Пленарне засідання Верховної Ради України 10 квітня 2015 року

vr 10

 
У п'ятницю, 10 квітня 2015 року, завершився черговий пленарний тиждень другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання. Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман, відкривши ранкове засідання, нагадав: у пленарні тижні щоп'ятниці проводиться Година запитань до Уряду. Сьогодні під час Години запитань до Уряду розглядатиметься питання формування тарифів на енергоносії для населення та відповідна інформація Національної комісії регулювання електроенергетики.


Головуючий надав слово в. о. голови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Дмитру Вовку, який поінформував про роботу регулятора, завданням якого є збалансуванням інтересів держави, споживачів та підприємств. За його словами, завдання держави у тому, щоб встановити економічно обґрунтовані тарифи регулятором та захистити соціально вразливі верстви населення.

Д.Вовк нагадав, що всі фракції Коаліції у своїй угоді підтримали перехід до економічно обґрунтованих тарифів. Такий перехід має бути поступовим з прозорим розкриттям собівартості. Національна комісія рухається в цьому напрямі. В лютому-березні були прийняті рішення щодо поступового підвищення ціна на електроенергію у п'ять етапів до економічно обґрунтованого рівня та поступового підвищення цін на газ. Це планується зробити за два роки.

Урядовець запитав: чому мають підвищуватися тарифи? За його словами, дуже довгий час влада загравала з населенням, не підвищувала тарифи, щоб зберегти себе. «До чого все це призвело? Це призвело до недофінансуваннях підприємств, призвело до дуже великого споживання і, зрештою, за малі тарифи ми платимо з наших податків. Час розірвати це хибне коло і зробити чіткий розподіл того, хто займається якою справою. Завдання регулятора встановити економічно обґрунтовані тарифи, а завдання Міністерства соціальної політики - надати підтримку соціально незахищеним верствам населення», - наголосив він.

Стосовно самого підвищення Д.Вовк зазначив, що дійсно у березні було прийнято рішення щодо підвищення ціни на газ. Ціна газу складається з ціни на газ, як товар, податків та транспортування газу до кінцевого споживача. За його словами, щоб розрахувати, якою є повна економічно обґрунтована собівартість, потрібно взяти ціну по контракту з «Газпромом», додати всі податки і ви побачите, якою є економічно обґрунтована ціна.

Урядовець також повідомив, що у квітні повна ціна на газ для підприємств складає приблизно 9600 грн. за тисячу кубічних метрів, для населення регулятор встановив ціну 3600 грн. та 7200 грн. «3600 грн. - це дуже складне рішення для регулятора, бо це 50% від тієї ціни, на яку він орієнтувався. Ця ціна застосовується найбільше для тих людей, які живуть в селах, які споживають газу найбільше. 3600 грн. за тисячу кубічних метрів - це ціна на 200 кубічних метрів протягом опалювального періоду, яка встановлена з 1 жовтня по 30 квітня. Лише починаючи з 201 кубу можна платити по ціні 7,188», - пояснив він.

Д.Вовк повідомив, що представників Національної комісії запитують: як може в селі людина заплатити такий великий рахунок? «Відповідь дуже проста: є Міністерство соціальної політики, яке забезпечує усі незахищені верстви населення адресними субсидіями. Не даючи всіх низьку ціну на газ, а лише тим, хто потребує низької ціни на газ.

З свого боку Національна комісія зобов'язала всі енергопередавальні компанії розіслати протягом квітня-травня місяця заявки на отримання субсидій. Всі, хто отримував раніше субсидії, далі будуть продовжувати їх отримувати», - наголосив він.

Міністр енергетики та вугільної промисловості Володимир Демчишин почав відповідати на запитання із принципового, за його словами, запитання стосовно того, чи достатньо газу українського видобутку і чому цей газ не використовується для забезпечення населення?

