, організаційну структуру, завдання і функції Військової міліції; повноваження особового складу Військової міліції при виконанні службових обов'язків.

В.Король зазначив, що прийняття закону дозволить удосконалити організацію забезпечення правопорядку і законності у МО України, ЗС України, правоохоронних органах спеціального призначення та інших військових формуваннях утворених відповідно до законів України, забезпечить можливість ефективно та оперативно здійснювати розслідування найбільш поширених військових злочинів, що позитивно вплине на рівень національної безпеки держави.

Голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Андрій Кожем'якін доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти цей законопроект за основу.

Проти прийняття законопроекту висловився представник Комітету з питань національної безпеки і оборони Тарас Пастух.

Народні депутати під час обговорення висловили низку зауважень до законопроекту і за результатами голосування не підтримали його прийняття за основу («за» - 186).

Головуючий згідно із заявою фракцій Радикальної партії і «Самопоміч» надав слово керівникові фракції «Самопоміч» Олегу Березюку, який повідомив про те, що у законопроект про внесення змін до статті 197 Податкового кодексу України (щодо створення сприятливих умов для забезпечення виконання контрактів та договорів державного оборонного замовлення) за №1694 дорогою до сесійного залу включили дві поправки, які не розглядалися на Комітеті.

О.Березюк заявив. що є рішення фракції відкликати свої голоси під час голосування за цей законопроект.

Голова фракції звернувся до Голови Верховної Ради з проханням дати доручення про проведення службового розслідування за фактом підробки.

В.Гройсман дав відповідне доручення Апарату щодо опрацювання цієї інформації.

Проект постанови про внесення змін до календарного плану проведення другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання за №2590 доповів перший заступник голови Комітету з питань Регламенту та організації роботи Верховної Ради України Павло Пинзеник. Він повідомив, що проектом постанови пропонується тиждень з 5 по 8 травня, який відведено для роботи в пленарному режимі, змінити на тиждень роботи в комітетах, комісіях, фракціях і групах, а тиждень з 12 по 15 травня, який відведено для роботи в комітетах, комісіях, фракціях і групах, змінити на пленарний.

Парламентарії не підтримали проект постанови («за» - 199).

Народні депутати усунули неузгодженості у тексті прийнятого Закону «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їх символіки» за №2558.

Проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо трансфертного ціноутворення) за №1861 доповіла народний депутат Тетяна Острікова. Вона зазначила, що метою проекту є удосконалення існуючої системи державного регулювання трансфертного ціноутворення, усунення суперечностей та конкретизації норм, які негативно впливають на забезпечення реалізації податкової політики з урахуванням міжнародного досвіду та оптимального поєднання фіскальної та регулюючої функції оподаткування.

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Роман Насіров доповів рішення Комітету рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за основу.

Народні депутати 239 голосами підтримали рішення профільного комітету.

Проект закону про внесення змін до Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» (щодо врегулювання збору з ювелірних виробів) за №1910 доповіла народний депутат Оксана Продан.

Автор повідомила, що законопроектом передбачено замість діючого з 01.01.2015р. збору при клеймуванні запровадити збір на обов'язкове державне пенсійне страхування за ставкою 1% доходу, одержаного від операцій з виготовлення ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення, напівдорогоцінного каміння, оптової, роздрібної, комісійної торгівлі зазначеними виробами.

Народні депутати після короткого обговорення 235 голосами підтримали законопроект у першому читанні.

За основу було прийнято проекти законів про внесення змін до деяких законів України з питань ідентифікації та реєстрації тварин (№1484) і про внесення змін до Закону «Про громадянство України» (щодо спрощення порядку прийняття до громадянства України окремих категорій осіб) за №1901.

Верховна Рада прийняла за основу та в цілому законопроекти про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо особливостей виконання проектів міжнародної технічної допомоги на Чорнобильській АЕС) за №2168 і про внесення зміни до Закону України «Про вищу освіту» (щодо удосконалення прийому на навчання та розміщення державного замовлення) за №2672.

Народні депутати не підтримали у другому читанні проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони приватизації об'єктів інженерної інфраструктури меліоративних систем та земель, на яких ці об'єкти розташовані (№1128).

На цьому розгляд питань порядку денного завершився.

Головуючий закрив вечірнє засідання, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 22 листопада обговорив наступні актуальні фронтові теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.