З 34 створених тимчасових слідчих комісій у парламенті запрацювали лише три

plenar zasidan

 
За час роботи Верховної Ради України VII скликання ініційовано створення 34 тимчасових слідчих комісій. Лише 3 з них легітимізовані парламентом. Про це «Конфліктам і законам» повідомили у прес-службі громадської мережі «ОПОРА».


Найбільш ініціативними щодо формування ТСК виявилися опозиційні фракції. ВО «Батьківщина» ініціювала створення 16 комісій; УДАР – 3; ВО «Свобода» – 8. Натомість депутати від Партії регіонів ініціювали створення 4 ТСК. КПУ жодного зацікавлення до такого органу не проявляло. Позафракційні депутати ініціювали створення 3 слідчих комісій.

Найпопулярнішими темами для тимчасових слідчих комісій стали порушення Конституції та інших Законів України (12 проектів постанов) і питання доцільності витрачання державних коштів та прийняття рішень (8 проектів постанов). Інші ТСК стосувалися проведення розслідувань щодо представників опозиції; корупційних дій зі сторони органів влади; розслідування і перевірки діяльності правоохоронних органів та органів місцевого самоврядування; політичних репресій; розслідування справ за участю чиновників.

Механізм створення ТСК

Відповідно до Регламенту Верховної Ради України, Тимчасова слідча комісія утворюється з числа народних депутатів, які дали на це згоду. Кількісний склад формується з урахуванням принципу пропорційного представництва депутатських фракцій. Пропозиції щодо кількісного та персонального складу ТСК подаються у письмовій формі депутатськими фракціями у п'ятиденний строк з дня направлення до них письмового звернення ініціатора утворення слідчої комісії. У складі Комісії може бути представлено не менш як по одному народному депутату від кожної депутатської фракції. Якщо депутатська фракція не запропонувала у встановлений строк представників для роботи в тимчасовій спеціальній комісії, то комісія створюється без участі представників цієї депутатської фракції.

Суттєвою перевагою Тимчасових слідчих комісій над іншими інструментами парламентаризму є спрощена процедура їхнього утворення. Щоб ТСК почала працювати, достатньо підтримки третини конституційного складу ВР, тобто 150 депутатів. Таким чином, навіть перебуваючи у меншості, депутати можуть виконувати контролюючі функції.

Профільним комітетом в питаннях створення ТСК є Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України. Попри те, що рішення про утворення комісії приймає парламент, його поява у порядку денному залежить від вищезгаданого органу. Стабільна більшість дозволяє провладним депутатам повернути проект постанови на доопрацювання. Таким чином, 16 постанов про створення ТСК були зупинені на рівні голосування комітету. Серед цих постанов більшість подана від представників опозиційних фракцій. Ще 4 надано на заміну автору. 1 постанову відкликано. Наразі 10 проектів постанов про створення комісії знаходяться на ознайомлені у депутатів.

Діяльність трьох створених ТСК

Тимчасова слідча комісія Верховної Ради України з питань розслідування фактів перегляду волевиявлення Українського народу на парламентських виборах 2012 року створена 21 березня 2013 року відповідно до постанови Верховної Ради України. За цей час було проведено сім засідань комісії. Згідно з пунктом 8, термін діяльності Тимчасової слідчої комісії – два місяці з дня прийняття зазначеної постанови. У зв’язку з тим, що звіт про роботу комісії не був наданий вчасно до Верховної Ради України, відповідно до пункту 8 статті 87 Закону України "Про Регламент Верховної Ради України" Голова Верховної Ради України оголосив про припинення діяльності комісії 05.06.2013 року.

Більшість засідань комісії зірвано через відсутність депутатів від Партії регіонів, без яких неможливий кворум. Як результат, ТСК не змогла провести ефективне розслідування та підготувати кінцевий документ у встановлені постановою терміни.

Тимчасова слідча комісія Верховної Ради України з питань розслідування фактів нападу на представників засобів масової інформації 18 травня 2013 року у місті Києві за адресою вулиця Володимирська, 15 та розслідування інших фактів тиску на засоби масової інформації, перешкоджання законній професійній діяльності журналістів створена 23 травня 2013 року постановою Верховної Ради. Згідно з пунктом 8, термін діяльності Тимчасової слідчої комісії – шість місяців з дня прийняття зазначеної постанови. За цей час було проведено п’ять засідання комісії. 20 червня 2013 року комісією було прийнято та оприлюднено попередній звіт.

Тимчасова слідча комісія Верховної Ради України з питань розслідування фактів порушення законодавства України при здійсненні державних закупівель, неефективного використання державних коштів та зловживань службовим становищем з боку посадових осіб Міністерства охорони здоров’я України, інших державних підприємств, установ та організацій у сфері охорони здоров’я та фармацевтичної галузі створена 15 травня 2013 року постановою Верховної Ради України. Згідно з пунктом 7, термін діяльності Тимчасової слідчої комісії – шість місяців з дня прийняття зазначеної постанови. За цей час було проведено лише чотири засідання.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

В ночь на сегодняшний день противник нанес авиационный удар по Украине с применением 3 крылатых ракет и одной противорадиолокационной ракеты

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.