Міністр повідомив, що споживання газу населенням протягом року складає 14 мільярдів кубічних метрів. Ще додатково теж саме населення через теплокомуненерго споживає ще приблизно 6,8 мільярда кубічних газу для опалення. Сумарно - це майже 21 мільярд кубічних метрів газу, який постачається українському населенню. З іншого боку, в Україні добувається взагалі сумарно 19,5 мільярдів кубічних метрів газу. «Ті, хто говорять, що цього газу достатньо, Чому? Тому що, по-перше, ми втратили 2,5-3 мільярди кубічних метрів добування газу в Криму. Це «Чорноморнафтогаз», який добував на шельфі Чорного моря і в Криму, тобто цих 3 мільярдів кубічних метрів, які використовувалися для забезпечення населення, вже немає. Крім того, є півтора мільярда кубічних метрів газу, який добуває «Укрнафта», це також державна компанія, яка цей газ повинна була би віддавати в баланс газу для населення. Вона цей газ використовує для внутрішнього споживання, не віддає «Нафтогазу» під соціальні цілі», - відповів він.

В.Демчишин навів дані споживання газу, згідно з якими на даний момент український газ в об'ємі 12,8 мільярдів кубічних метрів, який добуває «Укргаздобування», використовується для забезпечення населення по пільговій ціні. Але, оскільки потрібно 21 мільярд кубів, різницю 9 мільярдів потрібно закуповувати назовні. «Сьогодні це десь приблизно 250, трошки більше, доларів. Протягом початку опального сезону середня ціна була вище 300 доларів. Тому, змішуючи цей газ, виходить середня вартість для населення - на рівні десь приблизно 4,5 тисячі гривень. Враховуючи, що імпортний газ - це 9 мільярдів, це ціна в середньому 260-270, враховуючи опалювальний сезон, помножені на курс. Бюджет сформований із курсу 21,70 грн. за дол., плюс - транспортування «Укртрансгазом» по магістральним мережам, потім - розподіл. Це ще додатково приблизно 660 гривень на кожну тисячу кубічних метрів. Крім того, зверху ще плата за постачання - це за облік, це за обслуговування останнього, кінцевого споживача. Це ще додатково 90 гривень. І плюс НДС 20 відсотків. Ще додатково акциз в розмірі 4 відсотки для населення. І сумарно ми, в принципі, цю вартість, виходимо на цю вартість. Тому в принципі математично можна показати розрахунок, яким чином формується ціна для населення. Але, кажу, основна проблема - це велике споживання на сьогодні», - пояснив урядовець.

Міністр заявив, що по мірі зменшення споживання або збільшення добування українського газу цей баланс буде мінятись. І по домовленості з МВФ щоквартально НКРЕ буде переглядати цю формулу, якщо курс буде змінюватись або вартість газу, який ми закуповуємо. За його словами, очікується, що протягом наступних двох кварталів вдасться зменшити ціну газу, який закуповується з Європи та і з Росії. «Сумарно ми очікуємо, що ця економія, тобто нам вдасться купляти газ по меншій, чим 250 доларів за тисячу кубічних метрів. Це можливість для нашої промисловості розвивати, тобто зменшити свою собівартість, а також збалансувати вартість для населення газу. Тому щоквартально ця ціна буде переглядатись», - сказав він.

В.Демчишин відповів на запитання стосовно того, що під час переговорів з МВФ ставилося досить просте питання: чому Україна можете вийти на єдину ціну. Адже, єдина ціна вирішує дуже багато проблем.

Він відповів так: «Перше. Корупція. Маючи дві ціни, у нас з'являється проблема на рівні облгазів і на рівні теплокомуненерго із пересортицею. Тобто дешевий газ, який ніби повинен спалюватися для населення, для виробництва тепла для населення або для постачання облгазами для населення, продається промисловості. Тільки вирівнюючи ціну, а потім різницю тим, хто не може заплатити, компенсувати через дотації, іншого варіанту немає. Тобто в європейському розумінні це дуже важливе питання, і нам вдалося переконати їх, що цього не можна робити зразу, це довгий процес. Більше того, в коаліційній угоді ці питання всі зафіксовані. Іде мова про те, що протягом 2015-2017 року ми вийдемо до економічно обґрунтованих цін на газ. Тому в принципі ми і формували цю домовленість з МВФ в дусі Коаліційної угоди. До 2017 року поетапно щорічно будуть відбуватися оці зміни, крім, як я вже сказав, щоквартального перегляду в рамках зміни самого, самої вартості газу плюс курсових різниць».

