Конгрес США випередив Верховну Раду України

kongres viperediv

 
Конгрес США вирішив втерти носа Верховній Раді України у прийнятті законів на захист українського суверенітету і територіальної цілісності.


Комітет у закордонних справах Палати представників (нижньої палати) Конгресу США вчора схвалив проект закону 5094 «На підтримку стабільності та демократії в Україні» авторства демократа з Нью-Йорка Еліота Енгела.

Хоча це лише перший крок на шляху прийняття цього закону американським парламентом, варто звернути на нього увагу з тієї причини, що він спрямований на формування деяких нових підходів американської політики щодо розв’язаної росією війни проти нашої держави і, найголовніше, щодо окупації Криму. Чесно кажучи, так виглядає, що цей законопроект фактично окреслює американську стратегію повернення Криму і реагування на його окупацію, якої, як ми знаємо, і близько не має українська держава.

Українські ЗМІ повідомили, що цей проект закону передбачає створення в рамках спонсорованих урядом США програм українського мовлення спеціального кримськотатарського сервісу для мовлення на окупований Крим. Йдеться також про ширше завдання - започаткування урядом США роботи у сфері протидії російській пропаганді на території держав, що межують з рф.

Але навіть це другорядне.

Законопроект передбачає, що ситуацію конфлікту між Україною і росією можна буде вважати вичерпаною тоді, коли Президент США повідомить Конгрес про закінчення війни на Сході України і (!) повернення Криму під контроль України.

Це новела. Ми вже два роки пропонуємо закріпити в українському законодавстві норму, що конфлікт з росією вважатиметься завершеним після повернення суверенітету України над усіма тимчасово окупованими територіями і отримання компенсації з боку рф за агресію. Але нічого в цьому плані не робиться. Схоже, тому, що у нас немає війни чи конфлікту з рф. Тобто, спершу потрібно законодавчо ствердити, що цей конфлікт є, а лише потім, коли і за яких обставин він може вважатися закінченим.

Законопроект пропонує залишити санкції проти рф в силі до отримання згаданого вище повідомлення Президента США Конгресу про закінчення конфлікту між Україною і росією.

Це надзвичайно цікаво, адже демонструє різницю у підходах до стримування Росії між США та європейськими державами. США, схоже, готові не бавитися у щопіврічні перезатвердження санкцій. Якщо ця норма буде затверджена, американська дипломатія запрацює ще активніше, щоб не допустити розвалу європейських санкцій проти рф.

До речі, подібного положення - ув’язування обмежувальних заходів чи санкцій проти рф з закінченням війни - в українському законодавстві, наскільки я можу судити, немає.

Немає в українському законодавстві й іншого положення, яке пропонує проект закону США, - уряду і усім урядовим інституціям забороняється здійснювати дії, які можуть бути свідченням прямого чи непрямого визнання факту окупації Криму. Ну, звичайно, подібне положення закону не дозволило б найбільш патріотичному Мінпаливенерго поставляти електроенергію в Крим. Або закуповувати вугілля з окупованого Донбасу.

Проект закону також окремо наказує усім державним інституціям слідкувати, щоб Крим на відповідних матеріалах, публікаціях тощо позначався, як частина України.

Розуміючи проблеми з європейськими союзниками щодо продовження санкцій щодо рф, автори законопроекту зобов’язують уряд США не лише до закінчення українсько-російської війни утриматися від передачі рф військової техніки, обладнання та технологій, але і проводити політику, яка забезпечила б аналогічні дії союзників по НАТО.

Це вкрай важливий пункт. Вже кілька місяців ми (громадянське суспільство та значна частина експертної спільноти) намагаємось переконати американську адміністрацію, що в умовах продовження російської агресії проти України не можна ув’язувати продовження санкцій проти рф з тим, чи прийняла Україна якісь поправки до Конституції чи закони про статус місцевого самоврядування на Донбасі тощо. Також і європейцям і американцям ми неодноразово говорили, що продовження санкцій ціною прийняття законів, які ставлять під сумнів цілісність української держави та народу, для нас неприйнятно (тобто, що санкції проти рф, які запроваджує Захід, все ж таки менш пріоритетні, ніж майбутнє України). Схоже, дехто нас почув і зрозумів. Фактично, мова йде про посилення і переформатування санкцій. Якщо секторальні фінансові санкції європейців проти рф будуть скасовані, американські законодавці вже окреслили альтернативні шляхи впливу на росію.

Такого мислення українська влада наразі не демонструвала.

Отже, маємо хороший, спрямований у майбутнє проект закону. Проукраїнський закон. Якби ще такі і українські закони!

Слідкуємо далі.

Богдан Яременко, facebook.com



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у воєнному зведенні на 22 грудня обговорив наступні теми:

детальніше

Опитування

Чи підтримуєте Ви мир з рашистами на умовах здачі окупованих територій?

Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.