Так, на скорую руку, ВР приняла Закон о расширении полномочий СНБО


Так, на скорую руку, ВР приняла Закон о расширении полномочий СНБО

Вот как прокомментировал процедуру принятия Закона про СНБО журналист и народный депутат ВР Украины Сергей Лещенко:

«Ласкаво просимо в 16 січня

Те, що відбулося у Верховній Раді цього четверга (25 грудня – ред.), є неприхованим порушенням Конституції та прикладом переламуванням парламенту через коліно.

Не усвідомлюючи, що вона робить, Верховна Рада повторює помилки 16 січня 2014 року. Голосування за закон про РНБО фактично створює нову гібридну гілку влади та наділяє Турчинова повноваженнями віце-президента, що відбувається всупереч Конституції, Регламенту та здоровому глузду. Конституцією витерли ноги. Шантажем та нехтуванням закону протиснув рішення, яке ми будемо розхлібувати багато років.

Для того, щоб розуміти, що сталося, відслідковуйте хронологію. «Народний фронт».

1. У вівторок Верховна Рада провалила голосування за нові надповноваження для секретаря РНБО Турчинова

2. Після цього парламент 303 голосами проголосував про відправлення закону на повторне друге читання. Це сталося об 11:53 у вівторок. З цього моменту, тобто з 11 години 53 хвилини вівторка почався режим повторного другого читання, що означало, що протягом десяти днів депутати мали право подавати поправки до закону.

3. У вівторок ввечері та в середу зранку нами було зібрано підписи 13 депутатів під поправкою, що складалася з двох пунктів – про вилучення з-під Турчинова повноважень «координації та контролю» антикорупційних відомств, а також впливу на кадрові рішення в правоохоронних органах. Поправка була зареєстрована у апараті Верховної Ради о 14:47 середи, про що стоїть відповідний штамп на документі. Також свої поправки ще у вівторок ввечері подав позафракційний Юрій Левченко, а в середу вдень – Олена Сотник із «Самопомочі».

4. Поправку про вилучення з-під Турчинова повноважень «координації та контролю» антикорупційних відомств проголосував на засіданні в середу комітет Верховної Ради з питань протидії корупції.

5. У четвер зранку невідомо з якого дива першим пунктом порядку денного стояв... закон про РНБО. При тому, що регламент відводив 10 днів для внесення поправок на друге читання.

6. Без голосування в залі, за розпорядженням спікера Гройсмана Верховна Рада почала розгляд питання про РНБО. Жодних підстав це робити парламент не мав, оскільки з 11:53 вівторка тривав режим підготовки до повторного другого читання та збору поправок до законопроекту. І мав тривати ще вісім днів.

7. Наша поправка про вилучення з-під Турчинова повноважень «координації та контролю» антикорупційних відомств, а також впливу на кадрові рішення в правоохоронних органах просто була проігнорована. 13 депутатів були позбавлені права законодавчої ініціативи. Так само не зміг проголосувати свою поправку Юрій Левченко та Олена Сотник, які також подавали поправки.

8. Аргумент Пашинського про те, що його комітет відкинув поправку 13 депутатів, а тому вона не повинна голосуватися у сесійній залі, свідчить про повне невігластво. По-перше, рішення комітету було винесено об 11 ранку, а поправка тринадцяти депутатів зареєстрована лише о 14:47. По-друге, якщо автор поправки наполягає на її розгляді, вона повинна ставитися на голосування в залі незалежно від думки комітету.

9. У підсумку, депутати голосували за закон Пашинського-Турчинова всліпу. Жоден депутат не отримав порівняльну таблицю – вона навіть не множилася. Версію закону, після опрацювання комітетом Пашинського, депутати мали сприймати з голосу. Зрозуміти, про що ідеться, могли одиниці. Саме так було 16 січня 2014 року, після чого десятки депутатів скаржилися, що не розуміють, про що ідеться.

10. І найголовніше – наділення РНБО новими повноваженнями повністю суперечить Конституції, де наведено вичерпний перелік функцій Радбезу. У статті 107 сказано, що «Рада нацбезпеки координує і контролює діяльність органів виконавчої влади в сфері національної безпеки і оборони». Жодних антикорупційних повноважень тут не згадано. За тією ж Конституцією, всі органи влади мають діяти лише в межах повноважень, які записані в Конституції, а не виривати собі нові задачі під кожну нову особу. За рішенням Конституційного суду в справі Устименка, «винятки з конституційних норм встановлюються самою Конституцією, а не іншими нормативними актами». Тобто жодних підстав розширювати перелік повноважень не було.

Усе настільки очевидно і просто! І дивує нахабство, з яким було проштовхнуто цей закон на задоволення примх конкретних чиновників. Якщо керівництво парламенту готове іти на таке нехтування Конституцією та регламентом на перший рік перебування при владі, то що буде далі – здогадатися не складно. Ми все це бачили останні роки на всіх екранах країни. І сумний фінал відомий всім нам».


Коментарі

Коментарі відсутні. Можливо, ваш буде першим?

Додати коментар

Новости от Киноафиша.юа
Загрузка...
Загрузка...

Останні новини

В ночь на сегодняшний день противник нанес авиационный удар по Украине с применением 3 крылатых ракет и одной противорадиолокационной ракеты

детальніше
Конфлікти і закони © 2008-2024.

Електронна версія всеукраїнського юридичного журналу «Конфлікти і закони». Свідоцтво про держреєстрацію: КВ № 13326-2210Р від 19.11.2007 р. Повний або частковий передрук матеріалів сайту дозволяється лише після письмової згоди редакції. Увага! Починаючи з 21.11.2013 року (дня провалу євроінтеграції з ЄС), редакція журналу «Конфлікти і закони» (всупереч правилам правопису) залишає за собою право публікувати слова «партія регіонів» та «віктор федорович янукович» з малої літери. Також, починаючи з 29.06.2016 року, редакція «КЗ» залишає за собою право назавжди публікувати на своїх сторінках з малої літери слова (і утворені від них абревіатури) та словосполучення «москва», «росія», «російська федерація», «володимир путін», а разом з ними і скорочення «роскомнадзор» (як і всі інші держустанови росії), порушивши таким чином встановлені правила правопису незалежно від мов, на яких ці слова та назви публікуються. Це наша зброя в інформаційній війні з окупантом.