Міністр також відповів на запитання, що є складовою тарифу на електричну енергію. За його словами, основна можливість утримувати тарифи на електричну енергію на низькому рівні є структура виробництва. 55 відсотків електричної енергії в Україні виробляється атомними станціями. Вартість на даний момент була 32 копійки, з цього кварталу - 44 копійки. «Цю вартість потрібно було переглядати, чи 41 копійку, у зв'язку з тим, що ми закуповуємо 100 відсотків палива за кордоном у валюті. Валютні курси - відповідно. А паливо складає 50 відсотків в структурі собівартості атомної енергетики. На жаль, потрібно було переглянути, це зробила НКРЄ, це вплинуло на собівартість. Субсидіювати можна, але на даний момент, враховуючи витрати на армію, немає можливості», - зазначив він.

В.Демчишин, порівнюючи вартість теплової енергії з європейською, повідомив. що «вона у нас вже сьогодні на 20 відсотків дорожча, чим вартість електроенергії в Росії». За його словами, «говорити, що ми зараз повинні підняти вартість вугілля, перекласти її в електроенергію, підняти вартість електричної енергії і перекласти це на кінцевих споживачів, ми, в кінці кінців, знову ж таки зменшуємо перспективу конкурентоздатності наших товарів. Тому що електроенергія - це 7 відсотків у валовому національному продукті, ми суттєво впливаємо на конкурентоздатність. Перекладати на населення - теж велика проблема. Вартість електричної енергії протягом цього кварталу і так зросте суттєво. А вартість вугілля, на даний момент, формується в основному за рахунок умовно постійних, які підприємства ДТЕК по якійсь причині не контролюють, по причині того, що вони хочуть включити в тариф вартість вугілля, вартість фінансування, тобто відсотки, які вони платять на кредити, на 3 мільярда кредитів, які вони обслуговують, які їм потрібно обслуговувати, але незрозуміло, на що вони їх залучили і на що вони їх потратили. Тому враховуючи, що операційна собівартість вугілля знаходиться на сьогодні на рівні 800-900 гривень і в тарифі закладено 1 тисяча 100 гривень, що являється досить адекватною дохідністю, між 900 і тисячу 100, для вугільного бізнесу».

Міністр соціальної політики Павло Розенко у своєму виступі розповів про нову систему субсидій. Він нагадав, щоб отримати субсидії, раніше треба було заповнити три сторінки заяви і п'ять сторінок декларації, і це треба було зробити, буквально, місяць тому.

За його словами, зараз «це сторінка декларації і сторінка заяви. Реформа системи субсидій дала можливість спростити її отримання кожному громадянину. Сьогодні система субсидій стане простою і зрозумілою. І лише один критерій залишається для того, щоб оцінити, чи має право родина на субсидію чи ні. Це лише один критерій - доходи родини».

П.Розенко нагадав про основні принципові моменти отримання субсидій. «Отже, перше - це спрощений вигляд декларації та заяви. Лише два документи. В постанові уряду абсолютно чітко зафіксовано, що жоден з інших документів не має права вимагати від заявника, від людини чиновник, лише декларація і заява - все! Жодних інших документів!

Друге, оформлення субсидії. Сьогодні субсидія буде діяти не 6 місяців опалювального сезону, як це відбувалося ще раніше, а 12 місяців. Тобто субсидія буде надаватися на календарний рік, що дозволить забезпечити соціальний захист родин протягом всього року, а не лише опалювального сезону.

