Рішення виконкому Луцької міської ради перешкоджає праву на мирні зібрання

lutsk

 
Рішення виконавчого комітету Луцької міської ради «Про організацію та проведення зборів, мітингів, походів та демонстрацій у м. Луцьку» потрібно скасувати. До такого висновку у вівторок, 26 лютого, прийшли учасники круглого столу на тему «Чи може Луцька міська рада вказувати терміни попередження про мирні зібрання?».


Один із внесених пунктів до Порядку організації мирних зібрань вказує, що «повідомлення про проведення зборів, мітингу, походу або демонстрації надається організатором письмово до Луцької міської ради (на адресу: вул. Богдана Хмельницького, 19, м. Луцьк, 43025) не пізніше як за 4 дні до наміченої дати їх проведення». Цей пункт був внесений до Порядку рішенням виконкому у червні 2012 року. Сам же Порядок був прийнятий виконкомом ще за міськради минулого скликання 25 грудня у 2008 році і передбачає не тільки повідомлення про мирне зібрання й отримання дозволу від місцевої влади. Останнє є навіть абсурдним.

Де-факто міськрада не притягувала до відповідальності заявників про мирне зібрання, які повідомляли про захід пізніше, ніж за 4 дні до події, тобто Порядок як такий не застосовували. Втім, коли минулого року улітку до Луцька мав приїхати Президент України, за позовом Луцької міської ради суд заборонив політичним партіям проводити мирне зібрання. Міськрада тоді у позові посилалася саме на зазначений вище Порядок.

Тому депутат Луцької міської ради Андрій Осіпов запропонував свій проект рішення, в якому радить запровадити 18-годинний термін повідомлення про заплановане мирне зібрання.

Натомість, представники громадських організацій вважають, що жодних термінів сповіщення місцевих органів влади про мирне зібрання не повинно бути.

Нагадаємо, що ст. 39 Конституції України передбачає право громадянина на мирні зібрання, «про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування». Але слово «завчасно» не пояснює конкретних термінів повідомлення про захід, це й створює протиріччя серед учасників реалізації права на мирні зібрання.

Так, начальник міліції громадської безпеки Луцького МВ УМВС Володимир Солоненко зазначив, що повідомлення про мирне зібрання конче потрібне правоохоронним органам. Він прихильник встановлення терміну у 4 дні, мовляв, правоохоронці наперед планують свою роботу, тому їм до вподоби встановлення термінів повідомлення.

Суголосні із правоохоронцем й виконавчі органи міськради. «Виконавчий орган влади має забезпечити громадянам право на проведення цього заходу, забезпечити охорону громадського порядку. Наприклад, от є певна група людей, які незадоволені рухом залізничного транспорту. І от вони подають заявку, що через 2 години будуть на пероні вокзалу проводити мирну акцію. Це ж створить іншим мешканцям незручності. Можливо, треба дати можливість представникам влади зустрітись з активом, зустрітись з організаторами і переконати їх робити це в трішки інший спосіб, а може, вдасться переконати. По-друге, може бути акція, де потрібна охорона громадського порядку – треба міліції забезпечити вихід патруля. Вони не можуть забезпечити це в одну хвилину», - зазначила начальник відділу зв’язків із громадськістю Луцької міськради Олена Макарова.

На думку ж експерта з мирних зібрань, члена Української Гельсінської Спілки Володимира Чемериса, будь-яке рішення місцевих органів влади, що встановлює чи встановлюватиме термін повідомлення про майбутній захід, буде незаконним.

«Рішення виконкому є неконституційним. Потрібно прийняти рішення про скасування рішення виконкому. І взагалі, повідомлення про акцію тільки потрібне, щоб влада могла реалізувати свій позитивний обов’язок захисту свободи зібрань», - пояснив Чемерис.

До слова, він також керуються рішенням Конституційного суду, який вирішив, що «визначення конкретних строків завчасного сповіщення з урахуванням особливостей форм мирних зібрань, їх масовості, місця, часу проведення тощо є предметом законодавчого регулювання».

З незаконністю рішення виконкому погодилася частина учасників круглого столу, зокрема і депутати Луцької міськради Андрій Козюра, Андрій Осіпов та Павло Данильчук.

Виконавчий директор «Центру Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу» Михайло Шелеп запропонував розрізнити дві проблеми: рішення виконкому та відсутність закону, який би регулював питання мирних зібрань, зокрема і встановлення будь-яких термінів. Шелеп також виступив за скасування рішення виконкому.

В результаті обговорення учасники столу дійшли висновку, що рішення виконавчого комітету Луцької міської ради треба скасувати. Пункт такого змісту Осіпов додав до свого проекту рішення. Втім, думки щодо встановлення чи не встановлення термінів попередження про мирне зібрання розділилися. Якщо Михайло Шелеп, Павло Данильчук, Андрій Козюра, Марія Доманська та Володимир Чемерис були проти встановлення будь-яких термінів, то депутати Богдан Шиба та Андрій Осіпов вважають за потрібне встановити менший термін, ніж 4 дні, тобто 18 годин. Цей термін Осіпов таки й залишив у проекті. До слова, 27 лютого, на 38-й сесії Луцькради, цей проект рішення поки не був доданий до порядку денного.

Додамо, що проблема термінів на завчасне попередження про мирне зібрання не вичерпалася. Можливо, громадським активістам спільно із місцевою владою та правоохоронними органами потрібно буде напрацювати рекомендаційний документ для організаторів мирних акцій, аби запобігти виникненню суперечок і проблем щодо реалізації права громадян на мирні зібрання. Але ні в якому разі не регламентувати розпорядчими документами Конституційне право на мирні зібрання.

Підготовлено ЛМГО «Центр Політичного Аналізу та Виборчого Консалтингу» та ВОМГО «Асоціація Молодих Реформаторів»



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 4 листопада розповів про наступні актуальні ситуації на фронті:

детальніше

Опитування

Чи підтримуєте Ви ідею влади продавати українські безпілотники за кордон?

Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.