Третє. Ми будемо намагатися, і це є в постанові уряду - забезпечити автоматичний перерахунок субсидій на наступний термін. Що це означає? Що і всі ті 1 мільйон 200 тисяч родин, які отримують вже сьогодні субсидії, для них не потрібно буде заново здавати документи. Цьому мільйону родин не потрібно буде заново писати декларації. Ми автоматично перерахуємо їм субсидії на новий термін без додаткових заяв і звернень, без додаткових черг в управліннях місцевих органів влади.

П'яте. Будуть скасовані всі штучні майнові і фінансові критерії, про які сказав раніше».

Міністр також поінформував про інші принципи та зазначив, що «в цьому процесі є складнощі. Не всі місцеві органи влади або, скажімо так, постачальні енергетичні компанії сумлінно ставляться до виконання цього обов'язку, але ми стежимо за фактами розповсюдження такої інформації, ми враховуємо помилки і будемо враховувати ці помилки в подальшій діяльності. Сьогодні процес розповсюдження бланків декларацій і заяв фактично вже стартував. У нас є інформація по кожному регіону: де, кому і як надаються такі бланки. І є сподівання, що енергетичні компанії, компанії, які надають послуги, вчасно виконають відповідну постанову Кабінету Міністрів - і в квітні кожен українець отримає інформацію про нову систему субсидій в Україні».

П.Розенко розповів про створені безпосередні сервіси для покращання якості інформування суспільства. За його словами, сьогодні і на сайті Кабінету Міністрів, і на сайті Міністерства соціальної політики можна ознайомитися з усіма документами, що регламентують систему субсидій. «Більше того, там розміщені так само бланки заяв і декларацій. Це не є бланками суворої звітності, тому кожна людина може спокійно роздрукувати цю заяву, бланк заяви і декларації з Інтернету, спокійно дома її заповнити і поштою назад відіслати ці бланки в управління соціального захисту. Це дуже важлива ще одна новела реформи системи субсидій. Коли ми говоримо людям про те, що не потрібно стояти в чергах для того, щоб ви отримали субсидію. Ви можете спокійно надіслати цей бланк декларації-заяви поштою і вам буде нарахована субсидія в автоматичному режимі. Також для простоти громадян сьогодні на сайтах Міністерства соціальної політики і Кабінету Міністрів України існують калькулятори розрахунку субсидій, де кожна родина може розрахувати приблизно свій основний розмір плати за житлово-комунальні послуги і бланки субсидій», - повідомив він.

На більшість усних запитань народних депутатів відповів Міністр енергетики та вугільної промисловості Володимир Демчишин.

Одне із запитань було адресовано Міністрові аграрної політики та продовольства О.Павленку. Воно стосувалося того, яких заходів він вживає щодо виявлення порушень на суму понад 7 млрд. грн., які були скоєні його «попередниками».

Міністра аграрної політики та продовольства О.Павленко повідомив, що Міністерство подало до правоохоронних органів 166 звернень на загальну суму 9,4 млрд. грн. за періоди керування «попередниками». Він зазначив, що Міністерство чекає від Генеральної прокуратури СБУ, Дерфінмоніторингу дій.

На цьому Година запитань до Уряду завершилася.

Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман зазначив, що протягом тижня було розглянуто низку важливих питань, у тому числі щодо боротьби з корупцією, щодо прозорості тарифів. З цих питань було проведено засідання Коаліції, були напрацьовані певні рішення.

В.Гройсман також зазначив, що питання щодо перевірки фактів корупції в державному секторі є надзвичайно важливими і всі зацікавлені у тому, щоб кожне звинувачення , кожен натяк на зловживання, що був оприлюднений, має бути ретельно перевірений.

Він запевнив у тому, що Парламент тут має відіграти важливу роль.

В.Гройсман повідомив, що він мав розмову з Прем'єр-міністром і засвідчив, що він зацікавлений у публічності та відкритості перевірки даних фактів. «Дуже важливо, щоб парламент в рамках парламентського контролю і Генеральна прокуратура чітко поінформувала про те, які були звинувачення, в чому вони полягають, чи знайшли вони своє підтвердження і коли знайдуть підтвердження. Кожна людина має бути покарана. Іншого варіанту не має. Інакше ніколи не завершиться процес звинувачень, зловживань і корупції», - наголосив він і запропонував народним депутатам шляхом голосування підтримати протокольне доручення щодо створення робочих груп у комітетах для перевірки цих фактів.

В.Гройсман зачитав протокольне доручення Голови Верховної Ради комітетам з питань запобігання і протидії корупції і з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності створити спільну робочу групу для перевірки оприлюднених Держфінінспекцією фактів можливих зловживань у державному секторі економіки.

Згідно з дорученням, робоча група має викласти висновки і пропозиції за результатами перевірки щодо цих порушень у письмовому звіті і подати їх на розгляд Верховної Ради до 7 травня 2015 року.

Генеральний прокурор має звітувати перед Верховною Радою про стан розслідуваних фактів і інших фактів зловживань у державному секторі до 7 травня.

В.Гройсман висловив переконання у тому, що «потрібно перестати розмовляти гаслами. Треба з корупціонерами розмовляти статтями Кримінального кодексу. Треба з корупціонерами і хабарниками розмовляти не тільки номерами статей, а термінами ув'язнення за ті чи інші правопорушення».

«Невідворотність покарання завжди призведе до того, що будуть боятися свої брудні руки сунути в державний сектор, брати хабарі. І це маємо ми забезпечити, як Український парламент», - наголосив він.

Народні депутати підтримали протокольне доручення Голови Верховної Ради України.

Парламентарії також під час голосування підтримали ще одне протокольне доручення Голови Верховної Ради комітетам з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства та з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення створити спільну робочу групу для перевірки обґрунтованості підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги.

Перший заступник Голови Верховної Ради України Андрій Парубій зачитав депутатські запити.

Деякі із запитів потребували голосування для направлення їх Президентові України, але не були підтримані через відсутність достатньої кількості народних депутатів для голосування.

А.Парубій звернув увагу на це, зазначивши, що це не вдається зробити вже третю п'ятницю.

Перший заступник запропонував провести сигнальне голосування для з'ясування кількості присутніх парламентаріїв у сесійні залі.

За його результатами на робочих місцях знаходилося 199 народних депутатів. Для прийняття результативних рішень необхідно 226 голосів.

А.Парубій далі продовжив зачитувати ті депутатські запити, направлення яких не потребує голосування.

В.Гройсман після завершення оголошення депутатських запитів запропонував не розглядати далі питання порядку денного, які потребують голосування, а записатися народним депутатам для виступів.

Народні депутати виступили із заявами, повідомленнями, пропозиціями.

Після виступів народних депутатів із заявами, повідомленнями, Перший заступник Голови Верховної Ради України А.Парубій продовжив зачитувати депутатські запити.

А.Парубій повідомив про створення у Верховній Раді двох міжфракційних депутатських об'єднань «За енергетичну незалежність України», співголовами якого обрано народних депутатів Ольгу Белькову, Олександра Домбровського, Вікторію Войціцьку, і «За профспілки», головою якого обрано народного депутата Сергія Капліна.

А.Парубій підбив підсумки роботи народних депутатів на цьому пленарному тижні і закрив пленарне засідання.

14-17 квітня народні депутати працюватимуть в комітетах, комісіях і фракціях.

15 квітня у Верховній Раді відбудуться парламентські слухання на тему: «Перспективи запровадження Європейським Союзом безвізового режиму для громадян України».

Наступне пленарне засідання другої сесії відбудеться у вівторок, 21 квітня, повідомляє Інформаційне управління ВР України.



Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Полковник ЗСУ у запасі та військовий експерт Роман Світан у новому воєнному зведенні на 25 листопада обговорив такі актуальні теми:

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.